Hij doet weinig moeite

vrijdag 4 december 2020 om 13:24
Hi allemaal,
Ik heb een vraag.
Er zijn nogal wat dingen gebeurd in mijn relatie en mijn vriend heeft een moeilijke periode gehad waarin ik hem enorm heb gesteund en veel mijn best heb gedaan.
Nu is die moeilijke periode voor hem zo goed als voorbij maar merk ik dat het me toch wat onzeker heeft gemaakt en dat ik het nu ook fijn zou vinden als hij er wat meer voor mij is. Hij zegt wel lieve dingen tegen me, maar ik heb nu al meerdere keren aangegeven dat ik het ook wel leuk zou vinden als hij zo nu en dan is een bloemetje voor me koopt, me verrast door bijvoorbeeld een keer uitgebreid te koken etc. Sowieso lijkt me dit leuk, maar doordat ik me nu extra onzeker voel en me graag gewaardeerd en speciaal wil voelen lijkt me dit heel fijn.
Hij doet dit alleen niet, simpelweg omdat hij dit vergeet.
Op mij komt het over alsof hij die moeite niet wilt nemen. Dit vind ik al helemaal vervelend aangezien ik dus toen hij door een moeilijke periode ging ik van alles geprobeerd heb om hem beter te laten voelen.
Wat denken jullie? Is dit gewoon hoe hij is of boeit het hem echt niet?
Ik heb een vraag.
Er zijn nogal wat dingen gebeurd in mijn relatie en mijn vriend heeft een moeilijke periode gehad waarin ik hem enorm heb gesteund en veel mijn best heb gedaan.
Nu is die moeilijke periode voor hem zo goed als voorbij maar merk ik dat het me toch wat onzeker heeft gemaakt en dat ik het nu ook fijn zou vinden als hij er wat meer voor mij is. Hij zegt wel lieve dingen tegen me, maar ik heb nu al meerdere keren aangegeven dat ik het ook wel leuk zou vinden als hij zo nu en dan is een bloemetje voor me koopt, me verrast door bijvoorbeeld een keer uitgebreid te koken etc. Sowieso lijkt me dit leuk, maar doordat ik me nu extra onzeker voel en me graag gewaardeerd en speciaal wil voelen lijkt me dit heel fijn.
Hij doet dit alleen niet, simpelweg omdat hij dit vergeet.
Op mij komt het over alsof hij die moeite niet wilt nemen. Dit vind ik al helemaal vervelend aangezien ik dus toen hij door een moeilijke periode ging ik van alles geprobeerd heb om hem beter te laten voelen.
Wat denken jullie? Is dit gewoon hoe hij is of boeit het hem echt niet?

vrijdag 4 december 2020 om 14:22
Ja mij lijkt een reminder in je agenda voor bijv bloemen ook 0 moeite. Desnoods besteld hij een keer eten en zegt hij: ik heb je favoriete eten besteld. Kost amper moeite, maar het gaat mij er meer om dat ik me gehoord voel en dat hij aan mij denkt.

vrijdag 4 december 2020 om 14:23
Tja, heel eerlijk dit klinkt echt alsof hij moet terug betalen en wel echt alleen op jouw manier. Het moet zo anders ben je een slechte partner of vriendin.hallodaar123 schreef: ↑04-12-2020 14:15Hij zegt dus wel lieve dingen tegen me en dat vind ik heel fijn.
Het gaat mij er gewoon om dat nu ik me niet fijn voel en ik meerdere malen uitgebreid heb uitgelegd hoe dat komt en dat ik het fijn vind als hij wat extra dingen doet, hij het niet doet. Dit komt gewoon niet leuk op mij over.
Net als bijvoorbeeld wanneer een vriendin door een moeilijke tijd gaat en die vriendin vraagt of je misschien wat vaker kan bellen of wat vaker leuke dingen met haar wilt doen en je dat dan gewoon niet doet. Dat komt gewoon niet over alsof het je dan genoeg boeit naar mijn idee.
vrijdag 4 december 2020 om 14:25
Maar als hij je dat niet wil of kan bieden, dan is hij dus niet de juiste voor jehallodaar123 schreef: ↑04-12-2020 14:22Ja mij lijkt een reminder in je agenda voor bijv bloemen ook 0 moeite. Desnoods besteld hij een keer eten en zegt hij: ik heb je favoriete eten besteld. Kost amper moeite, maar het gaat mij er meer om dat ik me gehoord voel en dat hij aan mij denkt.

vrijdag 4 december 2020 om 14:25
vrijdag 4 december 2020 om 14:26
Je moet het zo zien, heb je zin om nog 20 jaar zo door te gaan. Sommigen zullen zeggen, het is niet belangrijk, maar het is wel belangrijk voor jou. Misschien niet gelijk HET breekpunt, maar zijn zo te lezen nog wel meer dingen die jou niet helemaal aanstaan. Al die grote/kleine ergenissen bij elkaar kunnen de balans door laten slaan naar: uit maken.hallodaar123 schreef: ↑04-12-2020 14:01Ja daar heb je zeker gelijk in, dat ik een keuze moet gaan maken. Ik vind dat alleen wel heel lastig, om echt de knoop door te hakken. Ik vrees namelijk dat het het laatste is.
Het geeft wel veel rust als je je daar niet meer druk om hoeft te maken.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
vrijdag 4 december 2020 om 14:27
zo zie ik het ook. Hij is toch (extra) lief voor je? Dat is zijn manier blijkbaar.Luci_Mster2 schreef: ↑04-12-2020 14:23Tja, heel eerlijk dit klinkt echt alsof hij moet terug betalen en wel echt alleen op jouw manier. Het moet zo anders ben je een slechte partner of vriendin.
vrijdag 4 december 2020 om 14:28
En tegen m zeggen... Ik ben echt benieuwd wat je gepland hebt aan verrassing?hallodaar123 schreef: ↑04-12-2020 13:35Dat hij er op gaat letten. Hij zou me deze week ook gaan verrassen maar dat is nog niet gebeurt en gaat denk ik ook niet gebeuren.

vrijdag 4 december 2020 om 14:30
Echt?abracadabra schreef: ↑04-12-2020 14:28En tegen m zeggen... Ik ben echt benieuwd wat je gepland hebt aan verrassing?

vrijdag 4 december 2020 om 14:30
Nee tuurlijk niet. Maar het lijkt mij toch vrij logisch dat als ik niet lekker in mn fel zit dat ik het ook fijn zal vinden als mijn partner (wanneer hij dit weet en ik aangeef wat ik fijn zou vinden) hij hier iets mee doet? En ik vraag echt niet veel.Luci_Mster2 schreef: ↑04-12-2020 14:23Tja, heel eerlijk dit klinkt echt alsof hij moet terug betalen en wel echt alleen op jouw manier. Het moet zo anders ben je een slechte partner of vriendin.

vrijdag 4 december 2020 om 14:31
Waarom? Niet iedereen is goed in data. Ik heb verjaardagen ook met een herinnering in mijn agenda staat. Op de dag zelf denk ik er meestal wel aan, maar ik wil op tijd een kaartje sturen. Zo ook voor bijvoorbeeld andere belangrijke data van vrienden/familie. Niets mis met een kalender gebruiken.hallodaar123 schreef: ↑04-12-2020 14:22Ja mij lijkt een reminder in je agenda voor bijv bloemen ook 0 moeite. Desnoods besteld hij een keer eten en zegt hij: ik heb je favoriete eten besteld. Kost amper moeite, maar het gaat mij er meer om dat ik me gehoord voel en dat hij aan mij denkt.
Ik had een collega waarbij zowel zijn trouwdag als de geboortedata van de kinderen toevallig allemaal op dezelfde dag waren (bv de 12e). Toen ze bij de laatste een datum moesten kiezen voor het inleiden, heeft hij die dag voorgesteld (was ook gewoon in de range die kon). Vond hij zelf ideaal, want hij vergat dingen makkelijk, nu hoefde hij eigenlijk maar 1 datum onthouden. Een andere collega liet op bepaalde data altijd een bos bloemen bij zijn vrouw bezorgen, want op de dag zelf dacht hij er wel aan, maar had niet altijd de mogelijkheid om bloemen te halen.
Dus ze gebruikten de agenda omdat ze juist wel attent wilden zijn. Of het nu wel of niet spontaan is, ze wilde het wel graag, want wisten dat bijvoorbeeld de partner het op prijs stelde en ze die partner blij wilde maken.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
vrijdag 4 december 2020 om 14:32
ik lees dat hij er wel iets mee doet maar niet op de manier die jij wil. Daar zit een verschil in.hallodaar123 schreef: ↑04-12-2020 14:30Nee tuurlijk niet. Maar het lijkt mij toch vrij logisch dat als ik niet lekker in mn fel zit dat ik het ook fijn zal vinden als mijn partner (wanneer hij dit weet en ik aangeef wat ik fijn zou vinden) hij hier iets mee doet? En ik vraag echt niet veel.

Hij heeft dus geen keuze: het moet zijn wat jij fijn zou vinden en anders is het een hork.hallodaar123 schreef: ↑04-12-2020 14:30Nee tuurlijk niet. Maar het lijkt mij toch vrij logisch dat als ik niet lekker in mn fel zit dat ik het ook fijn zal vinden als mijn partner (wanneer hij dit weet en ik aangeef wat ik fijn zou vinden) hij hier iets mee doet? En ik vraag echt niet veel.

Iets mee doet of precies doet wat jij wil?hallodaar123 schreef: ↑04-12-2020 14:30Nee tuurlijk niet. Maar het lijkt mij toch vrij logisch dat als ik niet lekker in mn fel zit dat ik het ook fijn zal vinden als mijn partner (wanneer hij dit weet en ik aangeef wat ik fijn zou vinden) hij hier iets mee doet? En ik vraag echt niet veel.
Nogal een verschil.

vrijdag 4 december 2020 om 14:34
Daarnaast snap ik nog steeds niet met wat jij wil, hoe je daar steun uit haalt of minder onzeker van word. het klinkt echt vooral dat hij je moet terugbetalen voor het leed aangedaan door hem ( en wat is dat precies?) en dat op precies de manier moet doen die jij wil. Anders bewijst hij niet dat je belangrijk genoeg voor hem bent.
Ik zou echt gillend wegrennen van dit soort raar gedoe.

vrijdag 4 december 2020 om 14:38
dianaf schreef: ↑04-12-2020 14:31Waarom? Niet iedereen is goed in data. Ik heb verjaardagen ook met een herinnering in mijn agenda staat. Op de dag zelf denk ik er meestal wel aan, maar ik wil op tijd een kaartje sturen. Zo ook voor bijvoorbeeld andere belangrijke data van vrienden/familie. Niets mis met een kalender gebruiken.
Ik had een collega waarbij zowel zijn trouwdag als de geboortedata van de kinderen toevallig allemaal op dezelfde dag waren (bv de 12e). Toen ze bij de laatste een datum moesten kiezen voor het inleiden, heeft hij die dag voorgesteld (was ook gewoon in de range die kon). Vond hij zelf ideaal, want hij vergat dingen makkelijk, nu hoefde hij eigenlijk maar 1 datum onthouden. Een andere collega liet op bepaalde data altijd een bos bloemen bij zijn vrouw bezorgen, want op de dag zelf dacht hij er wel aan, maar had niet altijd de mogelijkheid om bloemen te halen.
Dus ze gebruikten de agenda omdat ze juist wel attent wilden zijn. Of het nu wel of niet spontaan is, ze wilde het wel graag, want wisten dat bijvoorbeeld de partner het op prijs stelde en ze die partner blij wilde maken.

Ik vind de verjaardag van iemand noteren om hem niet te vergeten een hemelsbreed verschil tegenover spontaan bloemen (laten) afgeven. En alle kinderen geboren laten worden op getal van jouw trouwverjaardag,

Als je in je agenda moet noteren: bloemen voor vrouw bestellen waar is dan de spontaniteit als dit niks met haar verjaardag of een andere belangrijke datum heeft te maken.
anoniem_653cd36ee8f8d wijzigde dit bericht op 04-12-2020 14:42
0.29% gewijzigd
vrijdag 4 december 2020 om 14:41
Ik weet niet wat in dit geval niet lekker in je vel zitten inhoudt, maar ik zou niet de verantwoordelijkheid bij mijn partner leggen om elke keer dat dit het geval is me daar uit te trekken. Een luisterend oor moet je inderdaad kunnen verwachten binnen een relatie. Ik kan me ook niet helemaal voorstellen hoe een bosje bloemen dan voor jou iets bevestigt wat zijn luisterend oor nog niet doet...hallodaar123 schreef: ↑04-12-2020 14:30Nee tuurlijk niet. Maar het lijkt mij toch vrij logisch dat als ik niet lekker in mn fel zit dat ik het ook fijn zal vinden als mijn partner (wanneer hij dit weet en ik aangeef wat ik fijn zou vinden) hij hier iets mee doet? En ik vraag echt niet veel.

vrijdag 4 december 2020 om 14:45
Met 0 moeite bedoel ik het juist dat het mij ook een goed idee lijkt om een reminder in je agenda te zetten. Sorry vanwege de titel nogal verwarrend. Maar het is naar mijn idee 0 moeite om inderdaad wat in de agenda te zetten en daarom snap ik ook niet dat hij die moeite dan dus niet neemt.dianaf schreef: ↑04-12-2020 14:31Waarom? Niet iedereen is goed in data. Ik heb verjaardagen ook met een herinnering in mijn agenda staat. Op de dag zelf denk ik er meestal wel aan, maar ik wil op tijd een kaartje sturen. Zo ook voor bijvoorbeeld andere belangrijke data van vrienden/familie. Niets mis met een kalender gebruiken.

vrijdag 4 december 2020 om 14:54
Ik denk echt dat iets dat je wil, niet in je agenda moet gezet worden. En als het daar wel in wordt gezet, dat het meer als een moet-je moet beschouwd worden. Ik denk dat als hij (dik tegen zijn goesting) een keer voor jou kookt en dat eten serveert met een lip tot tegen de grond, je voldoening zou voelen. 'Want hij heeft iets teruggedaan'. Dat daar nul komma nul plezier van zijn kant mee gemoeid is, dat zal jou worst wezen. Jij hebt destijds voor hem gezorgd en nu is het zijn beurt. Willen of niet. Volgens mij staat dit voor jou zo ongeveer op hetzelfde niveau als de vuilbakken buiten zetten. Om de beurt.
Begrijp je dat dan niet dat die man dat niet wil? Hij denkt er misschien wel aan dat hij voor jou zou kunnen koken en wie weet hoe dikwijls heb jij het hem al gezegd, dus gehoord heeft hij het zeker, MAAR HIJ WIL NIET, zelfs niet als JIJ het in ZIJN agenda zou zetten.
Begrijp je dat dan niet dat die man dat niet wil? Hij denkt er misschien wel aan dat hij voor jou zou kunnen koken en wie weet hoe dikwijls heb jij het hem al gezegd, dus gehoord heeft hij het zeker, MAAR HIJ WIL NIET, zelfs niet als JIJ het in ZIJN agenda zou zetten.
anoniem_653cd36ee8f8d wijzigde dit bericht op 04-12-2020 14:56
3.79% gewijzigd

vrijdag 4 december 2020 om 14:56
Vel.hallodaar123 schreef: ↑04-12-2020 14:30Nee tuurlijk niet. Maar het lijkt mij toch vrij logisch dat als ik niet lekker in mn fel zit dat ik het ook fijn zal vinden als mijn partner (wanneer hij dit weet en ik aangeef wat ik fijn zou vinden) hij hier iets mee doet? En ik vraag echt niet veel.
En je vraagt wél teveel. Want het zit niet in zijn aard. Je kan mensen niet veranderen hè.

vrijdag 4 december 2020 om 15:08
Mijn man is ook niet erg attent in de zin die jij bedoelt.
Als ik hem zou vragen om me vaker spontaan te verrassen, bloemen mee te nemen en complimenten te geven, dan voelt hij zich in een lastig parket gedwongen. Want dat spontaan doen zit niet erg in zijn systeem, en het opgedrongen doen voelt heel geforceerd en ongemakkelijk. Alsof je tegen een klein kind zegt: nou, zeg maar eens even sorry tegen Pietje.
Dat levert echt niets op waar ik blij van word, en dwingt hem in een positie die hij erg onaangenaam vindt. Waarom zou ik dat willen? Voor bloemen in huis? Die koop ik dan zelf wel
(In mijn geval is er trouwens wel sprake van een goed huwelijk, waarbij man en ik veel van elkaar houden en elkaar erg goed kennen en respecteren. Dan accepteer je dingen van elkaar. Misschien is dat bij jullie niet zo? Misschien passen jullie niet erg goed bij elkaar? Dat weet ik natuurlijk niet)
Als ik hem zou vragen om me vaker spontaan te verrassen, bloemen mee te nemen en complimenten te geven, dan voelt hij zich in een lastig parket gedwongen. Want dat spontaan doen zit niet erg in zijn systeem, en het opgedrongen doen voelt heel geforceerd en ongemakkelijk. Alsof je tegen een klein kind zegt: nou, zeg maar eens even sorry tegen Pietje.
Dat levert echt niets op waar ik blij van word, en dwingt hem in een positie die hij erg onaangenaam vindt. Waarom zou ik dat willen? Voor bloemen in huis? Die koop ik dan zelf wel
(In mijn geval is er trouwens wel sprake van een goed huwelijk, waarbij man en ik veel van elkaar houden en elkaar erg goed kennen en respecteren. Dan accepteer je dingen van elkaar. Misschien is dat bij jullie niet zo? Misschien passen jullie niet erg goed bij elkaar? Dat weet ik natuurlijk niet)

vrijdag 4 december 2020 om 15:12
Nou ja, dit dus.Luci_Mster2 schreef: ↑04-12-2020 14:34Daarnaast snap ik nog steeds niet met wat jij wil, hoe je daar steun uit haalt of minder onzeker van word. het klinkt echt vooral dat hij je moet terugbetalen voor het leed aangedaan door hem ( en wat is dat precies?) en dat op precies de manier moet doen die jij wil. Anders bewijst hij niet dat je belangrijk genoeg voor hem bent.
Dat niet lekker in je vel zitten klinkt als aandachttrekkerij.
Nee, het is NIET zo dat als je voor een ander hebt ‘gezorgd’, jij nu recht hebt op hetzelfde aantal maanden ‘zorg’. Of een bos bloemen wekelijks.