(Foute) grap?

zaterdag 5 december 2020 om 18:08
Beste Allemaal,
Vanmiddag zat ik samen met mijn schoonouders en mijn kinderen een kopje thee te drinken. Dat is (m.u.v. de kinderen) voor beide partijen een hele opgave omdat de onderlinge relatie redelijk is verstoord. Maar we proberen het weer eens. Kerst staat immers voor de deur...
Tussen de koetjes en kalfjes door deed schoonvader de onderstaande uitspraak. Graag jullie reactie op die opmerking want misschien hebben mijn tenen de afgelopen jaren ongemerkt een groeispurt gehad
Alvast bedankt!
"Je hebt echt fantastische kinderen Caketopper. Ik zou haast willen vragen of jij ze wel echt zelf gemaakt hebt ... maar dat is ook zo lullig."
Vanmiddag zat ik samen met mijn schoonouders en mijn kinderen een kopje thee te drinken. Dat is (m.u.v. de kinderen) voor beide partijen een hele opgave omdat de onderlinge relatie redelijk is verstoord. Maar we proberen het weer eens. Kerst staat immers voor de deur...
Tussen de koetjes en kalfjes door deed schoonvader de onderstaande uitspraak. Graag jullie reactie op die opmerking want misschien hebben mijn tenen de afgelopen jaren ongemerkt een groeispurt gehad

"Je hebt echt fantastische kinderen Caketopper. Ik zou haast willen vragen of jij ze wel echt zelf gemaakt hebt ... maar dat is ook zo lullig."

zaterdag 5 december 2020 om 18:36
Iedereen bedankt!
Ik ga al een paar jaar niet meer mee naar de kerst bij schoonouders. Om de kerst te noemen was enige sarcasme vanuit mijn hoek
Schoonmoeder heeft het denk ik wel gehoord maar zei niks. Man heeft het niet gehoord, die stond in een andere kamer. Ik heb het hem ook nog niet verteld. Niet het moment zo vlak voor pakjesavond. Schoonvader kent het voordeel van goede timing. Hij doet dit soort dingen vaker. Ik ben dan overdonderd. Kan er met mijn kop.niet bij dat je zulke dingen doet/zegt. Temeer omdat in dit geval onze kinderen er bij zaten. Een scene is dan niet handig / verstandig.
En nu bedenken wat volgt en hoe. Ik ga er al jaren niet meer op bezoek.
Ik ga al een paar jaar niet meer mee naar de kerst bij schoonouders. Om de kerst te noemen was enige sarcasme vanuit mijn hoek

Schoonmoeder heeft het denk ik wel gehoord maar zei niks. Man heeft het niet gehoord, die stond in een andere kamer. Ik heb het hem ook nog niet verteld. Niet het moment zo vlak voor pakjesavond. Schoonvader kent het voordeel van goede timing. Hij doet dit soort dingen vaker. Ik ben dan overdonderd. Kan er met mijn kop.niet bij dat je zulke dingen doet/zegt. Temeer omdat in dit geval onze kinderen er bij zaten. Een scene is dan niet handig / verstandig.

zaterdag 5 december 2020 om 18:41
Maar je deelt dit neem ik aan toch wel gaat delen met je man? En ik mag toch ook aannemen dat hij je gewoon op je woord gelooft als je vertelt dat je schoonvader dit zei - en snapt dat je ze nu helemaal niet meer hoeft te zien?Caketopper schreef: ↑05-12-2020 18:36Iedereen bedankt!
Ik ga al een paar jaar niet meer mee naar de kerst bij schoonouders. Om de kerst te noemen was enige sarcasme vanuit mijn hoek![]()
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

zaterdag 5 december 2020 om 18:42
Dit ja, wat een eikel zeg!redbulletje schreef: ↑05-12-2020 18:17Zou voortaan je man het met zijn ouders laten regelen en zelf niet meer mee gaan op bezoek.

zaterdag 5 december 2020 om 18:47
Tjees, dat je je nog afvroeg of het een grap kon zijn.
Lief van je, maar totaal overbodig. En hoe nu verder?
Wat dacht je van niet? Geef jezelf een kerstcadeau en ban ze uit je leven. Als je kinderen oud genoeg zijn en zelf naar ze toe willen, dan kun je ze daarin begeleiden. Nu hoef je er niets mee.
Ik zou het wel met man bespreken. Hoe staat hij tegenover zijn ouders?

Lief van je, maar totaal overbodig. En hoe nu verder?
Wat dacht je van niet? Geef jezelf een kerstcadeau en ban ze uit je leven. Als je kinderen oud genoeg zijn en zelf naar ze toe willen, dan kun je ze daarin begeleiden. Nu hoef je er niets mee.
Ik zou het wel met man bespreken. Hoe staat hij tegenover zijn ouders?

zaterdag 5 december 2020 om 18:53
Caketopper schreef: ↑05-12-2020 18:36Hij doet dit soort dingen vaker. Ik ben dan overdonderd. Kan er met mijn kop.niet bij dat je zulke dingen doet/zegt.
Dat weet hij al op voorhand en daar maakt hij misbruik van.
zaterdag 5 december 2020 om 18:58
Als het met humor en half lachend gebracht wordt zou ik geen graten zien in die opmerking.
Kan namelijk ook zijn dat die kerel al jaren een bord voor zijn kop heeft dat het tussen jou en hen (schoonouders) niet echt loopt.
Kan namelijk ook zijn dat die kerel al jaren een bord voor zijn kop heeft dat het tussen jou en hen (schoonouders) niet echt loopt.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben

zaterdag 5 december 2020 om 19:07
zaterdag 5 december 2020 om 19:07
Serieus?
Ik zou er niet meer komen. Op is op.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
zaterdag 5 december 2020 om 19:14
Ik vind het ook echt een kutopmerking. Ik ken de geschiedenis niet maar je schrijft dat de verhoudingen al verstoord zijn. Voor wie wil je het proberen weer op te pakken? Het zou mij niet uitmaken dat het kerst is hoor. Negatieve mensen hoef ik niet in mijn leven en ook niet met kerst.
Hebben de kinderen de opmerking gehoord?
Hebben de kinderen de opmerking gehoord?

zaterdag 5 december 2020 om 19:17
Je hebt niet gelezen dat schoonpa dit soort opmerkingen vooraf voorbereidt en op strategische momenten plaatst?
Dus nee, geen humor in deze. Dat hij een plaat voor zijn kop heeft, daar heb je dan wel weer gelijk in.
zaterdag 5 december 2020 om 19:18
Nou dit. Echt in vredesnaam, wat heeft de kerst hiermee te maken?
Geloof niet alles wat je denkt.

zaterdag 5 december 2020 om 19:22
Nee.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.

zaterdag 5 december 2020 om 19:23
Ga er nou niet op in. Als iedereen het een hilarische opmerking had gevonden van schoonpa was Wissewis helemaal uit haar plaat gegaan over die kapitale grap, gewoon omdat ze een principiële dwarspisser is.GenieInABottle schreef: ↑05-12-2020 19:17Je hebt niet gelezen dat schoonpa dit soort opmerkingen vooraf voorbereidt en op strategische momenten plaatst?
Dus nee, geen humor in deze. Dat hij een plaat voor zijn kop heeft, daar heb je dan wel weer gelijk in.

zaterdag 5 december 2020 om 19:25
Zoiets zouden mijn eigen ouders zelfs tegen mij durven zeggen.
En dat zou nog niet het ergste zijn wat ze ooit gezegd hebben.
Ik ben het met iedereen hier voor eens.
TO, laat het niet aan je hart komen. Hij verdient jou niet.
Je bent te goed om dit te moeten ondergaan.
Ik wens je vredige kerstdagen!
Liefs van Mamme-zel uit België

En dat zou nog niet het ergste zijn wat ze ooit gezegd hebben.
Ik ben het met iedereen hier voor eens.
TO, laat het niet aan je hart komen. Hij verdient jou niet.
Je bent te goed om dit te moeten ondergaan.
Ik wens je vredige kerstdagen!
Liefs van Mamme-zel uit België
zaterdag 5 december 2020 om 19:28
De uitspraak van schoonpa zou ook zo uit mijn mond gerold kunnen komen.
Maar dan met de nodige humor erbij.
Helemaal niet zo serieus bedoeld dus als 't hier wordt opgenomen.
Als schoonpa dan niet doorheeft dat zijn schoondochter zich al jaren ergert aan hem ... zie ik het ook zo gebeuren dat schoonpa het helemaal niet zo heftig bedoelde.
Maar tja, ik - en mijn omgeving, die zo'n opmerking af en toe ook doodnormaal vinden - zal dan wel verkeerde humor hebben.
Als schoonpa dan niet doorheeft dat zijn schoondochter zich al jaren ergert aan hem ... zie ik het ook zo gebeuren dat schoonpa het helemaal niet zo heftig bedoelde.
Maar tja, ik - en mijn omgeving, die zo'n opmerking af en toe ook doodnormaal vinden - zal dan wel verkeerde humor hebben.
Is dit nu later?

zaterdag 5 december 2020 om 19:37
Wat ontzettend verdrietig voor jou dat je MAN dit al zo lang laat sudderen en jou hier in laat zitten.
Voortaan sta je op, zonder iets te zeggen, loopt naar je man en zegt: het is weer zover. En dan pakt man de cadeautjes op, de kinderen op en loopt de deur uit.
Dat is echt de énige manier om dit te stoppen... dat je man onvoorwaardelijk voor zijn gezin kiest en je schoonvader, zijn eigen vader, eens goed op zijn nummer zet.
Kan of wil je man dit niet, trek dan je conclusies over je man. Want je schoonouders zouden dit niet moeten kunnen flikken bij jou.
Voortaan sta je op, zonder iets te zeggen, loopt naar je man en zegt: het is weer zover. En dan pakt man de cadeautjes op, de kinderen op en loopt de deur uit.
Dat is echt de énige manier om dit te stoppen... dat je man onvoorwaardelijk voor zijn gezin kiest en je schoonvader, zijn eigen vader, eens goed op zijn nummer zet.
Kan of wil je man dit niet, trek dan je conclusies over je man. Want je schoonouders zouden dit niet moeten kunnen flikken bij jou.

zaterdag 5 december 2020 om 19:39
Wissewis schreef: ↑05-12-2020 19:28De uitspraak van schoonpa zou ook zo uit mijn mond gerold kunnen komen.
Nu begrijp ik waarom jij zo'n hekel aan getroll hebt. Je bent bang dat ze je overtroeven