Van Android naar IOS: overzetten whatsapp
zaterdag 5 december 2020 om 18:03
Wegens werkverandering ga ik, met nummerbehoud, over van Android naar IOS. Veel zaken krijg ik op mijn werk al ondersteuning in, zoals bijv. het omzetten van mijn contacten.
Waar het mij om gaat is het omzetten van mijn whatsapp-chats. Ik heb zeker al gegoogled en het lijkt niet zo makkelijk om de chats over te zetten. Backup via android verloopt via Google Drive en dat is (vooralsnog) niet compatible met Icloud. Een mogelijkheid is de app "Stap over op IOS". Ook al naar gekeken maar ook dat gaat niet heel makkelijk voor whatapp-chats.
Ik kan natuurlijk ook gewoon een backup maken en dat naar mijn e-mailadres sturen en dan begin ik in whatsapp IOS gewoon opnieuw.
Of heeft iemand dé tip om whatsapp-chats mee over te nemen? Ik zag (weliswaar betaald) Dr. Fone al voorbijkomen?
Dank alvast!
Waar het mij om gaat is het omzetten van mijn whatsapp-chats. Ik heb zeker al gegoogled en het lijkt niet zo makkelijk om de chats over te zetten. Backup via android verloopt via Google Drive en dat is (vooralsnog) niet compatible met Icloud. Een mogelijkheid is de app "Stap over op IOS". Ook al naar gekeken maar ook dat gaat niet heel makkelijk voor whatapp-chats.
Ik kan natuurlijk ook gewoon een backup maken en dat naar mijn e-mailadres sturen en dan begin ik in whatsapp IOS gewoon opnieuw.
Of heeft iemand dé tip om whatsapp-chats mee over te nemen? Ik zag (weliswaar betaald) Dr. Fone al voorbijkomen?
Dank alvast!
wij slapen nooit.
zaterdag 5 december 2020 om 19:29
zaterdag 5 december 2020 om 19:34
Maar de google drive app kun je toch gewoon op je iPhone zetten en van daaruit je back-up van WA terugzetten?Backup via android verloopt via Google Drive en dat is (vooralsnog) niet compatible met Icloud. Een mogelijkheid is de app "Stap over op IOS". Ook al naar gekeken maar ook dat gaat niet heel makkelijk voor whatapp-chats.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zaterdag 5 december 2020 om 20:19
Dat dacht ik ook maar Google Drive is niet compatible met Icloud. Wordt wel aan gewerkt las ik. Kennelijk zijn dat toch twee heel verschillende dingen.
Als het niet kan of heel moeilijk is, ook geen punt hoor. Dan exporteer ik mijn huidige chats en begin opnieuw. Voor mijn werk is het handig als ik de chats mee kan nemen.
wij slapen nooit.
zaterdag 5 december 2020 om 21:15
zaterdag 5 december 2020 om 21:17
iceteapeach schreef: ↑05-12-2020 21:15Heb je de oplossing, nu je verder hebt gelezen? Dat zou ik heel fijn vinden nl.
Al had ik ‘m, dan na zo’n reactie hield ik het wel voor me. Zoek het uit zeg.
zaterdag 5 december 2020 om 21:23
zaterdag 5 december 2020 om 21:36
Ik heb geen iPhone, maar de Google Drive is toch een heel andere opslag dan de cloud?iceteapeach schreef: ↑05-12-2020 20:19Dat dacht ik ook maar Google Drive is niet compatible met Icloud. Wordt wel aan gewerkt las ik. Kennelijk zijn dat toch twee heel verschillende dingen.
Als het niet kan of heel moeilijk is, ook geen punt hoor. Dan exporteer ik mijn huidige chats en begin opnieuw. Voor mijn werk is het handig als ik de chats mee kan nemen.
Dan zou je het toch weer uit de Drive kunnen vissen?
zaterdag 5 december 2020 om 21:40
Heb je deze al gelezen?
https://mobiletrans.wondershare.com/wha ... cloud.html
https://mobiletrans.wondershare.com/wha ... cloud.html
zaterdag 5 december 2020 om 21:47
Dat dacht ik ook idd, backup naar Google Drive maar dat is niet compatible met Icloud (vooralsnog).
Ik ga je link lezen, dank je wel.
iceteapeach wijzigde dit bericht op 05-12-2020 21:53
16.26% gewijzigd
wij slapen nooit.
zaterdag 5 december 2020 om 21:52
iceteapeach schreef: ↑05-12-2020 21:23Je weet het dus niet, niet erg hoor maar geef dan niet af op een ander, in dit geval Tickel. Wat maakt het uit voor jou waarom ik het vraag.
Joh zij begon met zaniken op mij zonder dat ze zelf de oplossing voor je had hoor.
zaterdag 5 december 2020 om 21:58
Joh? ik heb niet met je geknikkerd. Nogmaals, wat maakt het voor jóu uit waarom ik de chats wil overzetten. Overigens had ik daar al antwoord op gegeven: werkgerelateerd.
iceteapeach wijzigde dit bericht op 05-12-2020 22:14
0.31% gewijzigd
wij slapen nooit.
zaterdag 5 december 2020 om 22:08
iceteapeach schreef: ↑05-12-2020 21:58Joh? ik heb niet met je geknikkerd. Nogmaals, wat maakt het voor jóu uit waarom ik de chats wil overzetten. Overigens had ik daar al antwoord op gegeven: werkgelateerd.
Het maakt niet uit. Het was een VRAAG. En werkgerelateerd bleek al uit de OP, maar dat is geen antwoord om mijn vraag. Maar blijkbaar wil je daar geen antwoord op geven. Jouw goed recht.

zaterdag 5 december 2020 om 22:13
Waarop ik al antwoord heb gegeven alleen kennelijk is dat voor jou niet voldoende als antwoord. Tsja, dat kan.
Dagdag.
wij slapen nooit.
maandag 7 december 2020 om 19:46
Het enige juiste antwoord op deze vraag is: Dat gaat je geen moer aan.
Aan TO, bespaar je de moeite. Er bestaan wel third party apps die het claimen te kunnen maar die kosten je geld en tevens deel je dan ook nog eens je prive informatie met hun. Dit is het grote nadeel van overstappen naar een ander ecosysteem met je apparatuur.
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.