Wil ik nog verder?

05-12-2020 23:25 264 berichten
Alle reacties Link kopieren
Diep in mijn hart niet. Maar ik heb drie jonge kinderen(!). Toch ben ik niet meer gelukkig met mijn man. Hij staat bekend als een hele zorgzame, liefhebbende vader, een sociale en hardwerkende man. Maar in realiteit is hij bijna altijd moe, doet hij op de wekelijkse boodschappen na, niets in het huishouden. Hij heeft echt inzicht niet in wat er met drie kinderen moet gebeuren en dat het huishouden ook moet gebeuren.
En dat niet alleen, hij is zoveel met zichzelf bezig. Is een echt moederskindje.. Zit altijd op zijn telefoon..

Ik heb al gezegd dat ik het zat begin te worden, deze situatie. Dan raakt hij geïrriteerd. Vanavond hebben we echte ruzie gemaakt. Weer een zaterdag waar ik alleen met de kinderen ben, en hij doet lekker zijn ding..

Ik weet het niet meer. Wil een nieuwe start maken, alles achter me verbranden, hem het lekker zelf uit laten zoeken. Nooit meer wat met hem en zijn familie te maken hoeven hebben..

Maar ik heb drie jonge kids..
Knuffel voor jou. Je hebt 3 kinderen gekregen, dus ooit was er wel veel leuk aan hem (neem ik aan).. Werk je? Zou je jezelf kunnen onderhouden? Je hebt de regie over je eigen leven. Je kan meerdere kanten op.. Als je echt ongelukkig bent, praat met hem. Ga wellicht in relatietherapie, mocht je het nog willen redden. Zo niet, blijf niet zeuren maar kies voor jezelf en je kinderen. En durf de stap te nemen weg te gaan. Maar hoe dan ook uiteraard een hele lastige en verdrietige situatie. Sterkte!
Je kunt niet van hem af. Ja je kunt scheiden. Maar dan zit je met omgangsregelingen, co ouderschap, gaat hij evengoed nog naar zijn familie met de kinderen.

Alles wat nu kut is wordt dan kutter als je pech hebt.

En je hebt nog niks gedaan! Alleen verwijten maken als ik het zo lees. Geen therapie, geen vragen, geen gesprekken!
Je man is een moederskindje en hij kan niks met jonge kinderen.
Waarom heb je er dan in godsnaam 3 genomen? Je hebt je kinderwens laten vervullen en nu mag de zaaddonor bij het grofvuil?
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 05-12-2020 23:41
98.84% gewijzigd
Tijd om vlak na Corona een weekend weg te trekken met een vriendin en hem maar zijn plan te laten trekken?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
En jij werkt niet, hij is zzp’er lees ik. En dan neem je hem kwalijk dat hij niet weet hoe het huishouden werkt met 3 kinderen? Kun jij zijn bedrijf dan wel draaiende houden? Je schrijft elders dat hij blij mag zijn dat er werk is en keihard werkt en dat jij ervoor kiest ‘fulltime mama’ te zijn.

Dus je kiest voor een ongelijke verdeling waar jij eerst wel voordelen in zag en nu is het niet leuk en is het zijn schuld?
Is er al een ander?
Thordïs schreef:
05-12-2020 23:40
En jij werkt niet, hij is zzp’er lees ik. En dan neem je hem kwalijk dat hij niet weet hoe het huishouden werkt met 3 kinderen? Kun jij zijn bedrijf dan wel draaiende houden? Je schrijft elders dat hij blij mag zijn dat er werk is en keihard werkt en dat jij ervoor kiest ‘fulltime mama’ te zijn.

Dus je kiest voor een ongelijke verdeling waar jij eerst wel voordelen in zag en nu is het niet leuk en is het zijn schuld?
Nee ik kan zijn bedrijf niet draaiende houden. Ik koos er idd voor om fulltime thuis te blijven. Daar waren we het allebei over eens toen. Maar betekent het dan dat hij naast zijn werk NIETS hoeft te doen voor/met mij en de kinderen?
Thordïs schreef:
05-12-2020 23:37
Je kunt niet van hem af. Ja je kunt scheiden. Maar dan zit je met omgangsregelingen, co ouderschap, gaat hij evengoed nog naar zijn familie met de kinderen.

Alles wat nu kut is wordt dan kutter als je pech hebt.

En je hebt nog niks gedaan! Alleen verwijten maken als ik het zo lees. Geen therapie, geen vragen, geen gesprekken!
Dit inderdaad!
Heb je al eens een serieus gesprek met hem gehad hierover? Ooit vond je hem wel leuk, wat was het wat je zo aantrok en hoe kun je terug naar dat punt? Is relatietherapie een idee?
Hoe dan ook, praat!!!
Kun jij volgende week zaterdag de hele dag naar een vriendin voor een lange wandeling/theeleuten of waar jij maar zin in hebt? Zodat hij die zaterdag zelf voor de kinderen moet zorgen?
redbulletje schreef:
05-12-2020 23:37
Je man is een moederskindje en hij kan niks met jonge kinderen.
Waarom heb je er dan in godsnaam 3 genomen? Je hebt je kinderwens laten vervullen en nu mag de zaaddonor bij het grofvuil?
Zo zwart/wit ligt het niet.
De laatste maanden is hij omgedraaid als een blad van de boom. Hij droeg nooit echt zijn steentje bij in het huishouden en de zorg voor onze drie kinderen, maar het was wel altijd gezellig met elkaar. Maar de laatste maanden is het echt helemaal niets.
Hij trok altijd wel naar zijn moeder maar de laatste tijd weer veel meer.
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 27-06-2021 12:48
99.66% gewijzigd
boekenlegger0 schreef:
05-12-2020 23:46
Kun jij volgende week zaterdag de hele dag naar een vriendin voor een lange wandeling/theeleuten of waar jij maar zin in hebt? Zodat hij die zaterdag zelf voor de kinderen moet zorgen?
Zou heerlijk zijn. Maar eerlijk? Dat komt echt niet goed. Hij kan niet voor zijn kinderen zorgen een hele dag, dat wordt 1 drama. Ik vertrouw ze net een uurtje toe.
En ben echt geen perfectionist maar hij weet echt niet hoe hij dat moet aanpakken.
Alleen de oudste zou nog wel gaan, maar drie tegelijk? Nee.
jasmijn91 schreef:
05-12-2020 23:49
Zou heerlijk zijn. Maar eerlijk? Dat komt echt niet goed. Hij kan niet voor zijn kinderen zorgen een hele dag, dat wordt 1 drama. Ik vertrouw ze net een uurtje toe.
En ben echt geen perfectionist maar hij weet echt niet hoe hij dat moet aanpakken.
Als ie 3 kinderen heeft kunnen verwekken én het verstand heeft om ZZP'er te worden heeft ie toch ook écht de mogelijkheid om 3 kinderen een paar uur aan een stuk op te vangen.

Desnoods met slecht-dichtgeplakte luiers, niet perfect afgepaste melk, ...

Stel dat jullie ooit uit elkaar gaan moet ie de helft van de week voor 3 kinderen zorgen.
Of een heel weekend.

Tijd om hem te laten ondervinden hoe druk 3 kinderen zijn.
wissewis wijzigde dit bericht op 05-12-2020 23:53
3.91% gewijzigd
Is dit nu later?
jasmijn91 schreef:
Huh? Het is hun vader, geen minderjarig buurjoch.
wij slapen nooit.
Panda1987 schreef:
05-12-2020 23:45
Dit inderdaad!
Heb je al eens een serieus gesprek met hem gehad hierover? Ooit vond je hem wel leuk, wat was het wat je zo aantrok en hoe kun je terug naar dat punt? Is relatietherapie een idee?
Hoe dan ook, praat!!!
Het gekke is dat ik soort niet van kan doordringen. Hij gelooft niet echt als ik zeg dat ik het zat ben hoe het gaat. “Ik ervaar dat niet zo,” zegt hij dan. En daarmee is de kous af. Belachelijk natuurlijk.
Maar je hebt gelijk, moet meer praten.
Wissewis schreef:
05-12-2020 23:52
Als ie 3 kinderen heeft kunnen verwekken én het verstand heeft om ZZP'er te worden heeft ie toch ook écht de mogelijkheid om 3 kinderen een paar uur aan een stuk op te vangen.

Desnoods met slecht-dichtgeplakte luiers, niet perfect afgepaste melk, ...

Stel dat jullie ooit uit elkaar gaan moet ie de helft van de week voor 3 kinderen zorgen.
Of een heel weekend.

Tijd om hem te laten ondervinden hoe druk 3 kinderen zijn.
Dan brengt hij ze naar zijn moeder.
Weet het nu al.
jasmijn91 schreef:
05-12-2020 23:44
Nee ik kan zijn bedrijf niet draaiende houden. Ik koos er idd voor om fulltime thuis te blijven. Daar waren we het allebei over eens toen. Maar betekent het dan dat hij naast zijn werk NIETS hoeft te doen voor/met mij en de kinderen?
Jij wil fulltime moederen en hij moet dat hele circus zien te bekostigen?
Lekker egoistisch van jou dat je hem ook nog het huishouden wil laten doen als jij bewust gekozen hebt om niet te werken.
jasmijn91 schreef:
Wat een onzin dit. In een ander topic schrijf je: ‘man doet wat hij kan, als hij vrij is doen we het echt samen’ en dat hij jou op de logeerkamer liet slapen om de baby over te nemen die nacht.

Volgens mij heb jij het thuisblijfmoeder zijn onderschat op 2 uur rijden van familie en vrienden en doe je je man ongelooflijk tekort. Jullie hele bestaan, je huis, voedsel, kleding, alles hangt af van zijn zzp bedrijf. Dus hij werkt hard zodat jij het niet hoeft te doen.

Als je gaat scheiden kun je niet opeens 2 uur verderop gaan wonen met de kinderen dus dan zit je helemaal alleen daar.

Het klinkt alsof het gewoon niet goed met jóu gaat en daarmee zou ik naar de huisarts gaan. Maar gooi dat niet op je man want je hebt 3 koters onder de 5 en in andere topics schrijf je dat hij z’n best doet en ook op z’n eind loopt qua energie.

Jij hebt keuzes gemaakt zoals 3 kinderen baren in 4 jaar tijd, verhuizen en stoppen met werken. En die keuzes hebben consequenties: je man moet harder werken, je hebt geen energie en tijd voor elkaar, je hebt geen netwerk ij de buurt en het huishouden met 3 kinderen is heftig en saai.

Dat ga je niet veranderen door een scheiding. Hij is vast niet perfect. Geloof ik. Maar hoe leuk ben jij als echtgenote? Waar komt hij bij thuis? Wordt hij gewaardeerd en gezien?

Jullie zijn moe. Is niet gek. Maar ga elkaar daar de schuld niet van geven
anoniem_64062c7ab7b55 wijzigde dit bericht op 05-12-2020 23:59
18.12% gewijzigd
jasmijn91 schreef:
05-12-2020 23:54
Weet het nu al.
Weet je dat zeker? Of denk je dat zeker te weten?
wij slapen nooit.
jasmijn91 schreef:
05-12-2020 23:54
Weet het nu al.
Hoe zou ie dan kunnen bekend staan als zorgzame liefhebbende vader?
Als ie zijn kinderen gewoon dumpt bij zijn moeder en nauwelijks naar hen omkijkt?

Zelfs zijn moeder - en na een tijd de halve familie en ouders van (toekomstige) klasgenootjes van je kinderen - weet dan toch beter?
wissewis wijzigde dit bericht op 05-12-2020 23:57
3.92% gewijzigd
Is dit nu later?
redbulletje schreef:
05-12-2020 23:55
Jij wil fulltime moederen en hij moet dat hele circus zien te bekostigen?
Lekker egoistisch van jou dat je hem ook nog het huishouden wil laten doen als jij bewust gekozen hebt om niet te werken.
Hij hoeft van mij de wc, badkamer enzo echt niet te doen, de was niet, strijken niet, de was opvouwen en ophangen niet.

Wel graag z’n sokken in de wasmand, de vaatwasser in en uitruimen. Meer niet. Mag hij in zijn zetel zitten, oké?
boekenlegger0 schreef:
05-12-2020 23:46
Zou echt flippen als ik die man was en er het bijltje bij neergooien als mevrouw op zijn kosten de huismoeder wil kunnen uithangen en hem dan niet eens een vrije zaterdag gunt. TO kan ook zelf gaan werken, dan kan ze huishoudelijke hulp inhuren en/of oppas.
jasmijn91 schreef:
Wat naar dat je hier geen vertrouwen in hebt. Wat zou er mis gaan? Hoe oud zijn jullie kinderen? Kan hij wel een avondje voor de kinderen zorgen? Ik zou nu in de eerste plaats inzetten op tijd voor jezelf en tegelijkertijd zorgen voor meer zelfredzaamheid bij je man als het gaat om het verzorgen van zijn eigen kinderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven