Wil ik nog verder?
zaterdag 5 december 2020 om 23:25
Diep in mijn hart niet. Maar ik heb drie jonge kinderen(!). Toch ben ik niet meer gelukkig met mijn man. Hij staat bekend als een hele zorgzame, liefhebbende vader, een sociale en hardwerkende man. Maar in realiteit is hij bijna altijd moe, doet hij op de wekelijkse boodschappen na, niets in het huishouden. Hij heeft echt inzicht niet in wat er met drie kinderen moet gebeuren en dat het huishouden ook moet gebeuren.
En dat niet alleen, hij is zoveel met zichzelf bezig. Is een echt moederskindje.. Zit altijd op zijn telefoon..
Ik heb al gezegd dat ik het zat begin te worden, deze situatie. Dan raakt hij geïrriteerd. Vanavond hebben we echte ruzie gemaakt. Weer een zaterdag waar ik alleen met de kinderen ben, en hij doet lekker zijn ding..
Ik weet het niet meer. Wil een nieuwe start maken, alles achter me verbranden, hem het lekker zelf uit laten zoeken. Nooit meer wat met hem en zijn familie te maken hoeven hebben..
Maar ik heb drie jonge kids..
En dat niet alleen, hij is zoveel met zichzelf bezig. Is een echt moederskindje.. Zit altijd op zijn telefoon..
Ik heb al gezegd dat ik het zat begin te worden, deze situatie. Dan raakt hij geïrriteerd. Vanavond hebben we echte ruzie gemaakt. Weer een zaterdag waar ik alleen met de kinderen ben, en hij doet lekker zijn ding..
Ik weet het niet meer. Wil een nieuwe start maken, alles achter me verbranden, hem het lekker zelf uit laten zoeken. Nooit meer wat met hem en zijn familie te maken hoeven hebben..
Maar ik heb drie jonge kids..

zondag 6 december 2020 om 00:00
Misschien vind die man dat wel 'n opluchting dat ie alleen af en toe 'n weekend voor z'n rekening moet nemen (waarbij ie ze waarschijnlijk ook nog bij opa en oma kan laten logeren)Thordïs schreef: ↑05-12-2020 23:56Wat een onzin dit. In een ander topic schrijf je: ‘man doet wat hij kan, als hij vrij is doen we het echt samen’ en dat hij jou op de logeerkamer liet slapen om de baby over te nemen die nacht.
Volgens mij heb jij het thuisblijfmoeder zijn onderschat op 2 uur rijden van familie en vrienden en doe je je man ongelooflijk tekort. Jullie hele bestaan, je huis, voedsel, kleding, alles hangt af van zijn zzp bedrijf. Dus hij werkt hard zodat jij het niet hoeft te doen.
Als je gaat scheiden kun je niet opeens 2 uur verderop gaan wonen met de kinderen dus dan zit je helemaal alleen daar.
Het klinkt alsof het gewoon niet goed met jóu gaat en daarmee zou ik naar de huisarts gaan. Maar gooi dat niet op je man want je hebt 3 koters onder de 5 en in andere topics schrijf je dat hij z’n best doet en ook op z’n eind loopt qua energie.

zondag 6 december 2020 om 00:01
En als je gaat scheiden zal hij op z'n minst 2 dagen per 14 dagen alleen voor de kinderen moeten zorgen. Dat zal wel goed gaan?
Denk je echt gelukkiger te worden in je eentje met 3 kinderen en amper geld, dus in een klein huis ergens, zonder inkomen?
Ga werken aan je relatie. En zorg voor je eigen inkomen, zodat je iets ruimer zit mocht het wel op een scheiding uitlopen.
Denk je echt gelukkiger te worden in je eentje met 3 kinderen en amper geld, dus in een klein huis ergens, zonder inkomen?
Ga werken aan je relatie. En zorg voor je eigen inkomen, zodat je iets ruimer zit mocht het wel op een scheiding uitlopen.

Ik zou dit niet te serieus nemen. Ze schrijft elders heel andere dingen over hem

De generatie van mijn ouders deed niet anders. Mijn vader nam dan weer alle verbouw/klus/tuinwerkzaamheden op zich, maar huishouden was toch echt mijn moeders taak.
Waarom heb je er in godsnaam 3 genomen als het jullie allebei teveel is? Met eentje had je wellicht een veel betere balans in je relatie gehad en had jij ook gewoon een parttime baantje kunnen hebben waardoor er veel meer mogelijk was financieel om hulp in te kopen.
anoniem_109047 wijzigde dit bericht op 06-12-2020 00:02
23.40% gewijzigd

zondag 6 december 2020 om 00:02
Nee dat is het niet. Niet eens een beetje. Als dat wel zo is zou ik voorstellen dat je man afspraken met je gaat maken over resulteren en kwaliteitscontroles gaat uitvoeren. Of er wel onder het bed gestofzuigd is enzo. Dan is het een baan

zondag 6 december 2020 om 00:03
Maanden. Dus je wil je kinderen een scheiding aandoen omdat het een paar maanden niet leuk is?jasmijn91 schreef: ↑05-12-2020 23:47Zo zwart/wit ligt het niet.
De laatste maanden is hij omgedraaid als een blad van de boom. Hij droeg nooit echt zijn steentje bij in het huishouden en de zorg voor onze drie kinderen, maar het was wel altijd gezellig met elkaar. Maar de laatste maanden is het echt helemaal niets.
Hij trok altijd wel naar zijn moeder maar de laatste tijd weer veel meer.

Wat is het echte probleem? Begin daar eens mee.
Je zegt dat je niet meer verder wil met je man, maar ik lees dat je meer hulp wil van je man. Ga eens rustig praten. Weet hij niet wat er allemaal moet gebeuren dan leg je de basis uit. Daarna praat je over de standaarden die jullie hebben en overleg je welke jullie allebei aanhouden.
Een nieuwe start maken kan niet meer, niet al je 3 kinderen hebt. Wel kun je als alleenstaande moeder verder vanaf het punt waar je nu staat. Wil je dat? Of bedoel je dat je echt zonder iedereen verder wil. Dan zou ik je willen adviseren om heel snel naar de huisarts te gaan.
Je zegt dat je niet meer verder wil met je man, maar ik lees dat je meer hulp wil van je man. Ga eens rustig praten. Weet hij niet wat er allemaal moet gebeuren dan leg je de basis uit. Daarna praat je over de standaarden die jullie hebben en overleg je welke jullie allebei aanhouden.
Een nieuwe start maken kan niet meer, niet al je 3 kinderen hebt. Wel kun je als alleenstaande moeder verder vanaf het punt waar je nu staat. Wil je dat? Of bedoel je dat je echt zonder iedereen verder wil. Dan zou ik je willen adviseren om heel snel naar de huisarts te gaan.

Ze heeft een punt: waarom 3 koters in weinig tijd en dan klagen dat je 3 koters in weinig tijd hebt gekregen? Hoe dácht je dat dit zou zijn?

zondag 6 december 2020 om 00:05
Zou het niet gewoon zo kunnen zijn dat jij het hem niet toevertrouwt en hij daarom weinig met zijn kinderen doet?jasmijn91 schreef: ↑05-12-2020 23:49Zou heerlijk zijn. Maar eerlijk? Dat komt echt niet goed. Hij kan niet voor zijn kinderen zorgen een hele dag, dat wordt 1 drama. Ik vertrouw ze net een uurtje toe.
En ben echt geen perfectionist maar hij weet echt niet hoe hij dat moet aanpakken.
Alleen de oudste zou nog wel gaan, maar drie tegelijk? Nee.
Ik vind dat je het allemaal wel heel gemakkelijk bij hem legt. Terwijl je er zelf bij was toen je voor deze rolverdeling koos. De gemiddelde zzp-er besteedt meer tijd aan zijn bedrijf dat de gemiddelde huisvrouw aan het huishouden en de kinderen lijkt mij zo. Beetje afhankelijk van de leeftijden en gemiddelden zeggen ook niet alles, maar als zzp-er moet je er vaak hard aan trekken.
Kan die andere twee moeilijk weer terug stoppen hè? Gelukkig niet, want het zijn drie fantastische kids. Daar gaat het toch helemaal niet om?!redbulletje schreef: ↑06-12-2020 00:01De generatie van mijn ouders deed niet anders. Mijn vader nam dan weer alle verbouw/klus/tuinwerkzaamheden op zich, maar huishouden was toch echt mijn moeders taak.
Waarom heb je er in godsnaam 3 genomen als het jullie allebei teveel is? Met eentje had je wellicht een veel betere balans in je relatie gehad en had jij ook gewoon een parttime baantje kunnen hebben waardoor er veel meer mogelijk was financieel om hulp in te kopen.
En zoals ik al eerder poste, het huishouden neem ik uiteraard serieus en hij hoeft echt niets te doen, op af en toe de vaatwasser na en zijn sokken in de wasmand. Hij hoeft echt geen badkamer te poetsen of een wc. Het gaat meer om respect denk ik, alsof de kabouters het doen.
Ik weet dat ik in andere topics misschien overkom alsof ik het prima voor elkaar heb, maar voel me eigenlijk totaal niet gelukkig in deze situatie. Het is mijn eigen verantwoording om daar wat aan te doen, daar hebben jullie gelijk in.
Je hoopt natuurlijk van tevoren wel dat je in de avonden en de weekends met 2 bent om die 3 jonge koters aan te kunnen.
Niet dat je partner na koter 3 terug naar zijn moeder rent, waarschijnlijk omdat het hem ook allemaal boven zijn hoofd aan 't groeien is.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
zondag 6 december 2020 om 00:06
Ik heb ook nog even wat andere topics van je gelezen, omdat ik me jou nog herinnerde.
Ik lees dat je gigantisch op je tenen loopt, al best een tijd... Dat het hebben van drie kleine kinderen je eigenlijk te zwaar te valt.
Ik wil alleen vragen hoe je het voor je ziet als je uit elkaar gaat? Hoe ga je het alleen doen als dat nu al nauwelijks lukt? En hoe ga je je eigen geld verdienen?
Ik ben van mening dat je er samen alles aan moet doen om hier samen uit te komen. De jongste is verdorie nog maar een baby, schrijf je in een ander topic...
Ik lees dat je gigantisch op je tenen loopt, al best een tijd... Dat het hebben van drie kleine kinderen je eigenlijk te zwaar te valt.
Ik wil alleen vragen hoe je het voor je ziet als je uit elkaar gaat? Hoe ga je het alleen doen als dat nu al nauwelijks lukt? En hoe ga je je eigen geld verdienen?
Ik ben van mening dat je er samen alles aan moet doen om hier samen uit te komen. De jongste is verdorie nog maar een baby, schrijf je in een ander topic...
zondag 6 december 2020 om 00:07

zondag 6 december 2020 om 00:07
Oh dus iemand zonder kinderen mag hier niet meepraten? En jij mag niet meepraten in topics over werk? Of over puberproblemen?
Hoe deed je moeder het vroeger? Mijn oma's hadden meer kinderen en geen wasmachines, stofzuigers of afwasmachines. Ik weet dat de wereld anders is dan vroeger, maar er zijn zoveel vrouwen jou voorgegaan, of zitten nu in hetzelfde schuitje, en zij redden het wel. Wat maakt dat jij het als zoveel zwaarder ervaart dan andere moeders?

zondag 6 december 2020 om 00:08
Jij bent een perfectionist schrijf je en hij kan het toch niet goed doen met de kinderen dus je laat hem zijn gang echt niet gaan waarschijnlijk.
Hoe denigrerend schrijf je over hem zeg....dat hij niet voor z’n kinderen kan zorgen. Tenzij hij debiel is zal dat wel meevallen. De beste man is waarschijnlijk net zo ongelukkig als jij.
Hoe denigrerend schrijf je over hem zeg....dat hij niet voor z’n kinderen kan zorgen. Tenzij hij debiel is zal dat wel meevallen. De beste man is waarschijnlijk net zo ongelukkig als jij.

Zo denkt hij wellicht over het feit dat hij in zijn eentje verantwoordelijk is voor het gezinsinkomen.jasmijn91 schreef: ↑06-12-2020 00:05Kan die andere twee moeilijk weer terug stoppen hè? Gelukkig niet, want het zijn drie fantastische kids. Daar gaat het toch helemaal niet om?!
En zoals ik al eerder poste, het huishouden neem ik uiteraard serieus en hij hoeft echt niets te doen, op af en toe de vaatwasser na en zijn sokken in de wasmand. Hij hoeft echt geen badkamer te poetsen of een wc. Het gaat meer om respect denk ik, alsof de kabouters het doen.
Ik weet dat ik in andere topics misschien overkom alsof ik het prima voor elkaar heb, maar voel me eigenlijk totaal niet gelukkig in deze situatie. Het is mijn eigen verantwoording om daar wat aan te doen, daar hebben jullie gelijk in.
Je schrijft dat hij sinds een paar maanden omgedraaid is. Ik vind een paar maanden wel kort om een relatie / huwelijk weg te gooien en drie kids op te laten groeien met gescheiden ouders. Ik zeg op mijn werk altijd tegen ouders kinderen is geen reden bij elkaar te blijven maar wel een reden het onwijs hard te proberen om er samen nog wat van te maken.
Stel je man is relatie therapie voor. Benoem dat je ongelukkig bent. Vraag is hoe hij zich voelt? Waardoor is hij altijd moe?
Stel je man is relatie therapie voor. Benoem dat je ongelukkig bent. Vraag is hoe hij zich voelt? Waardoor is hij altijd moe?
where ever you go, go with your heart

zondag 6 december 2020 om 00:10
Geloof me, ik denk echt nergens dat je het prima voor elkaar hebt. Denken dat peutergedrag odd is, 3 koters en geen baan, in een nieuwe woonplaats zonder familie. Mij lijkt het absolute horrorjasmijn91 schreef: ↑06-12-2020 00:05Kan die andere twee moeilijk weer terug stoppen hè? Gelukkig niet, want het zijn drie fantastische kids. Daar gaat het toch helemaal niet om?!
Dus ik snap dat je er doorheen zit. Alleen denk ik dat je man er net zo doorheen zit
anoniem_64062c7ab7b55 wijzigde dit bericht op 06-12-2020 00:10
4.43% gewijzigd

zondag 6 december 2020 om 00:11
Ja heel knap van die vrouwen. Moet er weleens aan denken, ik zou het niet weten hoe dat te doen. Gelukkig voor mij leven we niet meer in die tijd.Marana schreef: ↑06-12-2020 00:07Oh dus iemand zonder kinderen mag hier niet meepraten? En jij mag niet meepraten in topics over werk? Of over puberproblemen?
Hoe deed je moeder het vroeger? Mijn oma's hadden meer kinderen en geen wasmachines, stofzuigers of afwasmachines. Ik weet dat de wereld anders is dan vroeger, maar er zijn zoveel vrouwen jou voorgegaan, of zitten nu in hetzelfde schuitje, en zij redden het wel. Wat maakt dat jij het als zoveel zwaarder ervaart dan andere moeders?
Op zaterdag kan hij lekker alleen op pad. Waarom heb je zoveel medelijden met die man? Genoeg werkenden die hun baan echt leuk vinden.redbulletje schreef: ↑06-12-2020 00:08Zo denkt hij wellicht over het feit dat hij in zijn eentje verantwoordelijk is voor het gezinsinkomen.
wij slapen nooit.

Fijn zelfinzicht.
Nu zorgen dat je er concreet iets mee doet, anders heb je binnenkort weer hetzelfde gevoel.