Wil ik nog verder?
zaterdag 5 december 2020 om 23:25
Diep in mijn hart niet. Maar ik heb drie jonge kinderen(!). Toch ben ik niet meer gelukkig met mijn man. Hij staat bekend als een hele zorgzame, liefhebbende vader, een sociale en hardwerkende man. Maar in realiteit is hij bijna altijd moe, doet hij op de wekelijkse boodschappen na, niets in het huishouden. Hij heeft echt inzicht niet in wat er met drie kinderen moet gebeuren en dat het huishouden ook moet gebeuren.
En dat niet alleen, hij is zoveel met zichzelf bezig. Is een echt moederskindje.. Zit altijd op zijn telefoon..
Ik heb al gezegd dat ik het zat begin te worden, deze situatie. Dan raakt hij geïrriteerd. Vanavond hebben we echte ruzie gemaakt. Weer een zaterdag waar ik alleen met de kinderen ben, en hij doet lekker zijn ding..
Ik weet het niet meer. Wil een nieuwe start maken, alles achter me verbranden, hem het lekker zelf uit laten zoeken. Nooit meer wat met hem en zijn familie te maken hoeven hebben..
Maar ik heb drie jonge kids..
En dat niet alleen, hij is zoveel met zichzelf bezig. Is een echt moederskindje.. Zit altijd op zijn telefoon..
Ik heb al gezegd dat ik het zat begin te worden, deze situatie. Dan raakt hij geïrriteerd. Vanavond hebben we echte ruzie gemaakt. Weer een zaterdag waar ik alleen met de kinderen ben, en hij doet lekker zijn ding..
Ik weet het niet meer. Wil een nieuwe start maken, alles achter me verbranden, hem het lekker zelf uit laten zoeken. Nooit meer wat met hem en zijn familie te maken hoeven hebben..
Maar ik heb drie jonge kids..

zondag 6 december 2020 om 00:38
Dat denk ik inderdaad. Ik deed dat náást een baan van 32 - 40 uur én een studie.
Waarbij het zorgen voor de kinderen en het huishouden ook nog eens de minste druk gaf.
zondag 6 december 2020 om 00:42
Misschien vind jij het onzin. Maar niet alle mannen zijn even handig met baby’s. En ik heb geen opgelegde maatstaven waar hij in 1x moet voldoen.. Waarom ben je daar zo van overtuigd?Veranderling schreef: ↑06-12-2020 00:21Wat een onzin. Het is een volwassen man met een eigen bedrijf. Hij weet dat een kind eten nodig heeft en dat dit via de mond ingevoerd moet worden. En dat het eten er verwerkt uitkomt aan de onderkant. Dat ze moeten slapen als ze moe zijn, en genoeg water moeten drinken. Dat ze kunnen vallen, dus dat hij een oogje in het zeil moet houden. Dan gaat het maar even niet volgens jouw maatstaven.
Jij wist het ook niet voordat je het deed. Niemand stond jou te bekritiseren terwijl je huis er de eerste maanden na een geboorte echt niet spic en span uitgezien zal hebben en jij zult ook niet in je meest charmante vertoningen rond hebben gelopen in je huis met alles wat op je af kwam. Jij mocht 6 weken in joggingpak en op crocks rondlopen als je dat wilde omdat je was bevallen, kraamtranen vergieten en alles op je hormonen gooien. En je man moet het, terwijl jij altijd alles deed, zomaar ineens met 3 kinderen in één keer volgens jouw zelfopgelegde maatstaven doen?
Aan TO, om even aan te tonen dat er mensen zijn die het zwaarder hebben dan jou...
Ik ben alleenstaande moeder van drie kinderen, die ook nog eens 39u/week werkt. Voltijdse baan dus, plus mijn kinderen én het huishouden. Ik doe alles volledig alleen, geen familie die eens kan babysitten en bij ex zijn ze maar een weekend om de 14 dagen. Het is pokkezwaar, maar ik doe het gewoon toch maar.
Ik ben alleenstaande moeder van drie kinderen, die ook nog eens 39u/week werkt. Voltijdse baan dus, plus mijn kinderen én het huishouden. Ik doe alles volledig alleen, geen familie die eens kan babysitten en bij ex zijn ze maar een weekend om de 14 dagen. Het is pokkezwaar, maar ik doe het gewoon toch maar.

Veranderling schreef: ↑06-12-2020 00:38Dat denk ik inderdaad. Ik deed dat náást een baan van 32 - 40 uur én een studie.
Waarbij het zorgen voor de kinderen en het huishouden ook nog eens de minste druk gaf.
En wat vond de gene die rest van de tijd voor je kinderen zorgde ervan?

zondag 6 december 2020 om 00:43
Kinderen en huishouden is in mijn ervaring veel minder zwaar dan ondernemen.
Gebroken nachten in het eerste half jaar als de kleine niet doorslaapt breekt je wel op. Dat zorgt voor enorme vermoeidheid.
zondag 6 december 2020 om 00:44
Respect! Hoe oud waren je kinderen? Maakt verder niet uit, sowieso respect.Veranderling schreef: ↑06-12-2020 00:38Dat denk ik inderdaad. Ik deed dat náást een baan van 32 - 40 uur én een studie.
zondag 6 december 2020 om 00:46
Elke twee uur wordt onze jongste nog wakker en om 5:00 is de jongste klaarwakker om de dag te beginnen. Man slaapt door alles heen, dan ben ik wel geïrriteerd ja, als hij klaagt over moe-zijn.
Los dat hij ook moe mag zijn en hij daar niets aan kan doen, is het gewoon soms niet altijd redelijk.
zondag 6 december 2020 om 00:47
Heel knap dat je het toch maar doet.Sweet1980 schreef: ↑06-12-2020 00:42Aan TO, om even aan te tonen dat er mensen zijn die het zwaarder hebben dan jou...
En ik heb ook echt respect voor je! Maar .. Dus, ik mag het nu maar niet zwaar hebben?!

zondag 6 december 2020 om 00:51
Als hij er doorheen slaapt is dat zo. Dat doe je niet expres.jasmijn91 schreef: ↑06-12-2020 00:46Elke twee uur wordt onze jongste nog wakker en om 5:00 is de jongste klaarwakker om de dag te beginnen. Man slaapt door alles heen, dan ben ik wel geïrriteerd ja, als hij klaagt over moe-zijn.
Los dat hij ook moe mag zijn en hij daar niets aan kan doen, is het gewoon soms niet altijd redelijk.
En dat hij moe is, is ook een feitelijk gegeven. Dat jij doodop bent maakt dat niet anders.
Ga het gesprek aan met hem en vertel hem dat de nachten jou opbreken. Vraag dan om hulp. Dat kan op verschillende manieren. Zoals misschien 1 dag in de week de kinderen elders onderbrengen.
zondag 6 december 2020 om 00:52

zondag 6 december 2020 om 00:56
Je hebt je gecommiteerd aan iets waarbij sommige dingen je logisch leken?jasmijn91 schreef: ↑06-12-2020 00:19Niet echt in procenten afgesproken eigenlijk. Maar dingen leken me ook logisch. Het is echt niet zo dat ik van hem verwacht dat hij de badkamer doet of wc’s of bedden verschoont, stofzuigt, strijkt, was ophangt of opvouwt, echt dT hoeft hij niet te doen. Maar gewoon, dingen opruimen, niet alles laten liggen, wat meer oog voor de kinderen, er ook snachts eens uit gaan voor de kids, ik noem maar wat.
Maar hier spreekt ook gewoon een moe iemand denk ik. We zijn gewoon allebei moe.
Praat je wel eens met je man?

zondag 6 december 2020 om 00:58
Hij zorgt ervoor dat jij niet hoeft te werken.
Wat moet hij nog meer doen?
Ga jij een baan zoeken, zodat hij wat taken in huis kan uitvoeren?
Dat zou mooi zijn. Ook voor je zelfbeeld en je voldoening.
zondag 6 december 2020 om 00:59
Jij zou het niet aankunnen om de hele dag met je drie kinderen thuis te zijn, maar toch vind jij dat je het zwaarder hebt dan TO?Sweet1980 schreef: ↑06-12-2020 00:52Je mag het zeker zwaar hebben! Ik ben blij dat ik mijn werk heb, wantvik zou het eerlijk gezegd niet aankunnen, heel de dag thuis zijn met drie kinderen. Uiteraard geniet ik van hen in het weekend en vakanties, maar met uitzicht om daarna weer te kunnen gaan werken. Dus ik snap je wel TO...

zondag 6 december 2020 om 01:06
Veranderling schreef: ↑06-12-2020 00:38Dat denk ik inderdaad. Ik deed dat náást een baan van 32 - 40 uur én een studie.
Veranderling heb je hier ^^ nog een antwoord op?
zondag 6 december 2020 om 01:07
Dus het is een gunst, dat ik niet hoef te werken?Veranderling schreef: ↑06-12-2020 00:58Hij zorgt ervoor dat jij niet hoeft te werken.
Wat moet hij nog meer doen?
Ga jij een baan zoeken, zodat hij wat taken in huis kan uitvoeren?
Dat zou mooi zijn. Ook voor je zelfbeeld en je voldoening.
Doordat hij werkt en ik niet, hoeft hij dus geen reet te doen in huis? (Ik stel het nu grof)
Nogmaals hij hoeft geen schoonmaak te houden. Gewoon de simpelste dingen als bijv de tafel afruimen, vaatwasser uitruimen als die vol is bijv.
Moet ik dan, omdat hij werkt en ik thuis ben, me als een bediende laten behandelen? Hij ploft uit zijn werk op de bank, eet daarna zijn bord prak en ploft daarna weer op de bank? Daar zit denk ik het pijnpunt. Natuurlijk werkt hij overdag hard en hoeft hij niet thuis aan de bak. Maar gewoon die kleine dingen, dat het geen hotel is.
Daar zit denk ik het pijnpunt.
Maar ik ga slapen, bedankt voor alle reacties!
jasmijn91 wijzigde dit bericht op 06-12-2020 01:08
0.31% gewijzigd

zondag 6 december 2020 om 01:08

Wat jij doet, het hele jaar door, is de exacte omschrijving van de vakantiebesteding van een vrouw die werkt. Dus hoe kom je erbij om het een fulltime baan te noemen?
zondag 6 december 2020 om 01:09
Ja, te naïef in geweest dus.Veranderling schreef: ↑06-12-2020 00:56Je hebt je gecommiteerd aan iets waarbij sommige dingen je logisch leken?
Praat je wel eens met je man?
En ga dit zeker bespreekbaar maken nu.
Met pen en papier

zondag 6 december 2020 om 01:10
Natuurlijk.
Diegene (opvang aan huis) werd er voor betaald om ervoor te zorgen dat ik mijn werk (thuis als zelfstandige) kon uitvoeren buiten schooltijden. En diegene had het makkelijk en leuk.
Ik bracht en haalde ze zelf naar school. Was bij ouderavonden en verjaardagen. En als er iemand viel of zich stootte dan was ik er. De leuke verhalen moesten wachten tot het avondeten, of tijdens badtijd en in de avonden en weekenden werkte ik door om aan de 32 uur te komen.
Dat gaat zo goed als vanzelf als je én opvoeder én hoofdkostwinner bent omdat je alleenstaand bent en een ander niet voor je geld gaat zorgen. Dan wordt je praktisch.
Blij nu?
anoniem_401365 wijzigde dit bericht op 06-12-2020 01:15
28.37% gewijzigd
zondag 6 december 2020 om 01:10
zondag 6 december 2020 om 01:12
Je wereld is veel te klein TO...
En daar zal Covid vast haar steentje aan bijdragen.
Daarnaast die enorm gebroken nachten, dus je bent hartstikke moe
en je doet niks meer waar je energie van krijgt dus dat helpt allemaal helemaal niet mee.
Misschien moet je met je man hierover gesprekken voeren in plaats over die sokken.
En daar zal Covid vast haar steentje aan bijdragen.
Daarnaast die enorm gebroken nachten, dus je bent hartstikke moe
en je doet niks meer waar je energie van krijgt dus dat helpt allemaal helemaal niet mee.
Misschien moet je met je man hierover gesprekken voeren in plaats over die sokken.

zondag 6 december 2020 om 01:12
Het lijkt alsof je hem vooral de situatie verwijt. En van verwijten maken is nog nooit een stel dichter bij elkaar gekomen.jasmijn91 schreef: ↑06-12-2020 01:07Dus het is een gunst, dat ik niet hoef te werken?
Doordat hij werkt en ik niet, hoeft hij dus geen reet te doen in huis? (Ik stel het nu grof)
Nogmaals hij hoeft geen schoonmaak te houden. Gewoon de simpelste dingen als bijv de tafel afruimen, vaatwasser uitruimen als die vol is bijv.
Moet ik dan, omdat hij werkt en ik thuis ben, me als een bediende laten behandelen? Hij ploft uit zijn werk op de bank, eet daarna zijn bord prak en ploft daarna weer op de bank? Daar zit denk ik het pijnpunt. Natuurlijk werkt hij overdag hard en hoeft hij niet thuis aan de bak. Maar gewoon die kleine dingen, dat het geen hotel is.
Daar zit denk ik het pijnpunt.
Maar ik ga slapen, bedankt voor alle reacties!
Het gaat niet primair om wat hij al dan niet doet, het gaat om dat jij er doorheen zit en je hulp nodig hebt.
zondag 6 december 2020 om 01:14
Veranderling schreef: ↑06-12-2020 01:08![]()
![]()
Wat jij doet, het hele jaar door, is de exacte omschrijving van de vakantiebesteding van een vrouw die werkt. Dus hoe kom je erbij om het een fulltime baan te noemen?

Ach hou toch op zeg.
Écht vakantie heb je gewoon even niet meer met kleine kinderen. Dus vakantiebesteding? Wat een onzin!
Ik heb zelf fulltime gewerkt voordat ik kids had en ik vind de zorg 24 uur voor de kinderen even zwaar als fulltime werken.
En daarbij nogmaals: iedereen heeft zijn eigen draagkracht.