Ervaringen loopfiets volwassenen
maandag 23 november 2020 om 21:00

dinsdag 24 november 2020 om 08:03
Echt? Misschien ben ik dan te kritisch
@ ciska78. Let vooral op de zithouding, afstand tussen stuur en zadel. Die is namelijk niet aan te passen. En of het je goed lukt om te remmen, weet niet of je ook problemen met je handen hebt.
anoniem_641162662722d wijzigde dit bericht op 24-11-2020 08:20
20.25% gewijzigd
dinsdag 24 november 2020 om 08:15
Toevallig zit ik zelf ook te kijken naar een loopfiets. Ik heb een rolstoel met ondersteuning maar soms is dat onhandig. We gaan graag naar het bos, maar met alle hobbels en bobbels is dat vaak ook niet handig en een behoorlijke aanslag op mijn lijf. Als het doorgaat ga ik deze week ergens een vouwfiets ophalen (van marktplaats) en dan halen we daar de trappers en kettingkast af. Dan heb je, en een fiets die kunt inklappen en ook nog luchtbanden heeft wat zachter rijd! Daarbij is alles wat een hulpmiddel heet ook nog eens erg duur (loopfiets is minimaal 500) en een vouwfiets kun je voor 50 euro wel scoren op marktplaats!
dinsdag 24 november 2020 om 15:27
Je zou op je rolstoel een Smartwheel of Freewheel kunnen koppelen. Dat scheelt al héél veelDemiehdk schreef: ↑24-11-2020 08:15Toevallig zit ik zelf ook te kijken naar een loopfiets. Ik heb een rolstoel met ondersteuning maar soms is dat onhandig. We gaan graag naar het bos, maar met alle hobbels en bobbels is dat vaak ook niet handig en een behoorlijke aanslag op mijn lijf. Als het doorgaat ga ik deze week ergens een vouwfiets ophalen (van marktplaats) en dan halen we daar de trappers en kettingkast af. Dan heb je, en een fiets die kunt inklappen en ook nog luchtbanden heeft wat zachter rijd! Daarbij is alles wat een hulpmiddel heet ook nog eens erg duur (loopfiets is minimaal 500) en een vouwfiets kun je voor 50 euro wel scoren op marktplaats!

dinsdag 24 november 2020 om 16:03
Retro weet ik niet, maar veel zien er min of meer als een gewone fiets uit? Maar goed, mijn gewone fiets is ook geen retro of ander hip design.Betjewolff schreef: ↑24-11-2020 08:03Echt? Misschien ben ik dan te kritisch. Ik vind ze er meestal erg saai uitzien en bejaard. Zou graag een van zo’n leuke retro look hebben
@ ciska78. Let vooral op de zithouding, afstand tussen stuur en zadel. Die is namelijk niet aan te passen. En of het je goed lukt om te remmen, weet niet of je ook problemen met je handen hebt.
Zoiets heeft iemand bij mijn ouders in de buurt, wellicht te saai inderdaad, maar kan me voorstellen dat sommigen juist liever niet iets opvallends hebben.

donderdag 26 november 2020 om 09:07
Ik heb even een vraag: zou dit ook geschikt kunnen zijn voor iemand met enkelklachten (chronisch van aard en diegene kan niet wandelen of zo).
Zij heeft nu een fiets wat zij gebruikt wanneer er gewandeld wordt.
Ik kan nu niet zo goed inschatten wat de belasting is voor de enkel/voet bij het gebruiken van een elektrische loopfiets.
Ik kan nu niet zo goed inschatten wat de belasting is voor de enkel/voet bij het gebruiken van een elektrische loopfiets.
donderdag 26 november 2020 om 11:00
Geen idee, ik heb ook geen grote belastbaarheid, maar ga dit dus uitproberen. Je kan er ook 1 huren dan kan ze het zelf ervaren?minoes5 schreef: ↑26-11-2020 09:07Ik heb even een vraag: zou dit ook geschikt kunnen zijn voor iemand met enkelklachten (chronisch van aard en diegene kan niet wandelen of zo).
donderdag 26 november 2020 om 19:35

zaterdag 5 december 2020 om 21:26
Het was echt heel erg wennen, je stapt er niet meteen en loopt meteen weg, het is oefenen en spierpijn krijgen op plekken die anders niet gebruikt. Ik merkte echt wel dat ik elke dag verder kon. Alleen het zadel is nogal hard.
Wij hebben uiteindelijk via marktplaats dezelfde 2 hands vandaag gekocht, dus erg blij mee.
Wij hebben uiteindelijk via marktplaats dezelfde 2 hands vandaag gekocht, dus erg blij mee.

maandag 7 december 2020 om 07:44
Ja dat klopt, een goed genoeg gevoel over om hem aan te schaffen, via marktplaats uiteindelijk ja.poppie0022 schreef: ↑07-12-2020 07:41Veel plezier er mee!
Op het einde van de testweek ging het dus al dusdanig goed, dat je 'm aangeschaft hebt (via marktplaats)?