Probleem met SD-kaart, kan niet formatteren

06-12-2020 13:40 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi digiwonders,

Gisteren gaf mijn telefoon ineens een foutmelding op mijn SD-kaart (kan niet lezen/schrijven).
Hij was half vol, telefoon is niet gevallen o.i.d. Ogenschijnlijk uit het niets dus.

Telefoon opnieuw gestart, melding was weg, dus dacht dat het was opgelost.
Vanmorgen zag ik echter dat het niet was opgelost, maar dat mijn telefoon de kaart nu juist helemaal niet meer zag - vandaar ook geen foutmelding.

Kaart in mijn laptop gestoken, die kon hem nog wel lezen (maar gaf wel een melding over fouten en herstel).
Allereerst alle bestanden veiliggesteld, en dat is zonder problemen gelukt.

Toen geprobeerd te scannen en herstellen (zoals door het systeem werd aanbevolen), daarbij blijft hij op ca. tweederde hangen (uren).
Lijkt echt niets meer te doen, dus dit gestopt. Ook weer raar, de knop annuleren reageert dan niet dus dat moet d.m.v. taak beëindigen.

Aangezien ik toch al mijn bestanden al terug heb wil ik de kaart eigenlijk gewoon volledig opschonen door te formatteren.
Als ik dat doe krijg ik echter direct de melding: 'Kan het formatteren niet voltooien', en er gebeurt helemaal niets.

Is deze kaart nu ter ziele?

- Sandisk Ultra micro SDXC 64 GB
- Samsung Galaxy S9
- ASUS ZenBook UX333F, Windows 10 Home x64
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Hoi,

Het is mij hier weleens mee gelukt:

https://www.sdcard.org/downloads/formatter/

Succes :daisy:
Niet zeuren, gewoon poetsen.
Ik lees even mee, ik heb mij geheugenkaart geformatteerd en nu wordt de kaart niet meer gevonden :-| Mocht er iemand daar ook een tip voor hebben.. :-D
Ik gebruik daarvoor HDD regenerator. Te lezen aan de meldingen die je krijgt zijn er waarschijnlijk clusters kapot en die moeten hersteld worden, dat gaat niet met formatteren.
Een SD card heeft niet het eeuwige leven. Na x-keer beschrijven is het een keer over en moet hij gewoon vervangen worden.
Niet geschoten is altijd mis
Bitje93 schreef:
06-12-2020 17:56
Een SD card heeft niet het eeuwige leven. Na x-keer beschrijven is het een keer over en moet hij gewoon vervangen worden.
.
Weet ik, deze was nog niet oud.
Is nog niet 1 keer vol gefotografeerd geweest.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven