Dilemma [Geen OP]

maandag 7 december 2020 om 07:12
in het midden lijkt me een beter idee. Dan hebben jullie beide iets opgegeven voor de relatie. Mocht de relatie dan stuk gaan dan ben je niet de enige die met de gebakken peren zit.
60 km is meer dan een uur van je huis. Best wel een stukje. Dan heeft hij zijn ouders etc dichtbij terwijl jij meer dan een uur moet reizen.
Je zegt ook: “hij wil dat per se “ maar wat als jij dat ook per se wil?
Ik zou ermee oppassen want als de relatie uitgaat val jij in een groter gat dan hem op deze manier denk ik.
60 km is meer dan een uur van je huis. Best wel een stukje. Dan heeft hij zijn ouders etc dichtbij terwijl jij meer dan een uur moet reizen.
Ik zou ermee oppassen want als de relatie uitgaat val jij in een groter gat dan hem op deze manier denk ik.

maandag 7 december 2020 om 07:31
Ik ben vast een van de weinigen, maar mijn suggestie zou zijn: kies een plek dichtbij ófwel jouw familie ófwel zijn familie.
Vooral als je (voor de toekomst) een kinderwens hebt, is het heel handig als je een netwerk redelijk nabij hebt. Dat hoeft natuurlijk niet dezelfde stad of hetzelfde dorp te zijn, maar het is wel fijn als je netwerk niet op een uur rijden zit.
Vooral als je (voor de toekomst) een kinderwens hebt, is het heel handig als je een netwerk redelijk nabij hebt. Dat hoeft natuurlijk niet dezelfde stad of hetzelfde dorp te zijn, maar het is wel fijn als je netwerk niet op een uur rijden zit.
maandag 7 december 2020 om 07:47
Hier ben ik het wel mee eens.Lalala- schreef: ↑07-12-2020 07:31Ik ben vast een van de weinigen, maar mijn suggestie zou zijn: kies een plek dichtbij ófwel jouw familie ófwel zijn familie.
Met mijn ex zijn we in het midden gaan wonen, voor beide minstens een uur rijden naar familie.
Toen we kinderen kregen merkte we echt hoe fijn het is om familie in de buurt te hebben. Het niet hebben van iemand om de hoek was echt een gemis.
Nu zijn we uit elkaar, beide hier goed gesetteld, dus in woonplaats blijven hangen.
Maar het blijft een gemis.
maandag 7 december 2020 om 07:47
Wij zaten in het beginnvan onze relatie ook voor deze keuze en zijn uiteindelijk in het midden gaan wonen, 3 kwartier van beide families af.
Als we opnieuw zouden moeten kiezen zouden we toch voor dichterbij 1 van de families kiese. Uiteindelijk hebben we dit na een paar jaar ook gedaan.
Ja het is verder weg van de ene van familie, maar als je een goede band hebt met beide families zou afstand niet uit moeten maken.
Net wat Lalala zegt, het is gewoon fijn een netwerk van je familie dichtbij je te hebben.
Als we opnieuw zouden moeten kiezen zouden we toch voor dichterbij 1 van de families kiese. Uiteindelijk hebben we dit na een paar jaar ook gedaan.
Ja het is verder weg van de ene van familie, maar als je een goede band hebt met beide families zou afstand niet uit moeten maken.
Net wat Lalala zegt, het is gewoon fijn een netwerk van je familie dichtbij je te hebben.
maandag 7 december 2020 om 08:04
In het midden gaan wonen, dan moet je beide op nieuw beginnen. En wonen beide vrienden groepen en familie verder weg. Dat werkt meestal niet goed.
Waarom wil je vriend niet weg uit zijn omgeving? Hoe zit het met werk en reistijd? In welke regio is het makkelijker een woning vinden?
Kijk rationeel naar alle aspecten, niet alleen naar ik wil bij mijn familie/vrienden blijven
Waarom wil je vriend niet weg uit zijn omgeving? Hoe zit het met werk en reistijd? In welke regio is het makkelijker een woning vinden?
Kijk rationeel naar alle aspecten, niet alleen naar ik wil bij mijn familie/vrienden blijven
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
maandag 7 december 2020 om 08:10
In het midden wonen is zoals hierboven beschreven ook wel onpraktisch..
Maar ik heb 2 vriendinnen die naar de partner zijn kant zijn verhuisd 1 heeft er na vele jaren erg veel spijt van. De klik met de familie vd partner is er nooit gekomen nu wil partner niet daar weg dat geeft wel spanning.
De andere vriendin heeft goed contact met de familie en vrienden van partner maar mist haar eigen oude omgeving inclusief familie en vrienden veel..
Beide partners wilden niet de kant op van de vriendinnen dat vooral geeft wel eens spanningen.
Maar ik heb 2 vriendinnen die naar de partner zijn kant zijn verhuisd 1 heeft er na vele jaren erg veel spijt van. De klik met de familie vd partner is er nooit gekomen nu wil partner niet daar weg dat geeft wel spanning.
De andere vriendin heeft goed contact met de familie en vrienden van partner maar mist haar eigen oude omgeving inclusief familie en vrienden veel..
Beide partners wilden niet de kant op van de vriendinnen dat vooral geeft wel eens spanningen.
♡
maandag 7 december 2020 om 08:25
Als jullie hier (al) niet uitkomen omdat jullie beide niet bereid zijn tot een compromis zullen er toch wel genoeg andere factoren zijn om de beslissing zijn om de keuze op te baseren:
- Welke binding met huidige locatie (netwerk, familie?)
- Waar is jullie werk?
- Wat is belangrijk met oog op toekomstplannen (eventueel grootouders die willen oppassen op kinderen)
- Bereikbaarheid
- Waar kun je ook daadwerkelijk een woning vinden?
En afhankelijk van of je ook daadwerkelijk een huis vindt, het is geen keuze voor de rest van je leven he. Ga idd eerst samenwonen (in een huurwoning) en kijk waar je tegenaan loopt. Het is niet dat je geisoleerd bent van je oude leven of netwerk als je 60km verderop bent. Daarnaast is er niks mis met in het midden, maar niet logisch als dat een locatie is waar je beiden niks mee hebt. Heel veel keuzes in je relatie (of huwelijk) gaan niet eerlijk zijn of een ideale compromis. Je moet ook af en toe praktisch denken.
Wij zijn uiteindelijk beland tussen onze families in, maar daarvoor hadden we al allebei overal en nergens gewoond door werk en studie. Je kunt overal weer iets opbouwen en in onze kringen is het afstemmen op vrienden/families niet logisch want die zijn net zo flexibel in woonplaats dus het komt neer op de andere factoren.
- Welke binding met huidige locatie (netwerk, familie?)
- Waar is jullie werk?
- Wat is belangrijk met oog op toekomstplannen (eventueel grootouders die willen oppassen op kinderen)
- Bereikbaarheid
- Waar kun je ook daadwerkelijk een woning vinden?
En afhankelijk van of je ook daadwerkelijk een huis vindt, het is geen keuze voor de rest van je leven he. Ga idd eerst samenwonen (in een huurwoning) en kijk waar je tegenaan loopt. Het is niet dat je geisoleerd bent van je oude leven of netwerk als je 60km verderop bent. Daarnaast is er niks mis met in het midden, maar niet logisch als dat een locatie is waar je beiden niks mee hebt. Heel veel keuzes in je relatie (of huwelijk) gaan niet eerlijk zijn of een ideale compromis. Je moet ook af en toe praktisch denken.
Wij zijn uiteindelijk beland tussen onze families in, maar daarvoor hadden we al allebei overal en nergens gewoond door werk en studie. Je kunt overal weer iets opbouwen en in onze kringen is het afstemmen op vrienden/families niet logisch want die zijn net zo flexibel in woonplaats dus het komt neer op de andere factoren.

maandag 7 december 2020 om 08:42
Het zou voor mij inderdaad ook een rol spelen wat zijn motivatie is. Hij kan zwaarwegende redenen hebben, misschien zwaarder wegend dan die van jou. Wat al genoemd is, een eigen bedrijf, een kind, weet ik veel.
Is dat niet zo, dan zou dit wel op zijn minst een bespreekpunt moeten kunnen zijn.
Ook eens met een woonplaats kiezen waar één van beide al familie heeft waarmee de band goed is. Dan heb je mensen dichtbij, of dat nou zijn of jouw familie is.
Maar hier ook de vraag: waarom meteen trouwen? Samenwonen is wat mij betreft de ultieme relatietest. Je kunt elkaar dan wel goed kennen, maar samenwonen is echt afwachten hoe dat gaat. Meteen trouwen zonder eerst samen gewoond te hebben zou ik zelf erg riskant vinden. Een onnodig risico.
Is dat niet zo, dan zou dit wel op zijn minst een bespreekpunt moeten kunnen zijn.
Ook eens met een woonplaats kiezen waar één van beide al familie heeft waarmee de band goed is. Dan heb je mensen dichtbij, of dat nou zijn of jouw familie is.
Maar hier ook de vraag: waarom meteen trouwen? Samenwonen is wat mij betreft de ultieme relatietest. Je kunt elkaar dan wel goed kennen, maar samenwonen is echt afwachten hoe dat gaat. Meteen trouwen zonder eerst samen gewoond te hebben zou ik zelf erg riskant vinden. Een onnodig risico.
maandag 7 december 2020 om 08:46
Mijn vriend woont op 60km afstand. Hij wil per se in zijn eigen omgeving blijven. Dat is voor mij dus nog verder dan 60km.
Ik snap het niet, is dit een raadsel? En je wil in het midden van jullie woonplaats gaan wonen, dus die is (meer dan?) 60km breed? Dus jullie wonen in dezelfde stad en jouw voorstel is om in het centrum te gaan wonen? Dat is vaak wel erg duur, zeker als het zo'n gigantische stad is. Ik snap wel dat vriend dat er niet voor over heeft.
s-groot wijzigde dit bericht op 08-12-2020 08:07
11.01% gewijzigd

maandag 7 december 2020 om 08:56
Hier ben ik het ook mee eens, en zo hebben wij het dus ook gedaan. Als je in het midden gaat zitten moet je altijd reizen als je naar familie/vrienden wil. Dan kun je beter hebben dat je bij de basis van 1 persoon zit, zodat je iig een netwerk dichtbij hebt.Lalala- schreef: ↑07-12-2020 07:31Ik ben vast een van de weinigen, maar mijn suggestie zou zijn: kies een plek dichtbij ófwel jouw familie ófwel zijn familie.
maandag 7 december 2020 om 09:08
Als verhuizen voor hem absoluut onbespreekbaar is en het staat jou tegen dat jij zonder enig overleg geacht wordt die kant op te komen dan lijkt het mij de beste optie om het trouwen uit te stellen tot jullie echt allebei in staat zijn om hierover te overleggen en alle voors en tegens naast elkaar te leggen. Ik denk dat als jij nu met tegenzin daar naartoe verhuist en het valt tegen (en die kans lijkt me erg aanwezig) dan ga je spijt krijgen en het hem mogelijk verwijten.
Mochten jullie het geen van beiden zien zitten om te verhuizen, dan wordt dit het misschien gewoon niet.
Mochten jullie het geen van beiden zien zitten om te verhuizen, dan wordt dit het misschien gewoon niet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

maandag 7 december 2020 om 09:18
Ik zou vooral bang zijn dat dit symptomatisch is voor de manier waarop hij voortaan compromissen wil sluiten: het gaat op zijn manier gebeuren en jij mag je altijd aanpassen. Dat alleen zou al reden genoeg zijn om zaken zoals een koophuis, eigen huis opzeggen en een huwelijk nog even uit te stellen (totdat je daar wat meer gevoel bij hebt).
Romantiek is geweldig, maar berooid achterblijven is weer wat minder. Altijd een paar jaar vooruit kijken en een gezonde risicoafweging maken.
Romantiek is geweldig, maar berooid achterblijven is weer wat minder. Altijd een paar jaar vooruit kijken en een gezonde risicoafweging maken.

maandag 7 december 2020 om 09:31
Helemaal mee oneens. 60 km is maar zelden een uur en zelfs dat is te overzien. En als hij leuke vrienden heeft is dat alleen maar mooi, want halverwege allebei nieuwe vrienden gaan maken is echt heel moeilijk als je niet meer op school zit en geen kleine kinderen hebt.linnylow schreef: ↑07-12-2020 07:12in het midden lijkt me een beter idee. Dan hebben jullie beide iets opgegeven voor de relatie. Mocht de relatie dan stuk gaan dan ben je niet de enige die met de gebakken peren zit.
Ik zou naar hem gaan. En heb dat ook gedaan voor mijn man. Prima beslissing

maandag 7 december 2020 om 09:49
Of ze hecht er net zoveel waarde aan, maar ze is iets meer bereid om water bij de wijn te doen. Het lijkt me ook niet heel redelijk dat degene die het meest star is en het minst bereid om in te schikken altijd aan het langste eind moet trekken, 'want blijkbaar vond die ander het toch al minder belangrijk'.redbulletje schreef: ↑07-12-2020 09:37Gewoon niet trouwen/samenwonen.
Jij bent bereid 30km op te schuiven, dus hecht jij minder aan jouw familie/sociaal netwerk?
Als hij wél sterke banden heeft met zijn familie/vrienden begrijp ik volkomen dat hij daar in de buurt wil blijven wonen.
Don't waste your time on jealousy,