Wil ik nog verder?
zaterdag 5 december 2020 om 23:25
Diep in mijn hart niet. Maar ik heb drie jonge kinderen(!). Toch ben ik niet meer gelukkig met mijn man. Hij staat bekend als een hele zorgzame, liefhebbende vader, een sociale en hardwerkende man. Maar in realiteit is hij bijna altijd moe, doet hij op de wekelijkse boodschappen na, niets in het huishouden. Hij heeft echt inzicht niet in wat er met drie kinderen moet gebeuren en dat het huishouden ook moet gebeuren.
En dat niet alleen, hij is zoveel met zichzelf bezig. Is een echt moederskindje.. Zit altijd op zijn telefoon..
Ik heb al gezegd dat ik het zat begin te worden, deze situatie. Dan raakt hij geïrriteerd. Vanavond hebben we echte ruzie gemaakt. Weer een zaterdag waar ik alleen met de kinderen ben, en hij doet lekker zijn ding..
Ik weet het niet meer. Wil een nieuwe start maken, alles achter me verbranden, hem het lekker zelf uit laten zoeken. Nooit meer wat met hem en zijn familie te maken hoeven hebben..
Maar ik heb drie jonge kids..
En dat niet alleen, hij is zoveel met zichzelf bezig. Is een echt moederskindje.. Zit altijd op zijn telefoon..
Ik heb al gezegd dat ik het zat begin te worden, deze situatie. Dan raakt hij geïrriteerd. Vanavond hebben we echte ruzie gemaakt. Weer een zaterdag waar ik alleen met de kinderen ben, en hij doet lekker zijn ding..
Ik weet het niet meer. Wil een nieuwe start maken, alles achter me verbranden, hem het lekker zelf uit laten zoeken. Nooit meer wat met hem en zijn familie te maken hoeven hebben..
Maar ik heb drie jonge kids..

maandag 7 december 2020 om 11:11
Dus dat wordt een vechtscheiding om de kids. Aangezien jij niet werkt mag hij voor al jouw kosten en die van de kinderen opdraaien.jasmijn91 schreef: ↑05-12-2020 23:49Zou heerlijk zijn. Maar eerlijk? Dat komt echt niet goed. Hij kan niet voor zijn kinderen zorgen een hele dag, dat wordt 1 drama. Ik vertrouw ze net een uurtje toe.
En ben echt geen perfectionist maar hij weet echt niet hoe hij dat moet aanpakken.
Alleen de oudste zou nog wel gaan, maar drie tegelijk? Nee.
Jij vertrouwt hem nog geen uur met ze dus dat wordt hooguit twee weekendjes per maand voor hem. Sick.

maandag 7 december 2020 om 11:14
Dus zij mag niet moe zijn want dat is hij al? Zij is niet alleen 24/7 moeder, hij is ook 24/7 vader. Ik zou zeggen, werk beide even veel uren, hij als zzp-er en jij als moeder. De rest van de uren van de dag verdeel je de taken.
Zij moet ook leuke dingen voor zichzelf kunnen doen. Ze hoeft toch geen werkweek van 168 uur te hebben omdat ze geen geld inbrengt?
maandag 7 december 2020 om 11:20
Hi allemaal,
Dat mijn man niks kan, hem nog geeneens een paar uur onze koters toevertrouw, dat wil ik echt terugnemen. Het huis zal dan misschien ontploft zijn bij thuiskomst, ze hebben meer snoep en koek op dan in een week, de kleine zit helemaal verkeerd in de draagdoek, ach als dat het ergste is; dan moet ik idd niet zo zeuren.
Zaterdagavond zat ik er echt helemaal doorheen; vandaar zo’n topic. Nu is het maandagochtend en relativeer ik alles weer meer. Ik ga echt niet scheiden van mijn man, daarvoor houd ik veel te veel van hem. Maar ik ga wel even rond de tafel zitten en dit bespreken. En misschien ook mijn bloedwaarden even na laten kijken, zoals iemand al opperde.
Verder wil ik jullie hartelijk bedanken voor de nuttige adviezen, de schop onder mijn kont om het vooral bij mezelf te zoeken.
Liefs!
Dat mijn man niks kan, hem nog geeneens een paar uur onze koters toevertrouw, dat wil ik echt terugnemen. Het huis zal dan misschien ontploft zijn bij thuiskomst, ze hebben meer snoep en koek op dan in een week, de kleine zit helemaal verkeerd in de draagdoek, ach als dat het ergste is; dan moet ik idd niet zo zeuren.
Zaterdagavond zat ik er echt helemaal doorheen; vandaar zo’n topic. Nu is het maandagochtend en relativeer ik alles weer meer. Ik ga echt niet scheiden van mijn man, daarvoor houd ik veel te veel van hem. Maar ik ga wel even rond de tafel zitten en dit bespreken. En misschien ook mijn bloedwaarden even na laten kijken, zoals iemand al opperde.
Verder wil ik jullie hartelijk bedanken voor de nuttige adviezen, de schop onder mijn kont om het vooral bij mezelf te zoeken.
Liefs!

maandag 7 december 2020 om 11:24
Daar ben ik het zeker mee eens maar dit was blijkbaar de verdeling die ze zelf hebben gemaakt.Rachmaninoff schreef: ↑07-12-2020 11:14Dus zij mag niet moe zijn want dat is hij al? Zij is niet alleen 24/7 moeder, hij is ook 24/7 vader. Ik zou zeggen, werk beide even veel uren, hij als zzp-er en jij als moeder. De rest van de uren van de dag verdeel je de taken.
Zij moet ook leuke dingen voor zichzelf kunnen doen. Ze hoeft toch geen werkweek van 168 uur te hebben omdat ze geen geld inbrengt?

maandag 7 december 2020 om 11:25
Ok, dat klinkt beter!jasmijn91 schreef: ↑07-12-2020 11:20Hi allemaal,
Liefs!

maandag 7 december 2020 om 11:35
Dat is toch een rare denkwijze? Als er maar één kostwinner is koopt de ander ook haar nieuwe schoenen, kleding en tassen van zijn inkomen. Dus als zij gaat bijdragen aan 't gezinsinkomen dan is het nog steeds mede zijn inkomen waar de huishoudelijke hulp van ingekocht gaat worden.
maandag 7 december 2020 om 11:36
Fijn dat je het hebt kunnen relativeren, denk ook dat je inderdaad wat meer de controle uit handen moet geven aan je man, aldoende leert hij en heb jij ook wat meer tijd voor jezelf op weer op te laden.jasmijn91 schreef: ↑07-12-2020 11:20Hi allemaal,
Liefs!
En vergeet niet, kleine kinderen worden groot, voordat je het weet zit je ineens met 3 pubers aan tafel.
Dikke knuffel!
maandag 7 december 2020 om 11:37
Het is al opgelost.redbulletje schreef: ↑07-12-2020 11:35Dat is toch een rare denkwijze? Als er maar één kostwinner is koopt de ander ook haar nieuwe schoenen, kleding en tassen van zijn inkomen. Dus als zij gaat bijdragen aan 't gezinsinkomen dan is het nog steeds mede zijn inkomen waar de huishoudelijke hulp van ingekocht gaat worden.

maandag 7 december 2020 om 13:01
Ja. Al kan het wel wat zeggen over iemands denkpatroon. Misschien had zij twijfels, maar deed ze het vooral omdat partner het wilde, ik noem maar wat.

maandag 7 december 2020 om 13:31
maandag 7 december 2020 om 14:32
Gelukkig wel. En verder wil ik niet meegaan in deze discussie, over mijn bloedeigen kind die er nu is.
maandag 7 december 2020 om 14:40
Dat denk ik ook, en daarom komt het gesprek zeker

Dat ik zo moe ben komt denk ik vooral door die gebroken nachten, mijn jongste komt echt heel veel snachts voor borstvoeding en slaapt heel licht. Dus gooide het altijd daar op, die vermoeidheid, maar misschien is er meer aan de hand. Ik denk dat als ik weer de nachten m door zou slapen de wereld ook weer een heel stuk zonniger zal bekijken

maandag 7 december 2020 om 16:17
Daar heb je helemaal gelijk in.
Ik denk dat even wat tijd en ruimte voor jezelf, zonder dat iemand aandacht van jou wil, of gewoon in het gezelschap van volwassenen, je al heel goed zal doen.
Of gewoon even echt mentaal uitgedaagd worden en even met andere dingen bezig zijn.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)

maandag 7 december 2020 om 16:36
Ja, zowel mentaal als emotioneel. Ik kan me echt voorstellen dat je moe en ongelukkig wordt als je altijd maar thuis bent en de enige die je spreekt je man is. En als die dan ook nog vaak moe is moet je je vast wel eenzaam voelen.Hexopbezemsteel schreef: ↑07-12-2020 16:17Daar heb je helemaal gelijk in.
Ik denk dat even wat tijd en ruimte voor jezelf, zonder dat iemand aandacht van jou wil, of gewoon in het gezelschap van volwassenen, je al heel goed zal doen.
Of gewoon even echt mentaal uitgedaagd worden en even met andere dingen bezig zijn.
maandag 7 december 2020 om 16:45
redbulletje schreef: ↑07-12-2020 11:35Dat is toch een rare denkwijze? Als er maar één kostwinner is koopt de ander ook haar nieuwe schoenen, kleding en tassen van zijn inkomen. Dus als zij gaat bijdragen aan 't gezinsinkomen dan is het nog steeds mede zijn inkomen waar de huishoudelijke hulp van ingekocht gaat worden.
Je maakt een denkfout. Zodra één van de ouders thuisblijft voor het huishouden en de kinderen, is er geen sprake meer van 'zijn' inkomen. Dan is het ook haar inkomen. Vaak gemaakte fout hoor, de meeste mensen denken dat het verzorgen van de kinderen en het doen van het huishouden iets is wat je als vrouw gratis doet, bij wijze van hobby zeg maar.
Creativity is intelligence having fun
maandag 7 december 2020 om 16:58
Ze zegt precies het zelfde, hoor.Kirby schreef: ↑07-12-2020 16:45Je maakt een denkfout. Zodra één van de ouders thuisblijft voor het huishouden en de kinderen, is er geen sprake meer van 'zijn' inkomen. Dan is het ook haar inkomen. Vaak gemaakte fout hoor, de meeste mensen denken dat het verzorgen van de kinderen en het doen van het huishouden iets is wat je als vrouw gratis doet, bij wijze van hobby zeg maar.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
maandag 7 december 2020 om 16:59
Wat een sportieve en volwassen reactie. Fijn dat je het alweer minder somber in ziet allemaal. Ik hoop dat je je snel wat beter en minder overweldigd gaat voelen. Sterkte!jasmijn91 schreef: ↑07-12-2020 11:20Hi allemaal,
Liefs!
Am Yisrael Chai!
maandag 7 december 2020 om 17:07
Wat een lieve reactie van jou.fashionvictim schreef: ↑07-12-2020 16:59Wat een sportieve en volwassen reactie. Fijn dat je het alweer minder somber in ziet allemaal. Ik hoop dat je je snel wat beter en minder overweldigd gaat voelen. Sterkte!
maandag 7 december 2020 om 17:10
Lief, dankjewel!fashionvictim schreef: ↑07-12-2020 16:59Wat een sportieve en volwassen reactie. Fijn dat je het alweer minder somber in ziet allemaal. Ik hoop dat je je snel wat beter en minder overweldigd gaat voelen. Sterkte!

maandag 7 december 2020 om 17:19
Dat denk ik ook, en ga ik vanavond ook bespreken.Hexopbezemsteel schreef: ↑07-12-2020 16:17Daar heb je helemaal gelijk in.

maandag 7 december 2020 om 17:38
Dankje!Hexopbezemsteel schreef: ↑07-12-2020 17:33Fijn om te lezen dat je weer een beetje geland bent. Succes vanavond!

maandag 7 december 2020 om 20:03
Goed topic dit. Een TO die de reacties aanneemt en zichzelf een spiegel durft voor te houden, en de resultaten ervan durft te delen.
Eens met wat al gezegd is: soms heb je afspraken gemaakt die puntje bij paaltje niet handig/fijn/eerlijk blijken uit te pakken. Daar mag je gewoon op terug komen als zoiets je begint af te brokkelen, zeker binnen je eigen gezin moet je zo'n gevoel niet negeren. Voor je het weet zit je in een vicieuze cirkel van negativiteit en open je een topic als het water al aan je kruin staat en je een scheiding niet eens zo verkeerd lijkt puur omdat je gewoon rust wil.
Eens met wat al gezegd is: soms heb je afspraken gemaakt die puntje bij paaltje niet handig/fijn/eerlijk blijken uit te pakken. Daar mag je gewoon op terug komen als zoiets je begint af te brokkelen, zeker binnen je eigen gezin moet je zo'n gevoel niet negeren. Voor je het weet zit je in een vicieuze cirkel van negativiteit en open je een topic als het water al aan je kruin staat en je een scheiding niet eens zo verkeerd lijkt puur omdat je gewoon rust wil.
maandag 7 december 2020 om 20:55
Goed gezegd. Ik heb in mijn nabije omgeving iemand die er vijf jaar over gedaan heeft om het water tot aan haar lippen te laten komen en haar eigen b behoeftes altijd heeft achtergesteld/niet goed weet hoe ze daarin moet voorzien/helder, eerlijk en open communiceren met haar partner. Inmiddels denk ik dat een scheiding onvermijdelijk is bij dat stel.Violet-Nebula schreef: ↑07-12-2020 20:03Goed topic dit. Een TO die de reacties aanneemt en zichzelf een spiegel durft voor te houden, en de resultaten ervan durft te delen.
TO, ik hoop dat je vanavond een fijn gesprek met je man kunt hebben. Wees niet al te teleurgesteld als het niet meteen superproductief/levensveranderende oplossingen oplevert, je hebt hier (denk ik) al heel lang mee gelopen, wie weet je man ook wel, en het kost tijd om dat weer om te buigen naar iets positiefs, naar iets waar jullie beiden gelukkig van worden. Kleine stapjes, dan kunnen jullie er heus samen weer uit komen!