Beschuldigd van diefstal

07-12-2020 17:01 82 berichten
Hallo allemaal,

Ik ben al een aantal jaren getrouwd en heb 2 kleine kinderen. Mijn man heeft ook nog een zoon van 13 jaar die af en toe om de weekend blijft logeren. Mijn huwelijk was niet altijd goed.
Nu spaart mijn man contant geld is huis. Het geld was bedoeld voor een auto. Toen we de auto wilde gaan bezichtigen, wilde hij het geld meenemen. Toen bleek dat er deel van het geld er niet was. Nu beschuldigd hij mij ervan dat ik het heb gestolen. Ik kan het niet geloven dat iemand met wie je jaren bent, je van zoiets kan beschuldigingen. Mijn hart is gebroken. Hoe moet ik hier mee omgaan?
Alle reacties Link kopieren
Jullie huwelijk is nog steeds niet goed want hij vertrouwt je niet. Waarom ging het eerder niet goed tussen jullie?
dus nu verdenk je zijn zoon aangezien je hem niet voor niets hebt genoemd in je OP?
Zo dan! Dit is een uitstekend voorbeeld van een relatie die niet een beetje slecht is maar uiterst verrot. Sorry, mooier kan ik het niet maken...
Karl_Marx schreef:
07-12-2020 21:58
dus nu verdenk je zijn zoon aangezien je hem niet voor niets hebt genoemd in je OP?
Dat viel mij ook direct op.
en wie spaart er nou contant geld om een auto mee te kopen? :huh:
Heb je hem gevraagd waarom hij zoiets denkt? Zit wel meer achter dan alleen dit akkefietje. Wat een rukrelatie zo. Lijkt me afschuwelijk als iemand je zo wantrouwt. Ik zou hem daardoor zelf gaan wantrouwen, geloof ik. En dan zit je in een neerwaartse spiraal waar je heel moeilijk nog uitkomt. Fundamenteel iets mis bij jullie in ieder geval.
PatatasBravas schreef:
07-12-2020 22:01
Mij ook.
PatatasBravas schreef:
07-12-2020 22:01
Ook niet zo heel gek gedacht natuurlijk, die 2 kleine kinderen zullen het niet gepakt hebben.
Karl_Marx schreef:
07-12-2020 21:58
Dit inderdaad. Als je de zoon niet verdenkt waarom noem je hem dan?
En wat zei je man toen je hem vroeg naar de reden waarom hij jou beschuldigt?
Klinkt in ieder geval niet als een gezonde relatie...
Karl_Marx schreef:
07-12-2020 22:05
Dat deed mijn vader ook altijd hoor , wij kochten thuis altijd tweedehands autos in de prijs categorie max 2500 en daar werd voor gespaard op die manier. Geen idee waarom dat raar zou zijn.

Ik zou het echt vreselijk vinden als ik vals beschuldigd zou worden en een 13 jarige is in mijn ogen een redelijk plausibele verdachte. Bedoel als de man het niet heeft gedaan en TO niet, wie dan? De kabouters?
Paupertrol schreef:
07-12-2020 22:27
Dat deed mijn vader ook altijd hoor , wij kochten thuis altijd tweedehands autos in de prijs categorie max 2500 en daar werd voor gespaard op die manier. Geen idee waarom dat raar zou zijn.

Ik zou het echt vreselijk vinden als ik vals beschuldigd zou worden en een 13 jarige is in mijn ogen een redelijk plausibele verdachte. Bedoel als de man het niet heeft gedaan en TO niet, wie dan? De kabouters?
Precies..
Wat raar dat nu iedereen begint over dat TO haar stiefzoon benoemt, als ze dat niet had gedaan dan was ook niet goed geweest.. :sarcastic:
Dit huwelijk lijkt mij wel over.
Ja mijn ex had een zoon van 14 en ik had zelf een platenspeler. Op een dag was die kapot. Er lag een plaat op die ik er niet op had gelegd. Onder de krassen. Dus mijn gedachte was "Oh er heeft er eentje DJ Scratchalot lopen spelen" Want man had die plaat ook niet geluisterd en de jongste wist niet eens hoe de klep open ging van die platenspeler (zat een soort slotje/schuifje op) en ik heb zelfs opa en oma nog gevraagd of zij er toevallig aan hadden gezeten. Nee. Nou een rél is het geworden want ik beschuldigde die 14 jarige. En die ontkende in alle toonaarden. Maar een platenspeler wisselt niet zelf van plaat en sloopt zichzelf spontaan. Leuk dat soort dingen. En de controllers van de spelcomputer waren ook steeds spontaan stuk. Jaja. Soms is indirect bewijs ook bewijs he. Als alle andere opties wegvallen dan moet wat overblijft wel de waarheid zijn....
Wat erg, TO
:hug:
Ik zou heel ongelukkig worden van jouw situatie.... sterkte.
Karl_Marx schreef:
07-12-2020 22:05
Misschien doet hij af en toe wat zwart werk en spaart hij dat geld voor zijn auto..
Wel dat zou einde relatie zijn voor mij
Genietvanalles1 schreef:
07-12-2020 17:01
Ik kan het niet geloven dat iemand met wie je jaren bent, je van zoiets kan beschuldigingen.
Ik geloof het ook niet, hoor.
Nouja, een vriendje van de oudste zoon zou ook kunnen natuurlijk...
Oh dit is de eerste post van deze TO.....
Binnenkort in de Viva! Mijn man beschuldigt mij van diefstal.
m-april schreef:
07-12-2020 22:37
Misschien doet hij af en toe wat zwart werk en spaart hij dat geld voor zijn auto..
Nou dan is het zo vader zo zoon, allebei onbetrouwbaar. Pa steelt van de belastingdienst, zoon van pa.
ik geef mn bek ook maar een douw
Jaja.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
..was het niet een afweerreactie, dat jouw man eigenlijk zelf gewoon stiekem jullie geld heeft uitgegeven TO?

Daar dacht ik gelijk aan, want:
Dat hij zo hard roept dat jij het gedaan hebt zonder eerst neutraal te kijken naar alle opties (zoon, vriendjes van zoon, poetsdame, oppas, weetikveel wie er over de vloer komt) vind ik gek.
Of hij moet rede gehad hebben om gelijk naar jou te kijken TO.
Misschien niet eens omdat je ooit eerder oneerlijk bent geweest maar omdat je bijvoorbeeld makkelijk geld uit geeft of het niet zo nauw neemt met zijn persoonlijke spullen oid.

Hoe dan ook: hij of jullie gaan niet fijn met elkaar om. Relatietherapie (gezien de twee kleintjes) is mijn advies. Sterkte TO!
Wat een verhaal.
Diep beledigd zou ik zijn.
En hoe diep hij ook zou kruipen, dat gevoel kwam noout meer goed.
Misschien heeft hij het zelf wel uitgegeven.

Geld thuis sparen is zo gek nog niet, want wat heb je eraan op de bank? Niks. Eerst de mensen afhankelijk maken van een bank, geld digitaal enz. Daarna de volledige toezicht en controlle.
Maar dat is een andere discussie.
Toen mijn ouders gestopt zijn met roken hebben ze beide het geld wat ze aan sigaretten uitgaven telkens in een potje gedaan. Contant.
En ja, dat liep snel op.
de wereld wacht om ontdekt te worden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven