Uitgerekend eerste helft augustus 2021
maandag 7 december 2020 om 20:13
Zijn er nog meer zwangere dames die uitgerekend zijn in de eerste helft van augustus 2021?
Wie heeft er zin om mee te kletsen over de kwaaltjes, echo's, de eerste schopjes, en shoppen van het perfecte eerste pakje en alles wat erbij komt kijken?
Wie heeft er zin om mee te kletsen over de kwaaltjes, echo's, de eerste schopjes, en shoppen van het perfecte eerste pakje en alles wat erbij komt kijken?
Naam | Leeftijd | hoeveelste kindje | UD | Bijzonderheden |
*Metta* | 38/42 | 2e kindje | 1 augustus | 18/12 eerste echo |
Jinger6 | 34/36 | 1e kindje | 3 augustus | 18/12 eerste echo miskraam in juni 2020 gehad |
Bamboo_90 | 31/31 | 1e kindje | 8 augustus | 21/12 eerste echo Zwanger dmv OI |
Koetjesenkalfjes | 30/31 | 2e kindje | 8 augustus | 23/12 eerste echo voor eerste zwangerschap 2 miskramen |
Serena85 | 35/40 | 3e kindje | 8 augustus | miskraam gehad in juni |
Juffie6 | 29/37 | 2e kindje | 9 augustus | |
Theemuts | 28/30 | 1e kindje | 9 augustus | 31/12 eerste echo |
Ananaskiwi | 33/33 | 2e kindje | 10 augustus | half januari eerste echo |
JessMariano_1986 | 34/33 | 2e kindje | 15 augustus | Zwanger via ICSI |
Miss-Sixty | 32/41 | 1e kindje | ?? | 28-12 eerste echo |
Mikla | 26/28 | 1e kindje | 16 augustus | 28 /12 eerste echo |
daanstje wijzigde dit bericht op 21-12-2020 13:52
73.87% gewijzigd
maandag 7 december 2020 om 20:16
TO trapt af, ik ben nu ongeveer 6 weken zwanger van ons 2e kindje. Mijn eigen uitgerekende datum is 3 augustus, ondanks dat het nog pril is, begint m'n buik al wel te bollen, en zijn m'n emotionele buien hevig aanwezig!
Tegelijkertijd voelt het nog erg onwerkelijk dat er een klein hummeltje aan het groeien is in mijn buik.
21 december heb in mijn eerste echo, spannend!
Tegelijkertijd voelt het nog erg onwerkelijk dat er een klein hummeltje aan het groeien is in mijn buik.
21 december heb in mijn eerste echo, spannend!

maandag 7 december 2020 om 22:07
Hoi! Ik praat graag mee. Ik ben volgens eigen berekening ook op 3 augustus uitgerekend
Vind het erg spannend, want heb in juni een miskraam gehad bij ongeveer 9 weken van een tweeling. De kwaaltjes gaan op en af, met name mijn borsten zijn erg gevoelig en aan het veranderen, veel naar het toilet en gerommel en steekjes in mijn buik. Ergens heb ik er een heel goed gevoel over. 18 dec eerste echo!
Vind het erg spannend, want heb in juni een miskraam gehad bij ongeveer 9 weken van een tweeling. De kwaaltjes gaan op en af, met name mijn borsten zijn erg gevoelig en aan het veranderen, veel naar het toilet en gerommel en steekjes in mijn buik. Ergens heb ik er een heel goed gevoel over. 18 dec eerste echo!
dinsdag 8 december 2020 om 07:58
Gefeliciteerd allen.
Ik doe ook even een poging, volgens eigen berekening 15 augustus (dus nog net eerste helft augustus).
Het is ons tweede kindje. Onze eerste hebben we 7 jaar en 12 terugplaatsingen (icsi) op gewacht. Afgelopen zomer hebben we besloten om toch nog een poging te doen voor een tweede kindje. Nu, na alle hormonen, is de eerste terugplaatsing gelukt. Ik ben zwanger. En ik ben flabbergasted... De tijd gaat me te langzaam tot de definitieve testdatum (zaterdag a.s. volgens ziekenhuis). De testen thuis lopen wel mooi op en worden elke dag een beetje donkerder. Na zaterdag wachten tot een echo waar hopelijk een knipperend hartje zichtbaar is. Het is eng. Gerust doodeng. Maar ook zo bizar bijzonder.
Naast de gebruikelijke steekjes en pijntjes in liezen heb ik weinig klagen. Hongerig wakker worden dus dan snel wat eten.
Ik doe ook even een poging, volgens eigen berekening 15 augustus (dus nog net eerste helft augustus).
Het is ons tweede kindje. Onze eerste hebben we 7 jaar en 12 terugplaatsingen (icsi) op gewacht. Afgelopen zomer hebben we besloten om toch nog een poging te doen voor een tweede kindje. Nu, na alle hormonen, is de eerste terugplaatsing gelukt. Ik ben zwanger. En ik ben flabbergasted... De tijd gaat me te langzaam tot de definitieve testdatum (zaterdag a.s. volgens ziekenhuis). De testen thuis lopen wel mooi op en worden elke dag een beetje donkerder. Na zaterdag wachten tot een echo waar hopelijk een knipperend hartje zichtbaar is. Het is eng. Gerust doodeng. Maar ook zo bizar bijzonder.
Naast de gebruikelijke steekjes en pijntjes in liezen heb ik weinig klagen. Hongerig wakker worden dus dan snel wat eten.
dinsdag 8 december 2020 om 08:24
Wat leuk dat jullie mee schrijven!
Spannend Jinger, nu weer zwanger na je miskraam!
Voor jou ook spannend Jess, wat bijzonder dat nu de eerste terugplaatsing direct raak is! Duimen dat alles goed blijft gaan.
Leuk Metta en Jess, jullie ook een tweede. Ik merk dat ik er wel relaxter in sta nu. Maar vind het ook wel pittiger met die kleine die veel aandacht vraagt! Hoe oud zijn jullie kindjes? Onze zoon is net 2, wel een heerlijke leeftijd!
Spannend Jinger, nu weer zwanger na je miskraam!
Voor jou ook spannend Jess, wat bijzonder dat nu de eerste terugplaatsing direct raak is! Duimen dat alles goed blijft gaan.
Leuk Metta en Jess, jullie ook een tweede. Ik merk dat ik er wel relaxter in sta nu. Maar vind het ook wel pittiger met die kleine die veel aandacht vraagt! Hoe oud zijn jullie kindjes? Onze zoon is net 2, wel een heerlijke leeftijd!
dinsdag 8 december 2020 om 10:00
Spannend om zwanger te zijn na een miskraam Jinger.
En ja,hier ook tweede kindje. De oudste is nu 2 jaar en 5 maanden. Zo leuk en gezellig met een kletskous in huis. Deels inderdaad wel relaxter, maar aan de andere kant is het zo raar om straks je aandacht te moeten verdelen. Dat ze niet meer de enige is maar nog één om voor te zorgen.
En ja,hier ook tweede kindje. De oudste is nu 2 jaar en 5 maanden. Zo leuk en gezellig met een kletskous in huis. Deels inderdaad wel relaxter, maar aan de andere kant is het zo raar om straks je aandacht te moeten verdelen. Dat ze niet meer de enige is maar nog één om voor te zorgen.

dinsdag 8 december 2020 om 19:21
Gefeliciteerd allemaal!
Spannend hè, die eerste weken.
Extra spannend voor jou Jinger6.
Ik schrijf graag mee. Had gistermiddag al gekeken of er een topic was voor augustus dus ben blij dat jij er een hebt aangemaakt Daanstje.
Ik ben ook zwanger van de tweede. Uitgerekende datum is 9 augustus.
22 december de eerste echo, ben echt aan het aftellen.
Mijn zoontje is 2 jaar en 2 maanden. Leuk dat er nog een paar meiden ook kinderen rond die leeftijd hebben.
Spannend hè, die eerste weken.
Extra spannend voor jou Jinger6.
Ik schrijf graag mee. Had gistermiddag al gekeken of er een topic was voor augustus dus ben blij dat jij er een hebt aangemaakt Daanstje.
Ik ben ook zwanger van de tweede. Uitgerekende datum is 9 augustus.
22 december de eerste echo, ben echt aan het aftellen.
Mijn zoontje is 2 jaar en 2 maanden. Leuk dat er nog een paar meiden ook kinderen rond die leeftijd hebben.
dinsdag 8 december 2020 om 21:07
Wat leuk, een topic over uitgerekend in Augustus.
Gefeliciteerd allemaal!
Al langer aan het meelezen op Viva, maar nu een goede reden om een account aan te maken:)
Kleine verrassing voor ons aangezien we nog niet heel serieus bezig waren om ervoor te gaan en ineens is het dan zover, een positieve test!
Nog heel onwerkelijk en ook wel spannend, aangezien het onze 1e is.
Gefeliciteerd allemaal!
Al langer aan het meelezen op Viva, maar nu een goede reden om een account aan te maken:)
Kleine verrassing voor ons aangezien we nog niet heel serieus bezig waren om ervoor te gaan en ineens is het dan zover, een positieve test!
Nog heel onwerkelijk en ook wel spannend, aangezien het onze 1e is.
woensdag 9 december 2020 om 07:29
Welkom juffie!
Ik heb toch maar een topic aan gemaakt, vond het best spannend maar merkte toch wel de behoefte om af en toe van me af te schrijven..
Leuk dat er zoveel zijn met ook een peuter! Ik ben zo benieuwd hoe zoon gaat reageren als hij straks doorheeft dat er een baby in m'n buik zit. Hij is helemaal idolaat van baby's, dus hopelijk zit dat goed.
Ik merk dat ik best wel weer onzeker aan het worden ben, de eerste weken had ik wel echt de overtuiging dat het goed zat. Maar nu niet meer zo. M'n symptomen zijn wat minder, wat opzich ook fijn is en niks hoeft te betekenen, maar het liefst voel ik gewoon dat ik zwanger ben. Alhoewel dat natuurlijk ook niks hoeft te betekenen.. enfin, mijn zwangere twijfel brein draait overuren..
Zal ik trouwens een tabel maken in de openingspost?
Ik heb toch maar een topic aan gemaakt, vond het best spannend maar merkte toch wel de behoefte om af en toe van me af te schrijven..
Leuk dat er zoveel zijn met ook een peuter! Ik ben zo benieuwd hoe zoon gaat reageren als hij straks doorheeft dat er een baby in m'n buik zit. Hij is helemaal idolaat van baby's, dus hopelijk zit dat goed.
Ik merk dat ik best wel weer onzeker aan het worden ben, de eerste weken had ik wel echt de overtuiging dat het goed zat. Maar nu niet meer zo. M'n symptomen zijn wat minder, wat opzich ook fijn is en niks hoeft te betekenen, maar het liefst voel ik gewoon dat ik zwanger ben. Alhoewel dat natuurlijk ook niks hoeft te betekenen.. enfin, mijn zwangere twijfel brein draait overuren..

woensdag 9 december 2020 om 08:41
Ik heb precies hetzelfde qua onzekerheid. Als de symptomen er zijn voel ik me heel zeker en nu alweer 2 dagen heb ik zoiets van, zie je wel het zal wel weer mis zijn.. heel vermoeiend.Daanstje schreef: ↑09-12-2020 07:29Welkom juffie!
Tabel, leuk!

woensdag 9 december 2020 om 09:16
Hoi allemaal,
Misschien hoor ik hier net niet bij, de uitgerekende datum is 16 augustus. Anders hoop ik dat er later nog een nieuwe komt voor de tweede helft. Wie weet wordt de datum nog wel bijgesteld bij de echo. Dat hoor je wel eens toch?
Ik vind het allemaal nog moeilijk te geloven. Ben superblij maar ook bezorgd of alles wel goed blijft gaan. Hebben jullie dat ook?
Misschien hoor ik hier net niet bij, de uitgerekende datum is 16 augustus. Anders hoop ik dat er later nog een nieuwe komt voor de tweede helft. Wie weet wordt de datum nog wel bijgesteld bij de echo. Dat hoor je wel eens toch?
Ik vind het allemaal nog moeilijk te geloven. Ben superblij maar ook bezorgd of alles wel goed blijft gaan. Hebben jullie dat ook?
woensdag 9 december 2020 om 11:41
Miss-Sixty, helemaal over jouw berichtje heen gelezen! Wat leuk zo spontaan zwanger, denk ik? Hoe voel je je? En wat vindt je partner ervan?
Welkom Mikla, prima hoor om gezellig mee te schrijven! Uitgerekende datum wordt zeker nog wel eens verplaatst, meestal wordt hij bij de termijn echo van 11/12 weken vast gezet.
En die onzekerheid is heel herkenbaar!
als jullie bijzondheden hebben voor in de tabel, of aanvullingen, willen jullie die dan dikgedrukt aangeven?
Welkom Mikla, prima hoor om gezellig mee te schrijven! Uitgerekende datum wordt zeker nog wel eens verplaatst, meestal wordt hij bij de termijn echo van 11/12 weken vast gezet.
als jullie bijzondheden hebben voor in de tabel, of aanvullingen, willen jullie die dan dikgedrukt aangeven?
woensdag 9 december 2020 om 12:55
Daanstje schreef: ↑09-12-2020 11:41Miss-Sixty, helemaal over jouw berichtje heen gelezen! Wat leuk zo spontaan zwanger, denk ik? Hoe voel je je? En wat vindt je partner ervan?
Absoluut leuk om spontaan zwanger te zijn. Ik was nog bezig om mijn cyclus in beeld te krijgen (lange cyclus & pas onlangs gestopt met de pil). Dat met enkele andere onschuldige mediche kwaaltjes, maakte dat ik nog niet had verwacht nu al zwanger te zijn. Ik voel me ook verder prima, dus het is nog onwerkelijk. Wat uitgerekende datum betreft, ergens half aug maar hoe ik dat precies kan weten, geen idee?
Voor de tabel onze leeftijden: 32/41

woensdag 9 december 2020 om 14:19
Hallo allemaal,
Ook voor mij was dit een goede reden om een account aan te maken hier.
Dus graag schrijf ik ook met jullie mee!
Het is ook ons 1e kindje en volgens de berekening uitgerekend op 9 augustus.
Heel spannend en best nog onwerkelijk.
Vind het ook vooral spannend omdat ik weinig last heb van kwaaltjes momenteel en daarom hoop dat alles goed gaat.
31 december de eerste (vroege) echo.
Voor de tabel: onze leeftijden 28/30
Ook voor mij was dit een goede reden om een account aan te maken hier.
Dus graag schrijf ik ook met jullie mee!

Het is ook ons 1e kindje en volgens de berekening uitgerekend op 9 augustus.
Heel spannend en best nog onwerkelijk.
Vind het ook vooral spannend omdat ik weinig last heb van kwaaltjes momenteel en daarom hoop dat alles goed gaat.
31 december de eerste (vroege) echo.
Voor de tabel: onze leeftijden 28/30
woensdag 9 december 2020 om 15:13
Leuk een tabel! Wij zijn 38/42. Vitaliteitsecho op 18 december, dat mag evt bij bijzonderheden in de tabel?
We zijn wel echt gezegend dat het met onze leeftijden weer zo makkelijk is gelukt. Maar blijft nog wel een tijd heel spannend inderdaad. Klachten verergeren hier trouwens wel, blehhh. Lekker weeïg de hele dag. Vind thuiswerken nu best fijn.
Gefeliciteerd weer voor alle nieuwe schrijvers!
We zijn wel echt gezegend dat het met onze leeftijden weer zo makkelijk is gelukt. Maar blijft nog wel een tijd heel spannend inderdaad. Klachten verergeren hier trouwens wel, blehhh. Lekker weeïg de hele dag. Vind thuiswerken nu best fijn.
Gefeliciteerd weer voor alle nieuwe schrijvers!
woensdag 9 december 2020 om 15:14
Hoi dames! Gefeliciteerd allemaal! Ik wil ook graag met jullie meeschrijven. Zat al te wachten op dit topic, maar te onzeker om er zelf eentje aan te maken
Ik ben nu ruim 5 weken zwanger van ons eerste kindje. We hebben er even op moeten wachten, maar met een ronde ovulatie-inductie met Letrozol hebben we toch een positieve test in handen! Ik ben vreselijk moe, zou het liefst elke dag een middagdutje doen, maar dat ziet er zo raar uit op kantoor
Verder voel ik inderdaad mijn borsten en mijn buik flink hun best doen..
Voor de tabel
30 en 31 jaar (over een maandje 31 en 31)
Eerste kindje
UD: 8 augustus
Eerste echo is bij de gynaecoloog op 21 december
@Daantje, ik zie bij jou in de tabel hypothereoidie staan. Dat heeft te maken met je schildklier toch? Heeft dat voor jou nog effect op de zwangerschap, dat je extra onder controle staat of iets? (sorry, heel nieuwsgierig altijd
)

Ik ben nu ruim 5 weken zwanger van ons eerste kindje. We hebben er even op moeten wachten, maar met een ronde ovulatie-inductie met Letrozol hebben we toch een positieve test in handen! Ik ben vreselijk moe, zou het liefst elke dag een middagdutje doen, maar dat ziet er zo raar uit op kantoor

Voor de tabel

30 en 31 jaar (over een maandje 31 en 31)
Eerste kindje
UD: 8 augustus
Eerste echo is bij de gynaecoloog op 21 december
@Daantje, ik zie bij jou in de tabel hypothereoidie staan. Dat heeft te maken met je schildklier toch? Heeft dat voor jou nog effect op de zwangerschap, dat je extra onder controle staat of iets? (sorry, heel nieuwsgierig altijd

Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
woensdag 9 december 2020 om 15:42
Ha, wat leuk! Allemaal nieuwe meeschrijfsters! Welkom
Ik heb m'n best gedaan op de tabel. Wbt echo's, tis best n klus om alles er in te zetten in m'n eentje, dus de belangrijkste wil ik er zeker in zetten, maar niet alles
@Bamboo, klopt, mijn schildklier werkt dus te langzaam. Gelukkig zijn we wel weer snel zwanger, maar ik moet nu wel meer medicatie slikken en elke 4 weken bloedprikken.
Het kan ook nog zo zijn dat ik schildklier antistoffen aan ga maken (is nu nog heel laag gelukkig) en dan word ik vanaf 24 weken overgenomen door de gynaecoloog en moet ik in het ziekenhuis bevallen omdat dit gevaarlijk kan zijn voor het kindje.
Voor nu maak ik me er geen zorgen om, al is al dat bloedprikken wel irritant..
Met zoon was dit gelukkig niet zo, ben ik wel om andere redenen medisch geworden (ik kreeg geen weeën na breken vd vliezen)

Ik heb m'n best gedaan op de tabel. Wbt echo's, tis best n klus om alles er in te zetten in m'n eentje, dus de belangrijkste wil ik er zeker in zetten, maar niet alles

@Bamboo, klopt, mijn schildklier werkt dus te langzaam. Gelukkig zijn we wel weer snel zwanger, maar ik moet nu wel meer medicatie slikken en elke 4 weken bloedprikken.
Het kan ook nog zo zijn dat ik schildklier antistoffen aan ga maken (is nu nog heel laag gelukkig) en dan word ik vanaf 24 weken overgenomen door de gynaecoloog en moet ik in het ziekenhuis bevallen omdat dit gevaarlijk kan zijn voor het kindje.
Voor nu maak ik me er geen zorgen om, al is al dat bloedprikken wel irritant..
Met zoon was dit gelukkig niet zo, ben ik wel om andere redenen medisch geworden (ik kreeg geen weeën na breken vd vliezen)
woensdag 9 december 2020 om 16:08
Leuk dat je een tabel hebt gemaakt Daanstje. Leeftijd 29/37
En leuk dat er steeds meer meiden meeschrijven.
Ik heb echt geen symptomen, mede daardoor ook erg onzeker of het wel goed zit.
Ik hoop snel kwaaltjes te krijgen haha of dat de echo goed is en dan liever geen kwaaltjes
Zag al bij een paar voorbij komen snel zwanger. Fijn zeg!
Hoe is dat bij de anderen?
Wij zijn 7 maanden bezig geweest met ovulatietesten. 2 maanden daarvoor gestopt met de pil en even aangekeken of het snel zou gaan, maar dat duurde dus even.
En leuk dat er steeds meer meiden meeschrijven.
Ik heb echt geen symptomen, mede daardoor ook erg onzeker of het wel goed zit.
Ik hoop snel kwaaltjes te krijgen haha of dat de echo goed is en dan liever geen kwaaltjes

Zag al bij een paar voorbij komen snel zwanger. Fijn zeg!
Hoe is dat bij de anderen?
Wij zijn 7 maanden bezig geweest met ovulatietesten. 2 maanden daarvoor gestopt met de pil en even aangekeken of het snel zou gaan, maar dat duurde dus even.

woensdag 9 december 2020 om 16:34
Die onzekerheid is herkenbaar Juffie.
Af en toe wel een steekje bij mijn liezen of wat sneller moe. Maar geen 'echte' kwaaltjes.
Ik ben eind mei gestopt met de pil met de insteek we zien wel.
In oktober ovulatietesten gebruikt. In november zonder en toen was het raak.
Kunnen jullie ook al niet wachten om de deur van de Prénatal plat te lopen? Haha
Af en toe wel een steekje bij mijn liezen of wat sneller moe. Maar geen 'echte' kwaaltjes.
Ik ben eind mei gestopt met de pil met de insteek we zien wel.
In oktober ovulatietesten gebruikt. In november zonder en toen was het raak.
Kunnen jullie ook al niet wachten om de deur van de Prénatal plat te lopen? Haha
woensdag 9 december 2020 om 16:50
@Daanstje, dank voor je uitleg! Vervelend het extra bloedprikken.. maar wel heel fijn dat ze het goed in de gaten houden
Fijn ook dat je gewoon mag starten bij de verloskundige. Ik hoop dat ik daar na de eerste echo ook naartoe mag. Voelt naar mijn idee toch relaxter dan in het ziekenhuis.
En top die tabel! Snap dat je 'm niet steeds bij wilt werken hoor
Maar dit biedt al een fijn overzicht.
@Juffie, wij zijn 14 maanden bezig geweest. Ik had een vrij onregelmatige cyclus. Maar uiteindelijk na 1 ronde hulp van de gynaecoloog zwanger! Ik snap je met de symptomen, het biedt toch een soort rust als je al voelt dat je zwanger bent, zeker voordat je de eerste echo hebt gehad

En top die tabel! Snap dat je 'm niet steeds bij wilt werken hoor

@Juffie, wij zijn 14 maanden bezig geweest. Ik had een vrij onregelmatige cyclus. Maar uiteindelijk na 1 ronde hulp van de gynaecoloog zwanger! Ik snap je met de symptomen, het biedt toch een soort rust als je al voelt dat je zwanger bent, zeker voordat je de eerste echo hebt gehad

Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.