Wil ik nog verder?

05-12-2020 23:25 264 berichten
Alle reacties Link kopieren
Diep in mijn hart niet. Maar ik heb drie jonge kinderen(!). Toch ben ik niet meer gelukkig met mijn man. Hij staat bekend als een hele zorgzame, liefhebbende vader, een sociale en hardwerkende man. Maar in realiteit is hij bijna altijd moe, doet hij op de wekelijkse boodschappen na, niets in het huishouden. Hij heeft echt inzicht niet in wat er met drie kinderen moet gebeuren en dat het huishouden ook moet gebeuren.
En dat niet alleen, hij is zoveel met zichzelf bezig. Is een echt moederskindje.. Zit altijd op zijn telefoon..

Ik heb al gezegd dat ik het zat begin te worden, deze situatie. Dan raakt hij geïrriteerd. Vanavond hebben we echte ruzie gemaakt. Weer een zaterdag waar ik alleen met de kinderen ben, en hij doet lekker zijn ding..

Ik weet het niet meer. Wil een nieuwe start maken, alles achter me verbranden, hem het lekker zelf uit laten zoeken. Nooit meer wat met hem en zijn familie te maken hoeven hebben..

Maar ik heb drie jonge kids..
Blankepit schreef:
09-12-2020 11:43
Dit zijn geen afspraken; dit zijn alleen eisen van TO, nergens het belang van haar partner. Wat is belangrijk voor hem? Geeft ze hem nog wel aandacht en affectie?
Laat ik “eisen” vervangen in “wensen”, dat klinkt vriendelijk. Had ik het gesprek zaterdagavond gelijk aangegaan was het anders gelopen denk ik. Nu kon ik het maandagavond beter relativeren. Ook zijn kant kunnen horen en begrip voor kunnen hebben. Op details kan ik beter niet ingaan maar kan me voorstellen dat het werk hem wat meer in beslag neemt de afgelopen maanden. Dat is geen excuus voor gedrag alsof het hier een hotel is, :P maar wél meer te begrijpen.

En ik ben echt niet naïef, een goed gesprek betekent niet gelijk een definitieve verandering. Maar dit is het begin, en alles gaat met stapjes, dus hier mag ik best al blij mee zijn. :proud:
En daar ga je alweer.
Luci_Mster2 schreef:
09-12-2020 11:58
En daar ga je alweer.
Hoe bedoel je?

Ik denk dat ik beter niet meer kan reageren. Heb echt veel aan jullie inzichten gehad, adviezen, etc. Maar wat willen jullie nu nog dan?!
Het is toch fijn dat het zo gaat, waren jullie bij het gesprek, nee.. En ik realiseer me dat alles niet gelijk veranderd is door middel van een goed gesprek, maar dat verwacht ik ook niet. Ik hoef dat verder niet te bewijzen hier, hoop ik.
Je mag ook best wel eens gewoon geen begrip meer tonen en daarbij blijven aangeven dat je het anders wil. Dat bedoelde ik.

Dat nu begrijp ik het beter is leuk, maar wat koop je er voor?
Luci_Mster2 schreef:
09-12-2020 12:04
Je mag ook best wel eens gewoon geen begrip meer tonen en daarbij blijven aangeven dat je het anders wil. Dat bedoelde ik.

Dat nu begrijp ik het beter is leuk, maar wat koop je er voor?
Ik blijf er nog steeds bij dat ik het anders wil en dat gaan we ook ZEKER doen. En dat is hem duidelijk.
Blankepit schreef:
09-12-2020 11:43
Dit zijn geen afspraken; dit zijn alleen eisen van TO, nergens het belang van haar partner. Wat is belangrijk voor hem? Geeft ze hem nog wel aandacht en affectie?
Natuurlijk is dat ook belangrijk, maar feit blijft dat wanneer je drie jonge kinderen hebt, dat je als ouder je eigenbelang vaak even aan de kant moet zetten.

Op het moment dat je thuiskomt van een dag werken hebben de meeste werkende ouders behoefte aan rust, iemand die al bezig is met het eten en je pantoffeltjes al klaar heeft staan.

De realiteit is dat je kinderen hebt en die hebben juist rond etenstijd behoefte aan je aandacht en liefde, zeker als ze je een hele dag niet hebben gezien. Op dat moment schakel je dus snel om in de zorgmodus en stel je je eigen behoefte uit.

Zo is dat op nog veel meer momenten. Dat hoort er gewoon bij als je ouder bent van drie piepjonge kinderen. TO zal ook haar behoeften hebben die weinig aan bod komen (slaap!) maar voor haar is het nu ook even niet anders.
jasmijn91 schreef:
05-12-2020 23:49
Zou heerlijk zijn. Maar eerlijk? Dat komt echt niet goed. Hij kan niet voor zijn kinderen zorgen een hele dag, dat wordt 1 drama. Ik vertrouw ze net een uurtje toe.
En ben echt geen perfectionist maar hij weet echt niet hoe hij dat moet aanpakken.
Alleen de oudste zou nog wel gaan, maar drie tegelijk? Nee.
Ik hoor vrouwen dit vaker zeggen, maar ik vind het altijd zo bizar

Natuurlijk kan hij wel voor de kinderen zorgen. Hij is de vader, een volwassen man en hij regelt het dus wel. Sterker nog, het is zijn taak. De kinderen hebben 2 ouders, niet 1

Als hij het niet “kan” dan leert hij het maar. En jawel, door het te doen. Ik zou ze gewoon bij hem laten (bij hun eigen vader!)

Wat kan er nou gebeuren. Dat ze om het leven komen?
Daar geloof ik niets van. Niet bij een volwassen man die mans genoeg is om een baan te hebben
Ik ben overigens van mening dat het niet zo kan zijn dat man het hele weekend niets doet. Ookal werkt hij fulltime.

De taken zijn simpel gesteld meestal als volgt:
- 5 dagen per week werken (voor man)
- 7 dagen per week huishouden
- 7 dagen en nachten per week kinderopvoeding.

Als man maandag tm vrijdag werkt dan is t eerlijk als TO die dagen het HELE huishouden op zich neemt. Als we het over chef inkomen en chef huishouden hebben.

Maar dan blijft het weekend over waarbij elk recht heeft op een pauze. Dus moet 1 de ene dag doen en 1 de andere dag of allebei om de week een weekend.

Waarom moet degene die thuis is 7 dagen per week werken en mag degene met de fulltime baan chillen als hij vrij is? Chillen is voor allebei en de werktijd moet gewoon eerlijk gedeeld worden. En ja, het huishouden valt onder werk.
Ik vind dat jullie goed op weg zijn, begrip moet er van beide kanten zijn, dan kun je dingen bespreekbaar maken. Wat eerder al gezegd werd, neem eens per week met elkaar door wat er zoal moet gebeuren en spreek af wie wat oppakt. Goede afspraken is zo belangrijk om de irritaties van bepaalde vanzelfsprekendheden (die er nu ingeslopen zijn) uit te bannen.
-April- schreef:
11-12-2020 11:00
Dit is super duidelijk neergezet. Zouden meer mensen bij stil moeten staan.
Wij doen het ook zo dat ik door de week meer doe (want parttime) maar in het weekend echt samen...
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
Dat lijkt me logisch. En ook doordeweeks doe je gewoon mee als je hebt gewerkt, 's avonds, in de nacht en 's morgens, want de ander moet ook door overdag, met echt kleine kinderen thuis.
Ik denk dat TO's man zich er heeft uitgeluld, 1 klein dingetje op zich heeft genomen dat niet eens een taak is en over een half jaar is het weer hetzelfde
-April- schreef:
11-12-2020 11:00
Ik ben overigens van mening dat het niet zo kan zijn dat man het hele weekend niets doet. Ookal werkt hij fulltime.

Als man maandag tm vrijdag werkt dan is t eerlijk als TO die dagen het HELE huishouden op zich neemt. Als we het over chef inkomen en chef huishouden hebben.

Maar dan blijft het weekend over waarbij elk recht heeft op een pauze. Dus moet 1 de ene dag doen en 1 de andere dag of allebei om de week een weekend.

Waarom moet degene die thuis is 7 dagen per week werken en mag degene met de fulltime baan chillen als hij vrij is? Chillen is voor allebei en de werktijd moet gewoon eerlijk gedeeld worden. En ja, het huishouden valt onder werk.
Maar dan toch ook echt alleen maar het deel onder werktijd hoor. De was kun je prima doen overdag, maar de avondafwas, het kinderen douchen en naar bed brengen, het kinderspeelgoed opruimen, 's ochtends de ontbijtboel klaarzetten en schooltassen in orde maken, lijken me bijvoorbeeld dingen waar beiden net zo betrokken bij kunnen (moeten!) zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven