Buitengesloten?

zondag 29 november 2020 om 17:07
Ik heb sinds een jaar of 2 een vriendengroep, of ja of ik het nog vrienden kan noemen weet ik niet.. we deden super veel samen, zagen elkaar ieder weekend. Samen stappen, eten, op vakantie.
Ook in de corona tijd zaten we veel bij elkaar (dat dat niet mag is een andere discussie). Nu sinds een tijdje wordt ik niet meer gevraagd, er wordt niets meer afgesproken in de groepsapp maar ik zie wel op andere Social media kanalen dat ze in het weekend bij elkaar zitten. Aan een paar mensen van de groep heb ik wel eens aangegeven dat ik mij buiten gesloten voel, maar dan verzekeren ze mij dat dat echt niet zo is en dat het meestal via via gaat dat ze elkaar dan toch zien.
Toen dacht ik oke prima als hun zeggen dat het niet zo is dan is het niet zo. Maar daarna werd ik ook steeds weer niet gevraagd. Dus nu spreek ik ook gewoon andere dingen af met andere vrienden en laat ik het maar zo, misschien sluit ik daardoor mezelf een beetje buiten en daardoor twijfel ik of ik er meer energie in moet steken, maar nu zag ik dat ze weer bij elkaar zaten en ik heb van niemand iets gehoord en ik werd er opeens zo intens verdrietig en onzeker van. En ik vind dat je dat gevoel niet hoort te hebben bij je vrienden.
Ik wilde dit gewoon even van me afschrijven denk ik dus bedankt voor het luisteren en lezen
Ook in de corona tijd zaten we veel bij elkaar (dat dat niet mag is een andere discussie). Nu sinds een tijdje wordt ik niet meer gevraagd, er wordt niets meer afgesproken in de groepsapp maar ik zie wel op andere Social media kanalen dat ze in het weekend bij elkaar zitten. Aan een paar mensen van de groep heb ik wel eens aangegeven dat ik mij buiten gesloten voel, maar dan verzekeren ze mij dat dat echt niet zo is en dat het meestal via via gaat dat ze elkaar dan toch zien.
Toen dacht ik oke prima als hun zeggen dat het niet zo is dan is het niet zo. Maar daarna werd ik ook steeds weer niet gevraagd. Dus nu spreek ik ook gewoon andere dingen af met andere vrienden en laat ik het maar zo, misschien sluit ik daardoor mezelf een beetje buiten en daardoor twijfel ik of ik er meer energie in moet steken, maar nu zag ik dat ze weer bij elkaar zaten en ik heb van niemand iets gehoord en ik werd er opeens zo intens verdrietig en onzeker van. En ik vind dat je dat gevoel niet hoort te hebben bij je vrienden.
Ik wilde dit gewoon even van me afschrijven denk ik dus bedankt voor het luisteren en lezen

woensdag 16 december 2020 om 09:54

woensdag 16 december 2020 om 10:40
Hier heb ik inderdaad over getwijfeld, maar ik heb het wel eerder aangegeven dat ik me buiten gesloten voelde en er werd niets mee gedaan. Ik heb het idee dat ze vanuit de grotere groep een kleiner groepje hebben gevormd waar ze nu ook ieder weekend mee bij elkaar zitten, ik hoor daar gewoon niet bij. Wellicht als ik mezelf zou uitnodigen dat ik gewoon welkom ben, en straks als corona voorbij is is het misschien weer normaal.. maar ik weet nu ook dat er een andere groepsapp is bijvoorbeeld, dat hoorde ik dan weer via iemand anders. Het is teveel gedoe voor mij.
Het voelt niet fijn om dan weer opnieuw te moeten zeggen dat ik me buitengesloten voel en vragen waarom ik niet wordt uitgenodigd, het is pijnlijk maar ik focus me dan liever op mensen die me wel vragen..
woensdag 16 december 2020 om 11:23
Goed om te lezen dat je je focus verlegd op andere vrienden. Ik zou persoonlijk dit clubje helemaal loslaten, geeft alleen maar stress en onzekerheid. Je hebt het inderdaad al aangegeven dat je buitengesloten voelt. Echt, laat deze mensen los. Je wilt er toch ook niet als wanhopig persoon achteraan lopen.tijgertje1406 schreef: ↑16-12-2020 09:22Ik heb mijn focus de laatste weken gelegd op andere vrienden en mijn familie. En merk dat ik me daar veel meer bij op mijn gemak voel, dan me maar afvragen en afwachten of ik wel bij de groep hoor.
Van de week hoorde ik dat ze met een klein groepje samen oud en nieuw gaan vieren, en dat is ook een groepje waarmee ze de laatste tijd veel samen zijn in het weekend. En daar hoor ik dus niet bij, pijnlijk maar ook prima. Ik hoef geen vrienden die mij niet uitnodigen en waarbij ik steeds moet vragen waarom niet en zeggen dat ik me buiten gesloten voel.
Misschien als deze corona toestanden voorbij zijn en we gewoon weer alles mogen doen, het allemaal wat makkelijker weer gaat en ik weer eens met ze naar een feestje kan. Maar échte vrienden zijn het niet.
Nu spreek ik die meiden nog wel en ga ik volgende week met hun samen wat eten.. heb daar eigenlijk helemaal geen zin in, maar probeer hun los van die groep te zien.
Lekker omgaan met leuke vrienden!
woensdag 16 december 2020 om 12:25
Pijnlijk inderdaad. Zeker als je aangegeven hebt dat je je buitengesloten voelt en hun gedrag niet verandert. Het kan zijn dat ze je de echte reden niet durven zeggen. Gelukkig heb je nog andere vrienden en goed dat je je daar nu op focust. Vriendschap moet van 2 kanten komen.
Ik heb het zelf in mijn puberteit gehad dat ik buiten ons vriendinnengroepje kwam te staan. Er kwamen toen een paar andere meiden bij. Zij klikten goed met mijn vriendinnen, maar mij negeerden ze vaak. Ook op de chat. Na een paar maanden tot een jaar werd ik geblokkeerd. Mijn vriendinnen namen op den duur ook zelf geen contact meer op. Ze hadden me blijkbaar niet meer nodig. De reden is me nooit verteld, maar ik vermoed dat ze me saai vonden. Omdat ik niet met jongens en uitgaan bezig was. Dat contact is verder verwaterd. Nu hoef ik niet meer zo nodig een groepje, heb liever 1 op 1 contacten.
Ik heb het zelf in mijn puberteit gehad dat ik buiten ons vriendinnengroepje kwam te staan. Er kwamen toen een paar andere meiden bij. Zij klikten goed met mijn vriendinnen, maar mij negeerden ze vaak. Ook op de chat. Na een paar maanden tot een jaar werd ik geblokkeerd. Mijn vriendinnen namen op den duur ook zelf geen contact meer op. Ze hadden me blijkbaar niet meer nodig. De reden is me nooit verteld, maar ik vermoed dat ze me saai vonden. Omdat ik niet met jongens en uitgaan bezig was. Dat contact is verder verwaterd. Nu hoef ik niet meer zo nodig een groepje, heb liever 1 op 1 contacten.