stylus pen ipad
dinsdag 15 december 2020 om 15:56
Nu we weer overgaan op online onderwijs zou ik graag de opdrachten die leerlingen inleveren via Teams op een eenvoudige manier willen nakijken. Kan dat met een stylus pen? Als ik daarmee opdrachten nakijk, zien leerlingen dan als ik het terugstuur wat ik er bij heb geschreven?
Ik wil zo'n pen best kopen bij bol.com maar dan wil ik dus eerst weten of dit werkt. Dus stel een leerling stuurt iets in een word document op en ik schrijf daar met die pen vanalles bij; kan de leerling dat dat zien?
Ik wil zo'n pen best kopen bij bol.com maar dan wil ik dus eerst weten of dit werkt. Dus stel een leerling stuurt iets in een word document op en ik schrijf daar met die pen vanalles bij; kan de leerling dat dat zien?

dinsdag 15 december 2020 om 16:22
dinsdag 15 december 2020 om 17:13
Word heeft onder 'controleren' de functie 'wijzigingen bijhouden' dan streept het tekst door en geeft vervolgens de mogelijkheid om de juiste tekst erbij te zetten. Eventuele toelichtingen kunnen je dan nog via opmerkingen in de kantlijn toevoegen. Ik zie de meerwaarde van zo'n pen dus niet, tenzij je sneller schrijft dan typt.
dinsdag 15 december 2020 om 17:37
Laat het ze inleveren met https://www.mijnschrift.nl/
Is veel makkelijker corrigeren dan met teams.
En als je het echt fijn wil doen kan je ipv de Apple stylus (wel even kijken of ie compatible is met jouw iPad) dan kan je ook kijken naar bijvoorbeeld digitaal papier. Rewrite bijvoorbeeld.
Is veel makkelijker corrigeren dan met teams.
En als je het echt fijn wil doen kan je ipv de Apple stylus (wel even kijken of ie compatible is met jouw iPad) dan kan je ook kijken naar bijvoorbeeld digitaal papier. Rewrite bijvoorbeeld.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
dinsdag 15 december 2020 om 19:37
Dank voor de reacties. Ik ga er eens naar kijken.
Leek me wel handig zo'n pen, maar blijkbaar valt het tegen.
Ik wil bijvoorbeeld omcirkelen of een krul zetten bij iets dat goed is of een streep zetten door iets dat fout is; daar leek die pen me handig voor.
Is een stylus pen hetzelfde als een apple pencil?
mijnschrift.nl ken ik niet, ga ik naar kijken.
Ik wil bijvoorbeeld omcirkelen of een krul zetten bij iets dat goed is of een streep zetten door iets dat fout is; daar leek die pen me handig voor.

dinsdag 15 december 2020 om 19:50
Een Apple Pencil is zeg maar de stylus pen van Apple, maar die moet dus wel compatible zijn met je iPad. Een ander merk werkt niet.Eva1977 schreef: ↑15-12-2020 19:37Dank voor de reacties. Ik ga er eens naar kijken.
woensdag 16 december 2020 om 12:53
Alleen zo’n ding die een vinger nabootst. Maar niet een smal puntje.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
woensdag 16 december 2020 om 15:47
Ik heb geen Apple Pencil, maar deze: https://www.amazon.nl/gp/product/B07VNS ... TF8&psc=1
Hij werkt prima op mijn iPad. Ik gebruik Notes Plus, kopiëren dan tekst uit bijv pdf naar Notes Plus en zet daar al mijn comments bij. Word heb ik niet op mijn iPad, dus kan je niet adviseren of het daar ook bij werkt, ik vermoed van wel. Gebruik hem veel, batterij gaat lang mee. Ik heb een iPad Air 2019, dus wel een recent model, weet niet of dat nog verschil maakt. Qua prijs is deze style in ieder geval een stuk voordeliger dan die van Apple!
Hij werkt prima op mijn iPad. Ik gebruik Notes Plus, kopiëren dan tekst uit bijv pdf naar Notes Plus en zet daar al mijn comments bij. Word heb ik niet op mijn iPad, dus kan je niet adviseren of het daar ook bij werkt, ik vermoed van wel. Gebruik hem veel, batterij gaat lang mee. Ik heb een iPad Air 2019, dus wel een recent model, weet niet of dat nog verschil maakt. Qua prijs is deze style in ieder geval een stuk voordeliger dan die van Apple!
vrijdag 18 december 2020 om 12:14
Hoe werkt dat the4ofus? Het lijkt een klein tabletje met pen? Kan het werk van leerlingen geëxporteerd worden van laptop naar die Wacom?

zaterdag 19 december 2020 om 09:30
Een wacom wordt vooral gebruikt in combinatie met Adobe Illustrator of verwante programma's voor grafisch ontwerp en illustraties. Daar is hij voor bedoeld.
Wat jij wil is gewoon het handigst met een Apple Pencil als je iPad daar compatibel voor is (daar heb je nog geen antwoord op gegeven volgens mij) of gewoon in een andere kleur aantekeningen erbij typen, wat het makkelijkst is.
Als leerlingen iets in Word aanleveren kun je gewoon opmerkingen erbij maken, dan omlijnt hij ook precies waar de opmerking over gaat. Oftewel, de functie zit gewoon in het programma.
Je denkt echt veel te moeilijk.
dinsdag 22 december 2020 om 16:20
Een stylus is niets anders dan een stuk plastic. Hetgeen wat schrijven op een beeldscherm mogelijk maakt is het apparaat en de software die je gebruikt. Pas als dat bekend is kan er een nuttige advies worden gegeven. Het beeldscherm moet dus kunnen reageren op de stylus, dus een reguliere monitor of laptop gaat dit niet mee werken.
Dus, gewoon een stylus kopen raad ik af want dan is er kans dat je met een onbruikbare souvenir zit.
Dus, gewoon een stylus kopen raad ik af want dan is er kans dat je met een onbruikbare souvenir zit.
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.
zaterdag 26 december 2020 om 19:19
Die wacom is inderdaad bedoeld voor grafisch werk, maar werkt dus ook prima om te verbeteren. Dat ding is via bluetooth (of een kabel, afhankelijk van het model) verbonden met je laptop en je schrijft op dat tablet. Je ziet je stylo verschijnen op het scherm. Er wordt dus niks naar die wacom verstuurw of zo. Het is een beetje als een muis maar dan met een tablet en een stylo. Werkt dus prima voor de bestanden in google docs die doorgestuurd worden door leerlingen (of voor andere bestanden). Je moet niks omzetten of zo.