Bruiloft uitgesteld, kinderwens ook? [Lege OP]

donderdag 17 december 2020 om 11:46

donderdag 17 december 2020 om 11:50
Algemeen advies: stel niks uit dat je graag wilt of belangrijk vindt. Een bruiloft kun je (redelijk) plannen. Een baby niet. Als je echt niet wilt wachten met zwanger worden zou ik daarvoor gaan en de rest er tzt om heen plannen. Wacht alleen - als er eerst een kind komt- niet met het maken van goede afspraken tot je trouwfeest.

donderdag 17 december 2020 om 11:52
Ik wilde toen ik zwanger was opeens trouwen; in theorie heeft de partner namelijk geen zeggenschap over jou of het kind als er tijdens de bevalling iets gebeurd, wel als je getrouwd bent of dit anderszins wettelijk hebt geregeld. Ik weet niet of het in de praktijk uitmaakt, maar wij zijn heel romantisch nog met 37 weken ofzo gratis getrouwd op het gemeentehuis in een gemeente waar we niet woonden, omdat daar plek was
donderdag 17 december 2020 om 11:54
tot drie maanden hoor, het is meer impact dan een normale griepAnAppleADay schreef: ↑17-12-2020 11:46Ja als je besmet bent geweest als man dan kan je sperma een paar weken niet optimaal zijn.
Net als bij een flinke griep trouwens.
Dus hoogstens dat het een maandje langer kan duren voor je zwanger bent, houdt ons niet tegen.
en het gewone griepvaccin kun je als zwangere gerust nemen, het Corona-vaccin weten we nog niet
als je tijd hebt (ik weet niet of TO 18 is of 48) is uitstellen echt niet onverstandig

donderdag 17 december 2020 om 11:55
Zou ik dus niet doen; het is niet te voorspellen hoe alles verloopt. Je weet niet hoe makkelijk je zwanger raakt. Bevallen in coronatijd kent ook voordelen. Het is maar net wat je belangrijk/ prettig vindt.
donderdag 17 december 2020 om 11:59
Wij hadden ons grote feest bijna helemaal gepland, totdat we het af moesten zeggen dit voorjaar. Wij hebben het een jaar uitgesteld en hebben direct de knoop doorgehakt dat we meteen voor een kindje zouden gaan. Een aantal maanden en een miskraam verder hoop ik ondertussen vurig dat ik zwanger mag trouwen.
De kinderwens was bij ons veel dieper dan de wens voor dat grote feest. Zoals het er nu uitziet gaat dat grote feest überhaupt niet lukken volgend jaar, dan zullen we dat een aantal jaar later nog inhalen.
Maar een ander zou het een jaar hebben uitgesteld. Ook begrijpelijk. Het is maar hoe diep de kinderwens nu zit en hoeveel waarde je hecht aan dat feest
De kinderwens was bij ons veel dieper dan de wens voor dat grote feest. Zoals het er nu uitziet gaat dat grote feest überhaupt niet lukken volgend jaar, dan zullen we dat een aantal jaar later nog inhalen.
Maar een ander zou het een jaar hebben uitgesteld. Ook begrijpelijk. Het is maar hoe diep de kinderwens nu zit en hoeveel waarde je hecht aan dat feest

donderdag 17 december 2020 om 12:25
Terugkijkend zou ik mezelf dit aanraden:
- Ga NIET écht trouwen.
- Ga naar de notaris, maak goede afspraken, regel een testament e.d.
- Word zwanger, baar het kind
- Vier desnoods dat bruiloftsfeest na corona, beweer daarbij dat het officiële trouwgedeelte inmiddels al op andere manier geregeld is maar dat je de bruiloft graag nog met al je genodigden wilde vieren.
- Maar steek dat bedrag liever in je hypotheek.
- Ga NIET écht trouwen.
- Vier desnoods dat bruiloftsfeest na corona, beweer daarbij dat het officiële trouwgedeelte inmiddels al op andere manier geregeld is maar dat je de bruiloft graag nog met al je genodigden wilde vieren.
donderdag 17 december 2020 om 12:31
Ik herken je gevoel heel erg TO. Je bent niet de enige.
Wij hadden nog geen trouwerij gepland, sterker nog, de vraag moet nog gesteld worden
Maar ik ben echt vanaf kleins af aan heel stellig geweest: eerst trouwen, dan kinderen. Vooral omdat ik ergens het gevoel had dat trouwen "minder waard" is als je al kinderen hebt, je bent immers al voor altijd aan elkaar verbonden door je kind. Ja, slaat nergens op, weet ik.
Nu vanwege corona lijkt het ons al helemaal onmogelijk om binnen nu en twee jaar een bruiloft te plannen. Dus begint bij ons de vraag nu ook te komen: zullen we dan toch misschien eerder aan kinderen beginnen...? Ik begin steeds meer aan het idee te wennen, maar ik moet zeggen dat het me met vlagen echt nog moeite kost om het te accepteren dat het anders loopt dan ik mijn hele leven had gehoopt.
Overigens zou ik, als je toch al een concrete trouwdatum hebt, toch nog even wachten. Ik zou zelf niet zwanger willen trouwen. Maar dat is natuurlijk een persoonlijke keuze!
Wij hadden nog geen trouwerij gepland, sterker nog, de vraag moet nog gesteld worden

Nu vanwege corona lijkt het ons al helemaal onmogelijk om binnen nu en twee jaar een bruiloft te plannen. Dus begint bij ons de vraag nu ook te komen: zullen we dan toch misschien eerder aan kinderen beginnen...? Ik begin steeds meer aan het idee te wennen, maar ik moet zeggen dat het me met vlagen echt nog moeite kost om het te accepteren dat het anders loopt dan ik mijn hele leven had gehoopt.
Overigens zou ik, als je toch al een concrete trouwdatum hebt, toch nog even wachten. Ik zou zelf niet zwanger willen trouwen. Maar dat is natuurlijk een persoonlijke keuze!
donderdag 17 december 2020 om 12:40
Wij zouden trouwen voor we kinderen kregen. Datum was al gepland en toen bleek ik ondanks koperspiraal al zwanger. Wij hebben de bruiloft vervroegd en ben (22weken),zwanger getrouwd. Bij oorspronkelijke datum was ik 36 weken zwanger geweest.
Wij wilden getrouwd zijn omdat alles daarmee geregeld was qua gezag enzo. Ja dat kan ook anders, maar dat was bij ons wel een reden.
Wij wilden getrouwd zijn omdat alles daarmee geregeld was qua gezag enzo. Ja dat kan ook anders, maar dat was bij ons wel een reden.
donderdag 17 december 2020 om 12:41
het ene staat los van het andere.. Ik zie het probleem niet eigenlijk. Het zit in je hoofd dat deze volgorde de juiste is... Niemand verplicht je dat. Het is iets meer geregel als je ongetrouwd een kind krijgt maar dat is het ook wel.
Wat je ook nog kan doen, is gewoon simpel trouwen op gemeentehuis en feest op moment doen dat het kan.. Het gaat toch niet om het feest ?Het gaat om de verbintenis die je aangaat, daar heb je geen groot feest en (dure) jurk voor nodig.
Wat je ook nog kan doen, is gewoon simpel trouwen op gemeentehuis en feest op moment doen dat het kan.. Het gaat toch niet om het feest ?Het gaat om de verbintenis die je aangaat, daar heb je geen groot feest en (dure) jurk voor nodig.
donderdag 17 december 2020 om 12:42
Trouwen hoeft niet veel te kosten hoor..Alleen gemeentehuis zijn de kosten niet.. De reutemeteut die de mensen zichzelf opleggen,.. dat kost geld..bia-pia schreef: ↑17-12-2020 12:25Terugkijkend zou ik mezelf dit aanraden:
- Ga NIET écht trouwen.
Ik snap niets van bruiloften van duizenden euro's...
donderdag 17 december 2020 om 12:44

donderdag 17 december 2020 om 13:16
Maar wat ik mezelf zou willen vertellen: scheiden, dat is pas duur.poldervrouw schreef: ↑17-12-2020 12:42Trouwen hoeft niet veel te kosten hoor..Alleen gemeentehuis zijn de kosten niet.. De reutemeteut die de mensen zichzelf opleggen,.. dat kost geld..
Ik snap niets van bruiloften van duizenden euro's...
En statistisch gezien Extreem Waarschijnlijk.
donderdag 17 december 2020 om 13:20
Hier helemaal mee eens! Zou zelf denk ik gewoon nu trouwen voor de wet en dan later wanneer het kan een feest geven. Je weet nooit hoelang zwanger worden duurt en inderdaad, alles kun je plannen behalve dat.MadameJean schreef: ↑17-12-2020 11:50Algemeen advies: stel niks uit dat je graag wilt of belangrijk vindt. Een bruiloft kun je (redelijk) plannen. Een baby niet. Als je echt niet wilt wachten met zwanger worden zou ik daarvoor gaan en de rest er tzt om heen plannen. Wacht alleen - als er eerst een kind komt- niet met het maken van goede afspraken tot je trouwfeest.
donderdag 17 december 2020 om 13:47
Inderdaad. Of denken aan het kind in je buik rn dus niet alles mag eten of drinken,om maar niet te spreken over misselijkheid, maagzuur,vermoeidheid, last van rug en al die andere zaken die kúnnen spelen. Hoeft niet maar de kans is groot dat je wel last hebt van 1 of meerdere symptomen.Phloxx schreef: ↑17-12-2020 11:32Of je doet wat minder veroordelend over mensen hun wensen, wat een gezeik zeg.
Ik vind het heel logisch om te trouwen voor je kinderen krijgt, ik wilde op het feest aan niemand hoeven denken behalve mijzelf en mijn man en dat gaat gewoon niet als je kleine kinderen hebt, ook als ze bij de oppas zijn.
donderdag 17 december 2020 om 13:50
Doodgaan is ook extreem waarschijnlijk. Dat weerhoudt er de meeste mensen niet van om toch te leven.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.

donderdag 17 december 2020 om 15:21
Trouwen op gemeentehuis is goedkoper dan dingen regelen bij de notaris. Dat kan namelijk gratis.bia-pia schreef: ↑17-12-2020 12:25Terugkijkend zou ik mezelf dit aanraden:
- Ga NIET écht trouwen.
donderdag 17 december 2020 om 15:27
Bij ons hetzelfde al was onze jongste 3 maandenSága schreef: ↑17-12-2020 11:52Ik wilde toen ik zwanger was opeens trouwen; in theorie heeft de partner namelijk geen zeggenschap over jou of het kind als er tijdens de bevalling iets gebeurd, wel als je getrouwd bent of dit anderszins wettelijk hebt geregeld. Ik weet niet of het in de praktijk uitmaakt, maar wij zijn heel romantisch nog met 37 weken ofzo gratis getrouwd op het gemeentehuis in een gemeente waar we niet woonden, omdat daar plek was![]()

donderdag 17 december 2020 om 15:31
Dat is waar.
Maar de reden waarom ik het mijn jonge zelf zou adviseren: scheiden is heel duur en trouwen geeft de valse verwachting dat je het bij een eventuele scheiding netjes verdeeld, zoals je het tijdens het huwelijk ook netjes verdeeld. Ik heb vanwege het feit dat ik getrouwd ben bijvoorbeeld grote risico's genomen op financieel gebied (in de zin van: nog geen eigen bedrijf begonnen, maar omzet voor zijn bedrijf genereren) en dat is me heel duur komen te staan.

donderdag 17 december 2020 om 15:38
Tja, dat zijn keuzes die je maakt toch? Als je elkaar slecht gezind bent kan je met de beste afspraken (op papier) elkaar nog dwars zitten.bia-pia schreef: ↑17-12-2020 15:31Dat is waar.
Maar de reden waarom ik het mijn jonge zelf zou adviseren: scheiden is heel duur en trouwen geeft de valse verwachting dat je het bij een eventuele scheiding netjes verdeeld, zoals je het tijdens het huwelijk ook netjes verdeeld. Ik heb vanwege het feit dat ik getrouwd ben bijvoorbeeld grote risico's genomen op financieel gebied (in de zin van: nog geen eigen bedrijf begonnen, maar omzet voor zijn bedrijf genereren) en dat is me heel duur komen te staan.