Vriend doet zijn best

17-12-2020 23:58 214 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal!

Na een tijdje van ''downs'' in onze relatie, doet vriendlief nu wel heel erg zijn best. Het probleem is alleen dat ik op dit moment even niet de behoefte voel om leuk te doen. Ik weet niet zo goed hoe dat komt, maar ik denk dat ik eraan moet wennen dat hij nu na maanden opeens wel oog voor mij heeft. Ik ben de afgelopen tijd wat meer mijn eigen ding gaan doen en dat is hem ook op gaan vallen. We hebben een heleboel gesprekken gehad en hij doet nu echt zijn best om mij aandacht te geven.

Ik ben meer dingen aan gaan geven, wat al een heel ding is voor mij. Normaal gesproken ben ik erg gesloten daarin. Ik heb ook aangegeven dat ik het binnenkort (na de feestdagen) wel tijd vind om even allebei ons eigen ding, in ons eigen huis te gaan doen. Ik heb het idee dat dit een beetje rauw op zijn dak viel, en hij sindsdien nóg meer zijn best is gaan doen. Het veranderd voor mij alleen niks. Ik heb nog steeds de behoefte om even alleen te zijn.

Ik wil heel graag zelf ook weer normaal gaan doen, omdat ik echt zie dat hij ermee bezig is. Maar hoe pak ik dit het beste aan?
Might be a bitch in the morning so catch me at nighttime
Dus als jij hem opzoekt, trekt hij zich terug.
Nu hij jou opzoekt, trek jij je terug....
Wil je nog wel met hem verder?
Let’s go Brandon!
Is de liefde niet gewoon voorbij van jouw kant?
Ik weet niet wat zich allemaal heeft voorgedaan maar ben je misschien afgeknapt op je vriend of voel je boosheid naar hem?
havermout1 schreef:
18-12-2020 00:00
Dus als jij hem opzoekt, trekt hij zich terug.
Nu hij jou opzoekt, trek jij je terug....
Wil je nog wel met hem verder?
Daar ben ik heel hard over aan het nadenken...
We hebben bepaalde afspraken gemaakt/doelen gesteld. Hij gaf aan tijd nodig te hebben voor verandering (best logisch ook). Die tijd wil ik hem en mijzelf natuurlijk ook geven, maar ik heb het idee dat ik een beetje in een ''eerst zien dan geloven'' mindset zit.
VANTA schreef:
18-12-2020 00:02
Ik weet niet wat zich allemaal heeft voorgedaan maar ben je misschien afgeknapt op je vriend of voel je boosheid naar hem?
Ik ben ergens wel afgeknapt inderdaad. De roze bril is inmiddels afgedaan en ik zie nu kanten die ik voorheen wegwuifde of niet eens zag.
Dus jij was aan het mauwen dat hij meer z’n best moest doen voor jou (wat dat ook moge zijn) en nou doet hij dat en dan ga je wederom mauwen dat hij z’n best doet.
Moet echt leuk zijn om met jou een relatie te hebben, niks is goed, ben jij zelf zo perfect dan?
stellar schreef:
18-12-2020 00:06
Dus jij was aan het mauwen dat hij meer z’n best moest doen voor jou (wat dat ook moge zijn) en nou doet hij dat en dan ga je wederom mauwen dat hij z’n best doet.
Moet echt leuk zijn om met jou een relatie te hebben, niks is goed, ben jij zelf zo perfect dan?
Waarom denk je dat ik dit topic open?
T-Bag schreef:
18-12-2020 00:07
Waarom denk je dat ik dit topic open?
Geen idee, goed punt, wat wil je met dit topic dan? Tips hoe jij weer leuk kan doen? Ik denk dat jij bij jezelf te rade moet gaan waarom niks goed genoeg is.
Lijkt mij dat je uitgekeken bent op hem. Zou hem de moeite besparen.
stellar schreef:
18-12-2020 00:11
Geen idee, goed punt, wat wil je met dit topic dan? Tips hoe jij weer leuk kan doen? Ik denk dat jij bij jezelf te rade moet gaan waarom niks goed genoeg is.
Ik begrijp waarom het zo overkomt. Ik denk dat ik meer tips wil over hoe ik het meer kan gaan waarderen. We zitten heel erg op elkaars lip (zijn nonstop samen sinds maart) en ik denk dat je op een gegeven moment de goede dingen niet meer gaat waarderen. Ik wil zelf ook gewoon een leuke vriendin zijn en geen zeikend wijf die niks goed genoeg vind.
stellar schreef:
18-12-2020 00:11
Laat dit maar links liggen hoor.

Als je op hem afgeknapt bent kun je doorgaan en wachten of je ooit weer die fijne gevoelens bij hem krijgt of je bespaart jezelf en hem die onzekerheid en kwelling en je gaat door met je leven los van hem.
T-Bag schreef:
18-12-2020 00:21
Ik begrijp waarom het zo overkomt. Ik denk dat ik meer tips wil over hoe ik het meer kan gaan waarderen. We zitten heel erg op elkaars lip (zijn nonstop samen sinds maart) en ik denk dat je op een gegeven moment de goede dingen niet meer gaat waarderen. Ik wil zelf ook gewoon een leuke vriendin zijn en geen zeikend wijf die niks goed genoeg vind.
Hoe kan iemand anders jou nou tips gaan geven hoe je hem meer kan waarderen?
Maar goed, je topic is er nou eenmaal, kan je niet een voorbeeld geven van wat hij doet, wat hij eerst niet deed en wat jij nu dus niet kan waarderen?
VANTA schreef:
18-12-2020 00:21
Laat dit maar links liggen hoor.

Als je op hem afgeknapt bent kun je doorgaan en wachten of je ooit weer die fijne gevoelens bij hem krijgt of je bespaart jezelf en hem die onzekerheid en kwelling en je gaat door met je leven los van hem.
Ik snap wat je bedoelt. Hij geeft aan om aan die dingen te gaan werken op korte termijn. Een van die dingen is dat hij bezig gaat om een studie/baan te vinden (ik ben op mijn beurt ook bezig met mijn zaken op orde te krijgen).
Je kunt toch gewoon sorry zeggen?
Sorry, ik zie dat je je best doet.
Sorry, het lukt mij nu niet om blij en enthousiast te reageren.

Rust uit, doe je ding, stel je eisen en grenzen en knap op. En accepteer dat de mogelijkheid er in zit dat je hem daarmee of daardoor verliest. Of niet, en dan kunnen jullie samen weer prettig verder.

En mocht jij er nu achter komen dat hij erg zijn best doet maar dat het voor jou te laat is, dan bedank je hem voor de moeite en de mooie tijden die geweest zijn en leef je los van elkaar nog lang en gelukkig.

En als het idee om elkaar écht kwijt te raken je enorm afschrikt dan ga je op zoek in jezelf naar die schop onder je kont om te redden wat je wilt redden. En daarbij houdt je vast aan de tijd voor jezelf en aan zijn inzet, maar doe je daar nóg wat bij.

Sterkte en succes!
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
stellar schreef:
18-12-2020 00:24
Hoe kan iemand anders jou nou tips gaan geven hoe je hem meer kan waarderen?
Maar goed, je topic is er nou eenmaal, kan je niet een voorbeeld geven van wat hij doet, wat hij eerst niet deed en wat jij nu dus niet kan waarderen?
Zeker. Een van die dingen is dat hij nog net niet 24/7 aan het gamen was. Ik was het op den duur zat en ben toen zelf wat meer mijn eigen ding gaan doen, zoals (covid-proof) langs bij vrienden. Of bij vrienden bezig voor school omdat ik mij thuis niet kan concentreren als hij de hele dag aan het gamen en praten is. Hij vind het niet leuk dat ik nu vaker weg ben. Maar toen ik dat niet deed was het gamen niet minder. Hij stopt nu wel een uurtje/twee uurtjes eerder met gamen.
Het wekt de indruk dat het allemaal maar om 1 persoon draait in deze relatie waar het allemaal perfect voor moet gaan, maar hoe dapper de ander dan ook door de hoepels springt, het is nooit goed.

Doe die man een plezier en verbreek wat er nog over is tussen jullie. Ik heb verdomd echt met hem te doen.
Cateautje schreef:
18-12-2020 00:27
Het wekt de indruk dat het allemaal maar om 1 persoon draait in deze relatie waar het allemaal perfect voor moet gaan, maar hoe dapper de ander dan ook door de hoepels springt, het is nooit goed.

Doe die man een plezier en verbreek wat er nog over is tussen jullie. Ik heb verdomd echt met hem te doen.
Ah scheid uit. Als ze een topic had geopend toen hij nog geen aanstalten had gemaakt het beter te doen, dan had iedereen gezegd dat ze de relatie moet beëindigen. Ze heeft hem misschien wel heel lang en vaak gevraagd om z'n gedrag te veranderen en nu hij dat eindelijk begint te doen, is zij een egoïstische zeur omdat ze geen gat in de lucht springt. Ze is gewoon op die gameverslaafde jongen afgeknapt en denkt dat ze hem iets verschuldigd is.
anoniem_64c188278ae06 wijzigde dit bericht op 18-12-2020 00:38
0.12% gewijzigd
T-Bag schreef:
18-12-2020 00:26
Zeker. Een van die dingen is dat hij nog net niet 24/7 aan het gamen was. Ik was het op den duur zat en ben toen zelf wat meer mijn eigen ding gaan doen, zoals (covid-proof) langs bij vrienden. Of bij vrienden bezig voor school omdat ik mij thuis niet kan concentreren als hij de hele dag aan het gamen en praten is. Hij vind het niet leuk dat ik nu vaker weg ben. Maar toen ik dat niet deed was het gamen niet minder. Hij stopt nu wel een uurtje/twee uurtjes eerder met gamen.
Ok, nou snap ik je wel wat beter.
Heel eerlijk, t klinkt een beetje alsof het voor jou al te laat is. Jij bent uitgecheckt en hebt gekeken hoe je leven is als je je eigen gang gaat omdat je het zat was om op hem te wachten en dat bevalt je prima.
Zou je nog willen dat het goedkomt?
stellar schreef:
18-12-2020 00:38
Ok, nou snap ik je wel wat beter.
Heel eerlijk, t klinkt een beetje alsof het voor jou al te laat is. Jij bent uitgecheckt en hebt gekeken hoe je leven is als je je eigen gang gaat en dat bevalt je prima.
Zou je nog willen dat het goedkomt?
Mocht je je vervelen, ik heb twee eerdere topics geopend die ook over deze relatie gaan. Misschien snap je het dan wat beter.
Tuurlijk, ergens wil ik echt graag dat het goedkomt. Hij is niet alleen maar een hork ofzo. Maar aan de andere kant twijfel ik enorm of het niet beter is als we allebei onze zaken op orde krijgen en dan maar eens kijken of er ruimte is voor een vaste relatie. Ik heb soms de indruk dat we niet het beste in elkaar naar boven halen, maar alleen maar lui, moe en lamlendig zijn samen.
VANTA schreef:
18-12-2020 00:36
Ah scheid uit. Als ze een topic had geopend toen hij nog geen aanstalten had gemaakt het beter te doen, dan had iedereen gezegd dat ze de relatie moet beëindigen. Ze heeft hem misschien wel heel lang en vaak gevraagd om z'n gedrag te veranderen en nu hij dat eindelijk begint te doen, is zij een egoïstische zeur omdat ze geen gat in de lucht springt. Ze is gewoon op die gameverslaafde jongen afgeknapt en denkt dat ze hem iets verschuldigd is.
Ja, dit een beetje. Het komt ergens voor mijn gevoel heel geforceerd over ofzo. Ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven, maar het voelt een beetje alsof ik hemel en aarde moest bewegen om iets van verandering erin te laten komen. En zodra hij aanvoelt dat ik me iets terugtrek het dan wel kan. Een beetje 'waarom moest het zover komen'? En ik niet weet of hij het had ''ingezien'' als ik niks had gedaan maar gewoon thuis was blijven zitten. En nee, ik ben zelf absoluut niet perfect.
Cateautje schreef:
18-12-2020 00:27

Met een game verslaafde die niet hoort wat zijn partner aangeeft heb ik niet te doen hoor. Dus ik snap wel dat TO nu zoiets heeft van, eerst zien en dan geloven. Straks vervalt hij weer in hetzelfde gedrag. Hij heeft wel wat beters te doen, namelijk een baan of studie zoeken. Iets nuttigs doen dus, je gedragen als een volwassene, verantwoordelijkheid nemen.
TO ik kan ook geen antwoord voor jou geven, maar word je nog wel blij als je hem ziet? Zou je hem missen als het uit zou zijn?
Dit is hem niet voor je. Net even een ander topic van je geopend en daar is iedereen het met elkaar eens; uitmaken. Je gaat niet gelukkig worden zo.
justagirly schreef:
18-12-2020 00:44
Met een game verslaafde die niet hoort wat zijn partner aangeeft heb ik niet te doen hoor. Dus ik snap wel dat TO nu zoiets heeft van, eerst zien en dan geloven. Straks vervalt hij weer in hetzelfde gedrag. Hij heeft wel wat beters te doen, namelijk een baan of studie zoeken. Iets nuttigs doen dus, je gedragen als een volwassene, verantwoordelijkheid nemen.
TO ik kan ook geen antwoord voor jou geven, maar word je nog wel blij als je hem ziet? Zou je hem missen als het uit zou zijn?
Op dit moment ben ik niet zo blij meer. Ik merk dat ik heel erg behoefte heb aan rust en even met mezelf zijn. Als je bijna een jaar elkaar al non-stop ziet dan weet je denk ik ook niet meer zo goed wat er te missen valt. Ik woon ook in een studio, dus ik heb geen aparte slaapkamer. Je zit dus echt de hele tijd op elkaars lip, en door corona al helemaal. En om nou hele dagen in de wc/badkamer te gaan zitten is ook niks.
VANTA schreef:
18-12-2020 00:48
Dit is hem niet voor je. Net even een ander topic van je geopend en daar is iedereen het met elkaar eens; uitmaken. Je gaat niet gelukkig worden zo.
Het voelt zo 'gemeen' om hem niet eens een kans te geven om te veranderen. Maar net onderweg naar huis besefte ik mij wel dat hij intussen alweer bijna een jaar heeft weggegooid. Hij geeft aan om op korte termijn (na de feestdagen) wel actief bezig te gaan. Ik weet het niet zo goed meer..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven