Zwanger worden vanaf november 2020

24-10-2020 19:15 1248 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij willen vanaf november graag voor een eerste kindje gaan! Super spannend! En daarom lijkt het mij erg fijn om de ervaringen te delen. Ik ben zelf 32 en mijn vriend 33. We zijn bijna twee jaar samen.

Ik zal een tabel maken en deze bij houden voor wie er mee willen doen met daarin leeftijden, hoeveelste kindje en NOD.

Wie schrijft er gezellig mee?!

NaamLeeftijdenHoeveelste kindjeNOD
Soepmyn34/391e16-3
Besss30/302e

Zwanger :cheer2:
NaamLeeftijdHoeveelste kindjeBevallenUitgerekende datum💗 of 💙
Pinguin29/312e16 juli16 juli 2021💙
Plukje8336/372e23 juli 2021💙
Lampje27932/331e4 augustus27 juli 2021💗
Followthesun9030/331e2 augustus25 augustus 2021💗
Pebblesflintstone30/332e22 augustus25 augustus 2021💙
Menmo32/323e20 augustus27 augustus 2021💙
Alexandra0331/361e5 oktober 2021
Sunny-in-Perth31/2e14 oktober 2021💙
Sága30/2e 18 december 2021
Vutje34/352e💗
Dinosaus30/352e
lampje279 wijzigde dit bericht op 23-08-2021 13:14
75.41% gewijzigd
Joehoee! Gefeliciteerd 🥳

Ik had gistermiddag een positieve ovulatietest! En vandaag buikpijn, dus zal m’n eisprong wel zijn.
Wauw Menmo, gefeliciteerd! 😘 super leuk. Hopelijk is het weeïge gevoel tijdelijk. Daar kom je snel genoeg achter of het er 2 zijn 😅😉
Gefeliciteerd Menmo! 🥳🥰
Jeej Menmo! Gefeliciteerd! :D

Nog getest Dinosaus? :)
Yesss Menmo!

Had eigenlijk nog een test bij Action willen halen deze week, maar goed te weten dat Kruidvat ook z'n werk doet ;)
Hallo! Wat is het lekker druk en spannend hier! Ik ga morgen of vrijdag op iedereen reageren hoor maar zal even een kleine update doen van mijn kant:
Niks! Ik zit in limbo haha!
Dacht zondag ongesteld te worden... Beetje bloed bij afvegen, ook al in m'n app gezet. Maar daar bleef het bij! Maandag ochtend en dinsdag avond getest... Negatief... Nu nog steeds niet ongesteld! Schiet mij maar lek!
Gefeliciteerd menmo!
Afwachten dinosaus.
Hier volop in de buikpijn, bleee maakt me allemaal niet vrolijk 😳
Dat is goed om te weten Saga. Bedankt voor de tip!

Lampje: Fijn dat je je goed voelt. Alcoholvrije cocktails zijn ook best te doen, haha.

Jaaaa Menmo officieel gefelciteerd bij deze! Haha zitten meerlingen toevallig in de familie? :biggrin:

Ah dino jammer! Vooral dat het nu nogal onduidelijk is. Ik hoop dat je alsnog positief test en anders snel ongesteld wordt want dat wil je dan ook wel weer achter de rug hebben.
Gefeliciteerd Menmo!

Hier zijn we helaas aan de chocolade en aan de wijn. Pfffff :cry:
Voor de vorige zwangerschap was ik veel minder emotioneel bij elke ongesteldheid. Ik merk toch dat ik het nu veel moeilijker vind. Of het komt omdat ik nu weer volop de hormonen voel die onderdrukt werden tijdens het pil gebruik (geen idee hoor).

Volgende nod 12 januari ongeveer?
Life doesn’t come with a manual, it comes with a mother.
Vervelend dinosaus, vooral die onzekerheid. Ik hoop dat je snel wat duidelijkheid krijgt!

En soepmyn rot dat je zo’n buikpijn hebt. Hopelijk is dat snel weer wat minder pijnlijk.

Vervelend van die hormonen roosiex lekker laten gaan! Tip: bridget jones vanavond op tv. 😉
Irritant Dinosaus! Je wil gewoon duidelijkheid natuurlijk. Of zwanger, of snel door naar de volgende cyclus...

Sterkte Soepmyn en Roosiex!

Ik heb vandaag nog snel genoten van een uitsmijter (want dat was verrassend genoeg een van de weinige dingen die ik echt miste tijdens de zwangerschap) onder het mom: ik zit op 6dpo dus er is nog niks ingenesteld als het raak zou zijn, nu kan het nog 🙈. Kan ik er weer 9 maanden tegenaan haha
Je kunt toch gewoon een uitsmijter eten als je zwanger bent? Ik eet al mijn hele leven vegetarisch, dus weet niet welk vlees erin gaat, maar kan niks bedenken haha.

Ik zit op 1 of 2 dpo. Heb altijd wel drie dagen buikpijn rondom eisprong, heel irritant. En ook direct een stuk meer down dan voor de eisprong, ook zo typisch. Zonder hormonale anticonceptie heb ik ook meer stemmingswisselingen, maar ik vind het wel fijner voelen dan met. Dus Roosie kan me op zich voorstellen dat je je emotioneler voelt dan toen je de pil gebruikte. De luteale fase wordt ook wel de herfst genoemd en menstruatiedagen de winter. Bij mij is dat heel kloppend als je het vertaalt naar stemming en gedrag.

Je houdt het wel spannend dinosaus!
Klopt hoor Saga, zit geen vlees in (tenzij je met ham maakt) maar wel rauw ei vanuit de eidooiers. En rauw ei wordt ook afgeraden, dus geen cakebeslag snoepen of eiwitschuim die niet au bain Marie is opgeklopt (of vers gemaakte mayonaise, chocolade mousse etc.)...

Qua hormonen voelde ik me echt veel meer down tijdens pilgebruik, dat heb ik nu in de week/dagen voor mijn menstruatie. Wel iets heftiger dan toen, maar dus niet heel de maand lang. Ook de reden dat ik hierna dus naar een andere vorm van anticonceptie op zoek moet dan de pil (gebruikten nu steeds condooms)
bessss wijzigde dit bericht op 18-12-2020 08:48
4.75% gewijzigd
Rauw ei wordt inderdaad afgeraden, maar dat is omdat je als zwangere een hoger risico hebt om salmonella te krijgen (want minder weerstand). Dit is alleen geen gevaar voor de baby, maar wel vervelend voor de zwangere (diarree enzo). Toch wel goed om hier voorzichtig mee te zijn, maar misschien goed om te weten dat als je het een keer per ongeluk eet, het niet zo erg is (voor de baby). Risico wordt ook kleiner als je eieren in de koelkast bewaart en niet eet als ze over datum zijn.
Ah ik eet nooit rauw ei eigenlijk! Ik wist niet dat uitsmijter officieel met rauw ei is haha, dacht gewoon gebakken.

Fijn dat je dat ontdekt hebt Besssss, ik had mirena spiraal een jaar of 9. Was ik tevreden mee, maar toen ik het liet verwijderen merkte ik dat ik me veel meer mezelf voelde. Lekker vaag.
Hallo lieve allemaal!

Wij hebben heerlijk genoten maandag, kon allemaal nog net!! Dinsdag ochtend gelijk mijn korte (3 dagen) maar wel bijna non-stop werkweek in, maar nu lekker een heel weekend vrij!
Gisteren avond gelijk het weekend ingeluid met een wijntje, want ik werd eindelijk ongesteld! Ergens wel jammer maar als je niet zwanger bent zit je anders ook maar voor niks te wachten. Ik vraag me nou wel af wanneer dat ei dan gesprongen is.
Met een positieve ovutest op zondag en een LF van 13 dagen klopt er ergens iets niet...misschien had ie koudwatervrees ofzo?
Komende vruchtbare periode maar weer eens temperaturen, kijken of ik m dan kan vangen! Scheelt wel dat in waarschijnlijk mijn ei nu niet met kerst heb, dan kunnen we er iets makkelijker gebruik van maken.

Menmo wat super leuk, gefeliciteerd!!! Lijstje zwangeren wordt al mooi lang!
Zou je het leuk vinden, een meerling?

Pebbles spannend nu voor jou! hoe gaat het nu met tandenpoetsen? :hihi: Jullie ook een leuke testdatum en sowieso feest dus!

Soepmyn en Roosie ook balen van de menstruatie...persoonlijk vind ik het ergens wel makkelijk met de aanstaande feestdagen. 2021 wordt ons jaar, nog even out with a bang (letterlijk haha :moon: )

Saga jeeuuuuh een ei! Hopelijk jullie lucky egg.

Bess zei jij dat nou van dat tupperwarebakje? Het is een mosterdpotje geworden haha! Was al in de vaatwasser geweest maar rook alsnog naar mosterd :pukey: heeft geen geluk gebracht dus helaas, volgende keer probeer ik een jampotje :-D

Pinguin wat fijn dat je zoontje weer goed slaapt! Hele opluchting.

Lampje mijn absolute favoriet is de Virgin Mojito, die maak ik dan met vlierbloesemsiroop in plaats van suiker, YUM! Feestelijk, maar niet zo zoet. We hadden laatst ook zo'n fles bubbelfris gekocht, die is ook best lekker! Bijna al weer de volgende echo, volgens mij is t al een mini bewegend mensje met 9 weken dus dat zou heel leuk zijn!!

Sunny
Wat goed dat je een NOD hebt, wel fijn een datum om naar uit te kijken! Hoe groot is de kans dat je nu een eisprong krijgt? En doe je dan nog iets om 'm te vinden?

Nog even een aanvulling op het rauwe ei: de kans dat je salmonella oploopt van rauw ei in NL is echt heeeeeeeeeeeel klein (nog steeds wel naar als je het krijgt natuurlijk), die bedrijven worden zo goed gecontroleerd! Ik denk dat de kans nog kleiner is als je voor scharrel ei kiest ipv buiten ei...maar das wel minder leuk voor de kip.

WBT hormonen: mijn lijf lijkt vrij ongevoelig voor vrijwel alles wat ik tot me neem..nooit bijwerkingen, geen kater...ben licht agressief rondom de eisprong en licht emotioneel de dag voor m'n menstruatie maar dat is het dan ook wel. Voor mij is de mirena daarom echt een uitkomst, maar ik weet van vriendinnen dat ze toch last hebben van de hormonen die er in zitten. Wellicht is een koperspiraaltje iets?

Ik zie jullie allemaal praten over school....oeps...moet mijn dochter ook nog inschrijven, ze is al 2,5 en we wonen in de randstad O_O Nou zou ik haar graag naar de vrije school doen waar ik ook op heb gezeten, maar dat is nog wel een discussiepuntje met man. Eigenlijk hopen we naar het oosten te verhuizen voor ze 4 is maar of dat lukt?? We hebben nu wel een hele fijne peuterschool in de buurt. Begin dit jaar ingeschreven, kon september 1 ochtend en vanaf december 2 (nu even niet natuurlijk) dus dat was wel een gelukje! Zal de discussie nog eens aanzwengelen...

Fijn weekend allemaal!!
anoniem_63c856ca5ebd5 wijzigde dit bericht op 18-12-2020 19:22
Reden: Sunny vergeten
2.63% gewijzigd
Oh fijn, eigenlijk klaar met wachten Dinosaus! Terecht dat je dan een fles open trekt ;)

Hebben jullie goed gebruik gemaakt van de ovulatie Saga?

En Sunny, volgens mij vorige x helemaal niet op jou gereageerd. Is het nu afwachten of ben je aan het testen/temperaturen om je ovulatie te vinden?

Ik ben vannacht ziek geworden. Gisteravond al misselijk (maar patat en chocola gegeten dus dat was misschien een overkill) en sinds een uur of 4 steeds rennen naar de wc want alles loopt er uit. Misselijkheid is wat minder nu maar nog steeds aanwezig, misschien moet ik wat eten maar ik durf niet zo goed op te staan want dan is het weer raak met m'n buik..
Heb het idee dat ik die eventuele baby ook al mee heb uitgepoept inmiddels (en intussen maar Googlen op 'diarree symptoom innesteling'🙈)

Nu 8dpo (dagen na ovulatie) dus er is een kans om morgen vroeg te testen maar dat is natuurlijk wel heel vroeg, een week voor NOD...

Edit: zit ineens te denken, zal het dan toch door die uitsmijter komen? Zou wel een lullige speling van het lot zijn!
Haha Bessss, sorry,moet even lachen om die laatste opmerking. Dat zou wel wreed zijn inderdaad haha. Volgens mij is het gros van de innestelingen op dag 8/9. Oorbelletje plaatste laatst een overzicht uit een onderzoek. Het zou kunnen dat als er een innesteling is je ook positief test op een test vanaf 10 mIu/ml. Het enige (grote) nadeel van vroeg testen vind ik altijd dat het grootste deel van de innestelingen niet goed gaat. Je test dan positief, omdat er een beetje HCG aangemaakt wordt, maar iets in het proces gaat fout en je bent alsnog rond je normale dag ongesteld (verschillende onderzoeken noemen percentages van 10-50% waarbij innesteling fout gaat). Hier merk je dan alleen iets van als je test. En dan zou je na vroeg testen dus alsnog hele spannende dagen hebben tot na je NOD.

Anderzijds: ik was eens aan het terugkijken naar mijn 1e zwangerschap. Daar testte ik 9 dagen na een positieve ovulatietest positief op HCG, dat was aan mijn temperatuurkaartje te zien 8 dagen na de eisprong. Dus bizar vroeg.

Hier goed gebruik gemaakt van de vruchtbare dagen :) Hopelijk ben je snel beter!

Hoe gaat het met jou Oorbelletje?

Dinosaus balen, maar wel duidelijkheid! En lekker een wijntje en al het eten met de feestdagen is ook wat voor te zeggen. Wij hadden in een grote stad ons zoontje met 3 maanden aangemeld voor de vrije school en hij stond toen dus al op de wachtlijst hahah. Bizar.
@bessss nee ik heb nog geen idee wanneer mijn ovulatie plaatsvindt, het liefst zou ik zo snel mogelijk ongesteld worden zodat dat dag 1 van een nieuwe cyclus is en ik dan een met medicatie een goede eisprong kan krijgen.
Maar mocht ik na 4 weken met mijn huidige medicatie nog niet ongesteld zijn geworden dan moet ik een zwangerschapstest doen voordat ik mijn dokter weer spreek. Dat is dus op 5 januari :)

Morgen ga ik op vakantie voor 2 weken, heerlijk even tijd voor mijn gezin.
(We mogen nog steeds west Australië niet uit en gaan daarom kamperen, wel een auto rit van 14 uur verdeeld over 2 dagen, gelukkig is west Australië zo groot als half Europa...)
Bessss oh nee hè, getsie zeg! Hoop ook niet dat het de uitsmijter was haha O_o ik had bij mijn vorige zwangerschap dus wel zo'n beroerde aanval rond die periode... Maar die duurde maar een paar uurtjes. Ik zie het dan meer zo: die baby doet even een grote schoonmaak voor ie zich settelt ;-)

Wel grappig Saga dat je dat aan je temp kon zien. Dan zie je een dipje toch? Ben benieuwd of je die nu ook kunt vinden.

Sunny lekker hoor, vakantie! Dan gaat de tijd ook lekker snel :) veel plezier alvast!

Mijn nieuwe NOD is 14 januari trouwens. Extra hard ons best doen dit keer!
Hoi dames, ik heb een hysterisch drukke maand gehad, dus weinig gelezen en niet gereageerd. Ik morgen alles bijlezen en op iedereen reageren.

Ik heb vanochtend een zwangerschapstest gedaan, met het idee: dan weet ik zeker dat ik met Kerst alcohol mag drinken. En aangezien we vanavond kerstdiner met mijn schoonouders hebben, was vandaag het goede moment.

En die test was.....HARTSTIKKE POSITIEF!!!! O_O :high5: :heart:

Echt een heel duidelijke streep. Heel blij mee, maar ook wat sneller dan verwacht raak (in de drukke afgelopen maand ook nauwelijks seks gehad). Maargoed, nu vol adrenaline op weg naar mijn schoonouders. Het is heel pril, zou nu op 4 weken zitten, uitgerekende datum de 28e augustus. Het voelt ook nog heel kwetsbaar allemaal.

In principe vertellen we niets aan de schoonouders, maar als er opeens gerookte zalm op tafel komt, zal ik wellicht wel iets moeten. Maar dat zien we dan wel weer. :-D

Nu vooral heel erg hyper :cheer:
Jaa Followthesun, gefeliciteerd! Wat fijn! 1 keer seks is in principe genoeg he, haha :P

Wat fijn Sunny! Alvast een hele fijne vakantie!

Beterschap besss! Misschien helpt het om wat crackertjes oid te eten. Niet heel zwaar, maar dan heb je wat in je maag. En voldoende drinken natuurlijk. Hopelijk is het snel over!

Aankomende week 3 NOD’s, spannend!
Oh wauw Followthesun wat een mooi kerstcadeau! Gefeliciteerd!
Thanks voor je advies Saga, ik ga idd zo lang mogelijk proberen te wachten met testen. Ik denk wel kerstochtend (1 dag voor NOD) om te weten of het verstandig is om bepaalde dingen te laten staan mocht het positief uitvallen.

Bij de vorige zwangerschap heb ik achteraf heel duidelijk een innesteling gevoeld, super intense kramp. Dat gevoel heb ik nu niet, alleen zeurende rugpijn. Al breng ik nu de hele dag bijna in bed door en dat is ook niet zo goed voor je rug natuurlijk.

Gefeliciteerd Followthesun! Succes met je mond houden straks, super lastig!

Ik heb idd een paar cracottes gegeten Pinguin, en een half kopje opkikker. We hadden ook niks in huis meer 🤦🏻‍♀️ maar mijn vriend heeft net boodschappen gedaan dus ik zal eens in de koelkast snuffelen en hopelijk knapt het snel wat op. Zie er nu ineens wel weer tegenop, dat eerste trimester met beroerdigheid...
Gefeliciteerd Followthesun! Wat leuk zeg!!!

Hopelijk jij ook snel je menstruatie dan Sunny in Perth! Of een positieve zwangerschapstest natuurlijk 😀

Dinosaus schreef:
19-12-2020 15:25
Wel grappig Saga dat je dat aan je temp kon zien. Dan zie je een dipje toch? Ben benieuwd of je die nu ook kunt vinden.
Je ziet het in principe aan minimaal drie dagen een temperatuur van 0,3 graden Celsius hoger dan de (gemiddelde) temperatuur tot dan toe. Sommigen hebben een dipje. Ik ook idd! Nu weer.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven