Vriend doet zijn best

17-12-2020 23:58 214 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal!

Na een tijdje van ''downs'' in onze relatie, doet vriendlief nu wel heel erg zijn best. Het probleem is alleen dat ik op dit moment even niet de behoefte voel om leuk te doen. Ik weet niet zo goed hoe dat komt, maar ik denk dat ik eraan moet wennen dat hij nu na maanden opeens wel oog voor mij heeft. Ik ben de afgelopen tijd wat meer mijn eigen ding gaan doen en dat is hem ook op gaan vallen. We hebben een heleboel gesprekken gehad en hij doet nu echt zijn best om mij aandacht te geven.

Ik ben meer dingen aan gaan geven, wat al een heel ding is voor mij. Normaal gesproken ben ik erg gesloten daarin. Ik heb ook aangegeven dat ik het binnenkort (na de feestdagen) wel tijd vind om even allebei ons eigen ding, in ons eigen huis te gaan doen. Ik heb het idee dat dit een beetje rauw op zijn dak viel, en hij sindsdien nóg meer zijn best is gaan doen. Het veranderd voor mij alleen niks. Ik heb nog steeds de behoefte om even alleen te zijn.

Ik wil heel graag zelf ook weer normaal gaan doen, omdat ik echt zie dat hij ermee bezig is. Maar hoe pak ik dit het beste aan?
Might be a bitch in the morning so catch me at nighttime
Jij bent je vriend helemaal niets verplicht, sterker, als hij wil dat de relatie stand houdt is het misschien beter als hij nu al terug gaat naar zijn eigen huis omdat jij nu de tijd nodig hebt of je deze relatie nog wel wil. Heel eerlijk gezegd, als een partner niet uit zichzelf in de gaten heeft dat een jaar nonstop gamen asociaal is, als je min of meer samenwoont, dan zal je hele leven met hem er zo uitzien. Hij wil zijn leven leiden zoals hij het wil en jij krijgt, na een jaar zeuren, 2 uurtjes tijd van hem.
Bedankt voor jullie reacties allemaal!

Even voor jullie beeldvorming:
Ik heb een eigen studio en hij heeft een eigen appartement in zijn eigen woonplaats. We wonen officieel zo'n twee uur van elkaar af. I.v.m. corona kwam hij hierheen omdat ik hier mijn dingen hebben zoals studie en huisdieren.

Op dit moment heb ik inderdaad aangegeven dat ik even tijd voor mezelf wil. Hij vond dit per direct niet leuk en is bang dat ik mezelf aan het indekken ben en de relatie wil verbreken. Hij is bang dat ik wil nadenken en niet tijd voor mezelf wil. Hij vind het in zijn eigen woonplaats niet prettig meer (had ik moeten weten volgens hem) en hij zou een week thuis eigenlijk al te lang vinden. Ik heb op mijn beurt weer gezegd dat ik niet weet hoelang, misschien een week maar misschien ook wel een stuk langer dan dat. Of korter.
Ik heb nooit gezegd: kom bij me inwonen of laten we samen gaan wonen. Ik vind het dan ook vervelend dat hij er zo op reageert. Ik ben niet zijn 'get away uit woonplaats ticket'. Die intentie heb ik ook nooit gehad.

Het komt heel erg over alsof het hem 'te heet onder de voeten' begint te worden.

Een reactie hierboven geeft wel aan hoe ik mij voel. Even aan mijzelf denken. Ik heb hem op meerdere manieren boven mijzelf gezet en ik ben op dit moment toe aan even egoïstisch zijn. Vooral op financieel vlak voel ik dit heel erg. Ik wil mijn hard verdiende geld ook even aan mezelf spenderen, in plaats van continue rekening te moeten houden met zijn (dure) uitgaven.

Ergens voelt het heel erg lullig om iemand om die redenen (veel blowen, geen werk of studie, lui) af te wijzen. Dit omdat ik zelf ook nog lang niet mijn zaken op orde heb. Het voelt dan hypocriet om iemand om dezelfde reden af te wijzen. Ik probeer wel echt mijn best te doen en me volledig in te zetten voor mijn studie en werk. Toch heb ik het idee dat hij mij (onbewust misschien) toch ergens afremt. Hij probeert mij heus wel te motiveren door te zeggen dat ik huiswerk moet maken bijvoorbeeld, maar ergens kan ik het niet echt serieus nemen van iemand die zelf niks anders doet dan gamen. Zijn houding, de hele tijd moe, lamlendig en nergens geen zin in hebben begint ook effect te hebben op mij.
Ik ben zelf inderdaad ook niet meer zo leuk en ik vond dat het tijd was om zelf ook een stap in de goede richting te zetten. Het is hierin mijn fout geweest dat ik bepaalde dingen als vanzelfsprekend heb beschouwd en er ook vanuit ging dat hij dit ook zo zag. Ik heb ook aangegeven dat ik niet hou van geforceerd gedoe en alles maar moeten vragen. Hij gaf aan dat ik dat wel moest doen omdat hij dingen gewoon niet ziet. Dit is ook een van de redenen dat ik wat meer afstand wil, om echt even tot mezelf te komen en zelf ook weer leuk te worden.
Heb ook je andere topic gelezen.
Zijn jullie nog wel intiem met elkaar? Want meestal is dat wel een duidelijk signaal dat er iets niet goed is.
Zoals ik het lees ben je afgeknapt op hem en hoop je dat het gevoel weer terugkomt.
Helaas kun je gevoelens niet sturen. Als je binnen een jaar al zulke ernstige twijfels hebt en zelfs al een time out wil is dat geen goed teken.
Hoezo is dat hypocriet?
Robinson schreef:
18-12-2020 11:15
Heb ook je andere topic gelezen.
Zijn jullie nog wel intiem met elkaar? Want meestal is dat wel een duidelijk signaal dat er iets niet goed is.
Zoals ik het lees ben je afgeknapt op hem en hoop je dat het gevoel weer terugkomt.
Helaas kun je gevoelens niet sturen. Als je binnen een jaar al zulke ernstige twijfels hebt en zelfs al een time out wil is dat geen goed teken.
Ja, dit ging de laatste tijd wel wat beter. Dat zijn dan toch de goede momenten waar je je een beetje aan vast klampt.
Het is voor mij ook wel een signaal dat ik inderdaad binnen een jaar al zulke twijfels heb.
Luci_Mster2 schreef:
18-12-2020 11:17
Hoezo is dat hypocriet?
Misschien is het niet hypocriet, maar voelt het wel ergens zo.
Veel blowen, geen werk, geen studie en lui zijn juist redenen om ermee te stoppen.
Hoe rot moet een relatie zijn voordat jij wel “toestemming” van jezelf krijgt om een relatie te beëindigen?
Je hoeft hem niet te redden hé en waarom zou je als het hemzelf niet interesseert hoe zijn toekomst eruit ziet.
Ik neem mijn harde woorden terug, excuses daarvoor. Je bent niet aan het mauwen, je komt eindelijk eens voor jezelf op.
Fijn dat hij nog ergens een eigen huis heeft, des te sneller kan hij vertrekken. Dat is ook het enige wat ik voor jullie voor de korte termijn wil meegeven: geef elkaar zo snel mogelijk ruimte en lucht. Betekent echt niet dat de relatie meteen voorbij is, maar als je zo dicht op elkaars lip zit en jij zo toe bent aan even je eigen ding doen los van hem, dan kan je ook niet meer helder nadenken. Spreek vooral 2-3 keer per week af, gezellig blijven slapen, intiem zijn, maar blijf daarna niet plakken en ga na het ontbijt lekker weer jullie eigen ding doen in jullie eigen woonplaatsen.

Geef elkaar weer de kans om lekker jullie eigen levens te krijgen, los van elkaar. Ook hopelijk wat groei door te maken, lekker tot jullie zelf te komen. En vooral, om elkaar eens goed te missen :) Kan wonderen doen.
Jeetje, dus:
Je vriend woont bij jou in zonder dat jullie dat besproken hebben, je vriend profiteert van jouw inkomen, je vriend werkt niet en studeert niet, je vriend blowt en is verslaafd aan gamen. Is de seks dan echt zo geweldig? Want ik zie geen enkele reden om in deze relatie te blijven.
Je vriend klinkt als een puberjongen die nergens motivatie voor heeft en het prima vind dat er voor hem gezorgd wordt.
TO kan jouw vriend zijn eigen appartement wel betalen als hij niet werkt? Waar leeft hij van als jij hem niet financieel ondersteunt?
boekenlegger0 schreef:
18-12-2020 11:47
TO kan jouw vriend zijn eigen appartement wel betalen als hij niet werkt? Waar leeft hij van als jij hem niet financieel ondersteunt?
Hij heeft een uitkering en bewindvoering. Dus dat kan hij prima zelf betalen. Hij lijkt alleen onder geen enkele voorwaarden terug te willen gaan en al helemaal niet zonder mij. Zijn moeder gaf aan dat ze het heel leuk en fijn zou vinden als wij die kant op kwamen, maar hij lijkt er continue onderuit te willen komen en het hangt maar van mij af of we wel of niet gaan. Ik kan het me niet echt voorstellen dat je niet bij je familie wil zijn rond deze tijd, maar hij vind het niks aan omdat het dit jaar natuurlijk anders is dan normaal. Ik vind het nogal sneu voor zijn moeder.
Ik denk dat je hem duidelijk moet maken dat als er al een relatie blijft bestaan tussen jullie dat de eerste voorwaarde is dat hij naar zijn eigen appartement moet gaan.
stellar schreef:
18-12-2020 11:29
Veel blowen, geen werk, geen studie en lui zijn juist redenen om ermee te stoppen.
Hoe rot moet een relatie zijn voordat jij wel “toestemming” van jezelf krijgt om een relatie te beëindigen?
Je hoeft hem niet te redden hé en waarom zou je als het hemzelf niet interesseert hoe zijn toekomst eruit ziet.
Ik neem mijn harde woorden terug, excuses daarvoor. Je bent niet aan het mauwen, je komt eindelijk eens voor jezelf op.
Lief van je! Dankjewel.
Het lijkt hem inderdaad geen reet te interesseren. Hij maakt ook vaak grappen dat hij wel huisvader zou willen worden.
Ik weet niet of hij nu actie wil gaan ondernemen voor mij of voor zichzelf.
Ik denk dat hem de deur uit schuiven (definitief) een grote stap is in je leven weer op orde krijgen.
Hypocriet is voor jezelf kiezen echt niet, het is juist belangrijk. En iemand die veel blowt, veel gamed en vreselijk lui is ben je echt liever kwijt dan rijk als je zelf ook nog wat op de rails te zetten hebt.
Ik heb relaties voor minder de deur uit geschoven.
To alsjeblieft sluit dit in 2020 af dat je het nieuwe jaar fris kan starten:
Dit gaat niet goedkomen en je moet dat ook helemaal niet willen.
Ik denk dat ik het zo lastig vind omdat er niet echt sprake is van iets ''heftigs'' zoals mishandeling of vreemdgaan ofzo.
Hij is zelf ook van mening dat alles prima is zoals het is, en een relatie niet zomaar over is. Hij noemt zichzelf geen opgever en als ik bijvoorbeeld vandaag zou zeggen het is klaar, dan neemt hij daar geen genoegen mee. Hij vind dat een relatie niet zomaar over kan zijn en er altijd een duidelijke aanleiding voor moet zijn.
Ik herinner me je vorige topics nog. Heb daar ook gereageerd en je het advies meegegeven om het uit te maken.
Als ik me goed herinner is dat een maand of twee geleden geweest.
Je vriend zou toen net meer uren gaan werken bij het bedrijf waar jij werkt als ik me het goed herinner.
Hij zat werkloos thuis de hele dag te blowen en gamen. In jouw huis dus.
Had geen interesse in jou of in seks.
Dit was na 7 maanden relatie. Jij betaald volgens mij alles geloof ik?

We zijn nu twee maanden verder en er is dus niks veranderd. Behalve dat hij even ietsje meer zijn best heeft gedaan of doet dan volgens jou.
Jij zoekt naar redenen om bij elkaar te blijven, maar je zou de redenen om het uit te maken beter eerlijk onder ogen kunnen zien, want dat zijn er heel veel.

Hoe gaat het met die baan die jij voor hem had geregeld, die meeruren zodat hij ook wat inbrengt in het huishouden?
DontYouHatePants schreef:
18-12-2020 13:26
Ik herinner me je vorige topics nog. Heb daar ook gereageerd en je het advies meegegeven om het uit te maken.
Als ik me goed herinner is dat een maand of twee geleden geweest.
Je vriend zou toen net meer uren gaan werken bij het bedrijf waar jij werkt als ik me het goed herinner.
Hij zat werkloos thuis de hele dag te blowen en gamen. In jouw huis dus.
Had geen interesse in jou of in seks.
Dit was na 7 maanden relatie. Jij betaald volgens mij alles geloof ik?

We zijn nu twee maanden verder en er is dus niks veranderd. Behalve dat hij even ietsje meer zijn best heeft gedaan of doet dan volgens jou.
Jij zoekt naar redenen om bij elkaar te blijven, maar je zou de redenen om het uit te maken beter eerlijk onder ogen kunnen zien, want dat zijn er heel veel.

Hoe gaat het met die baan die jij voor hem had geregeld, die meeruren zodat hij ook wat inbrengt in het huishouden?
Heeft inmiddels ontslag genomen, dus zijn extra inkomen valt per deze maand ook weg. Ik betaal niet alles maar ik moet wel teveel bijspringen waardoor ik weinig schulden kan aflossen en niks leuks kan kopen voor mezelf. Hij is op dit moment ook niet actief op zoek naar wat anders, terwijl het geld wel nodig is. We hebben wel besloten om onze financiën apart te doen. Interesse in seks heeft hij nu wel. Qua huishouden zou hij meer gaan doen maar daar zie ik niks van terug.
T-Bag schreef:
18-12-2020 13:29
Heeft inmiddels ontslag genomen, dus zijn extra inkomen valt per deze maand ook weg. Ik betaal niet alles maar ik moet wel teveel bijspringen waardoor ik weinig schulden kan aflossen en niks leuks kan kopen voor mezelf. Hij is op dit moment ook niet actief op zoek naar wat anders, terwijl het geld wel nodig is. We hebben wel besloten om onze financiën apart te doen. Interesse in seks heeft hij nu wel. Qua huishouden zou hij meer gaan doen maar daar zie ik niks van terug.

Echt zeg, beëindig de relatie en wijs hem zsm de deur!

Waarom blijf je nog bij hem?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
T-Bag schreef:
18-12-2020 13:19
Ik denk dat ik het zo lastig vind omdat er niet echt sprake is van iets ''heftigs'' zoals mishandeling of vreemdgaan ofzo.
Hij is zelf ook van mening dat alles prima is zoals het is, en een relatie niet zomaar over is. Hij noemt zichzelf geen opgever en als ik bijvoorbeeld vandaag zou zeggen het is klaar, dan neemt hij daar geen genoegen mee. Hij vind dat een relatie niet zomaar over kan zijn en er altijd een duidelijke aanleiding voor moet zijn.

Maar het maakt geen bal uit wat hij vindt. Als jíj niet meer wil is dat voldoende, ongeacht welke reden je er voor hebt. En weet je wat het mooie is? Je hóeft niet eens een reden te hebben. Gewoon: doei, hoepel op, tabee en neem je PlayStation mee, en het is klaar. ‘Dan neemt hij er geen genoegen mee’, wat een humor.
T-Bag schreef:
Dan zeg je:
Je werkt niet.
Er komt geen geld binnen.
Je gamed 22 uur per dag.
Je doet niets in het huishouden.
Ik hou niet meer van je.
Ik zie geen toekomst in de relatie.
Ik heb geen rust in mijn eigen huis om te studeren.
himalaya wijzigde dit bericht op 18-12-2020 14:17
0.80% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
T-Bag schreef:
Het hele idee dat jij het pas uit zou mogen maken als hij vreemdgaat of je in elkaar slaat is compleet bizar. Je mag het uitmaken wanneer je wilt, als je de relatie om wat voor reden dan ook niet meer ziet zitten. Je hoeft je ook totaal niet schuldig te voelen, je zet hem niet eens op straat. Hij kan letterlijk zijn gameconsole in een tas doen en de trein/auto pakken naar zijn eigen huis. Jammer voor hem dat hij er geen genoegen mee zou nemen, als 1 van de 2 ermee kapt is de relatie toch echt voorbij.
T-Bag schreef:
Je komt op mij over als een lieve meid maar pas op dat je niet te lief bent.
Een relatie mag ook gewoon stoppen omdat je de ander een lul bent gaan vinden en hoe meer je over hem schrijft hoe meer hij als een lul klinkt.
Natuurlijk vindt hij alles prima, hij hoeft geen reet te doen en jij zorgt voor z’n onderdak en meer. En hoor je zelf de bullshit niet? Hij zegt “geen opgever” te zijn terwijl hij geen studie doet en bij z’n nieuwste baantje na wat, 1 of 2 maanden ontslag neemt. Dat is ongeveer de definitie van opgeven.
Jullie relatie is inderdaad niet zomaar over, jij bent het al langer zat zoals het gaat, de duidelijke aanleiding is dat jij zijn luie kutgedrag meer dan zat bent.
En als laatste, alarmbellen hoor dat hij zegt geen genoegen te nemen als het klaar is.
Jij hebt ten alle rijden het recht om de relatie te stoppen en daar heeft hij zich bij neer te leggen.
Is er iemand in je omgeving waar je mee kan praten hierover? Dat iemand weet van jullie problemen en waar je dit mee kan delen?
T-Bag schreef:
18-12-2020 13:29
Waarom heeft hij ontslag genomen? Het was juist voor hem een eitje dat jij die baan had geregeld, lekker gespreid bedje.
Heeft hij nu weer een uitkering?

Dus wat er feitelijk is verbeterd sinds twee maanden terug is dat hij nu wel interesse heeft in seks?

Als jullie de financien apart doen nu, waarom spring jij dan steeds bij?

En dan weer de hamvraag, waarom wil jij dit in hemelsnaam nog een kans geven?
Schop die gozer naar zijn eigen woning, kan hij daar gaan zitten blowen, gamen, de rekeningen niet betalen en het huishouden laten versloffen.
Misschien was je hier twee maanden geleden niet aan toe, maar voor jou hoop ik dat je dat nu wel bent.
Hij is een blok aan je been.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven