Ruzie wanneer ik naar mijn eigen huis ga

zaterdag 19 december 2020 om 13:47

Hallo,
Ik ben een man en ik zou mijn vriendin beter willen begrijpen, hopelijk met jullie inzichten.
We hebben nu 2,5 jaar een fijne relatie waarbij ik doordeweeks bij haar en haar zoontje ben. In het weekend en sommige schoolvakanties komen mijn kinderen naar mij en ben ik in mijn eigen huis.
Eigenlijk merk ik dat er een patroon is dat we vlak voor ik naar mijn kinderen / huis ga vaak ruzie krijgen over kleine dingen. Ook wanneer we 's avonds bellen ontaardt het gesprek steevast in een scala aan verwijten aan mijn adres die vaak teruggrijpen op mijn eerdere relaties / exen.
Ik heb overigens met geen van mijn exen nog contact en wil dit ook niet.
Mijn vriendin is de liefde van mijn leven. Ik wil haar graag ten huwelijk gaan vragen.
Wanneer het weekend weer voorbij is, is alles weer koek en ei en hebben we het gewoon weer een weekje heel fijn.
Ze is altijd heel lief voor mijn kinderen, we doen vaak leuke dingen met zijn allen.
Herkennen jullie misschien wat hier gebeurt?
Dankjewel voor eventuele inzichten,
PuzzledGuy
                    Ik ben een man en ik zou mijn vriendin beter willen begrijpen, hopelijk met jullie inzichten.
We hebben nu 2,5 jaar een fijne relatie waarbij ik doordeweeks bij haar en haar zoontje ben. In het weekend en sommige schoolvakanties komen mijn kinderen naar mij en ben ik in mijn eigen huis.
Eigenlijk merk ik dat er een patroon is dat we vlak voor ik naar mijn kinderen / huis ga vaak ruzie krijgen over kleine dingen. Ook wanneer we 's avonds bellen ontaardt het gesprek steevast in een scala aan verwijten aan mijn adres die vaak teruggrijpen op mijn eerdere relaties / exen.
Ik heb overigens met geen van mijn exen nog contact en wil dit ook niet.
Mijn vriendin is de liefde van mijn leven. Ik wil haar graag ten huwelijk gaan vragen.
Wanneer het weekend weer voorbij is, is alles weer koek en ei en hebben we het gewoon weer een weekje heel fijn.
Ze is altijd heel lief voor mijn kinderen, we doen vaak leuke dingen met zijn allen.
Herkennen jullie misschien wat hier gebeurt?
Dankjewel voor eventuele inzichten,
PuzzledGuy

zaterdag 19 december 2020 om 14:17

Luci_Mster2 schreef: ↑19-12-2020 14:12Ze wil niet dat je gaat en gaat drama maken.
Ik zou daar echt wel iets van zeggen/bespreken. En misschien net even wat meer naar mijn eigen huis gaan.
Dat denk ik ook.
Gewoon bespreken met haar. Misschien mist ze je heel erg.

zaterdag 19 december 2020 om 14:21

Wat voor soort verwijten? Want niemand hier kan ruiken of ze misschien een punt heeft. 
Of dat gewoon een soort aandachtrekken is omdat ze al je aandacht wil de hele tijd en dus ook als je met je kinderen bent.
Wat mij echt zou irriteren zulk gedrag.
Dus heb je een paar voorbeelden van dingen die je dan verweten word?
                    Of dat gewoon een soort aandachtrekken is omdat ze al je aandacht wil de hele tijd en dus ook als je met je kinderen bent.
Wat mij echt zou irriteren zulk gedrag.
Dus heb je een paar voorbeelden van dingen die je dan verweten word?

zaterdag 19 december 2020 om 14:21

Tjsa, het doodzwijgen omdat zij moeilijk praat, lost ook weinig op lijkt me.PuzzledGuy schreef: ↑19-12-2020 14:19Ze is behoorlijk gesloten en laat weinig los over haar gevoel. Ik heb wel eens geprobeerd om dit te bespreken, maar dat leidt snel tot een nieuw verwijtensalvo.
Ik zou hier toch echt een goed gesprek over aangaan.
Ik zou dat gesprek overigens niet aangaan op die ruzie momenten zelf, maar juist wanneer het wel gewoon goed gaat.

zaterdag 19 december 2020 om 14:22

zaterdag 19 december 2020 om 14:22

Dat sowieso.Doreia* schreef: ↑19-12-2020 14:22Ik zou je aanzoek in de vriezer stoppen zolang zij niet op een volwassen manier met je om kan gaan.
Zij heeft een bult emotionele problemen denk ik zo. En zolang zij dat op jou af reageert, ga jij je kinderen niet opzadelen met haar als stiefmoeder. Dat is niet in hun belang.

zaterdag 19 december 2020 om 14:39

Zo ontzettend eens hiermee.Doreia* schreef: ↑19-12-2020 14:22Ik zou je aanzoek in de vriezer stoppen zolang zij niet op een volwassen manier met je om kan gaan.
Zij heeft een bult emotionele problemen denk ik zo. En zolang zij dat op jou af reageert, ga jij je kinderen niet opzadelen met haar als stiefmoeder. Dat is niet in hun belang.
Dit is dus haar manier om met een situatie om te gaan die haar niet aanstaat of waar ze het moeilijk mee heeft. Dan gaat ze ruzie zoeken.
Nu gebeurt dat alleen als jij naar je eigen huis teruggaat, maar de kans is natuurlijk groot dat dit ook gaat gebeuren als er andere strubbelingen komen. Deze vrouw is daarom geen relatiemateriaal voor een man met kinderen.

zaterdag 19 december 2020 om 14:41

Dit is ook al verder een fijne relatie, nu iemand dit postte in een ander topic valt het me op.
Terwijl communicatie toch een belangrijke voorwaarde is voor het slagen van de relatie.
Hier wordt er niet over gevoelens gepraat en in plaats daarvan worden er verwijten gemaakt. Wekelijks en daarnaast ook nog aan de telefoon. Vind ik wel veel.
En dan wonen jullie nog niet eens samen met al die kinderen erbij, hoe moet dat dan gaan verlopen straks?
                    Terwijl communicatie toch een belangrijke voorwaarde is voor het slagen van de relatie.
Hier wordt er niet over gevoelens gepraat en in plaats daarvan worden er verwijten gemaakt. Wekelijks en daarnaast ook nog aan de telefoon. Vind ik wel veel.
En dan wonen jullie nog niet eens samen met al die kinderen erbij, hoe moet dat dan gaan verlopen straks?

zaterdag 19 december 2020 om 14:50

Je vriendin kan dus niet verdragen dat jij een weekend met je kinderen gaat doorbrengen en zorgt er voor dat je met spanning en een slecht gevoel elk weekend ingaat.  Ze heeft dus helemaal niet het beste voor met je kinderen en daar wil jij mee trouwen? 
Wekelijkse onrust, ruzie en spanningen omdat jij er wil zijn voor je kinderen... heel fijne relatie ja...
                    Wekelijkse onrust, ruzie en spanningen omdat jij er wil zijn voor je kinderen... heel fijne relatie ja...
                                    attraverso wijzigde dit bericht op 19-12-2020 14:59

20.77% gewijzigd

zaterdag 19 december 2020 om 14:51

De verwijten die komen zijn wel ergens op gebaseerd, maar lijken dan erg te worden uitvergroot / uitgebreid.
- dat ik haar altijd verwijt dat ze alles verkeerd doet (aanleiding is dat ik eenmalig voorzichtig aangeef dat ik een specifieke actie niet prettig vond)
- dat ik nooit ook maar iets opruim (aanleiding: incidenteel een glas laten staan)
- dat ik niet weet wat respect voor een vrouw is en dat ik op het niveau van "meisjes" ben blijven hangen (aanleiding: ik heb haar thee op bed gebracht, meisjes vinden dat misschien leuk, maar ik heb geen idee wat een vrouw wil)
- dat ik beter af ben met andere vrouwen en dat eigenlijk zou willen. Niets is minder waar.
Ik wil erbij vermelden dat ze erg zorgzaam is en superveel voor mij doet, want nu lijkt het wel erg negatief.
Het zijn dus echt episodes waarin de verwijten voorkomen, de rest van de tijd gaat het heel goed tussen ons.
                    - dat ik haar altijd verwijt dat ze alles verkeerd doet (aanleiding is dat ik eenmalig voorzichtig aangeef dat ik een specifieke actie niet prettig vond)
- dat ik nooit ook maar iets opruim (aanleiding: incidenteel een glas laten staan)
- dat ik niet weet wat respect voor een vrouw is en dat ik op het niveau van "meisjes" ben blijven hangen (aanleiding: ik heb haar thee op bed gebracht, meisjes vinden dat misschien leuk, maar ik heb geen idee wat een vrouw wil)
- dat ik beter af ben met andere vrouwen en dat eigenlijk zou willen. Niets is minder waar.
Ik wil erbij vermelden dat ze erg zorgzaam is en superveel voor mij doet, want nu lijkt het wel erg negatief.
Het zijn dus echt episodes waarin de verwijten voorkomen, de rest van de tijd gaat het heel goed tussen ons.

zaterdag 19 december 2020 om 14:51

Wat doe jij dan als ze al die verwijten over jouw verleden over je uitstort? Dat hoef jij toch niet steeds weer te pikken, of wat zijn het voor verwijten dan? 
Verder ben ik het eens met de rest: echt eens dit patroon bij haar aankaarten en zorgen dat ze er wel met je over wil praten. Ook al herkent zij het niet... dan kan je de eerstvolgende keer wel zeggen: dit bedoel ik dus. En als je dat elke keer aangeeft dan gaat ze het misschien zelf ook herkennen en open staan voor het onderzoeken wat er achter zit.
                    Verder ben ik het eens met de rest: echt eens dit patroon bij haar aankaarten en zorgen dat ze er wel met je over wil praten. Ook al herkent zij het niet... dan kan je de eerstvolgende keer wel zeggen: dit bedoel ik dus. En als je dat elke keer aangeeft dan gaat ze het misschien zelf ook herkennen en open staan voor het onderzoeken wat er achter zit.
                                    You can never have too many hats, gloves and shoes

zaterdag 19 december 2020 om 14:53

Heerlijk hè, vrouwelijke logica. Ze wil NIET dat je weggaat en dus gaat ze ruzie maken.

zaterdag 19 december 2020 om 14:56

Zorgzaam en veel doet voor jou? Zoals wat? En is dat liefde of een ouderwets rollenpatroon?PuzzledGuy schreef: ↑19-12-2020 14:51De verwijten die komen zijn wel ergens op gebaseerd, maar lijken dan erg te worden uitvergroot / uitgebreid.

zaterdag 19 december 2020 om 14:56

Sommige vrouwen en mannen doen zo ja. Ken ook zat mannen en vrouwen die zo elk leuk dingetje verzieken voor vrouwen als ze een keer wat voor zich zelf gaan doen bijvoorbeeld. Is niet specifiek iets vrouwelijks, maar je doet het er vast om.
                                    anoniem_401375 wijzigde dit bericht op 19-12-2020 14:58

34.63% gewijzigd