Next level Spam

20-12-2020 08:32 12 berichten
Pfff, ik word er helemaal niet goed van.

De laatste anderhalve week krijg ik heel veel spam. En allemaal van @ns.nl of @telegraaf.nl. Maar vooral met @ns.nl
Als ik die berichten selecteer en klik op Block, gebeurt er helemaal niets. Ik kan ze dus niet als volledig mailadres blokkeren. Dat heeft ook verder niet zoveel zin omdat het stukje voor de @ telkens anders is.
Ik ben klant van NS en kan dus ook niet alleen het @ns.nl gaan blokkeren, want dan krijg ik de "echte" berichten van de NS zelf ook niet meer.
De NS is bekend met het probleem en vertelde me dat @ns.nl niet de echt afzender is, maar dat de spammers als het ware @ns.nl over hun echte afzendadres plakken.
De berichten komen ook niet in mijn spambox, maar gewoon in mijn inbox.

Iemand tips wat ik hiertegen kan doen?
Hier hetzelfde probleem. Meerdere valide afzender adressen. Naast na ook @ ICScards.nl

Ik lees mee.
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad een paar weken geleden. Ook vanuit NS. Ik kon het wel ‘melden als phishing’ maar niet blokkeren. Ik heb het zo’n twee weken lang dagelijks gerapporteerd als phishing en verwijderd en zo plots als het kwam was het ook weer over.

*klopt af.....*
MarieGristien schreef:
20-12-2020 08:53
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad een paar weken geleden. Ook vanuit NS. Ik kon het wel ‘melden als phishing’ maar niet blokkeren. Ik heb het zo’n twee weken lang dagelijks gerapporteerd als phishing en verwijderd en zo plots als het kwam was het ook weer over.

*klopt af.....*
Oh, dat zou echt fijn zijn. Dan blijf ik het ook maar als phishing melden.
Dwaler schreef:
20-12-2020 08:56
Oh, dat zou echt fijn zijn. Dan blijf ik het ook maar als phishing melden.
Ik hoop het echt voor je. Het was echt heel vervelend.
MarieGristien schreef:
20-12-2020 08:58
Ik hoop het echt voor je. Het was echt heel vervelend.
Ja, heel irritant.
Alle reacties Link kopieren
-Livia- schreef:
20-12-2020 08:36
Hier hetzelfde probleem. Meerdere valide afzender adressen. Naast na ook @ ICScards.nl

Ik lees mee.
Ja die heb ik ook veel gehad van ICS. Gewoon deleten met mijn dagelijkse delete actie van overbodige mails en nu krijg ik ze niet meer. Ik zou zo zeggen vooral niet openen.
fietsen varen vrouwelijk doen
Een goed spamfilter haalt die crap er tussenuit. Met andere woorden: je spamfilter deugt niet. Klaag bij je mailprovider en/of installeer https://www.firetrust.com/products/mailwasher-pro op je computer.
Er is overigens niks next-level aan, het pirncipe is heel bekend, is goed te blokkeren en heet 'spoofing'.
Ik heb het juist andersom: alles van @overheid.nl komt in de spam. Hoe ik ook aangeef dat domein en de afzender vertrouwd mogen worden. Soms gaat het ook wel goed en krijg ik er een paar normaal binnen. Ben bang dat er ergens bij mijn mailprovider een filter te strak staat afgesteld.
c⨀urage wijzigde dit bericht op 21-12-2020 10:58
0.35% gewijzigd
Dank jullie voor alle input.
Ik krijg de laatste week echt bizar veel bitcoin spam weer, meeeh.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven