Vriend doet zijn best

17-12-2020 23:58 214 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal!

Na een tijdje van ''downs'' in onze relatie, doet vriendlief nu wel heel erg zijn best. Het probleem is alleen dat ik op dit moment even niet de behoefte voel om leuk te doen. Ik weet niet zo goed hoe dat komt, maar ik denk dat ik eraan moet wennen dat hij nu na maanden opeens wel oog voor mij heeft. Ik ben de afgelopen tijd wat meer mijn eigen ding gaan doen en dat is hem ook op gaan vallen. We hebben een heleboel gesprekken gehad en hij doet nu echt zijn best om mij aandacht te geven.

Ik ben meer dingen aan gaan geven, wat al een heel ding is voor mij. Normaal gesproken ben ik erg gesloten daarin. Ik heb ook aangegeven dat ik het binnenkort (na de feestdagen) wel tijd vind om even allebei ons eigen ding, in ons eigen huis te gaan doen. Ik heb het idee dat dit een beetje rauw op zijn dak viel, en hij sindsdien nóg meer zijn best is gaan doen. Het veranderd voor mij alleen niks. Ik heb nog steeds de behoefte om even alleen te zijn.

Ik wil heel graag zelf ook weer normaal gaan doen, omdat ik echt zie dat hij ermee bezig is. Maar hoe pak ik dit het beste aan?
Might be a bitch in the morning so catch me at nighttime
Vond ze toch zielig? Dat 'ie blut thuis zou komen?

Ik zou het ook niet doen. Hij kon het heen en weer krijgen van me.

My 2 cents: pure opluchting bij TO als hij opgetieft is en daarna ein-de-lijk de gerechtvaardigde woede.
hanke321 schreef:
20-12-2020 22:17
Vond ze toch zielig? Dat 'ie blut thuis zou komen?
Alleen al het feit dat een volwassen kerel op de 20e van de maand geen geld meer heeft voor een treinkaartje en wat boodschappen is toch al genoeg reden om iemand als 'geen relatiemateriaal' te bestempelen??
Ga asjeblieft nooit meer terug bij die kerel. Hoe hij reageert zegt alles. Laat je niet manipuleren, hij toont nul respect voor jou net zoals hij tijdens de relatie al deed. Dit is de enige juiste beslissing, wat een zielig ventje. Het komt echt goed, TO :)

Als reden waarom je hem dumpt kan je zeggen dat je door je relatie met hem gay bent geworden
Hoe gaat het nu T- Bag?
Goedemorgen, hoe gaat het met je TO, beetje kunnen slapen?
En hopelijk geen onverwachte shit aangetroffen toen je gisteravond thuis kwam?
Ik check ook even in om te vragen hoe het met je gaat T-bag. Hopelijk geen rare konijnen uit de hoed.
Ik zie nu ook dat je de knoop hebt doorgehakt. Zijn reactie zegt maar een ding: je had groot gelijk dat je het uitmaakte. Hij wist donders goed dat dit eraan zat te komen en hij neemt je nu in de tang op dingen waarvan hij weet dat ze gevoelig liggen bij jou. Dit zegt alles over hem dat je nog moest weten. Ja, het is naar als iemand opeens die kant van zichzelf toont, maar je weet nu ook zeker dat het bij hem om controle gaat en niet om liefde. En om dat laatste mag je best verdrietig zijn, maar ga absoluut niet aan jezelf twijfelen. Dit is voor jou een leermoment, de volgende keer herken je dit al veel eerder en kun je jezelf deze kwelling besparen.

Ik hoop dat je tijdens de kerstdagen je rust een beetje kunt vinden. Ik zou je aanraden om hem te blokken op de app en andere kanalen, zodat hij geen zielige verhalen bij je kan ophangen. Hij is een volwassen man die echt niet dood gaat als hij een jaartje een mindere kerst heeft.
Toch denk ik niet dat hij al weg is.. Al hoop ik van wel voor TO.
stellar schreef:
18-12-2020 00:06
Dus jij was aan het mauwen dat hij meer z’n best moest doen voor jou (wat dat ook moge zijn) en nou doet hij dat en dan ga je wederom mauwen dat hij z’n best doet.
Moet echt leuk zijn om met jou een relatie te hebben, niks is goed, ben jij zelf zo perfect dan?
Je kent duidelijk de achtergrond niet.

Deze gast zit als een uitvreter bij TO in huis, de relatie is nu iets van 9 maanden. Hij zit bij haar omdat het makkelijk is. TO zag dit eerst niet maar nu de verliefdheidskriebels over zijn, ziet ze het wel.

Haar vriend gaat nu ineens zijn best doen omdat ze hem eigenlijk terug gaat sturen naar zijn eigen huis.

Vriendlief heeft weinig bijgedragen in deze relatie behalve hele dagen gamen en daar ook zijn geld aan opmakend, en waarschijnlijk ook TO haar geld.

Ik denk dat je een goed besluit neemt, je verdiend meer dan zo'n uitvreter, je had tijd nodig om dit in te zien.

Kies aub voor jezelf en hopelijk kom je een leuk exemplaar tegen die er wel voor jou wil zijn, die mannen bestaan echt!
T-Bag schreef:
18-12-2020 13:19
Ik denk dat ik het zo lastig vind omdat er niet echt sprake is van iets ''heftigs'' zoals mishandeling of vreemdgaan ofzo.
Hij is zelf ook van mening dat alles prima is zoals het is, en een relatie niet zomaar over is. Hij noemt zichzelf geen opgever en als ik bijvoorbeeld vandaag zou zeggen het is klaar, dan neemt hij daar geen genoegen mee. Hij vind dat een relatie niet zomaar over kan zijn en er altijd een duidelijke aanleiding voor moet zijn.
Dit klinkt gewoon eng.

Aub T-bag hij zit daar niet voor jou, hij zit daar voor zichzelf omdat zijn leven een puinhoop is.

Ik had gillend gek geworden met een blowende en gamende gast de hele dag in mijn studio.

Je hebt echt goede redenen om de relatie te verbreken.

Ben je bang voor hem?
T-Bag schreef:
18-12-2020 22:12
Ik ben er al de hele dag (eigenlijk al wel langer) over aan het malen. Ik vind het echt heel kut want deze jongen is zich van geen kwaad bewust en gamed vrolijk verder. Hij heeft ergens wel een idee dat er wat aan de hand is omdat ik afwezig ben dus tussendoor wil die een knuffel of benadrukt hij dat die van me houdt. Maakt het toch allemaal een stuk kutter als hij het echt niet aan ziet komen en al van plan is te gaan veranderen.

Ik kan het me allemaal heel moeilijk voorstellen dat hij nog wel dolgelukkig is. Ik ben echt niet mezelf en niet de gezelligste. Ik begin zelfs te twijfelen of hij niet gewoon blijft hangen omdat het allemaal makkelijker is zo. Hij geeft zelf ook aan dat ik; normaal moet doen, niet moet zeuren, leuker moet gaan doen, etc. Ik weet het niet.
hij manipuleert jou want hij weet dondersgoed wat er gaat komen. Probeer dat te sussen door af en toe zijn gamecontroller weg te leggen om jou een paar seconden te knuffelen oftewel te sussen.

Hij weet precies wat jouw zwakke plekken zijn.

ik denk eerder dat jij je moet afvragen waarom je dit blijft pikken. Hij zuigt jou helemaal leeg, het is gewoon een ordinaire parasiet.
Sjaantje, lees eerst even het hele topic voordat je gaat reageren. Dit lees je natuurlijk pas als laatste, maar gebruikt de tip in de toekomst. ;)
T-Bag schreef:
20-12-2020 13:11
Even een update: het hoge woord is eruit.

Niet helemaal zoals ik het had gepland, maar goed. Ik kwam vannacht laat thuis van werk en had eigenlijk niet zoveel zin om te praten. Hij merkte dat er wat was en bleef doorvragen. Ik gaf aan dat ik liever niet wou praten, omdat ik voor mezelf nog duidelijk moest krijgen wat ik ging zeggen. Uiteindelijk vroeg hij of het met de relatie te maken had en of ik er klaar mee was. Natuurlijk werd ik emotioneel want ik kan me niet groothouden en ik knikte ja.

Toen barstte de bom los. Ik ben een kutwijf, kinderachtig, laf, egoïstisch, dit kon ik niet maken, ik heb hem een rotstreek geleverd en dit kon ik niet zomaar in mijn eentje beslissen. Ik ben niet anders dan alle andere vrouwen en zijn exen. Ik mag dan ook helemaal nooit meer zeuren over mijn exen want ik ben net zo erg.
Ik heb zijn leven verpest en ik ben een leugenaar. Ik ben niet wie hij dacht dat ik was en hij herkent mij niet meer terug. Ik had met hem moeten praten en eerlijk zijn want hij heeft zovaak gevraagd of er wat was.

Dat laatste heeft hij gelijk in. Ik had misschien inderdaad mijn twijfels moeten uitspreken. Maar ik zag daar de meerwaarde even niet van in want ik was zelf heel hard aan het nadenken, en wou geen dingen zeggen/toezeggen waar ik zelf nog niet zeker van was. Daar heb ik hem ook gelijk in gegeven en sorry voor gezegd.

Hij zei dat ik hem nog een kans moest geven en dat ik dit niet kon maken na alles wat hij voor me heeft gedaan. Ik heb hem een kut kerst bezorgd. Ik heb deze relatie verpest na alles wat hij voor me heeft gedaan en ik denk alleen aan mezelf. Hij dacht alleen maar aan onze toekomst en ik alleen aan mezelf. Door mij ziet hij zijn hele toekomst in duigen vallen. Ik moest maar regelen hoe hij thuis kwam samen met de kat. Ik hoefde niet te verwachten dat ik hem ooit nog zou zien of spreken.

Ik was na een tijdje de verwijten zat en had geen zin in een zinloze discussie. Ik ben toen naar vrienden gegaan en daar op de bank geslapen.

Via app nog een heleboel dingen gezegd die eigenlijk op hetzelfde neerkomen. Hij vind dat ik er te makkelijk vanaf kom en er te makkelijk over denk/doe. Ik zou de consequenties van mijn acties nog wel onder ogen komen.
Hij wordt als het goed is vanavond opgehaald. Ik ben aan het werk vanavond dus ik zie hem denk ik niet meer.

Ergens heeft hij een punt over dat ik het had moeten zeggen. Dat ben ik met hem eens. Maar de andere verwijten zijn toch echt wel even rauw op me dank gekomen en doet toch best wel pijn.
Zijn reactie is precies wat ik had verwacht van zo'n parasiet, en jij nog sorry zeggen...hij moet blij zijn dat je hem er niet gelijk hebt uitgetrapt.

Wat een eikel, echt zonde van je tijd. Je weet nu wel waarom hij bij jou was, en echt niet voor jou. Zijn exen hebben dit al meegemaakt met hem en kwamen ook gelukkig tot inkeer.
VANTA schreef:
21-12-2020 15:33
Sjaantje, lees eerst even het hele topic voordat je gaat reageren. Dit lees je natuurlijk pas als laatste, maar gebruikt de tip in de toekomst. ;)
ja, ik kom er net achter dat er meer pagina's waren...Sorry!!!!!!
T-Bag schreef:
20-12-2020 15:47
Ik heb goed contact met mijn onderbuurmeisje. Zij wil vanavond wel even checken of die er nog is of niet. Ik kan ook altijd nog even bij vrienden blijven waar ik vandaag ook ben.

Het is inderdaad een stuk lastiger wanneer de bom gedropt is. Om voet bij stuk te houden zeg maar. In het begin toen we aan het daten waren heb ik het ook afgekapt omdat ik twijfelde. Daarna toch een kans gegeven. Hij hoopt/denkt dat dit nu ook misschien het geval is en dat ik hem ga missen. Hij geeft ook aan dat ik de relatie niet had hoeven verbreken en dat een pauze ook had gekund.

Hij wil nog steeds weten waarom ik er een punt achter heb gezet en geen komma. Hij vindt dat ik dit niet in m'n eentje had mogen beslissen, want wat nu als hij beslist dat hij er niet klaar mee is en het niet los gaat laten?
Ik vind dat ik er toch niet over kan praten met hem omdat hij vind dat die zoveel dingen voor me gedaan heeft en hij mij had moeten dumpen. Als hij zijn eigen tekortkomingen niet in kan zien dan kan ik er gewoon niks mee denk ik.

Het is toch wel iets lastiger dan ik had gehoopt, ook gevoelsmatig. Ik hoop dat ik straks op werk wat afleiding heb.

Jullie berichtjes doen me ook goed. Enorm bedankt daarvoor.
Toen wist je het al lieverd, luister aub in de toekomst naar je eigen signalen en geef daar gehoor aan.
T-bag hoe is het nu?
Zou voorlopig even goed over je schouder kijken want zoals hij zich uitlaat is kenmerkend voor het type man die niet met afwijzing om kan gaan en waar je nog lange tijd last van zou kunnen hebben. Als hij het er niet mee eens is mag je de relatie niet verbreken en moet je verplicht met hem eraan blijven werken schijnbaar. Griezel.
Zou fijn zijn als ze even laat weten dat ze oke is, we weten nu nog niet of hij weg is, haar bedreigt, smeekt en daar alsnog zit.

Maar mocht hij daar nog zitten dan weet ze nu wel wat ze in huis heeft, iemand die echt overduidelijk op haar zak teert en geen respect voor haar heeft.
Someonenew schreef:
21-12-2020 14:51
Toch denk ik niet dat hij al weg is.. Al hoop ik van wel voor TO.

Dit denk ik ook. Anders hadden we een update gekregen.

TO, hoe is het nu? Heeft hij je bespeeld en woont hij nog bij je? Of is ie echt weg?
Poe. Ik hoop echt dat ze de ballen heeft om hem eruit te zetten vanavond, desnoods met behulp van de politie.
Ik heb hele topic gelezen en vind het eigenlijk heel zielig dat een gewone leuke meid zo in de tang kan zitten van een profiteur, niksnut, lapzwans.

Lieve T bag, ga alsjeblieft met jezelf aan de slag dat dit je niet weer overkomt.
Wauw. Wat enorm lief van jullie. Ik raak hier echt een beetje ontroerd van. Echt 100000 maal dank, het betekent echt veel. Voel me echt een beetje lullig dat ik jullie zo lang heb laten wachten op een update, maar hier komt ie:

Ik zal even bij het begin beginnen:

Ik moest uiteindelijk dus werken, dat ben ik gewoon gaan doen. Gelukkig kwamen er allemaal sentimentele zeiknummers op de radio dus heb ik een paar keer stiekem lopen janken haha, gelukkig had niemand het door.

In de middag had hij nog geappt dat hij hoopte dat ik weg zou blijven. Daarna vond hij niet niet kunnen dat ik geen afscheid kwam nemen. Besefte ik me wel dat we elkaar nooit meer gingen zien? Ik besefte me dat heel goed en heb dat dus ook geantwoord. Toen was het allemaal mijn schuld want ik ben weggegaan. Toen appte hij dat hij en de kat weg waren en dat hij er een einde aan ging breien. Zo gezegd zo gedaan.
Mijn onderbuurmeisje heeft even gekeken of er iemand was en het leek erop dat het leeg was hier.
Ik heb toen doorgewerkt en zag er best wel tegenop om naar huis te gaan. Toch nog gehuild onderweg naar huis en thuis stortte ik ook even in.

Toen ik thuis kwam kreeg ik weer enorme twijfels. Had ik dit wel moeten doen? Is dit wel de juiste keuze geweest? Ik had toch kunnen weten waar ik aan begonnen was al vanaf het begin, dus waarom zeik ik zo? Misschien is het gewoon zijn ADHD, daar mag ik hem niet op afkeuren en ga zo nog maar even door. Toen even een paar janknummers opgezet en even heel lelijk zitten huilen.

Hij appte nog wel dat de douch ineens kapot was. Die was een aantal weken geleden ook al stuk, dus ik weet niet of dit met opzet was. Toen belden wat vriendinnen en toen nam ik natuurlijk heel lelijk de telefoon op. Een kwartiertje later was ze bij me inclusief hapjes en drankjes. Onwijs lief en heeft me echt goed gedaan. Toen ze weg was voelde ik me wel even alleen, maar ben als een blok in slaap gevallen.

Ik heb hem vandaag het geld wat ik van hem geleend had terug overgemaakt en dat laten weten. Verder elkaar niet meer gesproken.

Ik was net ook weer even verdrietig. Ik voel me toch wel lullig over hoe ik de afgelopen tijd tegen hem heb gedaan. Heel afstotend en ontwijkend, dat moet niet fijn geweest zijn. Toen ik thuis kwam voor de bom barstte probeerde hij mij ook een kus en knuffel te geven en toen draaide ik mijn hoofd weg en duwde ik hem nog net niet af me af en veegde ik zijn kwijl af (geeft natte kusjes, vind ik altijd en bij iedereen vies). Dat moet hem natuurlijk ook enorm hebben gekwetst. Is gewoon niet leuk als iemand zo tegen je doet en daarom juist wou ik ook niet verder.
Ik wil een leuk mens zijn en geen zeikend kutwijf die zich heel afstotend en ontwijkend gedraagt.
Ook vraag ik me af of hij nu vrolijk gamed, of hij wel ergens heen kan met de feestdagen, dat soort dingen. Ik gun hem wel een gezellige tijd.

Wat mij het meeste heeft gekwetst is inderdaad zijn reactie. Al die verwijten en aannames. Hij denkt dat het nooit wat heeft voorgesteld voor mij en dat ik alleen maar een pleziertje wou. En de rest natuurlijk allemaal. Dat is niet leuk om te horen, maar ik weet ook wel dat het uit emotie gezegd is. Ik kan dan wel een kutwijf zijn maar ik ben zeker geen egoïst.

Ik voel me nu wel oké denk ik. Het is enorm wennen om weer alleen te zijn en voelt soms een beetje eenzaam, maar daar kom ik wel overheen. Ik ben net thuis. Ik had vandaag een corona kerstborrel van werk en ben langs m'n moeder geweest. Dat laatste was heel fijn en heb ofcourse ook daar even een potje lopen janken. Ik had ook een sollicitatie vandaag en ben aangenomen. Volgende obstakel: het vertellen aan mijn werk.

Het is hier in ieder geval nooit saai haha. Nogmaals enorm bedankt voor jullie berichtjes. Het helpt echt enorm en ik voel me opeens een stuk minder alleen en een stuk beter.
Might be a bitch in the morning so catch me at nighttime
Wat goed dat je doorgezet hebt, je gaat hier geen spijt van krijgen!
En je hebt je huis weer terug!! 🎉
Geniet ervan en zorg goed voor jezelf.
metallover wijzigde dit bericht op 22-12-2020 08:26
1.01% gewijzigd
Wat ben je sterk en krachtig! Goed dat je niet in zijn gemanipuleer getrapt bent. Ik heb je eerdere topics gevolgd en ook gereageerd destijds.

Ik weet uit eigen ervaring dat het nu even pijn doet maar geloof me er komen betere tijden voor je aan. :rose:
Je hebt echt de juiste beslissing gemaakt.
Het zal best nog even moeilijk zijn in het begin, maar het wordt beter met de tijd.
:hug:
Goed dat je hebt doorgezet! Dat toont echt dat je kracht hebt en sterk bent. Laat je niet op andere gedachte brengen. Natuurlijk mag het sommige momenten kut zijn, maar de zon gaat weer schijnen en je begint met een schone lei. Dat aanbod van een nieuwe baan is daar al een teken van ;)
Hopelijk heb je een goede nacht vandaag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven