Boos, heel boos

22-12-2020 01:48 162 berichten
Allereerst: beste mods, dit is een emotioneel relatieding. Ja, het is coronagerelateerd. Maar het hoort echt hier op het relatietopic.
Laat het hier alsjeblieft staan.

Een nieuwe nick vanwege de herkenbaarheid, neem het me niet kwalijk.

De ouders van meneer Pyro hadden ons uitgenodigd voor eerste kerstdag.
Ik vond dat een super idee, we hebben elkaar al lang niet meer gezien. Er heeft iemand kanker, dus erg voorzichtig ivm corona.
Daarom wil ik de uitnodiging ook alleen maar aannemen als we ons daarvoor een ruime week isoleren. De kinderen staan hier ook achter en houden zich er streng aan.
Vandaag heeft meneer Pyro "per ongeluk" drie uur met twee vrienden doorgebracht. Een van hen werkt bij een groot bedrijf waar vorige week 20 mensen positief getest zijn.
Ik ben echt zo gefrustreerd. Stomme zak hooi, daarmee ben ik al jaren getrouwd. Ik vind het zo gemeen tegenover ons allemaal. Zijn kinderen, zijn ouders, mij.

En nu? Met z'n allen geen contact met meneer Pyro tot na de kerst is wel een heel dramatische wending.
Dus moet hij zijn ouders maar afzeggen en de kinderen uitleggen waarom.?
Heb het vanmorgen nog eens aangesproken.
Hij is woedend. Hij staat er niet achter dat we met kerst daar naar toe gaan ivm risico, vindt het een stom idee van zijn moeder en mij. (zijn vader die ziek is wil het minstens net zo graag)

Dat ding met vrienden gisteren was iets belangrijks, hij had al 5 weken gewacht tot ze daar eindelijk tijd voor hadden en gisteren konden ze ineens.
Stelt voor om kerst maar in zn uppie door te brengen. (wat ik eigenlijk best een leuk idee vind, maar niet voor de kinderen)

Raast uit tegen me en loopt weg als ik zeg dat hij niet tegen me hoeft te schreeuwen.
Wat is je vraag? Of wil je alleen even spuien?

Klinkt alsof jullie communicatie (ook buiten deze ruzie) niet optimaal is.
Ik zou meneer Pyro een enkeltje richting VK geven, doeeei.

Dit kan wel eens de laatste kerst zijn dat zijn vader nog leeft?

En dan zo weinig respect hebben voor de wens van zijn vader, bah.

Ik vind dus dat je terecht heel boos bent. Wat een slappe dweil van een vent.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt twee keuzes: je gaat met de kinderen zonder hem, of je blijft als gezin thuis.

Ik zou ook boos zijn. Zo jammer dat door zijn ondoordachte en niet-besproken actie jullie allemaal voor niets die moeite hebben gedaan.
Hij kan toch makkelijk nog een test doen..
Hij heeft het toch verkloot en nu is hij degene die boos is .. dat lijkt mij de omgekeerde wereld..
Oh hij stelde zelf al voor om kerst alleen door te brengen, zie ik. Dan zou ik daarvoor kiezen.
Of hij laat zich testen
Je moet je trouwens ook van hem isoleren, de komende dagen. Dus als jullie naar opa en oma willen, zou ik hem op een aparte kamer laten slapen en anderhalve meter afstand houden.
Zoals ik het begreep waren de afspraken al gemaakt en was hij daarvan op de hoogte? Zijn woede over het plan van 'jou en zn moeder' is dus lariekoek. Hij had gewoon zin om zijn eigen gang te gaan en heeft daar voorrang aan gegeven. Wat een eikel van een vent.

Heel manipulatief ook trouwens, om de boel zo om te draaien waardoor hij nu boos 'mag zijn'.

Hoe oud zijn jullie kinderen? Oud genoeg om te weten dat papa schijt heeft aan de moeite die de rest van het gezin doet? Wat was überhaupt zó belangrijk dat hij z'n vrienden moest zien? Heeft hij afstand gehouden? Zoveel vragen...
Helene0121 schreef:
22-12-2020 07:36
Hij heeft het toch verkloot en nu is hij degene die boos is .. dat lijkt mij de omgekeerde wereld..
Gaslighting.
Ik vind je reactie wel wat overdreven. We zijn allemaal maar mensen en die maken fouten. Laat hem een commerciële test doen, dan weet je binnen een half uur of iemand Corona heeft.

Wij kunnen hier verder niets mee.
MissMaran schreef:
22-12-2020 07:35
Ja dit dus.
MissMaran schreef:
En de incubatietijd dan?
Ik weet niet wanneer dit precies is voorgevallen, anders een test laten doen op dag 5. Bij negatief kan hij mee met kerst.
MissMaran schreef:
Hij heeft gister risicovol contact gehad. Als hij via die vrienden corona heeft opgelopen, moet zo'n virus zich dan niet eerst een dag of wat ontwikkelen in het lichaam, voordat het aantoonbaar is via een test?

Ik lees namelijk ook over mensen die bij een eerste test negatief testen, en een week later nog eens testen vanwege aanhoudende klachten, en dan wel positief testen.

Als vader ernstig ziek is, dan zou ik zeker ook het hele gezin laten testen voor bezoek. Sowieso, er is net bekend geworden dat vanuit VK een veel besmettelijker variant in NL is aangekomen en er is totaal geen zicht nog op hoe zich dat hier gaat ontwikkelen.

Het kan best zijn dat we over 2 weken in een complete lockdown moeten, a la italie van dit voorjaar.
Hij heeft een keuze gemaakt. Hij moet het oplossen. Of testen of alleen thuisblijven.

Ik zou sowieso alleen met de kinderen gaan.
Poeh, een week daarvoor al gezond in isolatie... Tja, dat vind ik dan weer een beetje overdreven. Ik snap je man eigenlijk wel.

Ik denk wel dat het te maken heeft met hoe je familie/omgeving ermee omgaat.
Getaway_Car_59 schreef:
22-12-2020 07:43
Ik vind je reactie wel wat overdreven.
+ 100
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hij heeft helemaal niks geks gedaan toch? Een week isolatie heb je compleet zelf verzonnen, hebben de schoonouders niet om gevraagd. En hij heeft contact gehad met 2 mensen. Niet met 2 coronapatienten. En 20 besmettingen bij dat bedrijf zegt geen kont, tenzij er 25 mensen werken. Maar op een bedrijf van 1000 werknemers 20 besmettingen op verschillende locaties zegt weer niks. Je schrijft ‘groot bedrijf’. Mijn man werkt ook ergens waar alleen gister al 20 besmettingen bekend werden. Alleen zegt dat niks. Hij werkt thuis en dat bedrijf is mega groot. Dus dat die man 20 besmettingen op z’n werk heeft is nog helemaal niet zo boeiend.

Je overdrijft schromelijk. Je doet alsof hij een potje heeft staan seksen met een hiv besmet voetbalaltal en daarna met jou.
anoniem_64062c7ab7b55 wijzigde dit bericht op 22-12-2020 07:57
20.78% gewijzigd
K0koro schreef:
22-12-2020 07:42
Gaslighting.
Dat is nstuurlijk onzin. Niet elke keer als iemand boos wordt als iemand anders boos wordt is het gaslighting. Als to net zo ongenuanceerd en hysterisch is thuis als in dit topic zou een mens van minder boos worden.
Schaapje11 schreef:
22-12-2020 07:49
Ik weet niet wanneer dit precies is voorgevallen, anders een test laten doen op dag 5. Bij negatief kan hij mee met kerst.
Er staat vandaag, de 22e was dat. Dan 5 dagen wachten is het de 27e en kerst voorbij.

Wat een hork is je man zeg. Jullie hadden toch een afspraak? Maar heb je dan niks gezegd toen hij de deur uit ging? Ik neem aan dat jullie dan in quarantaine zaten en allemaal thuis bleven. Dan is het toch raar als hij ineens de deur uit is en hou je hem toch dan al tegen?
K0koro schreef:
22-12-2020 07:48
En de incubatietijd dan?
Die mensen hadden geen Corona he? En ik neem aan ook geen klachten.
Realsk schreef:
22-12-2020 07:51
Poeh, een week daarvoor al gezond in isolatie... Tja, dat vind ik dan weer een beetje overdreven. Ik snap je man eigenlijk wel.

Ik denk wel dat het te maken heeft met hoe je familie/omgeving ermee omgaat.
Je kunt gezond zijn / lijken maar wel drager van het virus zijn. Dus isolatie én vooraf testen voordat je bij een zieke op bezoek gaat.

Ze gaan niet naar gezonde fitte twintigers toe, maar naar iemand uit een risicogroep.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven