Boos, heel boos

dinsdag 22 december 2020 om 01:48
Allereerst: beste mods, dit is een emotioneel relatieding. Ja, het is coronagerelateerd. Maar het hoort echt hier op het relatietopic.
Laat het hier alsjeblieft staan.
Een nieuwe nick vanwege de herkenbaarheid, neem het me niet kwalijk.
De ouders van meneer Pyro hadden ons uitgenodigd voor eerste kerstdag.
Ik vond dat een super idee, we hebben elkaar al lang niet meer gezien. Er heeft iemand kanker, dus erg voorzichtig ivm corona.
Daarom wil ik de uitnodiging ook alleen maar aannemen als we ons daarvoor een ruime week isoleren. De kinderen staan hier ook achter en houden zich er streng aan.
Vandaag heeft meneer Pyro "per ongeluk" drie uur met twee vrienden doorgebracht. Een van hen werkt bij een groot bedrijf waar vorige week 20 mensen positief getest zijn.
Ik ben echt zo gefrustreerd. Stomme zak hooi, daarmee ben ik al jaren getrouwd. Ik vind het zo gemeen tegenover ons allemaal. Zijn kinderen, zijn ouders, mij.
En nu? Met z'n allen geen contact met meneer Pyro tot na de kerst is wel een heel dramatische wending.
Dus moet hij zijn ouders maar afzeggen en de kinderen uitleggen waarom.?
Laat het hier alsjeblieft staan.
Een nieuwe nick vanwege de herkenbaarheid, neem het me niet kwalijk.
De ouders van meneer Pyro hadden ons uitgenodigd voor eerste kerstdag.
Ik vond dat een super idee, we hebben elkaar al lang niet meer gezien. Er heeft iemand kanker, dus erg voorzichtig ivm corona.
Daarom wil ik de uitnodiging ook alleen maar aannemen als we ons daarvoor een ruime week isoleren. De kinderen staan hier ook achter en houden zich er streng aan.
Vandaag heeft meneer Pyro "per ongeluk" drie uur met twee vrienden doorgebracht. Een van hen werkt bij een groot bedrijf waar vorige week 20 mensen positief getest zijn.
Ik ben echt zo gefrustreerd. Stomme zak hooi, daarmee ben ik al jaren getrouwd. Ik vind het zo gemeen tegenover ons allemaal. Zijn kinderen, zijn ouders, mij.
En nu? Met z'n allen geen contact met meneer Pyro tot na de kerst is wel een heel dramatische wending.
Dus moet hij zijn ouders maar afzeggen en de kinderen uitleggen waarom.?
dinsdag 22 december 2020 om 08:58
dat weten we nietstokbootje schreef: ↑22-12-2020 08:50Het gaat hier nu om wat mensen van het kerstplan en de zelfisolatie vinden, maar dat is toch helemaal niet relevant? TO en haar kinderen hebben een afspraak gemaakt met haar man,
alleen dat zij en de kinderen het een goed plan vonden
Misschien vond man het altijd al waanzin
dinsdag 22 december 2020 om 08:59
dinsdag 22 december 2020 om 08:59
Wat een gezelligheid en warmte in de aanloop naar Kerst. We proberen ons allemaal aan de regels te houden, zelf verzonnen quarantaine en ruzie daarover maken heeft toch geen zin?
Dat je rekening houdt voordat je bij oudere/ zieke mensen op bezoek gaat is logisch (voor mij geen OV, kinderen komen de dagen erna, werkster slaat een week over). Nergens staat dat man zich niet aan de regels heeft gehouden qua afstand, aantal personen enz. de kroeg en sportschool zijn dicht .
En wat gezegd is dan gaan je 3de kerstdag naar zijn ouders. Hou het iig gezellig.
Dat je rekening houdt voordat je bij oudere/ zieke mensen op bezoek gaat is logisch (voor mij geen OV, kinderen komen de dagen erna, werkster slaat een week over). Nergens staat dat man zich niet aan de regels heeft gehouden qua afstand, aantal personen enz. de kroeg en sportschool zijn dicht .
En wat gezegd is dan gaan je 3de kerstdag naar zijn ouders. Hou het iig gezellig.
Alles sal reg kom

dinsdag 22 december 2020 om 09:06

Sure.
Schat ik wil dat je naar een hotel gaat..
Nee.
En dan?

De man heeft volgens de richtlijnen niks fout gedaan, tenzij hij geen afstand heeft gehouden en nu moet hij in een hotel?
Denken jullie echt dat alle mensen die bij oma op bezoek gaan in het bejaardentehuis eerst een week in isolatie gaan? Wat voor absurde zelfverzonnen regel is dat?!?!
Ik bevind mij in een heel voorzichtige omgeving met vrij veel zorgmedewerkers of mensen met kwetsbare familieleden. Dus iedereen houdt zich aan de regels en misschien nog wel iets voorzichtiger. Maar niemand is zo absurd hysterisch dat ze een week in isolatie gaan vóór een bezoekje
dinsdag 22 december 2020 om 09:06
Volgens RIVM max 3 personen per dag op bezoek. Mensen boven de 70 liever helemaal niet. TO wil met 4+ personen daar naartoe. Volgens mij mag dat idd niet, als ik de website van het RIVM bekijk. Mocht jij andere info hebben dan hoor ik het graag.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB

dinsdag 22 december 2020 om 09:07
Dat klopt. Wie weet gaan opa en oma naar hen en dan mag het wel. Dit is mierenneuken wat mij betreft

dinsdag 22 december 2020 om 09:10
Terecht dat je boos bent! Ziedend mag je zijn hoor!
Jullie extra voorzichtig, zelfs de kinderen. Weet niet hoe oud de kinderen zijn, maar moet je nagaan: kinderen notabene die het snappen en naleven en heel veel concessies doen dus en meneer volwassen kleutertje verpest dit voor jullie allemaal. Voor jullie, echter ook voor vader en moeder.
Aangezien hij met jullie woont zijn jullie dus nu ook een potentieel gevaar. En daar zit het hem in. Dat potentiële gevaar waar jij bang voor bent. Je zou het jezelf nooit vergeven als........
En hij thuisblijven en jullie wel gaan is dus in deze ook niet verstandig.
Jullie extra voorzichtig, zelfs de kinderen. Weet niet hoe oud de kinderen zijn, maar moet je nagaan: kinderen notabene die het snappen en naleven en heel veel concessies doen dus en meneer volwassen kleutertje verpest dit voor jullie allemaal. Voor jullie, echter ook voor vader en moeder.
Aangezien hij met jullie woont zijn jullie dus nu ook een potentieel gevaar. En daar zit het hem in. Dat potentiële gevaar waar jij bang voor bent. Je zou het jezelf nooit vergeven als........
En hij thuisblijven en jullie wel gaan is dus in deze ook niet verstandig.

dinsdag 22 december 2020 om 09:12
3 personen van 13 jaar en ouder. Kinderen onder de 13 tellen niet mee.
Buiten kerst Max 2 personen van 13 jaar en ouder.
dinsdag 22 december 2020 om 09:12
Kinderen t/m twaalf tellen niet mee. Dus prima binnen de regels als de kinderen onder de dertien zijn.

dinsdag 22 december 2020 om 09:15
Eerder testen is niet zinvol omdat testen op bijvoorbeeld dag 3 geen garantie geeft dat je later niet alsnog positief bent vanwege de incubatietijd. Maar dan was je op dag 3 hoogstwaarschijnlijk ook zelf niet besmettelijk.
Vraag is òf de vrienden van man het virus hebben en vervolgens òf man besmet is en òf het dan aannemelijk is dat.man al besmettelijk kan zijn een paar dagen later wanneer ze zijn vader zien.

dinsdag 22 december 2020 om 09:16
Verder eens dat het een horkerige actie is op een zeer overdreven maatregel.
Dus ik zou eerst eens achterhalen waarom hij dit zonder overleg deed. Wie weet staat hij totaal niet achter deze actie en had hij liever kerst na een vaccinatie gevierd. Maar wilde hij zijn ouders, jou en zijn kinderen niet teleurstellen. Misschien deed hij deze afspraak met vrienden onbewust expres?
Tijd om naar elkaar te luisteren ipv het naar elkaar te schreeuwen.
Dus ik zou eerst eens achterhalen waarom hij dit zonder overleg deed. Wie weet staat hij totaal niet achter deze actie en had hij liever kerst na een vaccinatie gevierd. Maar wilde hij zijn ouders, jou en zijn kinderen niet teleurstellen. Misschien deed hij deze afspraak met vrienden onbewust expres?
Tijd om naar elkaar te luisteren ipv het naar elkaar te schreeuwen.
dinsdag 22 december 2020 om 09:22

dinsdag 22 december 2020 om 10:13

dinsdag 22 december 2020 om 10:13
Ik kan het helaas niet, anders had ik het gedaan. Maar wij komen met kerst bewust niet bij schoonouders of andere familie. Ik ben vandaag voor het laatst bij de supermarkt geweest en werk zoveel mogelijk thuis (ik mocht kiezen, kantoor of thuis en kantoor is wel prettiger vind ik zelf). We beperken alle contacten zoveel mogelijk, omdat we met oud & nieuw mijn ouders willen bezoeken. En als er ook maar iemand iets van klachten heeft, gaat het niet door. Helaas moet ik maandag nog op locatie werken, dat kan niet anders. Maar ik hou er echt wel rekening mee al ruim een week van tevoren. Vind dat niet meer dan normaal eigenlijk.Thordïs schreef: ↑22-12-2020 09:06![]()
Sure.
Schat ik wil dat je naar een hotel gaat..
Nee.
En dan?![]()
De man heeft volgens de richtlijnen niks fout gedaan, tenzij hij geen afstand heeft gehouden en nu moet hij in een hotel?
Denken jullie echt dat alle mensen die bij oma op bezoek gaan in het bejaardentehuis eerst een week in isolatie gaan? Wat voor absurde zelfverzonnen regel is dat?!?!
Ik bevind mij in een heel voorzichtige omgeving met vrij veel zorgmedewerkers of mensen met kwetsbare familieleden. Dus iedereen houdt zich aan de regels en misschien nog wel iets voorzichtiger. Maar niemand is zo absurd hysterisch dat ze een week in isolatie gaan vóór een bezoekje
dinsdag 22 december 2020 om 10:20
Ja. Dus volgens het RIVM mogen wij niet met vier personen naar mijn ouders (met enorm groot huis, hoge plafonds ook, dus ruimte genoeg), maar zij mogen wel bij ons op bezoek (ook ruim huis, maar wel kleiner, alleen wel grotere eettafel).
Ik zie het verschil niet zo.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
dinsdag 22 december 2020 om 10:27
Maar dit gaat niet over richtlijnen. Dit gaat over de communicatie in het huwelijk van TO en haar man. Of eigenlijk over het gebrek daaraan. Dit los je niet op met partij trekken voor TO of voor haar man.
Is dit een incident? Of gebeurt zoiets vaker? Man zal vinden dat TO hem haar wil oplegt. TO vindt dat man zich niets van haar aantrekt. Beiden voelen ze zich niet serieus genomen.
Is dit een incident? Of gebeurt zoiets vaker? Man zal vinden dat TO hem haar wil oplegt. TO vindt dat man zich niets van haar aantrekt. Beiden voelen ze zich niet serieus genomen.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)

dinsdag 22 december 2020 om 10:30
Het verschil is dat jullie dan nóg iemand mogen uitnodigen!Hexopbezemsteel schreef: ↑22-12-2020 10:20Ja. Dus volgens het RIVM mogen wij niet met vier personen naar mijn ouders (met enorm groot huis, hoge plafonds ook, dus ruimte genoeg), maar zij mogen wel bij ons op bezoek (ook ruim huis, maar wel kleiner, alleen wel grotere eettafel).
Ik zie het verschil niet zo.

dinsdag 22 december 2020 om 10:34
Vergeet niet dat je man misschien ook ontzettend ongerust is over zijn vader, en misschien over zijn theewater dat dit de kans is dat het de laatste kerst is met pa. Het praat het allemaal niet goed, maar mensen die verdrietig zijn, willen wel eens niet zo heel rationeel handelen.
Praat het uit, bedenk een plan waar iedereen zich goed bij voelt en maak er iets van met de kerst. Niet het moment om het hele huis op stelten te zetten, denk ik.
Praat het uit, bedenk een plan waar iedereen zich goed bij voelt en maak er iets van met de kerst. Niet het moment om het hele huis op stelten te zetten, denk ik.
Wat eten we vanavond?

dinsdag 22 december 2020 om 10:35
Doe effe normaal TO!
Je doet alsof je man een misdaad begaan heeft, je bestolen of bedrogen heeft!!
Wat reageer jij zwaar overspannen zeg! (omdat Meneer de door jou opgelegde regels niet correct heeft nageleefd!)
Je schrijft over hem alsof het over een klein, ongehoorzaam kind gaat. En wat heeft hij nu precies zo schandalig verkeerd gedaan behalve het overtreden van JOUW regel??
Dat maakt het niet geoorloofd dat hij nu tegen je schreewd,, maar een klein beetje begrijpen kan ik dat wel.
Laat dit jullie feestdagen niet vergallen en praat het uit wanneer de gemoederen weer bedaard zijn.
Laat een sneltest doen.
Kan 3 dagen na het laatste risicovolle contact (al betwijfel ik of dat er was bij jouw man).
Rustig aan.
Je doet alsof je man een misdaad begaan heeft, je bestolen of bedrogen heeft!!
Wat reageer jij zwaar overspannen zeg! (omdat Meneer de door jou opgelegde regels niet correct heeft nageleefd!)
Je schrijft over hem alsof het over een klein, ongehoorzaam kind gaat. En wat heeft hij nu precies zo schandalig verkeerd gedaan behalve het overtreden van JOUW regel??
Dat maakt het niet geoorloofd dat hij nu tegen je schreewd,, maar een klein beetje begrijpen kan ik dat wel.
Laat dit jullie feestdagen niet vergallen en praat het uit wanneer de gemoederen weer bedaard zijn.
Laat een sneltest doen.
Kan 3 dagen na het laatste risicovolle contact (al betwijfel ik of dat er was bij jouw man).
Rustig aan.