Boos, heel boos

dinsdag 22 december 2020 om 01:48
Allereerst: beste mods, dit is een emotioneel relatieding. Ja, het is coronagerelateerd. Maar het hoort echt hier op het relatietopic.
Laat het hier alsjeblieft staan.
Een nieuwe nick vanwege de herkenbaarheid, neem het me niet kwalijk.
De ouders van meneer Pyro hadden ons uitgenodigd voor eerste kerstdag.
Ik vond dat een super idee, we hebben elkaar al lang niet meer gezien. Er heeft iemand kanker, dus erg voorzichtig ivm corona.
Daarom wil ik de uitnodiging ook alleen maar aannemen als we ons daarvoor een ruime week isoleren. De kinderen staan hier ook achter en houden zich er streng aan.
Vandaag heeft meneer Pyro "per ongeluk" drie uur met twee vrienden doorgebracht. Een van hen werkt bij een groot bedrijf waar vorige week 20 mensen positief getest zijn.
Ik ben echt zo gefrustreerd. Stomme zak hooi, daarmee ben ik al jaren getrouwd. Ik vind het zo gemeen tegenover ons allemaal. Zijn kinderen, zijn ouders, mij.
En nu? Met z'n allen geen contact met meneer Pyro tot na de kerst is wel een heel dramatische wending.
Dus moet hij zijn ouders maar afzeggen en de kinderen uitleggen waarom.?
Laat het hier alsjeblieft staan.
Een nieuwe nick vanwege de herkenbaarheid, neem het me niet kwalijk.
De ouders van meneer Pyro hadden ons uitgenodigd voor eerste kerstdag.
Ik vond dat een super idee, we hebben elkaar al lang niet meer gezien. Er heeft iemand kanker, dus erg voorzichtig ivm corona.
Daarom wil ik de uitnodiging ook alleen maar aannemen als we ons daarvoor een ruime week isoleren. De kinderen staan hier ook achter en houden zich er streng aan.
Vandaag heeft meneer Pyro "per ongeluk" drie uur met twee vrienden doorgebracht. Een van hen werkt bij een groot bedrijf waar vorige week 20 mensen positief getest zijn.
Ik ben echt zo gefrustreerd. Stomme zak hooi, daarmee ben ik al jaren getrouwd. Ik vind het zo gemeen tegenover ons allemaal. Zijn kinderen, zijn ouders, mij.
En nu? Met z'n allen geen contact met meneer Pyro tot na de kerst is wel een heel dramatische wending.
Dus moet hij zijn ouders maar afzeggen en de kinderen uitleggen waarom.?
dinsdag 22 december 2020 om 10:41
Maar eeeh, het is natuurlijk ook niet per definitie zo dat die week in afzondering nu meteen helemaal voor niets was natuurlijk. Je verkleint de kans dat je besmet bent nog steeds aanzienlijk en hoewel het vast verstandiger was geweest om niet nu af te spreken met twee vrienden, is het niet zo dat daarmee direct alles teniet gedaan is.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)

dinsdag 22 december 2020 om 10:43
Ja he? Maar alleen als een man het doet hoor. Elke man die boos wordt en mogelijk een tikje onredelijk is is aan het gaslighten. Dé trend van 2020, naast Corona. Gewoon een onredelijke ruzie bestaat niet meer, het is meteen ‘narcistisch misbruik met gaslighting’

dinsdag 22 december 2020 om 10:45
Jawel! Het is álles of niets!Hexopbezemsteel schreef: ↑22-12-2020 10:41Maar eeeh, het is natuurlijk ook niet per definitie zo dat die week in afzondering nu meteen helemaal voor niets was natuurlijk. Je verkleint de kans dat je besmet bent nog steeds aanzienlijk en hoewel het vast verstandiger was geweest om niet nu af te spreken met twee vrienden, is het niet zo dat daarmee direct alles teniet gedaan is.
Geen enkele beperking van sociale contacten heeft nu zin gehad én uiteraard krijgt iedereen nu Corona en het doet er helemaal niet toe of die ene collega met besmette collega’s contact met ze heeft gehad enzo.
ALLES IS NU VOOR NIETS GEWEEST!
Nuance is zo overrated.

dinsdag 22 december 2020 om 10:46
Zo zie je maar hoe corona de echtscheidingspercentages opdrijft.
Als ik de man van TO was, mocht ze van mij mooi zélf in een hotelkamer opgesloten gaan zitten.
Kan ze behalve corona ontlopen, ook meteen even afkoelen en bij zinnen raken.

dinsdag 22 december 2020 om 10:51
Mijn man doet wel eens iets zonder na te denken over de gevolgen. Gewoon een domme actie. Als ik hem daar dan mee confronteer, schiet hij in de verdediging omdat hij het zelf een beetje pijnlijk vindt.
Zou het kunnen dat jouw man ook niet zo goed heeft nagedacht over de gevolgen van z'n actie en nu de gebeten hond speelt?
Zou het kunnen dat jouw man ook niet zo goed heeft nagedacht over de gevolgen van z'n actie en nu de gebeten hond speelt?
dinsdag 22 december 2020 om 10:52
Ik dat TO zich een beetje heeft lopen opfokken in de nachtelijke uren. Hopelijk komt ze zo na een goed ontbijt en veel koffie nog een update geven en vertellen dat het is ingedaald en verwerkt.

dinsdag 22 december 2020 om 10:54
Bedankt

heb een veel beter humeur dankzij al deze reacties.
Doet echt goed. De waarheid ligt ergens in het midden, uiteraard.
we hebben ons allemaal aan de regels gehouden, is vanwege publieke functie van mijn man en moreel gezien voor ons allemaal belangrijk.
Dit idee van kerstbezoek komt van zijn ouders. onze preventieve isolatie is voor mij een vereiste om die uitnodiging aan te nemen. Ik wil niet iemand in gevaar brengen.
Ca 10 dagen geleden kwam schoonmoeder met dat idee op de proppen.
Ik heb het mijn man voorgesteld en hij was er (zoals jullie al vermoedden) niet blij mee. Ik heb hem gezegd hoe ik het zou willen (en dat voor mij preventieve isolatie een vereiste is ALS we afspreken) en dat hij het met zijn ouders moet beslissen. Daarop werd dus door hun samen het besluit genomen dat we elkaar met kerst zouden zien. Dus isolatie.
Het grote bedrijf waar ik het over had is een vleesverwerkend bedrijf met ca 300 werknemers.
Ik ben boos dat hij kwaad wordt terwijl ik het bespreekbaar wil maken. Verdrietig dat iemand tegen me schreeuwt van wie ik hou. Teleurgesteld dat hij zo aan zichzelf denkt.
Ik heb het gevoel dqt hij zijn ouders niet teleur wilde stellen. En niet na heeft gedacht gisteren.
Heb mijn schoonouders gebeld en we zien elkaar op 1e KD buiten, met vuurkorf en afstand.

dinsdag 22 december 2020 om 10:55
Als ik de gemiddelde reactie hier lees snap ik wel waarom we nog steeds zo veel besmettingen hebben. Er wordt niet gekeken naar de individuele situatie maar alleen naar de richtlijnen en wat wel en niet mag en daar heeft dan nog de helft schijt aan.
Dat je pislink bent snap ik wel, het zijn notabene zijn eigen ouders, het hele gezin is bereid om een stapje terug te doen en pa gaat zitten zuipen met zijn vriendjes. De schreeuwpartij daarna slaat helemaal nergens op (buiten het feit dat je niet schreeuwt tegen je partner).
Daarnaast kan zijn gedrag leiden naar het besmetten van jou. Voor al die dummies hier die nog steeds denken dat Covid niet zo'n ramp is, long Covid is een ramp. Jonge gezonde mensen die nog maanden te moe zijn om de trap op te kunnen, helse hoofdpijnen en spierpijn en nou blijkt na onderzoek onder vrouwen dat ze vervroegd in de overgang komen en verminderd vruchtbaar zijn omdat de hoogte van hun hormonen over de hele linie naar beneden zakken. Leuk als je nog een kind wil.
Dat je pislink bent snap ik wel, het zijn notabene zijn eigen ouders, het hele gezin is bereid om een stapje terug te doen en pa gaat zitten zuipen met zijn vriendjes. De schreeuwpartij daarna slaat helemaal nergens op (buiten het feit dat je niet schreeuwt tegen je partner).
Daarnaast kan zijn gedrag leiden naar het besmetten van jou. Voor al die dummies hier die nog steeds denken dat Covid niet zo'n ramp is, long Covid is een ramp. Jonge gezonde mensen die nog maanden te moe zijn om de trap op te kunnen, helse hoofdpijnen en spierpijn en nou blijkt na onderzoek onder vrouwen dat ze vervroegd in de overgang komen en verminderd vruchtbaar zijn omdat de hoogte van hun hormonen over de hele linie naar beneden zakken. Leuk als je nog een kind wil.

dinsdag 22 december 2020 om 10:58
Of dat hij het kerstbezoek toch al niet zo'n goed plan vond (las ik hierboven) en het daarom bewust of onbewust heeft gesaboteerd?VANTA schreef: ↑22-12-2020 10:51Mijn man doet wel eens iets zonder na te denken over de gevolgen. Gewoon een domme actie. Als ik hem daar dan mee confronteer, schiet hij in de verdediging omdat hij het zelf een beetje pijnlijk vindt.

dinsdag 22 december 2020 om 11:01
Zuipen? Waar lees je dat? Wie weet hebben ze zitten kantklossen in een lege fabriekshal met 3 meter ruimte er tussen?Geronimo2 schreef: ↑22-12-2020 10:55Als ik de gemiddelde reactie hier lees snap ik wel waarom we nog steeds zo veel besmettingen hebben. Er wordt niet gekeken naar de individuele situatie maar alleen naar de richtlijnen en wat wel en niet mag en daar heeft dan nog de helft schijt aan.

dinsdag 22 december 2020 om 11:04
Als iemand iets met mij ‘bespreekbaar wil maken’ en eindelijk bedoelt ‘ik geef je op je flikker omdat je niet doet wat ik wil’ dan reageer ik ook niet liefdevol en kalm.
Voor bespreekbaar maken heb je 2 mensen nodig en hij wilde niet. Dan ben je even uitgepraat. Tenzij je ruzie wilt.
Daarbij: je schoonouders nodigen jullie uit. Zij bepalen welk risico ze willen nemen en dat vinden ze blijkbaar aanvaardbaar. Dan is het niet aan jou om daar allerlei toestanden omheen te bedenken. Als jij het risico te groot vindt zeg je nee op de uitnodiging, maar het is eigenlijk aan hen om te bepalen wat ze willen qua risico.
Dat je een beetje rekening houdt met risico’s bovenop de richtlijnen snap ik. Maar dit is overdreven. Zeg dan gewoon dat je niet komt
Voor bespreekbaar maken heb je 2 mensen nodig en hij wilde niet. Dan ben je even uitgepraat. Tenzij je ruzie wilt.
Daarbij: je schoonouders nodigen jullie uit. Zij bepalen welk risico ze willen nemen en dat vinden ze blijkbaar aanvaardbaar. Dan is het niet aan jou om daar allerlei toestanden omheen te bedenken. Als jij het risico te groot vindt zeg je nee op de uitnodiging, maar het is eigenlijk aan hen om te bepalen wat ze willen qua risico.
Dat je een beetje rekening houdt met risico’s bovenop de richtlijnen snap ik. Maar dit is overdreven. Zeg dan gewoon dat je niet komt

dinsdag 22 december 2020 om 11:06
Oudere mensen zijn niet ontoerekeningsvatbaar he? Als die mensen op bezoek vragen omdat ze dat ondanks kwetsbaarheden belangrijk vinden zou ik ze daar serieus in nemen. En heus wat voorzichtiger doen vooraf. Die snap ik echt. Maar een week isolatie is absurd.
Het is hun keus, hun verantwoordelijkheid. Zij vragen niet om die isolatie, zij willen gewoon bezoek
Het is hun keus, hun verantwoordelijkheid. Zij vragen niet om die isolatie, zij willen gewoon bezoek
dinsdag 22 december 2020 om 11:06
Als we als gezin een afspraak maken en mijn partner is het er niet mee eens, verwacht ik dat hij dat gewoon bespreekt. Niet dat hij stiekem besluit dat het onzin is en zich er gewoon niet aan houdt. Dat zoveel mensen dat normaal vinden vind ik heel gek. Zo kun je toch niet samen leven?
thalas wijzigde dit bericht op 22-12-2020 11:08
1.42% gewijzigd
dinsdag 22 december 2020 om 11:07
Dat je hier boos over bent TO, snap ik helemaal.
Wil je toch Kerst vieren, moet men gaan testen! Maar dan wel allemaal..dus óók die 2 zo geheten vrienden van je man. Klinkt misschien overdreven, maar dat is de enige manier om het uit te sluiten of die samenkomst van de 3 mannen een risico is geweest..alle 3 testen!
Wil je toch Kerst vieren, moet men gaan testen! Maar dan wel allemaal..dus óók die 2 zo geheten vrienden van je man. Klinkt misschien overdreven, maar dat is de enige manier om het uit te sluiten of die samenkomst van de 3 mannen een risico is geweest..alle 3 testen!

dinsdag 22 december 2020 om 11:08
Zo rechtlijnig is mijn leven en mijn gezin godzijdank niet. Uiteraard bij belangrijke dingen wel, maar niet dit soort shizzle. Het leven gebeurt soms.Thalas schreef: ↑22-12-2020 11:06Als we als gezin een afspraak maken en mijn partner is het er niet mee eens, verwacht ik dat hij dat gewoon bespreekt. Niet stiekem besluit dat het onzin is en zich er gewoon niet aan houdt. Dat zoveel mensen dat normaal vinden vind ik heel gek. Zo kun je toch niet samen leven?

dinsdag 22 december 2020 om 11:09
'Per ongeluk' naar vrienden toe, terwijl je andere afspraken hebt gemaakt met je eigen gezin?Thordïs schreef: ↑22-12-2020 09:06![]()
Sure.
Schat ik wil dat je naar een hotel gaat..
Nee.
En dan?![]()
De man heeft volgens de richtlijnen niks fout gedaan, tenzij hij geen afstand heeft gehouden en nu moet hij in een hotel?
Denken jullie echt dat alle mensen die bij oma op bezoek gaan in het bejaardentehuis eerst een week in isolatie gaan? Wat voor absurde zelfverzonnen regel is dat?!?!
Ik bevind mij in een heel voorzichtige omgeving met vrij veel zorgmedewerkers of mensen met kwetsbare familieleden. Dus iedereen houdt zich aan de regels en misschien nog wel iets voorzichtiger. Maar niemand is zo absurd hysterisch dat ze een week in isolatie gaan vóór een bezoekje
Je kinderen thuis in quarantaine laten zitten in de vakantie, zodat ze (waarschijnlijk voor het laatst) naar hun zieke opa kunnen en dan zelf (zonder overleg) met je vrienden afspreken, die waarschijnlijk besmet zijn?
Dan is er echt iets mis met je. Een hotel lijkt me dan de meest voor de hand liggende optie, zodat je tenminste niet je kinderen besmet, die wel hun best doen, zodat ze hun opa kunnen zien deze laatste kerst.
Het gaat om een volwassen man, die prima de consequenties kan inzien van zijn eigen acties.
dinsdag 22 december 2020 om 11:10
Dat kan je prima vinden. Maar ik heb om me heen toch heel wat gevallen gezien van mensen die echt gewoon voorzichtig waren en het toch érgens opgelopen hebben. Met ‘gewoon’ voorzichtig doen, verklein je zeker de kans, maar je sluit het niet uit.Thordïs schreef: ↑22-12-2020 11:06Oudere mensen zijn niet ontoerekeningsvatbaar he? Als die mensen op bezoek vragen omdat ze dat ondanks kwetsbaarheden belangrijk vinden zou ik ze daar serieus in nemen. En heus wat voorzichtiger doen vooraf. Die snap ik echt. Maar een week isolatie is absurd.
Ik kan me voorstellen dat mensen soms wel bereid zijn om die quarantaine/isolatie uit voorzorg te willen doen.