Over drugs vertellen of niet

dinsdag 22 december 2020 om 14:55

Stel: je hebt al heel lang een relatie met iemand en die is volledig anti drugs, roken, etc (behalve alcohol). Zelf heb je het ook nog nooit eerder gebruikt, maar dat hoeft ook niet per se. Laatst ben je bij drie vrienden geweest waarvan een af en toe drugs gebruikt en de andere drie, waaronder jij, nog nooit gebruikt hebt. In de flow, en omdat de andere dames ook wel voor één keer willen proberen, besluit jij het ook voor een keer te doen. Puur om te kijken wat er gebeurt, voor de ervaring, en daarna nooit meer. Je hebt echt maar heel weinig gebruikt en verder was dit ook prima zo, niet de behoefte om het vaker te doen en dat vonden de andere drie ook.
Zou jij je (anti-drugs) partner dan vertellen dat je drugs hebt gebruikt? Of kun je het dan misschien beter gewoon verzwijgen? En dan hopen dat hij het nooit per ongeluk opvangt als hij erbij is met vrienden die het wel weten?
                    Zou jij je (anti-drugs) partner dan vertellen dat je drugs hebt gebruikt? Of kun je het dan misschien beter gewoon verzwijgen? En dan hopen dat hij het nooit per ongeluk opvangt als hij erbij is met vrienden die het wel weten?

dinsdag 22 december 2020 om 14:59

Ik zou het wel gewoon vertellen, anders wordt het straks echt een ding als het toch uitkomt. 
Bovendien: hij kan antidrugs zijn, maar als jij er benieuwd naar bent en het wel wilt uitproberen hoef je je voor hem niet te verdedigen hoor. Jouw leven, jouw keuzes. Hoop alleen wel dat je er zelf ook achterstond en je wist wat je deed.
Hoe sta je zelf tegenover drugs? En vond je het leuk / wil je het vaker doen?
                    Bovendien: hij kan antidrugs zijn, maar als jij er benieuwd naar bent en het wel wilt uitproberen hoef je je voor hem niet te verdedigen hoor. Jouw leven, jouw keuzes. Hoop alleen wel dat je er zelf ook achterstond en je wist wat je deed.
Hoe sta je zelf tegenover drugs? En vond je het leuk / wil je het vaker doen?
                                    sauvage- wijzigde dit bericht op 22-12-2020 15:03

15.24% gewijzigd

dinsdag 22 december 2020 om 15:01

Ik hou niet van geheimen. Dus zou het vertellen.
Maar goed ik hou ook niet zo van anti mensen die daar zo stellig in zijn dat je het dus blijkbaar niet durft te vertellen.
Leven en laten leven. Tenzij iets too much is dan is het gewoon niet goed voor jezelf. Maar wat is er nou erg aan een keer experimenteren. Als dat een deal breker is voor hem, zegt dat wat over hem toch?
Jij mag toch gewoon jezelf zijn mag ik hopen.
                    Maar goed ik hou ook niet zo van anti mensen die daar zo stellig in zijn dat je het dus blijkbaar niet durft te vertellen.
Leven en laten leven. Tenzij iets too much is dan is het gewoon niet goed voor jezelf. Maar wat is er nou erg aan een keer experimenteren. Als dat een deal breker is voor hem, zegt dat wat over hem toch?
Jij mag toch gewoon jezelf zijn mag ik hopen.

dinsdag 22 december 2020 om 15:03

Dank voor je reactie. Ja, daar heb je wel gelijk in. Maar ik ben bang dat hij écht heel erg teleurgesteld zal zijn in mij en bang is dat ik elke keer als ik bij die vrienden ben, drugs ga gebruiken (wat ik dus nu niet meer ga doen). Hoe ik er zelf tegenover sta: om deze reden zou ik het liever níet zeggen, maar ik vind het ook gewoon fijn om alles op tafel te kunnen leggen en nergens geheimzinnig over te hoeven doen. Vandaar mijn twijfel.Sauvage- schreef: ↑22-12-2020 14:59Ik zou het wel gewoon vertellen, anders wordt het straks echt een ding als het toch uitkomt.
Hoe sta je er zelf tegenover?
Ik ging wel eens, 6 jaar geleden toen ik begin 20 was, met stappen af en toe roken met vriendinnen. Ik had dat toen ook niet eerder gedaan. Alleen met stappen daarna enkele keren gedaan. Dat heb ik toen mijn vriend wel verteld en daar krijg ik nu nog steeds wel eens opmerkingen over
                                    anoniem_64cfe301a7422 wijzigde dit bericht op 22-12-2020 15:05

Reden: toevoeging

Reden: toevoeging
  13.90% gewijzigd

dinsdag 22 december 2020 om 15:03

Ik zou gewoon eerlijk willen zijn tegen mijn partner en dit ook niet willen verzwijgen. Het is toch jouw leven en jouw verantwoordelijkheid?  En  het is aan je partner om dat wel of niet te accepteren  dat je drugs hebt gebruikt. Ik zou het gesprek hierover met mijn partner openen. 
Daarbij, ik denk dat het ook wat in het vertrouwen doet als je partner er wel ooit achter komt en niet nu of via jou. Dat je partner denkt dat je misschien nog meer verzwijgt/ verzwegen hebt.
                    Daarbij, ik denk dat het ook wat in het vertrouwen doet als je partner er wel ooit achter komt en niet nu of via jou. Dat je partner denkt dat je misschien nog meer verzwijgt/ verzwegen hebt.

dinsdag 22 december 2020 om 15:05

Heb je hem het idee gegeven dat je ook antidrugs bent en denk je dat hij daarom teleurgesteld zou zijn? Dan kan ik me namelijk voorstellen dat hij denkt dat je het misschien deed om mee te lopen bijvoorbeeld.Muurbloempje115 schreef: ↑22-12-2020 15:03Dank voor je reactie. Ja, daar heb je wel gelijk in. Maar ik ben bang dat hij écht heel erg teleurgesteld zal zijn in mij en bang is dat ik elke keer als ik bij die vrienden ben, drugs ga gebruiken (wat ik dus nu niet meer ga doen). Hoe ik er zelf tegenover sta: om deze reden zou ik het liever níet zeggen, maar ik vind het ook gewoon fijn om alles op tafel te kunnen leggen en nergens geheimzinnig over te hoeven doen. Vandaar mijn twijfel.
Als je bij hem hebt aangeven het altijd al eens te willen proberen moet hij gewoon niet zo moeilijk doen lijkt me.

dinsdag 22 december 2020 om 15:07

dinsdag 22 december 2020 om 15:08

Ik zou het gewoon vertellen. En je partner kan dan teleurgesteld zijn, maar hij moet er ook niet over door blijven zaniken. Jou nu nog steeds voor de voeten werpen dat je wel eens hebt geblowd toen je twintig was vind ik bijvoorbeeld bijzonder kinderachtig, daar zou ik echt geen zin in hebben.

Wat eten we vanavond?

Naar trekje. Lijkt me iemand die wat star is in z'n principes.Muurbloempje115 schreef: ↑22-12-2020 15:03Ik ging wel eens, 6 jaar geleden toen ik begin 20 was, met stappen af en toe roken met vriendinnen. Ik had dat toen ook niet eerder gedaan. Alleen met stappen daarna enkele keren gedaan. Dat heb ik toen mijn vriend wel verteld en daar krijg ik nu nog steeds wel eens opmerkingen over

Zo zou ik het niet noemen, ik kan prima voor mezelf besluiten. Niemand heeft mij overgehaald of wat dan ook. Ik doe het dan ook nu sowieso niet meer - wat zij ook de volgende keer doen.

dinsdag 22 december 2020 om 15:14

Naar trekje. Daar zou ik hem zeker op aanspreken.Muurbloempje115 schreef: ↑22-12-2020 15:03Ik ging wel eens, 6 jaar geleden toen ik begin 20 was, met stappen af en toe roken met vriendinnen. Ik had dat toen ook niet eerder gedaan. Alleen met stappen daarna enkele keren gedaan. Dat heb ik toen mijn vriend wel verteld en daar krijg ik nu nog steeds wel eens opmerkingen over
Ik zou dan toch eerder neigen naar het gewoon een keer zeggen, casual.
                                    Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

dinsdag 22 december 2020 om 15:16

Nee, dat niet. Mijn vriend is meer stellig, nette jongen, kleurt altijd netjes binnen de lijntjes, geordend, braaf (niets mis mee). Ik ben wat meer outgoing en sta open voor heel veel dingen en experimenteren met dit soort dingen zou ik sowieso veel eerder doen dan hij. Maar het is ook niet zo dat ik openlijk bij hem heb aangegeven dat ik dat eens zou proberen. Want ik wist ook, áls ik het eens ga proberen, dan is het niet met hem. Ik denk écht (weet eigenlijk wel zeker) dat hij teleurgesteld zal zijn in mij als ik het vertel en dat ik een ware preek krijg.Sauvage- schreef: ↑22-12-2020 15:05Heb je hem het idee gegeven dat je ook antidrugs bent en denk je dat hij daarom teleurgesteld zou zijn? Dan kan ik me namelijk voorstellen dat hij denkt dat je het misschien deed om mee te lopen bijvoorbeeld.
Als je bij hem hebt aangeven het altijd al eens te willen proberen moet hij gewoon niet zo moeilijk doen lijkt me.
                                    anoniem_64cfe301a7422 wijzigde dit bericht op 22-12-2020 15:19

7.16% gewijzigd

dinsdag 22 december 2020 om 15:17

Ik vind de toon van je openingspost wel volstaan van lege verontschuldigingen en goedpratertjes.Muurbloempje115 schreef: ↑22-12-2020 15:08Zo zou ik het niet noemen, ik kan prima voor mezelf besluiten. Niemand heeft mij overgehaald of wat dan ook. Ik doe het dan ook nu sowieso niet meer - wat zij ook de volgende keer doen.
"We zaten in de flow", "Ik nam maar een heel klein beetje", "Ik doe het nooit meer"....
Zoals een klein kind dat tegenover zijn ouder zou doen.
Doe gewoon volwassen en neem verantwoordelijkheid voor je keuzes en gedrag. Ook ten aanzien van je vriend. En wees eens eerlijk... of jij dit nooit meer doet, dat zou ik als ik jou was zo stellig maar niet zeggen. Beter dat je daar realistisch over praat (en het wellicht in de praktijk echt nooit meer doet).
En hij kan daar heus zijn mening of idee wel over hebben en wellicht ook wel conclusies uit trekken, maar het gesprek hierover aan gaan en naar elkaar luisteren en elkaars mening/ gedrag/ keuzes proberen te begrijpen lijkt me een goed begin. En dat hij dus die moeite ook naar jou doet.

dinsdag 22 december 2020 om 15:18

Dan zou het voor mij wel klaar zijn. Die eeuwige oude koeien, helemaal van 100 jaar geleden. Was hij toen überhaupt al in beeld TO?

dinsdag 22 december 2020 om 15:20

Wat bedoel je dan met 'in de flow'? Klinkt toch echt omdat hunnie het allemaal deden deed ik het ook.Muurbloempje115 schreef: ↑22-12-2020 15:08Zo zou ik het niet noemen, ik kan prima voor mezelf besluiten. Niemand heeft mij overgehaald of wat dan ook. Ik doe het dan ook nu sowieso niet meer - wat zij ook de volgende keer doen.

Ja we hebben sinds 10 jaar een relatie, ik was 16 toen we een relatie kregen. Dus dan kom je ook op een gegeven moment op een leeftijd dat je dingen gaat proberen (of niet).

Dit dus.Luxaflex schreef: ↑22-12-2020 15:17Ik vind de toon van je openingspost wel volstaan van lege verontschuldigingen en goedpratertjes.
"We zaten in de flow", "Ik nam maar een heel klein beetje", "Ik doe het nooit meer"....
Zoals een klein kind dat tegenover zijn ouder zou doen.
Doe gewoon volwassen en neem verantwoordelijkheid voor je keuzes en gedrag. Ook ten aanzien van je vriend. En wees eens eerlijk... of jij dit nooit meer doet, dat zou ik als ik jou was zo stellig maar niet zeggen. Beter dat je daar realistisch over praat (en het wellicht in de praktijk echt nooit meer doet).
En hij kan daar heus zijn mening of idee wel over hebben en wellicht ook wel conclusies uit trekken, maar het gesprek hierover aan gaan en naar elkaar luisteren en elkaars mening/ gedrag/ keuzes proberen te begrijpen lijkt me een goed begin. En dat hij dus die moeite ook naar jou doet.

dinsdag 22 december 2020 om 15:21

En als hij 'er achter' komt gaat hij waarschijnlijk flippen omdat ze niets gezegd heeft... blablabla...
Ze moet gewoon niet accepteren dat hij steeds oude koeien uit de sloot haalt. Als hij er weer over begint, mag ze best zeggen dat het klaar is, dat ze weer hoe hij er over denkt en welk nut het heeft om het steeds weer op te rakelen.
Het is niet of ze vreemd is gegaan of een misdaad heeft gepleegd. Dus het moet het los laten.
Ik zou het misschien zelf niet vertellen omdat ik het niet belangrijk genoeg vind om te vertellen. Maar nogmaals, ik vind wel dat je het gevoel moet hebben dat je het gewoon zou kunnen vertellen, nogmaals er is geen misdaad gepleegd.
En prima als hij principieel is, maar to is hem niet en heeft andere principes die niet perse verkeerd of slecht zijn.
                                    Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Ik vind hem eng. Word je echt blij van zo'n waakhond die alles wat je doet be- en veroordeelt?Muurbloempje115 schreef: ↑22-12-2020 15:20Ja we hebben sinds 10 jaar een relatie, ik was 16 toen we een relatie kregen. Dus dan kom je ook op een gegeven moment op een leeftijd dat je dingen gaat proberen (of niet).

Jij doet wat je wil. Ik vind niet dat dit onder de categorie valt van iets wat je moet verzwijgen of moet vertellen. Je gaat toch ook niet zeggen dat je door het rood hebt gereden of je bovenlip hebt gewaxt? 
Aan de andere kant... ik ben ook erg anti drugs en kom ik te weten dat mijn partner aan de drugs heeft gezeten dan ga ik teleurgesteld zijn in hem, zou een afknapper zijn.
Snap helemaal niet dat je bij zoiets wil zijn en er dan nog aan meedoen ook.
                    Aan de andere kant... ik ben ook erg anti drugs en kom ik te weten dat mijn partner aan de drugs heeft gezeten dan ga ik teleurgesteld zijn in hem, zou een afknapper zijn.
Snap helemaal niet dat je bij zoiets wil zijn en er dan nog aan meedoen ook.