Verdrietig door gedoe met de buren
dinsdag 22 december 2020 om 15:08
Wij hebben in onze straat heel veel katten. Ik denk dat bijna ieder huishouden er wel 1 of 2 heeft. Ik heb een aantal keer gezien dat er een groepje kinderen (jongens, jaar of 10) slecht omgaat met deze dieren. Ze schoppen ernaar en gooien stenen. Mijn vriend heeft twee weken geleden vanuit het raam geroepen dat ze op moeten houden. In de tussentijd heb ik ze ook nog twee keer gewaarschuwd.
Gisteren zat ik voor het raam en zag ik een kind de poes van de buurman een héle harde schop gegeven. Het diertje is 18 jaar oud en op sterven na dood. Ik heb geroepen dat ze snel weg moesten gaan en dat ik anders heel erg boos zou worden. Ook heb ik gezegd dat ik het echt niet nog een keer wil zien. Ik voelde me nu dus wel echt even heel boos worden.
Nu stond een andere buurman bij ons aan de deur met de klacht dat wij zijn kind bedreigd hebben en dat hij aangifte tegen ons wil gaan doen. Ik heb gezien dat hij en zijn vrouw ook zien wat de jongens doen, maar kennelijk vinden ze het niet erg, want ze zeggen er niks van.
Ik ben behoorlijk geschrokken en ik weet ook niet goed wat ik met deze situatie aan moet. Ik heb ook vernomen dat het verhaal de straat al door gaat en dat het verhaal nu al allerlei variaties heeft gekregen.
Gisteren zat ik voor het raam en zag ik een kind de poes van de buurman een héle harde schop gegeven. Het diertje is 18 jaar oud en op sterven na dood. Ik heb geroepen dat ze snel weg moesten gaan en dat ik anders heel erg boos zou worden. Ook heb ik gezegd dat ik het echt niet nog een keer wil zien. Ik voelde me nu dus wel echt even heel boos worden.
Nu stond een andere buurman bij ons aan de deur met de klacht dat wij zijn kind bedreigd hebben en dat hij aangifte tegen ons wil gaan doen. Ik heb gezien dat hij en zijn vrouw ook zien wat de jongens doen, maar kennelijk vinden ze het niet erg, want ze zeggen er niks van.
Ik ben behoorlijk geschrokken en ik weet ook niet goed wat ik met deze situatie aan moet. Ik heb ook vernomen dat het verhaal de straat al door gaat en dat het verhaal nu al allerlei variaties heeft gekregen.
dinsdag 22 december 2020 om 15:10
"Nu stond een andere buurman bij ons aan de deur met de klacht dat wij zijn kind bedreigd hebben en dat hij aangifte tegen ons wil gaan doen."
Prima, dan doe ik aangifte tegen kind van dierenmishandeling.
Prima, dan doe ik aangifte tegen kind van dierenmishandeling.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
dinsdag 22 december 2020 om 15:11
dinsdag 22 december 2020 om 15:16
+100Blijenvrij schreef: ↑22-12-2020 15:11Je hebt goed gehandeld en bent voor de kat opgekomen. Die ouders sporen dus echt niet.
Schandelijk gedrag dit, vooral dat die ouders het zien maar niks doen.
Zo ga je toch niet met dieren om.
En je hebt gezegd dat ze op moesten houden, geen idee wat daar bedreigend aan is...
Als je ermee zit, idd contact opnemen met de wijkagent.
dinsdag 22 december 2020 om 15:17
Ik kan me voorstellen dat een buurvrouw die uit het raam hangt en boos schreeuwt dat ze dít nooit meer wil zijn, best bedreigend over kan komen. Mijn vraag aan jou is: denk je dat dat zin heeft gehad? Ik denk dat het meer indruk had gemaakt wanneer je naar de kinderen toe was gelopen en had verteld dat de kat al heel oud is, en dat er mensen van hem houden en dat ze toch geen dieren willen mishandelen?CharlotteCcc schreef: ↑22-12-2020 15:08Ik heb geroepen dat ze snel weg moesten gaan en dat ik anders heel erg boos zou worden. Ook heb ik gezegd dat ik het echt niet nog een keer wil zien. Ik voelde me nu dus wel echt even heel boos worden.
Als je uit het raam naar mijn kind boos had gegild, was ik denk ik ook wel even naar je toe gekomen om te VRAGEN wat er precies is voorgevallen.
dinsdag 22 december 2020 om 15:19
dinsdag 22 december 2020 om 15:20
ninanoname schreef: ↑22-12-2020 15:17Ik kan me voorstellen dat een buurvrouw die uit het raam hangt en boos schreeuwt dat ze dít nooit meer wil zijn, best bedreigend over kan komen. Mijn vraag aan jou is: denk je dat dat zin heeft gehad? Ik denk dat het meer indruk had gemaakt wanneer je naar de kinderen toe was gelopen en had verteld dat de kat al heel oud is, en dat er mensen van hem houden en dat ze toch geen dieren willen mishandelen?
Als je uit het raam naar mijn kind boos had gegild, was ik denk ik ook wel even naar je toe gekomen om te VRAGEN wat er precies is voorgevallen.
Mooi.
dinsdag 22 december 2020 om 15:20
ninanoname schreef: ↑22-12-2020 15:17Ik kan me voorstellen dat een buurvrouw die uit het raam hangt en boos schreeuwt dat ze dít nooit meer wil zijn, best bedreigend over kan komen. Mijn vraag aan jou is: denk je dat dat zin heeft gehad? Ik denk dat het meer indruk had gemaakt wanneer je naar de kinderen toe was gelopen en had verteld dat de kat al heel oud is, en dat er mensen van hem houden en dat ze toch geen dieren willen mishandelen?
dinsdag 22 december 2020 om 15:23
Niet doen als het complete aso's zijn. Bij een vroegere kennis zaten van die ettertjes papierpijlen met spijkers over de schutting naar haar konijnen te schieten. Zij ook naar de ouders, reactie daarop was een grote mond en ze kwamen daags daarna alsnog aan haar deur om de huid vol te schelden. Dan ineens houden ze heel veel van hun kinderen, maar de juiste opvoeding geven om escalaties en boze mensen te voorkomen dan weer niet.
dinsdag 22 december 2020 om 15:23
dinsdag 22 december 2020 om 15:25
Weten de buren waarom je boos werd op hun kind?
Als kind hier in paniek thuis zou komen omdat de buurvrouw boos op hem werd omdat hij -in zijn woorden- een poes aan het plagen was, zou ik not amused zijn.
Als je tegen mij zou zeggen dat je boos werd omdat mijn kind een kat een flinke trap verkocht, zou kind van mij straf krijgen.
Ik ken dat kind en zijn ouders niet, maar een gesprek lijkt me nuttig.
Als kind hier in paniek thuis zou komen omdat de buurvrouw boos op hem werd omdat hij -in zijn woorden- een poes aan het plagen was, zou ik not amused zijn.
Als je tegen mij zou zeggen dat je boos werd omdat mijn kind een kat een flinke trap verkocht, zou kind van mij straf krijgen.
Ik ken dat kind en zijn ouders niet, maar een gesprek lijkt me nuttig.
dinsdag 22 december 2020 om 15:28
Ja, dat heb ik eerder ook al eens gedaan. Ze reageerden er niet echt op. Ik zag vervolgens dat het dier in het bijzijn van vader ook weer een schop kreeg. De vader deed nog even ‘kssst’ er achteraan. Zij kijken hier dus duidelijk anders tegenaan.