Zwangerschapstest wordt lichter

25-12-2020 08:12 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gister 1 dag na m’n NOD een zwangerschapstest gedaan met ochtendurine. Licht positief, maar duidelijk een streep zichtbaar. Volgens de berekeningen 4 weken zwanger. Vanochtend weer een test gedaan met ochtendurine. Omdat ik vannacht niet had geplast had en de nacht ervoor wel, verwachtte ik een donkerdere streep. Helaas is de streep juist een stuk lichter: https://www.mupload.nl/img/uo3zoh8.jpeg

Volgens mij kan dat helemaal niet, het hormoon neemt toch alleen maar toe? Ik vrees een vroege miskraam. Nog geen bloed te bekennen. Hebben andere vrouwen hier ervaring mee?
Mijn positieve testen waren altijd zoals de onderste. Zijn nooit donderker geworden, als ik ze later nog eens deed.
Een streepje is een streepje. Hoe minimaal ook. Gefeliciteerd! Geniet van je zwangerschap.
Ik ben vaak even ‘zwanger’ geweest. Dat ik positief testte op de dag dat ik ongesteld moest worden en het streepje daarna steeds lichter werd en uiteindelijk werd ik dan - in mijn geval vaak 4/5 dagen later - alsnog ongesteld.

1 dag lichter zou ook toevallig een slechtere test kunnen zijn maar als het morgen weer lichter is dan vermoed ik geen goed teken.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Ik vrees ook geen goed teken inderdaad, heb dit een keer gehad een paar dagen na NOD. Mijn donkerste test was toen zo licht als jouw onderste, daarna werden ze nog lichter tot ik een paar dagen later 'gewoon' ongesteld werd.
1 dag na je NOD zulke strepen... ik had ze niet hoor ;).

Zegt niets, Nouja dat je zwanger bent. En dat is altijd spannend eerste weken. Ik was pas gerust als het grote kotsen begon...2 weken na nod
WendyDV schreef:
25-12-2020 08:17
Mijn positieve testen waren altijd zoals de onderste. Zijn nooit donderker geworden, als ik ze later nog eens deed.
Een streepje is een streepje. Hoe minimaal ook. Gefeliciteerd! Geniet van je zwangerschap.
Een streep is een streep is niet alleen een cliché het is ook nog eens niet juist als het gaat om de voortgang van een zwangerschap. Aflopende testen of hele lichte testen na nod kunnen zeker wel wijzen op het alsnog gaan bloeden/krijgen van een miskraam.
simano wijzigde dit bericht op 25-12-2020 10:11
0.55% gewijzigd
Er zijn kennelijk vrouwen die positieve ervaringen hebben met dit soort testen, maar bij mij heeft het nooit iets goed betekent. De keren dat ik dit soort testen had, werd ik een paar dagen later dan gepland ongesteld. Ik denk dat je niet teveel hoop moet hebben omdat het een biochemische zwangerschap is. Sterkte.
WendyDV schreef:
25-12-2020 08:17
Deze vlieger gaat helaas niet altijd op.

He zo naar TO, zeker op kerstochtend, ik blijf voor je duimen maar meestal is dit een voorbode van miskraam. :hug:
-
Bij mij betekende terugloop in de test ook een miskraam.
Wat naar to, zeker zo met de kerst!
Sterkte.
Hier ook geen goed nieuws met teruglopende testen. Maar...een keer kan toeval zijn. Als je meer hebt gedronken gisteren bijvoorbeeld. Je kunt helaas niet meer dan afwachten. Sterkte!
Aanvulling: soms worden ze wat donkerder met indrogen en als je dan nu een “verse” test vergelijkt met een ingedroogde geeft dat ook een vertekend beeld.
Heb ik een maand geleden ook gehad. Eerst lichte streep, werd iets donkerder en de dagen erna steeds lichter. Een week na de test werd ik weer ongesteld.
Hopelijk pakt het voor jou toch goed uit, maar hier geen goede ervaring helaas.
Bedankt voor jullie reacties allemaal! :)

We waren ook wel echt even verdrietig toen we de lichtere test zagen :( Maarja, het is niet anders. Helaas gebeurt dit vaak en dan lukt het een andere keer vast wel. Voor nu maar gewoon afwachten inderdaad. En het geeft hoop dat ik dus wel zwanger kán worden :) Daar had ik nog geen idee van.
Ik zou sowieso na de Kerst een een test van een ander merk proberen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Balen! Ik zou, voor mezelf, ook van het scenario uitgaan dat de innesteling niet goed gegaan is en de HCG dus al aan het afnemen is. Je zou nog wel eens over een week bijvoorbeeld kunnen checken of ie helemaal negatief is (met hetzelfde merk).
Gewoon afwachten denk ik. Ik heb gehad dat ze wel donkerder werden en toch een miskraam.. afwachten.
Alles komt goed
Waarom heb je opnieuw getest als die van gisteren al een streep had?
Due-scimmie schreef:
25-12-2020 13:08
Goede vraag, dat vraag ik me nu ook af. Mijn idee was nog een keer te testen met ochtendurine waarbij ik ‘s nachts niet geplast had. De nacht daarvoor moest ik ‘s nachts wel plassen, dus ik dacht dan heb ik nu vast een donkerdere streep. Verkeerd gedacht.
SiMaNo schreef:
25-12-2020 10:10
Een streep is een streep is niet alleen een cliché het is ook nog eens niet juist als het gaat om de voortgang van een zwangerschap. Aflopende testen of hele lichte testen na nod kunnen zeker wel wijzen op het alsnog gaan bloeden/krijgen van een miskraam.
Dit. Een streep betekent dat er HCG in je lichaam zit en er iets gaande is, maar zegt niets over het verloop van de zwangerschap.
HCG hoort wel gestaag toe te nemen, tenzij je heel veel gedronken hebt en je urine niet geconcentreerd is. In mijn geval heb ik twee keer een biochemische zwangerschap gehad. Heel naar na de euforie van een positieve test. Ik hoop dat dit goed blijft gaan, maar de tweede test is twijfelachtig. Sterkte en succes!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Due-scimmie schreef:
25-12-2020 13:08
Dat is normaal hoor.
Hier ook volop getest de eerste week, juist om te controleren of de streep netjes oploopt.
-
Phloxx schreef:
25-12-2020 14:24
Dat is normaal hoor.
Hier ook volop getest de eerste week, juist om te controleren of de streep netjes oploopt.
Tja. Ik zie er zelf het nut niet van in. Test was positief, dus dan ga ik er van uit dat het bij geen bloed over algemeen goed. Ik heb dus zelf maar 1 keer getest bij jongste.
Hier ook wel 7 keer getest denk ik hoor, juist om te zien of de streep donkerder werd idd. In het begin is dat nog de enige 'houvast' die je hebt. Helemaal niet vreemd dus!
Ik denk dat vrouwen die 1 keer testen in de minderheid zijn ;)
Hier ook veel vaker getest, juist omdat ik eerder al een biochemische heb gehad (en ik er door omstandigheden geen vertrouwen meer in had)

Hoop voor je dat het andere reden heeft, zoals een foutieve test of te veel gedronken, en anders sterkte! :hug:
Hcg moet binnen 48-72uur verdubbelen. Het kan een moment zijn maar het kan ook biochemisch zijn.
En ik ken ook echt niemand die in totaal maar 1test heeft gedaan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven