Verkering

vrijdag 25 december 2020 om 22:00
Wat doen jullie als 1 van je kinderen verkering krijgt met iemand bij wie je sterk het gevoel hebt dat dit totaal geen match is?
Ik heb een dochter met een behoorlijk pittig en eigenwijs karakter. Ze heeft nu een vriendje dat ongeveer 3 energieniveau’s lager zit en die verder heel aardig en meegaand is.
Ik merk dat ik niet op 1 lijn zit met mijn vrouw. Zij probeerde een serieus gesprek aan te gaan over grote verschillen in karakter en wat voor problemen dat kan geven. Ik prijs deze jongen juist het spreekwoordelijke graf in met opmerkingen over zijn goede muzieksmaak en rustige karakter, terwijl ik ondertussen wat meer over hem probeer te weten te komen.
Ik heb een dochter met een behoorlijk pittig en eigenwijs karakter. Ze heeft nu een vriendje dat ongeveer 3 energieniveau’s lager zit en die verder heel aardig en meegaand is.
Ik merk dat ik niet op 1 lijn zit met mijn vrouw. Zij probeerde een serieus gesprek aan te gaan over grote verschillen in karakter en wat voor problemen dat kan geven. Ik prijs deze jongen juist het spreekwoordelijke graf in met opmerkingen over zijn goede muzieksmaak en rustige karakter, terwijl ik ondertussen wat meer over hem probeer te weten te komen.

vrijdag 25 december 2020 om 22:10

vrijdag 25 december 2020 om 22:45
Dat moet je toch zelf ondervinden als je jong bent. Ik kwam als tiener ook altijd thuis met softies, waarvan ik dacht dat ik als eerste wist wat er achter de stille buitenkant zat. Ik zocht een tegenwicht voor mijn eigen extraverte, eigenwijze en impulsieve karakter. Uiteindelijk getrouwd met een introverte man, maar wel eentje met een heel sterk karakter.
Kortom: laat gaan, ze is gewoon zoekende en dat is prima. Bijna niemand vindt jong dé partner. Elke verkering is een les.
Kortom: laat gaan, ze is gewoon zoekende en dat is prima. Bijna niemand vindt jong dé partner. Elke verkering is een les.

vrijdag 25 december 2020 om 22:51
Dit.parbleumondieu schreef: ↑25-12-2020 22:13Pffffffffff. Bemoeien jullie je er niet mee. Blijkbaar is het geen slecht persoon, dus kan je dochter zelf wel kiezen of ze het leuk vindt of niet.

vrijdag 25 december 2020 om 23:13
Op mijn vijftiende had ik een zelfde soort situatie. Ik veel energieker en ondernemender, hij juist wat sloom maar wel lief. Mijn ouders hebben het laten gaan en na een jaar kwam ik er zelf achter dat het geen match was. Daarna hoorde ik pas dat mijn ouders het ook geen match vonden. Ik had het echt niet fijn gevonden als mijn ouders zich ermee hadden bemoeid en het zeker niet om die reden uitgemaakt ofzo. Sommige dingen moet je zelf ontdekken.

vrijdag 25 december 2020 om 23:15
Jemig, waarom laten jullie dat kind niet gewoon zelf ontdekken hoe en wat? Wat is trouwens het nut van de nadruk leggen op het verschil in karakter? Dit kan in veel gevallen ook juist heel erg goed werken. Twee mensen die druk en stronteigenwijs zijn in een relatie kan ook heel veel mis mee gaan. Jouw vrouw praat dat kind nog een complex aan zo. Het slaat echt nergens op. Stop met bemoeien en laat kind ontdekken.

vrijdag 25 december 2020 om 23:16
Jullie dochter is verliefd en het is wederzijds. Ik weet niet wat jij en je vrouw jullie nog kunnen herinneren van jullie tienerjaren, maar dat was echt iets prachtigs. Verschillen in karakter, daar ben je op die leeftijd nog helemaal niet mee bezig. Daar kom je later achter, juist door deze ervaringen in je jonge jaren.
Die jongen is zo te lezen aardig en behandelt haar goed. Neem daar als ouders genoegen mee en laat haar verder lekker ontdekken en genieten. Gun haar dat. En geef ze allebei veel meer lucht dan jullie nu doen. Geen preken of het graf in prijzen. Gewoon eigenlijk helemaal niet mee bemoeien.
Ga ondertussen ook even bij jezelf na waarom iemand die 3 energie niveaus lager zit zo slecht voor haar zou zijn. Als ze echt zo eigenwijs en pittig is en haar vriendje zou net zo zijn, dan zou de verkering misschien veel meer ruzies en stress gekend hebben.
Die jongen is zo te lezen aardig en behandelt haar goed. Neem daar als ouders genoegen mee en laat haar verder lekker ontdekken en genieten. Gun haar dat. En geef ze allebei veel meer lucht dan jullie nu doen. Geen preken of het graf in prijzen. Gewoon eigenlijk helemaal niet mee bemoeien.
Ga ondertussen ook even bij jezelf na waarom iemand die 3 energie niveaus lager zit zo slecht voor haar zou zijn. Als ze echt zo eigenwijs en pittig is en haar vriendje zou net zo zijn, dan zou de verkering misschien veel meer ruzies en stress gekend hebben.

vrijdag 25 december 2020 om 23:50
Dat dus!
3 energie niveau's sorry
Als hij zwaar aan de drugs is, mensen in elkaar slaat, pooier is of met een mes op zak rondloopt.. ..
Ja dan zou ik mij zorgen maken.
Maar 3 energie niveau's lager
Bemoei je er niet mee.
Laat ze genieten van hun verkering en zelf ontdekken of het werkt.
zaterdag 26 december 2020 om 06:29
Jullie klinken als mijn schoonouders en dat is niet goed afgelopen voor de onderlinge verstandhoudingen. Helaas voor hun ben ik namelijk getrouwd met hun zoon en de gevolgen van hun mening over mij daar heeft nog iedereen last van. Snap niet waar je je druk om maakt. T is toch zeker hun eigen leven.
zaterdag 26 december 2020 om 11:57