Help: verliefd op werkgever Geen OP

26-12-2020 12:35 136 berichten
..
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-12-2020 13:04
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen zijn genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Vivaforum
99.83% gewijzigd
Ik denk dat je het vanaf het begin al meer puur zakelijk had moeten houden als dit echt je droomfunctie is. Nu heb je al een grens overschreden en kost het je waarschijnlijk je baan.
Dit levert hoe dan ook alleen maar ellende op. En jij TO delft het onderspit en bent straks je baan kwijt.
Als iemand na 2 maanden dingen zegt als: over 1,5 jaar wil ik bij mijn vrouw weg en mijn leven met je delen.
Dan is er iets anders aan de hand dan verliefdheid. Midlifecrisis ofzo.

Serieus, jij bent de werknemer en jij bent de andere vrouw: jij gaat de Sjaak zijn in dit verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je nog even wat duidelijker naar hem moet zijn. Geef aan dat je het een afknapper vindt dat hij zijn vrouw anderhalf jaar wil voorliegen en dat het een bizarre vraag van hem is om jou anderhalf jaar te laten wachten. Dat is niet onaardig. Dat is gewoon terecht. Ik heb echt medelijden met zijn vrouw.

Verder zou ik het echt puur zakelijk houden. Het zijn maar hormonen. Deze man is niet leuk. Hij praat kennelijk niet met zijn partner maar wil haar anderhalf jaar aan een lijntje houden... ik walg van zulke mannen. (O en die anderhalf jaar is gewoon een smoesje... ma and3rhalf jaar ben jij smoorverliefd en gaat hij nog steeds niet weg)
Ja, ook ik denk dat je al veel te ver gegaan bent. En ik zie weinig positieve uitkomsten, wat er ook gebeurt, jij zal er niets mee winnen, denk ik.
ClumsyNinja schreef:
26-12-2020 13:59
Als iemand na 2 maanden dingen zegt als: over 1,5 jaar wil ik bij mijn vrouw weg en mijn leven met je delen.

Serieus, jij bent de werknemer en jij bent de andere vrouw: jij gaat de Sjaak zijn in dit verhaal.
Dit! Let alsjeblieft op jezelf, to. Dit gaat niet goed aflopen. Voor jou dan. Je hebt veel te verliezen hier.
Dank voor jullie inzichten. Dit is mijn eerste ‘echte’ baan na mijn afstuderen. De omgang is vrij relaxed binnen het bedrijf; collega’s stappen vrij gemakkelijk binnen. Wat adviseren jullie te doen als hij weer binnenstapt in mijn kamer om allerlei (niet werkgerelateerde) kwesties te bespreken? Lijkt me vreemd om hem te verzoeken weg te gaan aangezien het zijn bedrijf is..
ClumsyNinja schreef:
26-12-2020 13:59

Ik sluit mij hier ook bij aan. 2 maanden, dan kennen jullie elkaar nog niet eens goed genoeg om zulke grote beslissingen weloverwogen te maken. Als dit jouw droombaan is, hou het dan professioneel met hem. Je kan niet in een relatie zitten met iemand die je meerdere is op kantoor, dat zou een beetje werkgever nooit toelaten.

Als jullie na 1,5 jaar nog steeds helemaal verliefd zijn en van elkaar houden enzo...en jij niemand anders hebt ontmoet, dan kan je dan altijd nog kijken. :hihi:
Ontwetendeziel schreef:
26-12-2020 14:12
Dank voor jullie inzichten. Dit is mijn eerste ‘echte’ baan na mijn afstuderen. De omgang is vrij relaxed binnen het bedrijf; collega’s stappen vrij gemakkelijk binnen. Wat adviseren jullie te doen als hij weer binnenstapt in mijn kamer om allerlei (niet werkgerelateerde) kwesties te bespreken? Lijkt me vreemd om hem te verzoeken weg te gaan aangezien het zijn bedrijf is..
Dat het niet gepast is om in deze tijden op kantoor te zitten en dat je graag thuis wil werken :lol:

Maar zonder dollen, weet niet wat deze kwesties zijn. Praatje pot over het weekend lijkt me prima. Maar als het gaat over zijn vrouw verlaten voor jou, dan zul je toch een lijn moeten trekken en zeggen dat dit geen passend gespreksonderwerp is en dat je deze grens in gespreksonderwerpen ook niet meer met hem wilt overschrijden. En dan maar hopen dat hij luistert, anders wordt het inderdaad heel vervelend.
Nicco88 schreef:
26-12-2020 13:54
Ik denk dat je het vanaf het begin al meer puur zakelijk had moeten houden als dit echt je droomfunctie is. Nu heb je al een grens overschreden en kost het je waarschijnlijk je baan.
Ik vrees dit ook. Ondanks dat TO nu haar soulmate heeft gevonden natuurlijk :popcorn:

TO, meid als je baan je lief is, neem afstand. Je gaat op zoveel manieren het onderspit delven en alleen maar verliezen. Je bent onderdeel geworden van een cliché.
meisje22 wijzigde dit bericht op 26-12-2020 14:25
4.51% gewijzigd
Vergeet nooit dat hij dit ook bij jou kan doen. Hij wil je 1,5 jaar laten wachten. Ik lees hierin vooral dat hij momenteel én de komende 1,5 jaar zijn gezin voorliegt. Een vos verliest wel zijn haren, niet zijn streken.

Ik zeg daarmee niet dat jullie gevoel voor elkaar er niet is, wel dat je nu nog een keuze kunt maken. Hij zal altijd verbonden blijven met zijn vrouw door de kinderen die ze samen hebben.
Bellinis schreef:
26-12-2020 14:19
Dat het niet gepast is om in deze tijden op kantoor te zitten en dat je graag thuis wil werken :lol:

Maar zonder dollen, weet niet wat deze kwesties zijn. Praatje pot over het weekend lijkt me prima. Maar als het gaat over zijn vrouw verlaten voor jou, dan zul je toch een lijn moeten trekken en zeggen dat dit geen passend gespreksonderwerp is en dat je deze grens in gespreksonderwerpen ook niet meer met hem wilt overschrijden. En dan maar hopen dat hij luistert, anders wordt het inderdaad heel vervelend.
Dat is het nou juist. Hij benoemt niet vaak expliciet dat hij zijn vrouw wilt verlaten. Meestal in de context en nav het gesprek iets in de trant van “ik zou echt willen dat mijn vrouw dezelfde interesses had als jij/ons”, en dan heb ik steevast gereageerd met iets in de trant van “dan moet je misschien duidelijk maken aan haar hoe belangrijk het voor je is”.

We praten dus vaak over gemeenschappelijke interesses, waaronder maatschappelijke kwesties. Niks seksueels. Het is geen duidelijk en fout flirten maar oprecht een soort besef van zielsverwantschap. Als ik praat met een collega merk ik soms dat hij naar me “staart” en het moment dat we elkaar aankijken volgt een soort vuurwerk.
Laat hem weten dat je geschrokken bent van de heftigheid van jullie contact en dat je het contact vanaf nu zakelijk / functioneel houdt.
Als hij dan binnenkomt voor eindeloos geklets, verwijs je daarnaar en zeg je datje graag verder gaat met je werk.

Deze zin begrijp ik trouwens niet: Aan de andere kant wil ik nu echt maximaal gaan voor dit werk (en dus ook weekenden besteden eraan)
Dat is niet verstandig en niet nodig.
Wees wat sterker in het afbakenen van je grenzen.
Ontwetendeziel schreef:
26-12-2020 14:31
Dat is het nou juist. Hij benoemt niet vaak expliciet dat hij zijn vrouw wilt verlaten. Meestal in de context en nav het gesprek iets in de trant van “ik zou echt willen dat mijn vrouw dezelfde interesses had als jij/ons”, en dan heb ik steevast gereageerd met iets in de trant van “dan moet je misschien duidelijk maken aan haar hoe belangrijk het voor je is”.

We praten dus vaak over gemeenschappelijke interesses, waaronder maatschappelijke kwesties. Niks seksueels. Het is geen duidelijk en fout flirten maar oprecht een soort besef van zielsverwantschap. Als ik praat met een collega merk ik soms dat hij naar me “staart” en het moment dat we elkaar aankijken volgt een soort vuurwerk.
Oh bah. Trap hier toch niet in alsjeblieft. Waarschijnlijk weet zijn vrouw niet eens dat hij een bepaalde interesse heeft.
Denk dat hij vooral interesse heeft in met jou in bed liggen en kijken of hij dat voor elkaar krijgt.
Bubbel° schreef:
26-12-2020 14:34
Laat hem weten dat je geschrokken bent van de heftigheid van jullie contact en dat je het contact vanaf nu zakelijk / functioneel houdt.
Als hij dan binnenkomt voor eindeloos geklets, verwijs je daarnaar en zeg je datje graag verder gaat met je werk.

Deze zin begrijp ik trouwens niet: Aan de andere kant wil ik nu echt maximaal gaan voor dit werk (en dus ook weekenden besteden eraan)
Dat is niet verstandig en niet nodig.
Wees wat sterker in het afbakenen van je grenzen.
Ik ben het heel erg eens met wat je zegt maar ben wel bang dat het zo hard brengen resulteert in een gekwetst ego. En dat wil ik voorkomen.

Wat ik met die zin bedoel is dat ik de beste wil worden in mijn vakgebied. En daar heb ik veel voor over. Dat is geen verplichting voor mijn werk maar wel een zekere ambitie.
Als je helder hebt wat jij wilt in deze situatie en daarnaar handelt, kan het allemaal best goedkomen. Maar volgens mij heb je dat nog niet helemaal helder.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Dus over 1,5 jaar is het ineens minder erg om weg te gaan bij zijn vrouw? Ik zie niet dat dat voor z'n kind dan makkelijker zou zijn. Dan zit dat kind net in een kwetsbare periode van overgang van middelbare school naar hoger onderwijs.

Ooit las ik de wijsheid 'Als hij binnen een half jaar niet scheidt, dan doet hij het nooit'. En denk dat dat een hele belangrijke regel is om je leven zelf in de hand te houden, en niet te laten leiden door een ander. Ik zou het dus maximaal een half jaar aankijken. Mocht hij er nog steeds zo in staan, dan laten gaan en doorgaan.

Ik vind het wel goed dat je zegt dat je niet wil dat het een vlucht voor hem is, maar dat is iets wat hij alleen zelf kan beslissen. Maar daar hoef je niet 1,5 jaar op te wachten, als ie echt weg wil dat weet hij dat al eerder.
Werk zoveel mogelijk thuis.
Pandemie enz, je weet wel.
Ontwetendeziel schreef:
26-12-2020 14:39
Ik ben het heel erg eens met wat je zegt maar ben wel bang dat het zo hard brengen resulteert in een gekwetst ego. En dat wil ik voorkomen.

Wat ik met die zin bedoel is dat ik de beste wil worden in mijn vakgebied. En daar heb ik veel voor over. Dat is geen verplichting voor mijn werk maar wel een zekere ambitie.
Dat ruikt de beste man
Echt TO, het is zooooooo cliché.
Bulbul schreef:
26-12-2020 14:40
Als je helder hebt wat jij wilt in deze situatie en daarnaar handelt, kan het allemaal best goedkomen. Maar volgens mij heb je dat nog niet helemaal helder.
In alle eerlijkheid: dat klopt. Ik ben doorgaans een vrij rationeel persoon omwille van een zekere bewijsdrang naar mezelf. Daardoor de afgelopen jaren gevoelens opzij kunnen zetten en altijd gezorgd dat ik mannen die in potentie de manifestatie van mijn ambitie konden verhinderen (vanwege potentiële interesse van mijn kant), niet meer tegenkwam.
Dit is dus net even wat anders. Heftige gevoelens voor een man die ik dagelijks zie. Resulteert ook in schuldgevoelens richting zijn vrouw > belemmert mijn groei omdat de hele situatie nogal “bezit neemt van mijn gedachten”.

Ik lees het bovenstaande net terug en geef mezelf even rekenschap van de situatie.. Even los van hem en zijn vrouw: ík heb mijn jarenlange harde werken op het spel gezet. Wat de neuk.
Ontwetendeziel schreef:

Lijkt me sterk dat die vuurwerk niet gepaard gaat met de nodige seksuele spanning, zeker als het om een heftige verliefdheid gaat, maar dat kun alleen jij weten (of voelen beter gezegd).

Aangezien jouw en zijn gevoelens zo heftig zijn betwijfel ik of het genoeg zal zijn om het zakelijk te houden.
Kun je niet kijken of je op een andere vestiging (als die er is) kan worden gezet? Of misschien een soortgelijke baan bij een soortgelijk bedrijf. Hij zal je daar vast bij willen helpen als hij je van speciale waarde vindt.
Sterkte!
wij slapen nooit.
Vrouw over 1,5 jaar verlaten...
heb je de hier bekende smoezenlijst al eens gelezen?
over 1,5 jaar is schoonmoeder/konijn/ hond ziek daarna is er weer wat anders, maar tijd om zijn vrouw te vertellen dat er iets gaande is, is er nooit
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ontwetendeziel schreef:
Meestal in de context en nav het gesprek iets in de trant van “ik zou echt willen dat mijn vrouw dezelfde interesses had als jij/ons”, en dan heb ik steevast gereageerd met iets in de trant van “dan moet je misschien duidelijk maken aan haar hoe belangrijk het voor je is”.
Dit is ongepast. Zowel hij die suggereert dat hij wilde dat zijn vrouw dezelfde interesses als jij hebt, als jij die erop ingaat en zegt wat zij dan moet zeggen. Afkappen dit dus.

Er zijn veel dubieuze figuren aan de top. Staren is geen teken van zielsverwantschap. Ook niet de blik bezitten waarmee je een ander kriebels in de buik kan bezorgen.

Het gemak waarmee hij jou na 2 maanden al hele persoonlijke appjes stuurt, je aan kan kijken over een volle werkvloer waarbij niemand iets echt door schijnt te hebben behalve jij, laat eerder een ervaren player zien dan iemand die hopeloos verliefd is. Dat er geen seks is, zegt nog niks. 2 maanden is echt een hele korte tijd. Het kan ook heel goed dat hij probeert jouw grenzen af te tasten en die stukje bij beetje te overschrijden. En mannen zeggen veel voor de jacht. Ook dat ze bij hun vrouw weggaan.

Hoe dan ook. Bescherm je reputatie. Mannen onderling op de werkvloer kunnen echt varkens zijn en hoe jonger de verovering is die ze aan de haak hebben geslagen, hoe beter. Terwijl vrouwen dan vaak (onterecht) het stigma krijgen dat ze zichzelf naar boven hebben gewipt. Je bent nieuw, je bent jong. Zorg dat je je hoofd erbij houdt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven