Help: verliefd op werkgever Geen OP

zaterdag 26 december 2020 om 14:56
Dit!ClumsyNinja schreef: ↑26-12-2020 13:59Als iemand na 2 maanden dingen zegt als: over 1,5 jaar wil ik bij mijn vrouw weg en mijn leven met je delen.
Dan is er iets anders aan de hand dan verliefdheid. Midlifecrisis ofzo.
Serieus, jij bent de werknemer en jij bent de andere vrouw: jij gaat de Sjaak zijn in dit verhaal.
En vergis je niet. Waarschijnlijk heeft de man dit al vaker gedaan.
Ik zou toch een andere baan zoeken.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.

zaterdag 26 december 2020 om 14:57
alongwiththesunshine schreef: ↑26-12-2020 14:53Lijkt me sterk dat die vuurwerk niet gepaard gaat met de nodige seksuele spanning, zeker als het om een heftige verliefdheid gaat, maar dat kun alleen jij weten (of voelen beter gezegd).
Aangezien jouw en zijn gevoelens zo heftig zijn betwijfel ik of het genoeg zal zijn om het zakelijk te houden.
Kun je niet kijken of je op een andere vestiging (als die er is) kan worden gezet? Of misschien een soortgelijke baan bij een soortgelijk bedrijf. Hij zal je daar vast bij willen helpen als hij je van speciale waarde vindt.
Sterkte!
Zeker een intense seksuele spanning, maar wel zonder erover te spreken.
Helaas geen andere vestiging en een soortgelijke baan bij een soortgelijk bedrijf is vooralsnog onmogelijk

zaterdag 26 december 2020 om 15:02
Vind je echt hem zo leuk of is het het idee?
Oudere man, bezet en heeft een gezin, ook nog je werkgever, dat kan niet, dat mag niet, ohhhh wat een spanning en drama. Ik denk dat je 'm diep in je hart veel minder leuk vindt dan je nu denkt. Als iets niet kan of mag wil je het extra graag en hoe langer het duurt hoe hoger de spanning oploopt. Dat voelt misschien als iets heel speciaals maar het is gewoon een cliché.
Oudere man, bezet en heeft een gezin, ook nog je werkgever, dat kan niet, dat mag niet, ohhhh wat een spanning en drama. Ik denk dat je 'm diep in je hart veel minder leuk vindt dan je nu denkt. Als iets niet kan of mag wil je het extra graag en hoe langer het duurt hoe hoger de spanning oploopt. Dat voelt misschien als iets heel speciaals maar het is gewoon een cliché.

zaterdag 26 december 2020 om 15:03
Hij zit in z'n midlifecrisis en ziet kans jou als minnares aan 't lijntje te kunnen houden. Na die 1,5 jaar is er tenslotte wel weer iets waardoor hij bij zijn vrouw zal blijven. De alimentatie blijft doorlopen tot het jongste kind 21/23 is en nog studeert. Ze zullen nu wellicht mooi wonen, maar als je de helft van het huis aan je vrouw moet betalen, dan wordt het toch 'n stuk onaantrekkelijker. Jijzelf hebt geen kinderwens dat je een oudere man met een reeds voltooid gezin zou willen overnemen?

zaterdag 26 december 2020 om 15:06
Wow Bellinis, thanks voor het verschaffen van inzicht in nota bene mijn eigen situatie. Vooral die laatste zinnen komen goed binnen.Bellinis schreef: ↑26-12-2020 14:54Dit is ongepast. Zowel hij die suggereert dat hij wilde dat zijn vrouw dezelfde interesses als jij hebt, als jij die erop ingaat en zegt wat zij dan moet zeggen. Afkappen dit dus.
Er zijn veel dubieuze figuren aan de top. Staren is geen teken van zielsverwantschap. Ook niet de blik bezitten waarmee je een ander kriebels in de buik kan bezorgen.
Het gemak waarmee hij jou na 2 maanden al hele persoonlijke appjes stuurt, je aan kan kijken over een volle werkvloer waarbij niemand iets echt door schijnt te hebben behalve jij, laat eerder een ervaren player zien dan iemand die hopeloos verliefd is. Dat er geen seks is, zegt nog niks. 2 maanden is echt een hele korte tijd. Het kan ook heel goed dat hij probeert jouw grenzen af te tasten en die stukje bij beetje te overschrijden. En mannen zeggen veel voor de jacht. Ook dat ze bij hun vrouw weggaan.
Hoe dan ook. Bescherm je reputatie. Mannen onderling op de werkvloer kunnen echt varkens zijn en hoe jonger de verovering is die ze aan de haak hebben geslagen, hoe beter. Terwijl vrouwen dan vaak (onterecht) het stigma krijgen dat ze zichzelf naar boven hebben gewipt. Je bent nieuw, je bent jong. Zorg dat je je hoofd erbij houdt.
Een varken kan blijkbaar ook verpakt zijn in een vriendelijk jasje. Vergat ik voor het gemak even.
zaterdag 26 december 2020 om 15:07
Ik lees gelijk al dat jij veel te streng voor jezelf bent. Heel mooi, die ambitie, maar je hebt niets op het spel gezet. Het leven zit vol gebeurtenissen waar je niet altijd grip op hebt. Dat je verliefd bent geworden, kun je niets aan doen. Hij ook niet. Het is jullie overkomen. Maar nu wordt het wel noodzaak om adequaat te gaan handelen. Voor jullie beiden. Niet alleen jij zou je verantwoordelijkheid moeten nemen, maar je werkgever des te meer. Dat hij je blijft opzoeken, vind ik menselijk, maar uiteindelijk egoïstisch en daarmee niet professioneel. Het belemmert jou in je werk. Ga om tafel met hem en bespreek het en laat hem jouw toekomst en carrière als uitgangspunt nemen. Laat hem zien dat jij de verstandigste bent van jullie tweeën. Succes.Ontwetendeziel schreef: ↑26-12-2020 14:51(...)
Ik lees het bovenstaande net terug en geef mezelf even rekenschap van de situatie.. Even los van hem en zijn vrouw: ík heb mijn jarenlange harde werken op het spel gezet. Wat de neuk.
alongwiththesunshine wijzigde dit bericht op 26-12-2020 20:24
3.40% gewijzigd
wij slapen nooit.

zaterdag 26 december 2020 om 15:10
En waarvoor? Voor iemand die je amper kent. Kans is groot dat hij je bespeelt to. En hij is de directeur en het is jouw eerste echt baan, makkelijk voor hem om indruk op je te maken.Ontwetendeziel schreef: ↑26-12-2020 14:51.
Ik lees het bovenstaande net terug en geef mezelf even rekenschap van de situatie.. Even los van hem en zijn vrouw: ík heb mijn jarenlange harde werken op het spel gezet. Wat de neuk.
Wat hij aan het doen is is verre van professioneel. Dus of hij is een malloot, of hij is gehaaid en jij bent er met open ogen in aan het trappen.
Dat staren en vuurwerk op werk, dat moet anderen toch ook opvallen? Reageren ze er niet of nauwelijks op? Dan is het geen unieke zielsverwantschap maar ben je al de zoveelste met wie ze hem dit zien doen.

zaterdag 26 december 2020 om 15:11
Snap wat je zegt. Ik heb vrijwel letterlijk gezegd tegen hem: “je kunt me niet kennen na 2 maanden, mogelijk ben je verliefd op het beeld dat je van me hebt etc etc”.Rachmaninoff schreef: ↑26-12-2020 15:02Vind je echt hem zo leuk of is het het idee?
Zelf voel ik dat niet zo maar wellicht is het bovenstaande natuurlijk ook gewoon op mij van toepassing en ben ik verliefd op het beeld dat ik van hem heb. Ah well.

zaterdag 26 december 2020 om 15:16
Viel mij ook op.
Als je hiermee doorgaat moet je je baan opzeggen TO, en als je hier niet mee doorgaat ook. Dus hoe dan ook. Met wat jullie al naar elkaar uitgesproken hebben lijkt mij “het voortaan zakelijk houden” een gepasseerd station.
zaterdag 26 december 2020 om 15:16
Ontwetendeziel schreef: ↑26-12-2020 14:31Dat is het nou juist. Hij benoemt niet vaak expliciet dat hij zijn vrouw wilt verlaten. Meestal in de context en nav het gesprek iets in de trant van “ik zou echt willen dat mijn vrouw dezelfde interesses had als jij/ons”, en dan heb ik steevast gereageerd met iets in de trant van “dan moet je misschien duidelijk maken aan haar hoe belangrijk het voor je is”.
We praten dus vaak over gemeenschappelijke interesses, waaronder maatschappelijke kwesties. Niks seksueels. Het is geen duidelijk en fout flirten maar oprecht een soort besef van zielsverwantschap. Als ik praat met een collega merk ik soms dat hij naar me “staart” en het moment dat we elkaar aankijken volgt een soort vuurwerk.
Oh bahbahbah, het is er zo een. Die denkt een onschuldig schaapje om z'n vinger te winden en is niet vies van wat egostrelerij (kijk dat jonge gansje mij eens aantrekkelijk vinden! ik lig nog goed in de markt!)
Trap hier niet alsjeblieft niet in.

zaterdag 26 december 2020 om 15:18
Ik zou wel eens bij dat sollicitatiegesprek hebben willen zijn als je in je OP 2x schrijft dat al die gemeenschappelijke kenmerken daar al tot uiting kwamen.
Ik zou denken dat het doel van een sollicitatiegesprek is:
- voor een werkgever: uit te zoeken wie de meest geschikte kandidaat is voor een bepaalde job. En niet de eerste beste (jong en onervaren, op alle gebied) sollicitant te zitten versieren.
- voor een werknemer: zich te verkopen, laten zien dat hij/zij de beste is, het hoofd nuchter te houden omdat er wel veel van afhangt. En niet al diep in de ogen van de persoon die tegenover hem/haar zit te kijken met als gevolg daarvan bij beiden vonken te laten ontstaan.
Deze man zal op dezelfde manier met elke sollicitant (die er een beetje op wil ingaan) omgaan. Op die manier kruidt hij zijn saaie, getrouwde bestaan.
Ik weet ook niet hoe dikwijls jullie al gesprekken hebben gehad die ongepast zijn tussen werkgever en werknemen. Voor zover denk ik al een aantal keer. En daarom zal je het heel moeilijk hebben het tij nog te keren. Je bent - samen met hem - al de verkeerde weg ingeslagen.
Ik zou denken dat het doel van een sollicitatiegesprek is:
- voor een werkgever: uit te zoeken wie de meest geschikte kandidaat is voor een bepaalde job. En niet de eerste beste (jong en onervaren, op alle gebied) sollicitant te zitten versieren.
- voor een werknemer: zich te verkopen, laten zien dat hij/zij de beste is, het hoofd nuchter te houden omdat er wel veel van afhangt. En niet al diep in de ogen van de persoon die tegenover hem/haar zit te kijken met als gevolg daarvan bij beiden vonken te laten ontstaan.
Deze man zal op dezelfde manier met elke sollicitant (die er een beetje op wil ingaan) omgaan. Op die manier kruidt hij zijn saaie, getrouwde bestaan.
Ik weet ook niet hoe dikwijls jullie al gesprekken hebben gehad die ongepast zijn tussen werkgever en werknemen. Voor zover denk ik al een aantal keer. En daarom zal je het heel moeilijk hebben het tij nog te keren. Je bent - samen met hem - al de verkeerde weg ingeslagen.
anoniem_653cd36ee8f8d wijzigde dit bericht op 26-12-2020 15:23
0.50% gewijzigd
zaterdag 26 december 2020 om 15:19
Bellinis schreef: ↑26-12-2020 14:54Dit is ongepast. Zowel hij die suggereert dat hij wilde dat zijn vrouw dezelfde interesses als jij hebt, als jij die erop ingaat en zegt wat zij dan moet zeggen. Afkappen dit dus.
Er zijn veel dubieuze figuren aan de top. Staren is geen teken van zielsverwantschap. Ook niet de blik bezitten waarmee je een ander kriebels in de buik kan bezorgen.
Het gemak waarmee hij jou na 2 maanden al hele persoonlijke appjes stuurt, je aan kan kijken over een volle werkvloer waarbij niemand iets echt door schijnt te hebben behalve jij, laat eerder een ervaren player zien dan iemand die hopeloos verliefd is. Dat er geen seks is, zegt nog niks. 2 maanden is echt een hele korte tijd. Het kan ook heel goed dat hij probeert jouw grenzen af te tasten en die stukje bij beetje te overschrijden. En mannen zeggen veel voor de jacht. Ook dat ze bij hun vrouw weggaan.
Hoe dan ook. Bescherm je reputatie. Mannen onderling op de werkvloer kunnen echt varkens zijn en hoe jonger de verovering is die ze aan de haak hebben geslagen, hoe beter. Terwijl vrouwen dan vaak (onterecht) het stigma krijgen dat ze zichzelf naar boven hebben gewipt. Je bent nieuw, je bent jong. Zorg dat je je hoofd erbij houdt.
1000x dit. Je ziet het nog niet omdat je pas kort in het werkende leven zit, maar echt, vertrouw op ons. Die man is geen goed nieuws en met die enorme connectie valt het allemaal mee.

zaterdag 26 december 2020 om 15:20
Het is een beetje wat we leren uit romantische films, oh drama oh drama, maar uiteindelijk vallen de soulmates elkaar in de armen. In het echt gaat het meestal niet zo, maar ja, dan zou het een saaie film worden. Ik denk dat best veel mensen een goede partner afslaan omdat het niet spectaculair genoeg verloopt, we denken dat dat zo hoort namelijk.Ontwetendeziel schreef: ↑26-12-2020 15:11Snap wat je zegt. Ik heb vrijwel letterlijk gezegd tegen hem: “je kunt me niet kennen na 2 maanden, mogelijk ben je verliefd op het beeld dat je van me hebt etc etc”.
Zelf voel ik dat niet zo maar wellicht is het bovenstaande natuurlijk ook gewoon op mij van toepassing en ben ik verliefd op het beeld dat ik van hem heb. Ah well.

zaterdag 26 december 2020 om 15:21
Meisje, denk eerst aan je eigen ego. Hij houdt ook geen rekening met jouw ego en gevoel anders had hij als werkgever nooit deze grens over gegaan, en dan thuis happy family spelen met vrouw en kinderen. Walgelijke vent dat is het. En echt TO google eens op midlifecrisis..Ontwetendeziel schreef: ↑26-12-2020 14:39Ik ben het heel erg eens met wat je zegt maar ben wel bang dat het zo hard brengen resulteert in een gekwetst ego. En dat wil ik voorkomen.
Wat ik met die zin bedoel is dat ik de beste wil worden in mijn vakgebied. En daar heb ik veel voor over. Dat is geen verplichting voor mijn werk maar wel een zekere ambitie.
zaterdag 26 december 2020 om 15:25

zaterdag 26 december 2020 om 15:33
Wat onprofessioneel, van jullie beiden. Jij wellicht een tikkie naïef en daarmee je baan en carrière op het spel gezet. Hij weet dondersgoed wat hij aan het doen is. Echt, trap daar toch niet in. Je bent er nu al vrij ver ingezogen en ik zou als het kan, een andere baan vinden. Voor nu, stel duidelijke grenzen en ga niet in op die persoonlijke gesprekken. Houd het werkgerelateerd en professioneel.

zaterdag 26 december 2020 om 15:35
Inderdaad dit! Je hebt nu deze baan en probeer op deze manier een zelfde functie te bemachtigen bij een ander bedrijf! Want dit gaat hem op langer termijn niet meer wordenVANTA schreef: ↑26-12-2020 15:33Wat onprofessioneel, van jullie beiden. Jij wellicht een tikkie naïef en daarmee je baan en carrière op het spel gezet. Hij weet dondersgoed wat hij aan het doen is. Echt, trap daar toch niet in. Je bent er nu al vrij ver ingezogen en ik zou als het kan, een andere baan vinden. Voor nu, stel duidelijke grenzen en ga niet in op die persoonlijke gesprekken. Houd het werkgerelateerd en professioneel.

zaterdag 26 december 2020 om 15:39
Het stomme is dus dat hij niet beantwoordt aan het type “egostreler”. Misschien naïef van mijn kant maar een grote interesse van mij is bijvoorbeeld spiritualiteit. Mijn vriendinnen zijn daar niet zo mee bezig. Hij bezoekt regelmatig spirituele coaches, die hem - naar zijn eigen zeggen - de vraag voor hebben gelegd “of zijn partner soms graag (beroep dat wij uitoefenen) wil worden”. Een andere coach vertelde hem (net voordat ik begon met werken) dat de “perfecte partner binnenkort zou binnenstappen op werk”. Hij interpreteerde “partner” al werkpartner maar gaf aan dat hij nu inzag dat het niet Sloeg op een werkpartner maar op een liefdespartner.
Ja. Ik lees ook dit terug en voel me (oprecht) hopeloos naïef. Valkuil van verliefdheid.

zaterdag 26 december 2020 om 15:43
Noemt men waarzeggers tegenwoordig ook al coaches?Ontwetendeziel schreef: ↑26-12-2020 15:39Hij bezoekt regelmatig spirituele coaches, die hem - naar zijn eigen zeggen - de vraag voor hebben gelegd “of zijn partner soms graag (beroep dat wij uitoefenen) wil worden”. Een andere coach vertelde hem (net voordat ik begon met werken) dat de “perfecte partner binnenkort zou binnenstappen op werk”. Hij interpreteerde “partner” al werkpartner maar gaf aan dat hij nu inzag dat het niet Sloeg op een werkpartner maar op een liefdespartner.
zaterdag 26 december 2020 om 15:44
Bekijk dit eens (eerste 20 afleveringen), jij bent net als Laura en hij Mark in deze serie en zie hoe zoiets gigantisch fout gaat.
https://www.youtube.com/results?search_ ... n+minnares
https://www.youtube.com/results?search_ ... n+minnares