Man beschuldigd mij van vreemdgaan [Geen OP]

zaterdag 26 december 2020 om 21:22
Lees het topic evenRodeRoosOpWitteZijde schreef: ↑26-12-2020 09:32De vraag stellen is hem beantwoorden, Hij gaat dus zelf vreemd, Scheiding aanvragen, niets meer aan doen. Sterkte!

Frankly my dear, I don"t give a damn

zaterdag 26 december 2020 om 21:31
Doe niet zo dom.RodeRoosOpWitteZijde schreef: ↑26-12-2020 09:32De vraag stellen is hem beantwoorden, Hij gaat dus zelf vreemd, Scheiding aanvragen, niets meer aan doen. Sterkte!
zaterdag 26 december 2020 om 21:51
Brrr wat een engerd zeg. Weet je zeker dat hij geen persoonlijkheidsstoornis heeft met zijn nare gedrag? Ik zou maar eens goed boos op hem worden en een harde grens trekken. Hij houdt op met ongefundeerde beschuldigen uiten zonder enig bewijs, of je gaat zelf nadenken of jij nog wel met hem verder wilt. Dit gedrag kan écht niet door de beugel. Of hij nou depressief is of niet. Dat is geen excuus. Je hoeft niet alles te pikken. Temeer daar dit dus al jaren duurt. Het is geen eenmalige episode. Sneu voor de kids ook, zo’n vader.
zaterdag 26 december 2020 om 21:58
Het gaat niet eens alleen om gevaarlijk. Het gaat erom dat je een relatie hebt met iemand die al jaren vér over je grenzen gaat. Waarvoor je jezelf al jaren wegcijfert en opoffert. Waarom zou je daarmee verder gaan. Dan doe je jezelf en je kinderen tekort.viva-amber schreef: ↑25-12-2020 10:37Ik vind hem eruit zetten gewoon veel te ver gaan. Niet iedereen wordt gevaarlijk, de meeste mensen niet. Sommige mensen worden eerder apatisch. Hij is aanspreekbaar en werkt mee aan hulpverlening. Het verloop is bij iedereen verschillend. Wanneer hij zijn omgeving niet meer kan vertrouwen dan is de kans groter dat hij decompenseert. Rustig blijven en geen discussies aan gaan is veel belangrijker dan iemand de deur uit werken zodat het vertouwen weg is.

zondag 27 december 2020 om 09:47
Het was niet mijn tekst, maar wel hetzelfde meegemaakt. Nu begin 40 en in therapie om het te verwerken. Een vader die het hele gezin domineerde en een moeder die de kinderen niet beschermd heeft. Ik ben ontzettend gevoelig voor stemmingen in een ruimte en kan volledig in paniek schieten als ik weer naar dat gevoel van vroeger terug ga. Zelfvertrouwen is nooit opgebouwd en een heel makkelijk doelwit voor pesters. Mijn leven had er zo anders uitgezien als ik niet emotioneel mishandeld was. Maar nu leer ik ermee omgaan en ik kom er sterk uit!
zondag 27 december 2020 om 10:30
O ja en nog wat: blowen wordt altijd afgeraden als mensen depressief zijn. Omdat het je stemming nog meer kan verslechteren en therapie dan minder effect heeft. Goed dus dat hij sinds kort gestopt is, maar had hij al veel eerder moeten doen.
https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/ ... roorzaken/
Verder bestaat behandeling van depressie oa uit activatie (weer dingen ondernemen, structuur aanbrengen in je dag, sporten etc). Als jij alles van hem overneemt en in je eentje een heel gezin draaiende houdt,, hoeft hij dus ook niks te doen.
https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/ ... roorzaken/
Verder bestaat behandeling van depressie oa uit activatie (weer dingen ondernemen, structuur aanbrengen in je dag, sporten etc). Als jij alles van hem overneemt en in je eentje een heel gezin draaiende houdt,, hoeft hij dus ook niks te doen.
zondag 27 december 2020 om 10:58
Marper schreef: ↑27-12-2020 09:47Het was niet mijn tekst, maar wel hetzelfde meegemaakt. Nu begin 40 en in therapie om het te verwerken. Een vader die het hele gezin domineerde en een moeder die de kinderen niet beschermd heeft. Ik ben ontzettend gevoelig voor stemmingen in een ruimte en kan volledig in paniek schieten als ik weer naar dat gevoel van vroeger terug ga. Zelfvertrouwen is nooit opgebouwd en een heel makkelijk doelwit voor pesters. Mijn leven had er zo anders uitgezien als ik niet emotioneel mishandeld was. Maar nu leer ik ermee omgaan en ik kom er sterk uit!

Frankly my dear, I don"t give a damn