Help: verliefd op werkgever Geen OP

26-12-2020 12:35 136 berichten
..
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-12-2020 13:04
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen zijn genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Vivaforum
99.83% gewijzigd
Ik mag toch aannemen dat jullie deze zielsverwantschap uitvoerig hebben besproken? Dan is er ook over jullie werkgever-werknemer relatie gesproken. Wat zei hij daar over?
Praten jullie wel eens over James Joyce?
Waterverf schreef:
27-12-2020 01:30
Ik mag toch aannemen dat jullie deze zielsverwantschap uitvoerig hebben besproken? Dan is er ook over jullie werkgever-werknemer relatie gesproken. Wat zei hij daar over?

Ja. Dat het een lastige situatie is. Dat hij het kantoor geen schade aan wilt richten etc. En om op een eerdere vraag terug te komen, het is ook niet onopgemerkt gebleven op werk. Ik heb opmerkingen gekregen in de trant van “goh wat fijn dat jullie het zo goed met elkaar kunnen vinden want jullie werken natuurlijk veel samen komende jaren” en “goh jullie hebben wel echt dezelfde interesses/hobby’s”.

Fijn te vernemen dat de hele situatie zo ongeloofwaardig overkomt. Lets cut the crap: what to do? Ik zit komende week op (een vrijwel leeg) kantoor te werken aan een groot dossier waarin ik hoofdzakelijk samen met hem werk. Ja, ik heb gevoelens. Ja, hij heeft gevoelens. Hoe manage ik dit?
Alle reacties Link kopieren
Door zelf the cut te crappen en professionele afstand te houden en in te zien dat hij je bespeelt als een viool, een tweede viool
lorrelies wijzigde dit bericht op 27-12-2020 08:34
1.15% gewijzigd
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Nu je je hebt gerealiseerd dat een man die zijn vrouw bedriegt met een vrouw van de helft van zijn eigen leeftijd die in een afhankelijke positie zit, niet te beroerd is om te liegen en bereid is die vrouw daar volledig voor op te laten draaien qua carrière en reputatie niet echt een leuke vent is voor de rest van je leven zou je dat tegen hem kunnen zeggen en met dit gedoe stoppen.

Of je hebt de seks waar je zon zin in hebt in het lege kantoor. Dit is je kans.
Ontwetendeziel schreef:
26-12-2020 14:12
Dank voor jullie inzichten. Dit is mijn eerste ‘echte’ baan na mijn afstuderen. De omgang is vrij relaxed binnen het bedrijf; collega’s stappen vrij gemakkelijk binnen. Wat adviseren jullie te doen als hij weer binnenstapt in mijn kamer om allerlei (niet werkgerelateerde) kwesties te bespreken? Lijkt me vreemd om hem te verzoeken weg te gaan aangezien het zijn bedrijf is..
Je hebt het al veel te ver laten komen. Ik zou een andere baan zoeken als ik jou was.
Ontwetendeziel schreef:
26-12-2020 15:39
Het stomme is dus dat hij niet beantwoordt aan het type “egostreler”. Misschien naïef van mijn kant maar een grote interesse van mij is bijvoorbeeld spiritualiteit. Mijn vriendinnen zijn daar niet zo mee bezig. Hij bezoekt regelmatig spirituele coaches, die hem - naar zijn eigen zeggen - de vraag voor hebben gelegd “of zijn partner soms graag (beroep dat wij uitoefenen) wil worden”. Een andere coach vertelde hem (net voordat ik begon met werken) dat de “perfecte partner binnenkort zou binnenstappen op werk”. Hij interpreteerde “partner” al werkpartner maar gaf aan dat hij nu inzag dat het niet Sloeg op een werkpartner maar op een liefdespartner.

Ja. Ik lees ook dit terug en voel me (oprecht) hopeloos naïef. Valkuil van verliefdheid. :(
En daar trap jij in ??? Hopeloos naïef is dan nog zacht uitgedrukt. Als jij volgende keer vertelt dat het je grote droom is bomen te gaan planten in de Sahara of iets dergelijks, is dat waarschijnlijk ook iets waar hij toch zo’ n interesse in heeft ( en veel kans dat er dan verzucht wordt dat zijn vrouw hem tegenhoudt want die begrijpt hem niet maar jij bent zo ánders blabla ).
Dus deze man is al 100 jaar getrouwd met een vrouw waarmee hij zo niet gelukkig is dat hij wil scheiden. Maar dat doet hij niet. Dan wil hij het dus niet. Laat je niets wijsmaken.

Heeft hij ook goed gepland, samen op een leeg kantoor dagenlang aan een groot dossier werken. Dat was echt niet per ongeluk.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Noia schreef:
26-12-2020 15:14
Overdrijf je niet sterk?
Ik lees veel woorden als:
Fantastisch, geweldig, prachtig, intens, bizar, zielsverwantschap, ongekende verbinding enz enz.
Volgens mij kijkt ze naar Temptation Island. Vliegen de woorden als diepe connectie en verbinding ook om je oren.
Mumper schreef:
27-12-2020 02:35
Praten jullie wel eens over James Joyce?
:rofl:
Duchesnea schreef:
27-12-2020 08:44
En daar trap jij in ??? Hopeloos naïef is dan nog zacht uitgedrukt. Als jij volgende keer vertelt dat het je grote droom is bomen te gaan planten in de Sahara of iets dergelijks, is dat waarschijnlijk ook iets waar hij toch zo’ n interesse in heeft
Dit is natuurlijk wel leuk om uit te testen. Onwaarschijnlijke interesses veinzen.
Wereldkampioen paalzitten worden.
Een passie hebben voor veganistische cupcakes.
Postzegels verzamelen van voormalige koloniën.
Ik ben dus niet de enige die denkt dat dit verhaaltje verzonnen is, of op zijn minst zwaar aangedikt.
Ontwetendeziel schreef:
27-12-2020 07:31
Ja. Dat het een lastige situatie is. Dat hij het kantoor geen schade aan wilt richten etc.
Maar geen woord over goed werkgeverschap, jouw positie als nieuw werknemer?
Dat zou je al genoeg moeten zeggen.
Hij denkt met zijn l*l. En is een l*l.
Deze baan gaat m niet worden.
Leer hiervan voor jezelf.
TO, je moet hem eens appen op een ogenblik dat je zeker weet dat hij bij zijn familie is. Met aanstaande oudejaarsavond of de dag nadien, nieuwjaar heb je mogelijkheden.

En dan eens chronometreren hoe lang het duurt vooraleer hij je antwoordt. Ik wed dat dat lang gaat duren.
Tsja, dit is al behoorlijk naar de gallemiezen dus een nieuwe baan zou t beste zijn. Als je dat niet wil zou ik aangeven dat je echt een fantastische man aan het daten bent (via tinder ofzo) en dat t je zielsverwant lijkt te zijn en heel snel serieus aan t worden is. Wel even goed bedenken wat voor iemand dat zou zijn, werk, hobbies, geboorteplaats etc want je gaat vragen krijgen vanuit hem.

Ja, liegen is niet goed maar je werkgever liegt ook dat ie barst dus wat maakt dat uit.
Oplossing is lastig want jullie zijn zulke enorme zielsverwanten en er is verder niemand die jullie begrijpt.
Net zoals er totaal geen vergelijkbare functie te krijgen is.
Gelukkig zit je niet klem ofzo.

Hij staat in de weg om de beste te worden in jouw vak.
Want als het iets wordt tussen jullie komt dat altijd uit. Hij is dan de man die het goed voor elkaar had en jij de verleidster. Jij moet altijd weg en dan heb je nog steeds geen andere baan.

Dus zoek een andere baan, het zal er toch van komen.
Of hoop dat een andere zoolmeet in het bedrijf komt waar hij zijn pijlen op kan richten.

Mannen veranderen niet. Een vriendin van mij kwam binnen als stagiaire en het klikte enorm met de baas. Die was bezet. Ze zei dat ze dan wel zou wachten tot het uit was. Er is heel netjes niks gebeurd tot het uit was. Tien jaar later scharrelt hij erbij met een vrouw die niet zo lang kon wachten.

Voor nu zou je een spirituele boodschap gekregen kunnen hebben dat je je op je carrière moet richten en niet af laten leiden door relaties.
Ik denk dat je jezelf helpt als je toestaat hem te zien voor wat hij is: manipulatief en overspelig. Dat klinkt toch niet als iemand om graag ook privé mee om te gaan?
Ontwetendeziel schreef:
Ja. Dat het een lastige situatie is. Dat hij het kantoor geen schade aan wilt richten etc. En om op een eerdere vraag terug te komen, het is ook niet onopgemerkt gebleven op werk. Ik heb opmerkingen gekregen in de trant van “goh wat fijn dat jullie het zo goed met elkaar kunnen vinden want jullie werken natuurlijk veel samen komende jaren” en “goh jullie hebben wel echt dezelfde interesses/hobby’s”.

Fijn te vernemen dat de hele situatie zo ongeloofwaardig overkomt. Lets cut the crap: what to do? Ik zit komende week op (een vrijwel leeg) kantoor te werken aan een groot dossier waarin ik hoofdzakelijk samen met hem werk. Ja, ik heb gevoelens. Ja, hij heeft gevoelens. Hoe manage ik dit?
Tijd om te leren gevoel en verstand te gaan scheiden. Dus prima die gevoelens, geniet er lekker van voor jezelf. Maar die hebben geen plek op de werkvloer. Daarin moet je gewoon wat discipline laten zien. En anders inderdaad handdoek in de ring en op zoek gaan naar een andere baan. Kun je niet vanaf huis aan het dossier werken?
Ontwetendeziel schreef:

Hij heeft het kantoor, jou, zijn huwelijk, zijn kind en jouw collega's schade aangedaan op het moment dat hij je aannam. Díe beslissing is niet (alleen maar) gebaseerd geweest op jouw werk-inhoudelijke kwaliteiten. Hij had beter moeten weten en plaatste zij eigen 'ik' helemaal bovenaan. Bewust. Hij koos willens en wete s voorbiwta, wasrvan hij wíst dat het al die mensen schade zou gaan opleveren.

Wat zegt het over jouw 'soul' dat je je dáár mee verwant voelt...... ?
Geen enkele echt leuke man verlaat zijn gezin voor een lekker ding wat hij net kent. Amper kent dus. Geen enkele echt leuke man laat de liefde van zijn leven 1,5 jaar wachten voor de middelbare school van zijn kind (die daarna verder gaat leren waarschijnlijk, dus wat is het verschil?). Het is dus geen leuke man...

Zeg: Joop ik vind je echt heel aardig maar ik wil het professioneel houden tussen ons.

Doe: geen diepe gesprekken en uitspreken van allerlei wensen en gevoelens. Hij is je baas. Wees professioneel. Dit kan alleen maar verkeerd uitpakken. Al zouden jullie wel wat krijgen heb je de breuk van een gezin op je geweten en de kans is groot dat hij jou hetzelfde flikt met de volgende soulmate.
To, ben denk je dat je met een charismatisch figuur te maken hebt die een ander moreel kompas (geen) heeft dan dat jij hebt.
Dit is geen liefde of verbinding, want dan had hij dit nooit zo aangepakt.
Ik heb zelf weleens een leuke klik met een getrouwde collega gehad.
Niks mee gebeurd maar dat lag niet aan mij, zeg maar.
Die man kwam na een paar jaar naar me toe, gescheiden, had zijn shit voor elkaar, had een andere functie, ik was er allang weg, en vertelde me dat hij me nooit uit zijn hoofd heeft kunnen zetten.
Dat paste ook waarom ik die man zo fantastisch vond, door en door integer.
Helaas niks geworden behalve een leuk af en toe contact, hij is nu erg gelukkig met een andere dame die ik toevallig ook ken.
Kortom er zijn zat manieren zo'n situatie aan te vliegen en wat hij doet is niet OK naar jou toe (of alle betrokkenen).
Bulbul schreef:
26-12-2020 14:40
Als je helder hebt wat jij wilt in deze situatie en daarnaar handelt, kan het allemaal best goedkomen. Maar volgens mij heb je dat nog niet helemaal helder.
Dit dus. Als jij je boodschap rechtlijnig brengt en er consequent naar handelt, zal hij dat echt wel respecteren en je ook ‘met rust’ laten. Maar dan moet die onderliggende energie ook duidelijk zijn. Nee zeggen en er niet helemaal achter staan, werkt niet. Daar zul je duidelijk in moeten zijn, maar volgens mij heb je jezelf nog niet helemaal overtuigd.
..
Ontwetendeziel schreef:
27-12-2020 11:20
..
Aha. Dus dit was niet wat je wilde horen?
JackyBee schreef:
27-12-2020 01:29
Rare toestand hoor, dat hij tijdens de sollicitatie gesprekken ruimte creëert om al zulke zaken te bespreken etc. Dat is onprofessioneel maar vooral grensoverschrijdend.
Het punt is dat jij een jonge meid bent en dat de machtsverhoudingen niet gelijk zijn, en hij daar in zijn positie en in de setting waar jullie inzitten, misbruik van maakt.
Eigenlijk is het een typisch #metoo verhaal: jonge vrouw solliciteert voor haar eerste baan, heeft daar alles voor over en veel oudere werkgever maakt daar direct misbruik van.
Het is zeer ongepast en als je mijn dochter was en ik was hiervan op de hoogte, dan zou ik op hoge poten verhaal gaan halen bij die kerel.
Niet aan beginnen TO, echt niet doen.

Er is toch niet altijd sprake van #metoo wanneer er een machtsverhouding is? Niet elke vrouw is kwetsbaar. Als niet-kwetsbare vrouw kun je nog altijd je eigen verstand gebruiken.

#metoo verliest zijn betekenis wanneer het te pas en te onpas gebruikt wordt. Je hebt ook aandachsgeile mensen die er op kicken dat een man in een hoge positie op ze geilt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven