Partner wil niet trouwen Geen OP
zondag 27 december 2020 om 19:16
Maar ze hebben een GP toch? Dat is hetzelfde als trouwen, behalve dan dat je die symbolische ja niet uitspreekt. Maar je tekent nog steeds voor hetzelfde. En je kan scheiden zonder rechter. Maar verder exact dezelfde plichten. Dus tenzij die vent echt geen idee heeft wat een GP inhoudt (zoals mijn neef), zijn te toch getrouwd?Luci_Mster2 schreef: ↑27-12-2020 19:13Maar goed naast alle beweringen die helemaal niet kloppen wilde hij ooit wel trouwen en ergens is dat veranderd en daar kan TO best eens een zeer goed gesprek over willen.
Want als zij nog wel wil en hij niet meer moet je daar wel echt over hebben.
zondag 27 december 2020 om 19:18
Ik bedoelde meer dat je ook eenzijdig van mening kan veranderen zonder dat je daarmee meteen onbetrouwbaar wordt.
Overigens vermoed ik dat hij vooral geen zin in een bruiloft had, gezien de GP die hij wel wilde tekenen.

zondag 27 december 2020 om 19:19
Ik moet de eerste met een GP die een trouwring draagt of een feest geeft toch ook nog altijd tegenkomen.dannas schreef: ↑27-12-2020 19:16Maar ze hebben een GP toch? Dat is hetzelfde als trouwen, behalve dan dat je die symbolische ja niet uitspreekt. Maar je tekent nog steeds voor hetzelfde. En je kan scheiden zonder rechter. Maar verder exact dezelfde plichten. Dus tenzij die vent echt geen idee heeft wat een GP inhoudt (zoals mijn neef), zijn te toch getrouwd?
Hier ben ik trouwens consequent over "mijn partner" of "mijn vriend" ipv "mijn man" blijven spreken tot de dag dat er een ring rond mijn vinger zat.
Ook al waren we al jaren samen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
zondag 27 december 2020 om 19:21
Dat is jouw mening. Ik heb dit standpunt niet zelf bedacht, ik heb het iemand horen zeggen die er mee zat.Luci_Mster2 schreef: ↑27-12-2020 19:08Het is voor niemand erg. Je kan het graag willen omdat je het fijn vindt maar meer waarde hangt er niet aan.
En ging vooral om de bewering die je deed, die klopte sowieso niet.
zondag 27 december 2020 om 19:27
Dat ze er zo mee zat dat hij haar met kerst ten huwelijk had gevraagd jaren geleden, zij enthousiast jurken was gaan zoeken en ze zelfs 2x naar een trouwbeurs zijn geweest en hij toen ineens niet meer wilde, ze nu een GP en kinderen hebben (ergo getrouwd zijn) en het haar af en toe kon aanvliegen dat ze daar toch wel verdrietig over was en of iemand dat herkende.

zondag 27 december 2020 om 19:29
Hier ben ik. Wel een ring.Wissewis schreef: ↑27-12-2020 19:19Ik moet de eerste met een GP die een trouwring draagt of een feest geeft toch ook nog altijd tegenkomen.
Hier ben ik trouwens consequent over "mijn partner" of "mijn vriend" ipv "mijn man" blijven spreken tot de dag dat er een ring rond mijn vinger zat.
Ook al waren we al jaren samen.
Geen feest en mijn eigen achternaam. Als grapje/compromis draag ik nu een mooie ring gekregen van mijn partner

zondag 27 december 2020 om 19:32
Hoe doe je dat als je kinderen krijgt? Dan ben jij dadelijk de enige die een andere naam draagt want kinderen krijgen de naam van de vader.
Dit was niet mening. En wel van jou een niet kloppende bewering.
zondag 27 december 2020 om 19:32
dannas schreef: ↑27-12-2020 19:27Dat ze er zo mee zat dat hij haar met kerst ten huwelijk had gevraagd jaren geleden, zij enthousiast jurken was gaan zoeken en ze zelfs 2x naar een trouwbeurs zijn geweest en hij toen ineens niet meer wilde, ze nu een GP en kinderen hebben (ergo getrouwd zijn) en het haar af en toe kon aanvliegen dat ze daar toch wel verdrietig over was en of iemand dat herkende.
Ah okay - nouja, ik snap nog niet dat het gewist moest worden. Reacties waren okay. En ze is verder ook prima in staat om andere genante topics te laten staan.

zondag 27 december 2020 om 19:49
Ik snap to wel.
Ik heb niks met trouwen, het lijkt me helemaal niet leuk zo'n dag. Maar wat ik wel mis is een soort gelofte, een openbare belofte dus.
Ik heb dit inderdaad zo besproken, dat ik wel een 'ik voel me speciaal' moment mis.
Ik heb toen een heel lieve brief van mijn man (ik noem hem mijn man omdat het een man is) gekregen en een zelf ontworpen ring.
Als je altijd van een huwelijk hebt gedroomd is wat to beschreef het gewoon niet.
Ik denk dat ze er zelf actie in moet ondernemen.
Ik heb niks met trouwen, het lijkt me helemaal niet leuk zo'n dag. Maar wat ik wel mis is een soort gelofte, een openbare belofte dus.
Ik heb dit inderdaad zo besproken, dat ik wel een 'ik voel me speciaal' moment mis.
Ik heb toen een heel lieve brief van mijn man (ik noem hem mijn man omdat het een man is) gekregen en een zelf ontworpen ring.
Als je altijd van een huwelijk hebt gedroomd is wat to beschreef het gewoon niet.

zondag 27 december 2020 om 19:50
Dat kan gewoon als je een GP aangaat, het is alleen niet verplicht zoals bij een huwelijk.Surebaby schreef: ↑27-12-2020 19:49Ik snap to wel.
Maar beetje nutteloos om nu achteraf te lopen klagen dat je het liever anders had gedaan. Dat kan niet meer.
zondag 27 december 2020 om 19:56

zondag 27 december 2020 om 20:00
Een huwelijksaanzoek doen maar vervolgens niet willen trouwen is natuurlijk hartstikke lullig.
Maar kennelijk zijn jullie tot een compromis gekomen in de vorm van een GP. Als dat voor jou niet voldoende was, waarom heb je er dan mee ingestemd? En wat wil je daar nu nog aan doen dan? Alsnog die witte jurk en die bruiloft? Ik vrees toch echt dat dat een gepasseerd station is.
Maar kennelijk zijn jullie tot een compromis gekomen in de vorm van een GP. Als dat voor jou niet voldoende was, waarom heb je er dan mee ingestemd? En wat wil je daar nu nog aan doen dan? Alsnog die witte jurk en die bruiloft? Ik vrees toch echt dat dat een gepasseerd station is.
zondag 27 december 2020 om 20:00
Ze had van dat GP ook gewoon iets romantisch kunnen maken. Of gewoon die hele GP weigeren. Als een bruiloft (hoe klein en eenvoudig ook) en een huwelijk zo belangrijk voor je zijn dan moet je niet akkoord gaan met een GP zonder feestje of wat dan ook. Als je dat wel doet dan is het wep een beetje achteraf gemiep.

zondag 27 december 2020 om 20:02
Precies dit dus.dannas schreef: ↑27-12-2020 20:00Ze had van dat GP ook gewoon iets romantisch kunnen maken. Of gewoon die hele GP weigeren. Als een bruiloft (hoe klein en eenvoudig ook) en een huwelijk zo belangrijk voor je zijn dan moet je niet akkoord gaan met een GP zonder feestje of wat dan ook. Als je dat wel doet dan is het wep een beetje achteraf gemiep.

zondag 27 december 2020 om 20:50
Misschien geldt dat voor jullie persoonlijke situatie, maar vorige week nog in het nieuws dat anno 2020 nog steeds een vrouw na de geboorte van het eerste kind er gemiddeld 46% in inkomen op achteruit gaat en de man 0%. Daar zou ik de conclusie uit trekken dat voor de meeste vrouwen met een kinderwens trouwen of GP zeker niet overbodig of achterhaald is om financieel niet enorm de klos te zijn bij mislopen van de relatie.
Ik heb de OP gemist, maar begrijp dat er wel een GP is en ook kinderen. Dan mis je dus idd alleen een bruiloft, en daar zou ik niet wakker van liggen. Tenzij jij of je man willen emigreren naar of vaak verblijven in een land dat een GP niet erkent.
zondag 27 december 2020 om 21:08
Als je het instituut trouwen zou afschaffen zou het vrouwen misschien ook eens dwingen gewoon te regelen dat ze zichzelf en hun kinderen kunnen bedruipen. Ik vind het echt schokkend hoe weinig vrouwen in Nederland dit niet als een noodzaak zien maar willens en wetens zichzelf in een afhankelijke positie zetten, vaak ook nog van een man die weinig tot niet in huishouden of kinderzorg doet. Dit forum staat er vol mee. Ik zie het in mijn omgeving. Onbegrijpelijk in deze tijd. Zonder dat huwelijks als vangnet zouden vrouwen dat misschien eens anders gaan regelen en doen.forumfossiel schreef: ↑27-12-2020 20:50Misschien geldt dat voor jullie persoonlijke situatie, maar vorige week nog in het nieuws dat anno 2020 nog steeds een vrouw na de geboorte van het eerste kind er gemiddeld 46% in inkomen op achteruit gaat en de man 0%. Daar zou ik de conclusie uit trekken dat voor de meeste vrouwen met een kinderwens trouwen of GP zeker niet overbodig of achterhaald is om financieel niet enorm de klos te zijn bij mislopen van de relatie.
Ik heb de OP gemist, maar begrijp dat er wel een GP is en ook kinderen. Dan mis je dus idd alleen een bruiloft, en daar zou ik niet wakker van liggen. Tenzij jij of je man willen emigreren naar of vaak verblijven in een land dat een GP niet erkent.

zondag 27 december 2020 om 21:22
Maar waarom ligt die verantwoordelijkheid alleen bij de vrouw? Wanneer gaan mannen het ook als vanzelfsprekend beschouwen om niet (meer dan ) fulltime te werken. Dus hoe gaan we mannen dan dwingen om hun vrouwen niet financieel afhankelijk te laten worden?
Ik lees hier heel vaak dat de vrouw haar parttime baan en de zorg voor kinderen niet gecombineerd krijgt en in plaats van dat de man bijspringt en zijn deel van de zorgtaken op zich neemt, die vrouw dan maar minder gaat werken. Juist het afschaffen van het instituut huwelijk maakt het voor mannen nog makkelijker om kinderen op de wereld te zetten waar vrouwen vervolgens opdraaien voor opvoeding en het feit dat tijd investeren in de opvoeding ten koste gaat van de tijd die je kunt investeren in het vergaren van inkomen.
Ik lees hier heel vaak dat de vrouw haar parttime baan en de zorg voor kinderen niet gecombineerd krijgt en in plaats van dat de man bijspringt en zijn deel van de zorgtaken op zich neemt, die vrouw dan maar minder gaat werken. Juist het afschaffen van het instituut huwelijk maakt het voor mannen nog makkelijker om kinderen op de wereld te zetten waar vrouwen vervolgens opdraaien voor opvoeding en het feit dat tijd investeren in de opvoeding ten koste gaat van de tijd die je kunt investeren in het vergaren van inkomen.
zondag 27 december 2020 om 23:32
Wij zijn een samengesteld gezin. Wij hebben 4 achternamen. En ik leef nog steeds.Luci_Mster2 schreef: ↑27-12-2020 19:05Ook niet waar, dat kan je bij de eerste gewoon nog kiezen hoor.. Maar je kan ook de naam van de moeder kiezen.
En er is ook helemaal niets ergs aan dat een van de ouders een andere naam heeft. Er gebeurt echt niets heel ergs ofzo.
zondag 27 december 2020 om 23:38
Wat is dit nou weer voor een ouderwetse reactie?? O.o Ik bedoel, je kunt met een GP OOK de naam van je partner aannemen (hoeft niet perse van de man te zijn natuurlijk), je kunt ook zonder de naam van je partner aan te nemen, de kinderen de naam van de moeder geven. Mogelijkheden te over en geen enkele mogelijkheid levert in wat voor een vorm dan ook een risico of levensbedreigende situatie op voor wie dan ook.
zondag 27 december 2020 om 23:42
Ooooowww.... maar dat is dan vast HEEL erg voor de kinderen, dan weten ze niet waar ze écht bij horen!abracadabra schreef: ↑27-12-2020 23:32Wij zijn een samengesteld gezin. Wij hebben 4 achternamen. En ik leef nog steeds.