Collega's of ?

27-12-2020 19:20 35 berichten
Ik heb een relatie van 6 jaar.
Sinds 2017 kreeg ik een nieuwe baan.
Toen leerde ik mijn collega kennen, waar ik goed mee overweg kon. Vanaf het begin klikte het goed en op ten duur hadden we er voor gezorgd dat alle werkdagen die wij moesten werken, samen waren. In het begin werkte hij maar 1 dag met mij en hadden wij de rest van week verschillende werkdagen. Maar goed! Het klikte en wij werkte daarom dus ook veel samen. Vaak na werk deden we nog een drankje en bleven we even zitten om gezellig te kletsen. Ook hij had een relatie van 1.5 jaar toen die tijd! Helaas ging dit allemaal niet zo goed en hij vertrouwde mij vanaf het begin. Ik zei dat hij mij altijd kon appen of bellen als ik hem ergens mee kon helpen. Op ten duur dacht zijn vriendin dat hij vreemd ging... met mij. Aangezien zij erachter kwam dat hij wel eens berichten stuurde naar mij over hun ruzies en mij advies vroeg! Ook het na werk blijven zitten vond zij niet oke.. Hij vond op ten duur dat hij eieren liep en de relatie ging uit. We hebben toen nog kort samen gewerkt en uiteindelijk door omstandigheden m.b.t werk ging ik ergens anders werken. Wij vonden het allebei heel erg jammer omdat we allebei nog nooit met zoveel plezier hebben gewerkt als toen. Een half jaar later sprak ik hem toevallig omdat ik een foto stuurde naar een lijst mer vrienden waar ik was. Hij berichten terug op mijn foto dat hij in de buurt was en of ik even een praatje kwam maken bij het winkelcentrum. Vervolgens hebben we daar even gepraat en hij zei: wauw je ziet er zo goed uit! Ik zei: dankjewel! Op dat moment kwam mijn vriend langs en werd heel erg boos. Ik ging naar huis en kreeg nog een hoop ruzie. Ik durfde vanwege de reactie van mijn partner niet te vertellen dat ik een praatje maakte met mijn oude collega, omdat ik weet dat hij zo woedend kan worden als hij jaloers word. Maar goed! Ik hield contact met mijn collega en ging op ten duur een keertje langs bij hem. Als snel kwam ik er achter dat hij mij leuk vond! Ik heb hem uitgelegd dat ik een vriend heb en ik best vrienden wil zijn, maar dat er meer dan dat niet in zit. Hij begreep dat zei hij en hij wilde alsnog wel graag mij zien, maar gewoon als vrienden. Regelmatig ging ik langs en we keken films en praten over van alles en nog wat. Heel af en toe ging mijn vriend wel eens mee, maar ik ging vaker alleen. Dit gaat al 3 jaar zo... maar in de tussentijd werd het closer en closer, ook al is dit een heel tegenstrijdig gevoel voor mij. Ik wil er niet aan toegeven... Op ten duur heeft hij mij ook verteld dat hij het heel moeilijk vind om mij te zien met mijn vriend. Ik wist eigenlijk niet zo goed wat ik hiermee moest. Uiteindelijk ben ik weer voor hun gaan werken maar op een andere locatie die pas geopend is. In eerste instantie zou ik met iemand anders werken, maar mijn oude collega/vriend heeft even overlegd dat onze rooster samen komen te liggen (hij is manager/mede-eigenaar). Erg vond ik het niet! Want zo leuk als hoe het toen ging.. dat zouden wij nu dan weer hebben dacht ik. Nu heb ik hem al een tijdje niet gesproken (paar weekjes). Ik hoor net dat hij vanavond een dame op visite krijgt! Nu heb ik blij gereageerd en gezegd dat ik hem een leuke avond gun. Ergens lijkt het alsof ik jaloers ben, maar ik weet het niet zeker! Ik ga het ook niet zeggen omdat ik vind dat ik niet dat recht heb, aangezien ik een vriend heb. Maar leuk vind ik het niet! Wat denken jullie hievan?
Nooit nooit nooit je relatieproblemen bespreken met een collega. Of die collega van het andere geslacht is, maakt niet eens uit. Het is gewoon rete onprofessioneel, klaar.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik er van denk? Dat jullie allebei niet zo netjes bezig zijn geweest. Waarom bespraken jullie zijn relatieproblemen samen? Dat vind ik heel erg ver gaan.
Lullig van jou en ook van hem. En het is ‘op DEN duur’.
Ik vind het bizar dat iedereen maar zo jaloers is. Zou jij toch ook super leuk voor je vriend vinden, als hij eerst jullie relatieproblemen bespreekt, en weer gezellig bij een dame gaat werken met wie hij zo'n contact heeft?
En nu ben jij weer jaloers oh oh oh. Wat een toestand.
Jullie zijn eigenlijk al bijna emotioneel vreemd aan het gaan met elkaar, in wisselende intensiteit en knipperlicht vorm, maar toch. De aantrekkingskracht gaat verder dan gezellige collega's cq vriendschap. Ik zou je vriend eens vertellen hoe je je voelt tov hem. Wedden dat je dat niet doet en echt niet alleen omdat hij dan boos wordt. Je weet zelf ook wel dat je met vuur aan het spelen bent en je partner goede reden heeft om achterdochtig te worden van jullie situatie.
Waarom werd je vriend toen zo boos toen hij jullie zag praten? Is hij altijd zo ziekelijk jaloers, of zag hij de vonken tussen jullie overvliegen?
Alleen de titel gelezen want TL maar hoezo nou weer 'of', je weet toch meestal wel of iemand een collega van je is?
Hmmm ik snap jullie reactie. Ik weet ook dat het niet klopt! Maar ik heb mij wel altijd voorgenomen om nooit fysiek vreemd te gaan. En dat heb ik ook nooit gedaan. Wil niet zeggen dat ik andere dingen goed keur! Maar kan ik dan maar beter een andere baan zoeken? Want ik wil mijn vriend niet laten vallen... Maar mijn collega blijft zolang ik daar denk ik in beeld blijf gevoelens houden. En dat wil ik ook niet! Ik heb wel echt aangegeven aan die collega dat ik hoop dat hij een leuke lieve vriendin krijg en dat ik niet mijn vriend zal laten vallen.
Surebaby schreef:
27-12-2020 20:21
Ik vind het bizar dat iedereen maar zo jaloers is. Zou jij toch ook super leuk voor je vriend vinden, als hij eerst jullie relatieproblemen bespreekt, en weer gezellig bij een dame gaat werken met wie hij zo'n contact heeft?
En nu ben jij weer jaloers oh oh oh. Wat een toestand.
Ik heb mijn relatie problemen niet besproken met mijn collega. Heb ik ook nooit geschreven dus ik weet niet waar je deze insinuaties vandaan haalt. Ik schrijf in mijn bericht dat mijn collega ZIJN relatie problemen met mij bespreekt en NIET andersom 🤨
Eerste wat ik dacht na het lezen van deze tekst;

TO zou zo de vrouw uit een ander topic kunnen zijn.. "vriend emotioneel vreemd gegaan met collega"
relaties/vriend-emotioneel-vreemgegaan- ... ges/472160

En waarom zou jij wel de relatieproblemen van je collega willen bespreken? Klinkt of hij een nieuw paar schoenen zoekt, voordat hij zijn oude weggooit..
Lima1994 schreef:
27-12-2020 22:30
Hmmm ik snap jullie reactie. Ik weet ook dat het niet klopt! Maar ik heb mij wel altijd voorgenomen om nooit fysiek vreemd te gaan.
.
Goed man. Hier heb je een medaile.
Afbeelding
sjaanroeispaan wijzigde dit bericht op 29-12-2020 14:28
0.16% gewijzigd
Saivash schreef:
27-12-2020 20:08
Wat ik er van denk? Dat jullie allebei niet zo netjes bezig zijn geweest. Waarom bespraken jullie zijn relatieproblemen samen? Dat vind ik heel erg ver gaan.
Lullig van jou en ook van hem. En het is ‘op DEN duur’.
Ja het is idd niet netjes. En ik heb verder niet mijn problemen of ruzies die ik ooit wel eens heb in mijn relatie met hem besproken. Ik ben meestal wat meer gesloten naar andere toe! Maar hij kwam wel eens naar werk en dan zag ik dat hij niet lekker in zijn vel zat aangezien hij zich heel anders gedroeg. Mijn vraag was dan natuurlijk: hey is er iets? Gaat alles goed?. En ja toen kwamen de verhalen... ik ben dan niet een persoon niet iemand afkapt, en wel medeleven toon en advies probeer te geven uit goedheid. En daar zit op dat moment dan werkelijk niets achter. Maar ik denk dat op dat moment wel de collega band omgeslagen is omdat het persoonlijk werd... misschien is dat idd niet goed geweest. Ik heb wel altijd aangegeven dat ik niet mijn vriend laat vallen, wat er ook gebeurd...
Niet meer proberen een vriendschap met die collega aan te gaan. Dat is spelen met vuur aangezien de kerel al jaren gek op je is. Als hij mede-eigenaar is van de zaak (en dus je baas?) zou ik inderdaad ook een andere baan zoeken.
Someonenew schreef:
27-12-2020 22:37
Eerste wat ik dacht na het lezen van deze tekst;

TO zou zo de vrouw uit een ander topic kunnen zijn.. "vriend emotioneel vreemd gegaan met collega"
relaties/vriend-emotioneel-vreemgegaan- ... ges/472160

En waarom zou jij wel de relatieproblemen van je collega willen bespreken? Klinkt of hij een nieuw paar schoenen zoekt, voordat hij zijn oude weggooit..
Dat bericht had ik nog niet gelezen!
Tja.. daar heb je een punt.
Ook al zoekt hij die nieuwe paar schoenen, ik zal het niet zijn en dat heb ik wel aangegeven. Ergens heb ik het miss niet helemaal goed aangepakt en wat fouten gemaakt. Maar ik heb wel altijd aangegeven dat ik voor mijn relatie zou kiezen en niet voor hem. Hoe aardig en lief en leuk hij ook is tegen mij! Ik heb vaak nagedacht of het gras wel werkelijk groener is aan de andere kant. Maar dat is niet altijd zo... en in dit geval, ondanks bepaalde fouten wil ik nog steeds verder met mijn huidige relatie en daar mijn energie insteken. Ik was ook bang dat de werkrelatie verpest zou worden door dit.. Zelfde verhaal: als 2 vrienden een relatie krijgen, iets met elkaar doen of daten. Dan is de vriendschap vaak kapot en niet meer te herstellen.
Potpourri schreef:
27-12-2020 22:43
Niet meer proberen een vriendschap met die collega aan te gaan. Dat is spelen met vuur aangezien de kerel al jaren gek op je is. Als hij mede-eigenaar is van de zaak (en dus je baas?) zou ik inderdaad ook een andere baan zoeken.
Dankjewel voor je reactie.
Denk dat dat ook het beste dan maar is...
SjaanRoeispaan schreef:
27-12-2020 22:41
Jij bent stoer zeg.
Krijg jij een oorkonde: hufter van de dag.
Het klinkt alsof je de aandacht van hem wel prettig vindt...
Je vindt het lekker om je ego zo te laten strelen. Maar is het eerlijk, naar die twee mannen toe?
Lima1994 schreef:
27-12-2020 22:30
Hmmm ik snap jullie reactie. Ik weet ook dat het niet klopt! Maar ik heb mij wel altijd voorgenomen om nooit fysiek vreemd te gaan. En dat heb ik ook nooit gedaan. Wil niet zeggen dat ik andere dingen goed keur! Maar kan ik dan maar beter een andere baan zoeken? Want ik wil mijn vriend niet laten vallen... Maar mijn collega blijft zolang ik daar denk ik in beeld blijf gevoelens houden. En dat wil ik ook niet! Ik heb wel echt aangegeven aan die collega dat ik hoop dat hij een leuke lieve vriendin krijg en dat ik niet mijn vriend zal laten vallen.
Ok, maar wel mentaal vreemdgaan dus.
Je laat teveel deurtjes openstaan voor deze geweldige collega, want hij blijft echt niet zo hangen bij je als hij geen “ingang” kon vinden.
Hij wil jou, jij wil hem ook wel stiekem maar oeps, het mag niet. Dus laat je het maar doorsudderen...
Mumper schreef:
27-12-2020 21:51
Alleen de titel gelezen want TL maar hoezo nou weer 'of', je weet toch meestal wel of iemand een collega van je is?
Op ten duur kom je daar vanzelf wel achter lijkt mij.
Damned if I don’t
Frizz schreef:
27-12-2020 23:00
Je vindt het lekker om je ego zo te laten strelen. Maar is het eerlijk, naar die twee mannen toe?
Nee.. Daarom heb ik ook aangegeven dat ik niks met hem wil.
WholeLottaLove schreef:
27-12-2020 23:01
Ok, maar wel mentaal vreemdgaan dus.
Je laat teveel deurtjes openstaan voor deze geweldige collega, want hij blijft echt niet zo hangen bij je als hij geen “ingang” kon vinden.
Hij wil jou, jij wil hem ook wel stiekem maar oeps, het mag niet. Dus laat je het maar doorsudderen...
Ja daar heb je gelijk in..
En achteraf vind ik dat ik dat dus ook niet had moeten doen, en de deurtjes meer dicht had moeten houden.
Ik had ook wel eens de vraag aan mezelf of het gras groener zou zijn.. (gewoon over het algemeen ook) en ik dacht ook wel na over bepaalde dingen. Maar ik vond dit het niet waard om mijn relatie ervoor op te geven, want dat is niet wat ik wil.
Contact afhouden dan maar vanaf nu.
Want hij ziet nog mogelijkheden en zal contact blijven zoeken.
En blijf op werkgebied professioneel, geen drankjes meer na werktijd en elkaar “meer” opzoeken dan gebruikelijk.
Pas dan zal het kwartje gaan vallen.
Kan hij met die leuke dame verder rommelen en jij serieus bezig met je vent.
WholeLottaLove schreef:
27-12-2020 23:23
Contact afhouden dan maar vanaf nu.
Want hij ziet nog mogelijkheden en zal contact blijven zoeken.
En blijf op werkgebied professioneel, geen drankjes meer na werktijd en elkaar “meer” opzoeken dan gebruikelijk.
Pas dan zal het kwartje gaan vallen.
Kan hij met die leuke dame verder rommelen en jij serieus bezig met je vent.
Ja idd! Het contact is wel al de laatste 4 weken veel minder geworden. Ik probeer het dan wel op een "aardige" manier af te slaan. Anders krijg je straks weer conflicten onderling...
ViezeHond schreef:
27-12-2020 23:02
Op ten duur kom je daar vanzelf wel achter lijkt mij.
Wat ik zelf een dikke giveaway vind is als ik ze steeds op m'n werk tegenkom met bijvoorbeeld een mok in hun hand

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven