Zwanger worden vanaf november 2020

24-10-2020 19:15 1248 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij willen vanaf november graag voor een eerste kindje gaan! Super spannend! En daarom lijkt het mij erg fijn om de ervaringen te delen. Ik ben zelf 32 en mijn vriend 33. We zijn bijna twee jaar samen.

Ik zal een tabel maken en deze bij houden voor wie er mee willen doen met daarin leeftijden, hoeveelste kindje en NOD.

Wie schrijft er gezellig mee?!

NaamLeeftijdenHoeveelste kindjeNOD
Soepmyn34/391e16-3
Besss30/302e

Zwanger :cheer2:
NaamLeeftijdHoeveelste kindjeBevallenUitgerekende datum💗 of 💙
Pinguin29/312e16 juli16 juli 2021💙
Plukje8336/372e23 juli 2021💙
Lampje27932/331e4 augustus27 juli 2021💗
Followthesun9030/331e2 augustus25 augustus 2021💗
Pebblesflintstone30/332e22 augustus25 augustus 2021💙
Menmo32/323e20 augustus27 augustus 2021💙
Alexandra0331/361e5 oktober 2021
Sunny-in-Perth31/2e14 oktober 2021💙
Sága30/2e 18 december 2021
Vutje34/352e💗
Dinosaus30/352e
lampje279 wijzigde dit bericht op 23-08-2021 13:14
75.41% gewijzigd
Wij hadden ook de nipt, denk ook zonder nevenbevindingen (maar dat weet ik niet zeker meer).
Gaan we deze keer weer doen.

Als ik morgen niet ongesteld ben ga ik weer testen Pebbles!

Saga, hoe is het bij jou gegaan?
Hier nog steeds een hoge temperatuur (goed teken, gaat omlaag voor menstruatie) en echt uiterlijk vandaag zou ik ongesteld moeten worden. Dus getest, maar een ieniemienie onzichtbare lijn waarbij ik niet eens zie of het kleur heeft. Dus of het een voorgedrukt lijntje is? Ik weet nog niks 😄 Het is ook nog heel vroeg natuurlijk, volgens de app waar ik temperatuur bijhoud test 17% van de zwangeren op deze dag na ovulatie positief.
Oh wat spannend Saga en Besss!
Probeer je het over een paar dagen weer Saga?
Spannend Saga! Overmorgen weer testen?

Welke app gebruik je? Ik heb Flo maar die heeft net een update gehad waardoor ik hem een stuk minder fijn vind...
Wederom enorm lang geleden dat ik weer meeschrijf. Heb wel af en toe meegelezen maar door drukte met werk, maar ook lichamelijke klachten kon ik ‘t niet opbrengen om daadwerkelijk mee te schrijven.

Voor alle meiden/vrouwen die inmiddels een positieve test hebben; gefeliciteerd!! Het is een behoorlijk vruchtbaar groepje zo!
Hoop dat jullie je allemaal goed voelen en dat natuurlijk alles helemaal goed is bij de eerste echo’s!

Helaas ben ik gisteren ongesteld geworden, dus deze ronde is het niet gelukt...
Dit had ik wel al aan zien komen. De hele maand heb ik enorm vee last van buikpijn gehad. Buikpijn welke op menstruatieklachten lijkt, maar dan zonder bloedverlies. Gezien ik weet dat ik endometriose had/heb (is een keer weggebrand 2 jaar geleden), gingen de alarmbellen meteen weer rinkelen.

Inmiddels heb ik vorige week de knoop doorgehakt en een afspraak voor na de Kerst gemaakt bij de huisarts om een doorverwijzing te vragen naar het Endometriose in Balans centrum. Hopelijk krijg ik deze verwijzing en kan ik snel terecht.

Natuurlijk is het niet raar dat het na 2 rondes nog niet ‘raak’ is geweest, maar alle klachten die ik heb zijn niet oke. Ik leef al een maand lang op minimaal 4 ibuprofen per dag. Nu m’n menstruatie begonnen is, zijn de krampen en zweetaanvallen nog erger waardoor ik er wel 8 geslikt hebt gisteren.
Ik ben dus bang dat de endometriose weer terug is en dat wordt iedere menstruatie alleen maar heftiger. De kans op een zwangerschap is ook een stuk kleiner. Ik ben dus ergens wel bang dat dit nog heel lang op zich gaat laten wachten.

Door de buikpijn, wat ook zeker emotioneel wat met me deed, kon ik zwangerschapsfora even niet handelen en had ik geen behoefte om alles daar over te lezen. Ik kan niet beloven dat ik dat vanaf nu wel weer fanatiek ga doen, maar die instelling is er in ieder geval wel :-).

@Lampje; zou je mijn volgende NOD op 25 januari willen zetten? (We blijven natuurlijk moed houden!)

Nogmaals gefeliciteerd allemaal en voor bij de gene waar het ook nog niet gelukt is; komt uiteindelijk allemaal goed!! Wij kunnen nog een wijntje drinken met Kerst en champagne met Oud en Nieuw 😉.

Hele fijne Tweede Kerstdag nog!!
En nog een kleine aanvulling.
Bedankt allemaal voor de felicitaties voor ons nieuwe huis. Dit is echt wel een heel mooi lichtpunt, we zijn zoooo verliefd!!
Eind maart krijgen we de sleutel al. We gaan wel iets verbouwen, maar geen enorm grote projecten.

Inmiddels is ons huidige huis ook al verkocht (in minder dan een week!). Begin mei is de overdracht, we hebben dus zo’n 6 weken straks voor de ‘verbouwing’ het andere klussen en verhuizen. Dat moet lukken en anders doen we nog wat dingen als we al verhuisd zijn.
Bess, ik gebruik Fertility Friend, die heeft ook een megadatabese waardoor de algoritmes heel goed zijn voor als je het lastig vindt je chart zelf te interpreteren. Heb nu ook Flo en een paar anderen geprobeerd om te kijken wat er allemaal is, maar vind alleen FF dus echt goed en overzichtelijk. Ik heb we betaald voor een jaar, kan je ook op pauze zetten eventueel. Ik weet niet precies welke functies bij het betaalde deel horen. Ga jij morgen weer testen? Ik gok dat ik morgen ga testen. Voel nog echt geen menstruatie aankomen..

Wat vervelend Alexandra dat je (waarschijnlijk) weer last hebt van endometriose en zoveel pijn ervaart! En wat hebben jullie snel je huis verkocht zeg! Mijn ervaring is dat het fijn is als de woonkamer af is, en evt de kamer waar je thuis werkt als je dat doet. Wij zijn de komende tijd nog volop bezig met ons nieuwe huis ook, ook omdat we niet alles in 1 keer kunnen betalen ;)
Ik hoop dat je snel van je hevige buikpijn af bent! Heel naar zeg.
Wat vervelend Alexandra! Wel begrijpelijk dat het mee schrijven dan lastig is. Hopelijk kan je snel terecht en zijn je klachten snel over!
En wat fijn dat jullie huis al snel is verkocht en dat je nog iets overlap hebt. Scheelt een hoop gedoe
Wat naar Alexandra, hopelijk kun je snel geholpen worden. Gelukkig afleiding met het nieuwe huis!

Hier zojuist (1 dag na NOD) een positieve test! Wel licht maar vrijwel direct afleesbaar, mijn vriend zag hem ook duidelijk. En ik was overtuigd dat ik ongesteld zou worden, alles wees daar op 😅 Overmorgen test ik nog een keer om te zien of de lijn donkerder is, ben op de een of andere manier nog niet zeker maar wel voorzichtig blij!

Uitgerekende datum zou 4-9 zijn :)
Jaaaaaa Besss wat goed!! :yes: Saga nog getest?

Op de rest reageer ik vanavond als ik weer achter de laptop zit :yum:
Gefeliciteerd Bessss! Ik had vanmorgen getest met een Etos, heel licht schaduwlijntje, niet om over naar huis te schrijven, maar wel duidelijker dan gister. Heb wel echt het gevoel dat ik zwanger ben en niet ongesteld ga worden. Dus later nog een test gedaan die vanaf 10 ml/mIu gaat en daarop een duidelijker lijntje!

Ik ga ook over een paar dagen nog een keer testen. Vind het ook altijd wel fijn om nog een donkerdere lijn te zien. En ik houd nog een slag om de arm, omdat ik nog maar tien dagen na ovulatie zit. Hier ud op basis van ovulatie 9 sept.
Ah leuk en ook spannend Saga!

Ik had jouw app gedownload en die zegt dat een test op de 30e pas betrouwbaar is, dus ik denk dat ik dan een tweede test ga doen.

Ik testte met een gewone Action test, heb daar nog een van liggen dus dan kan ik ook goed vergelijken
Oh Besss en Saga, alvast een voorzichtige gefeliciteerd! Heel fijn :)
Jaaaaa Saga en Besss gefeliciteerd! Blij voor jullie! Ik hoop dat de streepjes mooi op zullen lopen.
Besss, het zou kunnen dat ie ongeveer 18 dagen na vermoedelijke eisprong zegt, omdat de app meerdere luteale fasen wil weten en anders een paar dagen extra doet als zekerheid.
saga ook gefeliciteerd! :cheer:
Tjonge wat wordt er toch veel geschreven! Nogmaals: ik lees vaak maar mobiel vind ik het zo'n gedoe om op iedereen te reageren en stel het steeds uit. Met als resultaat dat het alweer 5 pagina's geleden is dat ik heb gereageerd :P

Allereerst: gefeliciteerd Follow en Pebbles! En een voorzichtige felicitatie voor Bess en Saga! Hoe voelen jullie je? Veel symptomen, misselijk, vermoeid etc.?

Wat een hitte Sunny! Ik ben al geen fan van de zomer, laat staan 41 graden.. Moet er niet aan denken!

Alexandra Wat vervelend zeg.. Ik kan me voorstellen dat je dan geen zin hebt in dit soort fora en topics (wat nog eens een bijzonder vruchtbaar topic blijkt ook!).. Hopelijk kom je met het ziekenhuis snel verder en mag je ook een positieve test in handen hebben!

Hier gaat het gestaag verder. Af en toe weeïg, vooral ná eten dus heel irritant en wat ik dus niet herken van eerdere zwangerschappen. Verder die enorme vermoeidheid die ik helaas wél herken :'( Alsof mijn hoofd aan een touwtje achter me aan sleept. Nu was ik al best af en toe moe gewoon van de drukte met 2 kleine kinderen, nu lockdown erbij enzovoort maar dit is echt vermoeidheid van een andere orde.. Hopelijk trekt dat snel weg maar ik vrees dat het net als de vorige keren de hele zwangerschap blijft..
Daarnaast af en toe wat steken aan het litteken, en krijg op grond daarvan een vroege echo op 8 januari. Zonder gegronde reden doet onze verloskundige die in principe anders niet maar nu dus wel :) Intake 18 januari en weekje later de termijnecho, nu wordt het toch wel weer "echt"! :O

We hebben met kerst onze ouders en broers en schoonzussen ingelicht. Was eigenlijk niet de bedoeling en hadden we best op kunnen vangen qua drank (ik reed sowieso en ben normaal al geen vaste drinker, vaker niet dan wel zeg maar) maar bij schoonouders hadden zwager en schoonzus een extra gang als verrassing en ik hoorde een duidelijke "plop" van een champagnefles uit de keuken dus toen moest ik wel even ingrijpen. Geen zin in smoesjes dus gelijk verteld, ook al hadden we bedacht het met een leuke foto van zoon en dochter te doen maar ach. Dit was ook leuk en spontaan. Omdat we het te lullig vonden als de ene kant het wel wist en de andere kant niet hebben we 2e Kerstdag ook mijn ouders ingelicht.
Niemand verwachtte het en waren er echt even stil van! Maar wel allemaal heel blij, voor iedereen voelt het als een "extra cadeautje" :cheer2: :gift:
Super leuk Menmo! En inderdaad die vermoeidheid is zo anders dan ‘normaal’. Vervelend dat je je litteken voelt.
Zo, weer eens heel even tijd om goed te reageren!
Er lopen wel wat dingen door elkaar dus op sommige dingen zal ik wat algemeen reageren :)

Wbt foto's: die heb ik genoeg! das het mooie van een mobiel met goede camera. Kun je mooi ook selfies maken vanuit de goede hoek haha. Mijn moeder was bij de bevalling en die heeft wel wat foto's gemaakt. Die heb 1 keer bekeken en toen dacht ik mah...nee dank je :rofl: Nou ben ik flink geknipt dus je zag voornamelijk een hoop bloed...De foto's van toen ze net op mijn borst lag wel heel waardevol!

Saga volgens mij kan een LF<9 dagen een probleem zijn omdat het vruchtje dan geen kans krijgt om in te nestelen. Als het vruchtje op tijd innestelt is het geen probleem lijkt me? En wat je zegt, zo'n ongeplande zwangerschap is zo slecht nog niet haha! Daarom noem ik haar ook mijn cadeautje :heart:

Ik vond zelf de eerste paar maanden ook lang niet altijd leuk. Had ik ook niet verwacht. Ik hou ook niet zo van puppy's bijvoorbeeld, dat afhankelijke. En het duurt altijd even voor ik een band krijg met iets of iemand. Ik heb wel een groot verantwoordelijkheidsgevoel. Ook voor het zorgen voor en beschermen van, dus dat zat wel goed. Ik hoop wel nog steeds dat ik nu relaxter ben, NOG realistischer en dat ik daardoor wat meer kan genieten. Als mijn borsten dan ook nog meewerken en gewoon doen wat ze moeten doen ben ik gelukkig :shame:

Ik zag trouwens net pas dat ik ergens een totaal ongepast poppetje met een gek tongetje had gebruikt xD dat moest gewoon een smiley zijn!

Pinguin Had je het nog verteld aan je schoonouders? En zag je schoonmoeder het wel?

menmo vervelend van de misselijkheid en pijn bij je litteken. Kan dat nog ergens specifiek op wijzen? Fijn dat je al snel een echo krijgt! En ook leuk dat het weer een verassing was!

Besss las even terug, toch nog het goede voorbeeld gevolgd!!

Alexandra wat naar dat je zo'n last hebt! Natuurlijk is 2 maanden/rondes normaal niet lang maar als je telkens zo'n last hebt voelt het wel een stuk langer! Ik hoop dat ze je kunnen helpen!

Sunny wat fijn dat jullie een leuke vakantie hebben! 41 graden is wel heel heet ja. Wat is gemiddeld bij jullie? Bess was ook even niet lekker, mogelijk rond de innesteling ook toch? Dus wie weet! En ook van de hormonen rond de eisprong zijn sommigen beroerd. Lukt het een beetje om te vrijen zo in een tent met kind erbij? :$

Iemand ooit nog iets van Oorbelletje gehoord?

Hier nog aan het eieren zoeken :sherlock:. Nu ook met temperaturen. Temp is net als voor mijn zwangerschap 36.3 voor eisprong. Ik had nooit een dip, maar gelijk een stijging als ie geweest was. In de tussentijd vermaken wij ons prima :loveys: we hebben er echt lol in deze ronde!
Nou kwam ik dit topic binnen met babydust voor jullie, dat heeft duidelijk geholpen haha! Kan iemand nog even wat mijn kant op blazen deze week?

En wat zijn jullie plannen voor oud en nieuw? Nog tips voor met z'n 2en?

xx
Heel veel babydust voor jou ook Dinosaus! Had je ook al eerder getemperatuurd? Ik hou zelf enorm van al die statistiekjes en kaartjes vergelijken haha. Wij hadden vorig jaar oud en nieuw met z’n tweeën en kind van bijna 2. Ik weet niet eens meer precies wat we deden. Volgens mij gewoon lezen met een boekje hahaha. En op een gegeven moment werd kind wakker en die sliep (voor eerste en laatste keer, bizar met alle vuurwerk) verder op de bank tussen ons in. Dit jaar gaan we misschien mijn ouders uitnodigen. Oh en hebben jullie bordspellen? Wij doen dat ook vaak met z’n tweeën.
Leuk dat jullie het al hebben verteld menmo! En fijn van die vroege echo, 8 januari is al heel snel.

Dino ik blaas wat babyduat jouw kant op! Lol erin is heel fijn, dat helpt vast!
Met z'n tweetjes oud en nieuw is ook lekker toch? Ik zou gewoon lekkere hapjes maken en inderdaad spelletjes doen en gezellig op tv een nieuwjaarsshow kijken. Lekker oliebollen eten en rond 12 uur sterretjes afsteken haha.

Saga wanneer ga je nog een keer testen?

En Besss heb jij al nog een keer getest?

Ik voel me prima eigenlijk. Gisteren wel een zware dag gehad, ik was zo moe en misselijk. Afgelopen dagen ben ik gewoon weer op een normale tijd wakker geworden gelukkig. Ik werd er gek van 5 uur al wakker te worden en niet meer te kunnen slapen. Hoop dat het zo blijft. Ik zal me vandaag eens aanmelden bij de verloskundige, ik hoop net als vorige keer weer een echo rond de 8 weken te krijgen.

Wij gaan met oud en nieuw naar een bevriend stel. Campingbedje mee zodat dochter daar kan slapen. We zouden eigenlijk drinken en ik dacht eraan om te vertellen dat ik zwanger ben. Maar vind dat toch geen prettig idee zonder een echo gehad te hebben dus ik ga wel zeggen dat ik hoofdpijn heb of zo.
Die eerste maanden vond ik juist veel leuker dan verwacht. Van te voren had ik gedacht dat ik het pas echt leuk zou vinden als hij een beetje wat dingen kon, haha.

Dinosaus, mijn schoonouders zagen het ook niet vanzelf :P man zei maar: *zoon* heeft een nieuwe trui. Schoonvader en vrouw zeiden: Ohh?? En leken niet zo enthousiast als bij de eerste, haha. Wel gewoon doorvragen enzo hoor. Schoonmoeder en man zeiden: echt?? Ik wilde nog bijna zeggen dat het een grapje was maar dat vond ik toch te flauw. Zij waren super enthousiast en schoonmoeder is ook altijd veel te trots op alles wat zoontje doet. ‘Ohh dan krijg jij een broertje of zusje!’ Toen zei ik maar dat hij daar niks voor had gedaan hoor :P :bonk:
Wanneer verwacht jij je eisprong ongeveer? Of heb je een onregelmatige cyclus. Ik zal heel veel babydust die kant opblazen :)
Ik hoop inderdaad ook dat ik wat relaxter ga zijn bij deze. Wel had ik van te voren bedacht dat ik geen borstvoeding meer ga geven omdat ik daar zo ongelukkig van werd, en als ik er eenmaal voor kies MOET ik van mezelf doorgaan. Alleen als je nu weer van die tijdschriften leest of andere dingen met ‘bv is het beste voor je baby’ etc., voel ik me weer slecht en word ik alweer onzeker. Maar mijn man staat achter me en dat is het belangrijkste. En mijn zoontje is uiteindelijk ook op voornamelijk flesvoeding groot geworden.

Pebbles, ik ben inderdaad ook veel misselijker als ik vermoeid ben. Fijn dat je niet meer elke dag zo vroeg wakker wordt (ook dat had ik in het begin, haha, loopt veel hetzelfde lijkt wel).

Wij gaan oud&nieuw thuis met z’n 3en vieren. Zoontje gewoon op zijn tijd naar bed en dan kijken we even hoe druk het is met vuurwerk hier of we hem nog wakker maken en bij ons laten zitten (ja ondanks het verbod..., ik verwacht toch wel dat hier een en ander wordt afgeschoten). Eigenlijk vieren we het dus met z’n 2en. Wij gaan denk ik tv kijken, oliebollen eten en misschien spelletjes doen. We hadden niet zo’n zin om naar een van onze ouders te gaan, want dan zit je met dat gesleep van zoontje tijdens zijn slaap. Vorig jaar ging het nog, toen was hij 1,5 maand oud haha. Lekker in de draagdoek :love:
Even kort, reageer later, ben werken. Maar veel duidelijkere test al vanmorgen!
Grappig Pinguïn! Is dat vroeg wakker worden bij jou ook vrij snel weg gegaan en gebleven?
Leuk van je schoonouders! Ik verwacht dit keer ook iets minder enthousiasme haha. Eerste is toch wel erg speciaal.

Saga yes wat fijn! Terwijl eigenlijk morgen pas jouw NOD is toch?

Ik heb vandaag een echo ingepland op 21 januari. Dan ben ik (als het goed is) ruim 8 weken.
Wat fijn Saga!!

Pebbles, ja ik werd nog wel een tijdje om 2/3 uur wakker, maar ik kon daarna wel weer goed slapen. Maar toen was ik ook ziek, waardoor ik verstopte bijholten had dus daar kan het ook van komen.

Ik zie net op instagram een post voorbijkomen van een oud studiegenootje met een nieuwe hond, met de naam die wij al jaren hebben voor als we een meisje krijgen :P toch een beetje gek haha

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven