Twijfels door 'snauwen'
zondag 27 december 2020 om 18:20
Hoi,
Partner en ik zijn 4,5 jr samen en de laatste maanden heb ik flink getwijfeld. Dit wordt nu gelukkig minder. Ik realiseer me dat ik de 'negatieve' dingen niet zó zwaar moet tillen en ik meer de positieve dingen aan hem moet zien. Ik streef vaak naar "perfectie" en woordenwisselingen, ruzies e.d. horen daar dan weer niet bij. Twijfels ook niet... Twijfels waren bij mij echt een soort not done, iets dat echt niet hoort en ook absoluut een tegen is dat het niet goed gaat. Gelukkig zie ik dit nu anders. Hij doet namelijk heel veel voor mij!
Echter kan mijn vriend soms wel echt dominant en snauwerig reageren. Bijvoorbeeld: als ik iets kwijt ben, wat hij zo ziet liggen dan kan ie echt zeggen: "kijk eens uit je doppen zeg".
Ik ben nogal een chaoot en wanneer ik iets niet echt netjes opruim: "ruim toch eens op, zo heb je toch geen overzicht. Ruim het toch gewoon eens op zeg".
Dit waren even 2 voorbeelden. Dit zijn zaken waardoor ik erg kan gaan twijfelen. Ik heb hem al vaker aangesproken maar dan zegt ie dat ie net zo goed niets meer kan zeggen en dat ie het niet zo bedoeld maar dat het bij mij heel hard binnenkomt... Ergens triggeren zulke reacties iets van mijn jeugd.
Mijn ouders gaven aan dat in elke relatie zulke dingen voorkomen en dat ik niet moet verwachten dat ik iemand zou vinden die zoiets niet doet. Maar toch... heb ik dan zo'n irreeële verwachtingen?
Partner en ik zijn 4,5 jr samen en de laatste maanden heb ik flink getwijfeld. Dit wordt nu gelukkig minder. Ik realiseer me dat ik de 'negatieve' dingen niet zó zwaar moet tillen en ik meer de positieve dingen aan hem moet zien. Ik streef vaak naar "perfectie" en woordenwisselingen, ruzies e.d. horen daar dan weer niet bij. Twijfels ook niet... Twijfels waren bij mij echt een soort not done, iets dat echt niet hoort en ook absoluut een tegen is dat het niet goed gaat. Gelukkig zie ik dit nu anders. Hij doet namelijk heel veel voor mij!
Echter kan mijn vriend soms wel echt dominant en snauwerig reageren. Bijvoorbeeld: als ik iets kwijt ben, wat hij zo ziet liggen dan kan ie echt zeggen: "kijk eens uit je doppen zeg".
Ik ben nogal een chaoot en wanneer ik iets niet echt netjes opruim: "ruim toch eens op, zo heb je toch geen overzicht. Ruim het toch gewoon eens op zeg".
Dit waren even 2 voorbeelden. Dit zijn zaken waardoor ik erg kan gaan twijfelen. Ik heb hem al vaker aangesproken maar dan zegt ie dat ie net zo goed niets meer kan zeggen en dat ie het niet zo bedoeld maar dat het bij mij heel hard binnenkomt... Ergens triggeren zulke reacties iets van mijn jeugd.
Mijn ouders gaven aan dat in elke relatie zulke dingen voorkomen en dat ik niet moet verwachten dat ik iemand zou vinden die zoiets niet doet. Maar toch... heb ik dan zo'n irreeële verwachtingen?
anoniem_63af32da3bfb6 wijzigde dit bericht op 27-12-2020 18:26
6.32% gewijzigd
zondag 27 december 2020 om 19:22
Dit zou mijn relatie niet zijn. Ik zou er niet tegen kunnen als iemand zo onaardig doet. Ik snap je twijfel, voor mij zou het exit zijn.
Hij wil je veranderen, maar dat gaat niet werken. Een beetje kun je jezelf verbeteren, maar je zal nooit perfect worden qua opruimen/geordend zijn en dat verwacht hij wel van je.
Hij wil je veranderen, maar dat gaat niet werken. Een beetje kun je jezelf verbeteren, maar je zal nooit perfect worden qua opruimen/geordend zijn en dat verwacht hij wel van je.
zondag 27 december 2020 om 19:26
Ik heb zelfs het idee dat snauwen genetisch is
er zijn er 3 in 1 lijn van verwantschap die die zeer onhebbelijke eigenschap hebben. Al van jongs af aan. Hierdoor ben ik bijna gaan geloven dat het een stukje karakter is.
Herkenbaar voor sommige ouders? Je krijgt het er maar met moeite uit iig. Hoe vaak je ook corrigeerd op dat gedrag.
Herkenbaar voor sommige ouders? Je krijgt het er maar met moeite uit iig. Hoe vaak je ook corrigeerd op dat gedrag.
zondag 27 december 2020 om 19:29
Jij had een borderline diagnose. Misschien moet je daar eens mee aan de slag ipv onder volgens mij een aantal nicks topics openen over je relatie en psyche met daarin maar de helft van de informatie. Je stuurt in al je topics al aan op bepaalde reacties. In het topic waarin je je zogenaamd vraagt ‘wat is er mis met me?’ som je een bijna gekopieerd lijstje van adhd klachten op. In een volgend topic begin je over adhd zonder te vermelden dat er al een diagnose en issues zijn. Nu schrijf je weer op zo’n manier over je partner dat je mensen bijna aanzet tot zeggen ‘oh zo praat je niet tegen een partner’Hardlopenisleuk schreef: ↑27-12-2020 19:19Nee door innerlijk gevoel van onvrede denk ik. Ik twijfel op z'n tijd aan alles en als ik eens niet twijfel dan komt er wel weer iets waaraan ik ga twijfelen. Alsof ik rust niet kan verdragen. Een leven waar alles goed gaat, lijk ik niet te kunnen hebben, dat is te gewoon en saai of zo? Heel naar.
Je zou met dit soort issues niet op een forum raad moeten vragen omdat je de boel zo manipuleert dat het in je straatje past en volgens mij in staat bent daar grote beslissingen aan op te hangen omdat je bevestiging hebt gehad.
Als jouw probleem bijvoorbeeld is dat relaties ingewikkeld zijn en je emotie regulatie issues of issues met grenzen en nabijheid hebt dan is het niet eerlijk om te doen alsof het alleen gaat om het snauwen.
Dan krijg je adviezen die niet passen.
zondag 27 december 2020 om 19:32
Bij mij in de familie is het mopperen, ik weet niet of dat hetzelfde is als snauwen? Ik denk dat het deels karakter is, maar deels is het ook niet gezien en niet gehoord worden en geen eigen mening mogen uiten.
Als je een partner hebt bij wie twijfel verboden is en onenigheid ook, dan kan ik me voorstellen dat er af en toe iets heel onvriendelijks opborrelt.
zondag 27 december 2020 om 19:32
Mijn ex snauwde nooit. Mijn man wel. En schreeuwt en zegt nare dingen. Niet als ik me gedraag. Maar als ik een bui heb krijg ik dat terug. we hebben kinderen en ik zie ook mijn fouten. Maar, ik zou er niet aan beginnen als ik jou was. Kies maar een lieverd. Iemand die respectvol met je praat. Die zijn emoties kan uiten zonder daarbij lelijk te moeten doen. Dat is beter voor je kinderen. En voor jou.
zondag 27 december 2020 om 19:35
Goed gezien. Ik kon er mijn vinger niet op leggen, maar ik denk dat je gelijk hebt over die manipulatie.
zondag 27 december 2020 om 19:54
Als anderen erbij zijn als je partner zo tegen je praat, dan is dat toch gênant?
Ik woon in een gemengde wijk en ik hoor soms ouders uit "het volksbuurtdeel" op die manier tegen hun kinderen praten. Is je partner ook opgegroeid met het idee dat het normaal is om op deze manier te praten tegen mensen waar je van houdt?
Ik woon in een gemengde wijk en ik hoor soms ouders uit "het volksbuurtdeel" op die manier tegen hun kinderen praten. Is je partner ook opgegroeid met het idee dat het normaal is om op deze manier te praten tegen mensen waar je van houdt?
zondag 27 december 2020 om 19:58
Precies.apestaartje30 schreef: ↑27-12-2020 18:46Snauwen hoef je niet te accepteren.
Toevallig heb ik dat vaker met mijn groep 7/8 leerlingen besproken. Zodra ik een leerling naar een ander hoor snauwen leg ik de les stil. Ik heb de kinderen eens op het hart gedrukt dat ze dit niet hoeven te accepteren, van niemand. 'Zo hoef je niet tegen mij te praten.' Is mijn respons, op rustige toon.
Enkele maanden later hoorde ik een meisje het tegen een ander zeggen.
Ik zou jou hetzelfde willen meegeven.
Man en ik hadden een dip in onze relatie en kregen toen als advies: als je een collega of de koffiejuffrouw vervelend vindt doe je ook niet zo.
je hebt een keuze in hoe je je gedraagt als gezonde volwassene.
Een beetje vriendelijkheid kan geen kwaad.
Man was ineens vaak zijn sleutels kwijt, hij had de keuken anders ingericht en niet nagedacht over zijn vaste plekje voor de sleutel. En druk met werk.
Wat is het dan voor moeite om even een andere indeling te maken of even mee te denken.
We zijn geen kinderen die opgevoed moeten worden.
maandag 28 december 2020 om 01:01
Opzich klinkt wat hij zegt, niet gek als je nogal chaotisch bent en regelmatig dingen niet terug kan vinden.
Zou voor mij vooral belangrijk zijn, hoe zo'n boodschat het strotje uitkomt. En of het daarna klaar is, of dat erover door gezaagt word...
Komt het er nogal rot / denigrerend uit, kan je hem vragen om te werken aan z'n manier van de boodschap overbrengen.
Zou voor mij vooral belangrijk zijn, hoe zo'n boodschat het strotje uitkomt. En of het daarna klaar is, of dat erover door gezaagt word...
Komt het er nogal rot / denigrerend uit, kan je hem vragen om te werken aan z'n manier van de boodschap overbrengen.
maandag 28 december 2020 om 21:03
Raad je TO nu aan om haar relatie te beeindigen?ippy schreef: ↑27-12-2020 19:32Mijn ex snauwde nooit. Mijn man wel. En schreeuwt en zegt nare dingen. Niet als ik me gedraag. Maar als ik een bui heb krijg ik dat terug. we hebben kinderen en ik zie ook mijn fouten. Maar, ik zou er niet aan beginnen als ik jou was. Kies maar een lieverd. Iemand die respectvol met je praat. Die zijn emoties kan uiten zonder daarbij lelijk te moeten doen. Dat is beter voor je kinderen. En voor jou.
maandag 28 december 2020 om 21:26
Snauwen zou ik de voorbeelden niet noemen, maar wel onaardig.
Heb het zelf ook gehad in een relatie, hij was super geordend, ik ben chaotisch. Constant opmerkingen over het huishouden, tot echt irritante en kleine dingetjes toe. In mijn huis, we woonden niet eens samen.
Op een gegeven moment was ik er klaar mee na meermaals gezegd te hebben het niet leuk te vinden de manier waarop.
Ik zou hem op een moment duidelijk maken dat je de toon niet prettig vindt hoe hij commentaar geeft.
Heb het zelf ook gehad in een relatie, hij was super geordend, ik ben chaotisch. Constant opmerkingen over het huishouden, tot echt irritante en kleine dingetjes toe. In mijn huis, we woonden niet eens samen.
Op een gegeven moment was ik er klaar mee na meermaals gezegd te hebben het niet leuk te vinden de manier waarop.
Ik zou hem op een moment duidelijk maken dat je de toon niet prettig vindt hoe hij commentaar geeft.
maandag 28 december 2020 om 23:09
Grappig om te zien he, hoe je met constant andere oorzaken uiteindelijk toch de reacties kan krijgen die je wilt horen?
Want echt niet iedereen gaat hier al jouw topics lezen voordat ze antwoorden.
Ik had al gelezen in welke psychische staat jij verkeerd. En dit is enkel een bericht om maar te bewijzen dat je man problemen veroorzaakt.
Ik zou gaan scheiden als ik jou was (want serieuze reacties wil je niet horen). Wat een rust zal dat geven voor je man en je kind. Want je wilt natuurlijk niet je kind bij jou hebben wonen als je zelf suïcidaal bent.
Of had je liever reacties gehad als:
"Weet je zeker dat je geen AD(H)D hebt?"
Of
"Wat een vreselijke man, ik zou niet meer twijfelen, maar direct gaan scheiden"
Ik had al gelezen in welke psychische staat jij verkeerd. En dit is enkel een bericht om maar te bewijzen dat je man problemen veroorzaakt.
Ik zou gaan scheiden als ik jou was (want serieuze reacties wil je niet horen). Wat een rust zal dat geven voor je man en je kind. Want je wilt natuurlijk niet je kind bij jou hebben wonen als je zelf suïcidaal bent.
Of
maandag 28 december 2020 om 23:42
Wat ben jij misselijkmakend. Lijkt wel alsof je serieus me de grond in wilt boren. Richt je op je eigen leven ipv dat van mij! Je bent totaaaaaaaaaaaal niet helpend. Bah.Koetje86 schreef: ↑28-12-2020 23:09Grappig om te zien he, hoe je met constant andere oorzaken uiteindelijk toch de reacties kan krijgen die je wilt horen?
Of
Je kon zelf wel borderline hebben.
Misschien maar eens ff staffen.
Oh en als wij uitelkaar zouden gaan zijn we het er unaniem over eens dat dit gewoon co ouderschap wordt.
maandag 28 december 2020 om 23:59
Weet je hoeveel mensen oprecht tijd hebben gestoken in adviezen aan jou. Maar als je niks aanneemt wat je niet wilt horen, verhalen verdraaid, manipuleert en hier stelselmatig mee doorgaat, verwacht je dan dat iedereen nog bevestigend gaat reageren?
Mijn punt is gemaakt. Je gaat net zo lang door met topics plaatsen over hetzelfde vanuit een steeds ander oogpunt, in de hoop uiteindelijk de reacties te krijgen die je wilt. En lukt dat niet dan verwijder je de berichten weer.
Het zijn net zo goed echte mensen die de tijd en moeite nemen te reageren. Wees dan ook eerlijk.
Wat bereik je met dit topic, terwijl dat snauwen eigenlijk in het niet valt met de rest van de huidige problemen?
En je liegt gewoon heel veel in je berichten.
Net zeg je nog in je andere bericht dat je nooit een borderline diagnose hebt gehad. In oktober had je een diagnose borderline, gesteld door het GGZ.
In oktober was je pas begonnen met AD en ging je er slechter door voelen. Later slikte je het al 9 jaar en al 9 jaar hetzelfde terwijl je daarvoor nog wisselde van AD.
Je zegt eerst dat je slechts 1 vriendin verteld hebt van je psychische gesteldheid en die de vriendschap verbrak. Paar minuten later kan je ineens alles aan al je vriendinnen vertellen en zijn ze overal van op de hoogte.
Als je normale reacties wilt, stop dan met het steeds weer opnieuw plaatsen van topics over dezelfde dingen. En wuif niet je psychische hulp weg onder "dooddoeners".
Succes.. ik ga mijn tijd niet meer investeren in iemand die niet eerlijk is. Doodvermoeiend.
Mijn punt is gemaakt. Je gaat net zo lang door met topics plaatsen over hetzelfde vanuit een steeds ander oogpunt, in de hoop uiteindelijk de reacties te krijgen die je wilt. En lukt dat niet dan verwijder je de berichten weer.
Het zijn net zo goed echte mensen die de tijd en moeite nemen te reageren. Wees dan ook eerlijk.
Wat bereik je met dit topic, terwijl dat snauwen eigenlijk in het niet valt met de rest van de huidige problemen?
Net zeg je nog in je andere bericht dat je nooit een borderline diagnose hebt gehad. In oktober had je een diagnose borderline, gesteld door het GGZ.
In oktober was je pas begonnen met AD en ging je er slechter door voelen. Later slikte je het al 9 jaar en al 9 jaar hetzelfde terwijl je daarvoor nog wisselde van AD.
Je zegt eerst dat je slechts 1 vriendin verteld hebt van je psychische gesteldheid en die de vriendschap verbrak. Paar minuten later kan je ineens alles aan al je vriendinnen vertellen en zijn ze overal van op de hoogte.
Als je normale reacties wilt, stop dan met het steeds weer opnieuw plaatsen van topics over dezelfde dingen. En wuif niet je psychische hulp weg onder "dooddoeners".
Succes.. ik ga mijn tijd niet meer investeren in iemand die niet eerlijk is. Doodvermoeiend.
dinsdag 29 december 2020 om 00:06
Wauw jij ziet dingen die er niet zijn. Meid, ik ben 26. En 9 jaar AD slikken? Je zal me vast verwarren met een ander want nee ik slik het geen 9 jaar.Koetje86 schreef: ↑28-12-2020 23:59Weet je hoeveel mensen oprecht tijd hebben gestoken in adviezen aan jou. Maar als je niks aanneemt wat je niet wilt horen, verhalen verdraaid, manipuleert en hier stelselmatig mee doorgaat, verwacht je dan dat iedereen nog bevestigend gaat reageren?
Slikte, want inmiddels slik ik niets meer.
Ik verdraai daarbij echt niemands verhaal en manipuleer ook echt niemand.
Daarbij staat nergens dat 1 vriendin van mijn psyche afweet. Al mijn vriendinnen weten dit en ik zou alles met ze kunnen delen als ik dit zou willen.
En dan zeggen dat als we uit elkaar gaan dit rust geeft voor partner en kind. Dat kind dan maar bij vader moet zijn. Hoe durf je... Echt. Jij weet 0,0000 hoe ik ben als moeder. Schaam je door zoiets te zeggen.
Wie verdraaid nu wies verhaal? Ik haat mensen die liegen en verdraaien. Daarbij ben jij duidelijk op zoek naar ruzie.
dinsdag 29 december 2020 om 00:11
Koetje, al zou to de meest zuigende borderline zijn die er bestaat, dan nog verdient zij net als iedereen respectvol gedrag.
Ik vind het heel naar dat je de suggestie wekt dat zij het zou verdienen om minder te krijgen uit een relatie vanwege eigen issues.
Niemand verdient gesnauw en iedereen mag grenzen hebben. Als die partner to zat is moet hij stappen ondernemen en blijft hij verantwoordelijk voor het een goed rolmodel zijn voor hun kind.
Ik vind het heel naar dat je de suggestie wekt dat zij het zou verdienen om minder te krijgen uit een relatie vanwege eigen issues.
Niemand verdient gesnauw en iedereen mag grenzen hebben. Als die partner to zat is moet hij stappen ondernemen en blijft hij verantwoordelijk voor het een goed rolmodel zijn voor hun kind.
dinsdag 29 december 2020 om 07:36
Is het ook niet zo dat de toon de muziek maakt? Ik heb ook een aantal van die sloddervossen in huis die de regel hanteren; als mama het niet terug vind is het echt kwijt. ( Ja ja voor het leven verpest
) En dus ik gooi er ook regelmatig van dat soort opmerkingen uit; kijk uit je doppen, je hebt een eigen kamer, ruim het dan daar op, gebruik je geheugen , weet ik wat niet meer. Maar wel grappend, niet als snauw.....Dus hier er nooit ruzie over, vandaar de vraag, wat is de toon?
dinsdag 29 december 2020 om 07:42
TO, kun je je echt niet voorstellen dat e.a voor je man ook niet echt makkelijk is. Je bent alleen maar bezig met jezelf en je psyche, elke 4 uur open je weer een drama topic. Je bent zo met jezelf bezig dat je je helemaal niet meer kunt inleven in je partner en je gezin.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
dinsdag 29 december 2020 om 09:51
Op een normale toon in een rustig gesprek?FunnyFace8 schreef: ↑29-12-2020 07:51Als je af en toe een onaardige opmerking niet trekt, hoe mag je partner dan wel zijn irritatie uiten?
dinsdag 29 december 2020 om 15:13
Hardlopenisleuk schreef: ↑28-12-2020 23:42Wat ben jij misselijkmakend. Lijkt wel alsof je serieus me de grond in wilt boren. Richt je op je eigen leven ipv dat van mij! Je bent totaaaaaaaaaaaal niet helpend. Bah.
Je kon zelf wel borderline hebben.
Misschien maar eens ff staffen.
Ze heeft gewoon groot gelijk met die reactie. Ik vroeg het je ook al maar mijn vraag past natuurlijk niet in je straatje: wat haal je uit de enorme berg topics die je steeds weer opent? Waarom ga je daar niet gewoon eens op in? Want over de titel/onderwerp van de OP kan het niet gaan, dat is telkens een pot nat, zelfde verhaal in net een ander jasje.
Dus wat is je behoefte? Zijn die topics jouw 'drug', om maar niet met je echte problemen bezig te zijn? Een vlucht? Even lekker hier lezen hoe het allemaal aan je vriend ligt? Zodat je niet naar jezelf hoeft te kijken? En vooral niet naar welke invloed dit alles op jouw kind heeft? Ik vind het echt zo erg voor dat kind, die heeft hier allemaal niet om gevraagd en wil alleen maar een veilig thuis.