Wanneer wist je het?

29-12-2020 10:20 42 berichten
Hey allemaal :)

Wanneer wisten jullie dat je vriend/man de juiste persoon was?

Om de zoveel tijd heb ik een date, maar ik moet zeggen dat ik dan nauwelijks een klik voel. Natuurlijk wil ik het wel een kans geven en niet te snel iets afkappen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had zeker zo'n 3 dates nodig. Meestal meer. Maar misschien ben ik extreem traag. Na een eerste date kon ik in elk geval vaak nog weinig zeggen. Je doet allebei dan enorm je best dus hoe iemand echt is, weet je daarna nog helemaal niet.
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
Ik wist het pas na maanden. Misschien wel dichter bij een jaar.
Toen we elkaar leerden kennen, zijn we elkaar al vrij snel aantrekkelijk gaan vinden, zelfs verliefd geworden. Maar het voelde heel lang als: we zien wel waar het schip strandt, we kijken wel hoe lang het leuk blijft. Dus het is vrij lang 'casual' gebleven, zonder al te veel lange termijn gedachten erbij. Enfin, het bleef leuk, dus we zijn nu twintig jaar verder. Maar het zou best tegen een jaar verder kunnen zijn dat ik pas dacht: ja, dit blijven we doen.
Wat heb je aan onze ervaring?

Het gaat over jou!!!!!!!
Bij mij duurt het best een tijdje. Dat gevoel is er nog niet na 2 dates. Dan weet ik alleen of iemand leuk genoeg is voor de volgende date.
Je weet het nooit 100% zeker toch?! Maakt dat het niet juist écht? Ik ben nu bijna 4 jaar getrouwd en 8 jaar samen. En ik DENK dat hij het is voor mij. Maar weten doe je nooit. En dat vind ik ook niet erg. Iedereen heeft wel iets. In het begin zou ik het vooral belangrijk vinden dat je fijne gesprekken kan voeren en dat je je op je gemak voelt bij hem. De rest heeft ook tijd nodig om te groeien lijkt me.
Na een klein jaar minnaren.

Tot die tijd vond ik hem beslist heel leuk maar absoluut geen relatiemateriaal.
Echt leuk vond ik hem vanaf moment 1.
.
Achteraf eigenlijk de eerste date al.

Ik werd ineens zo rustig van hem. Had niet het gevoel dat ik iets niet mocht of kon zeggen. Hij is slim, lief en charmant.

Maar als je het me in die periode had gevraagd dan had ik het pas na maanden daten gezegd ja met deze man wil ik wel een toekomst proberen.

En na 1,5 - 2 jaar ik wil je nooit meer kwijt en voor altijd samen blijven.
Eigenlijk meteen, denk ik. Nou ja, date 1 of 2 denk ik.
Eerste date sloeg de vlam in de pan.
We hebben elkaar via Tinder ontmoet en online hadden we direct de grootste lol, door zijn werk konden we pas na 3 weken elkaar ontmoeten maar wel intussen veel contact dmv appen en bellen. Toen dacht ik nog “wat nou als hij onwijs tegenvalt” (of ik)
Toen was eindelijk die dag daar en meteen toen ik m zag wist ik t, onze date duurde 48 uur en we zijn 4 jaar samen inmiddels.
Voor hem wel andere relaties gehad ook maar dat gevoel ging veel geleidelijker.
Jufjoke schreef:
29-12-2020 11:05
Toen we elkaar leerden kennen, zijn we elkaar al vrij snel aantrekkelijk gaan vinden, zelfs verliefd geworden. Maar het voelde heel lang als: we zien wel waar het schip strandt, we kijken wel hoe lang het leuk blijft. Dus het is vrij lang 'casual' gebleven, zonder al te veel lange termijn gedachten erbij. Enfin, het bleef leuk, dus we zijn nu twintig jaar verder. Maar het zou best tegen een jaar verder kunnen zijn dat ik pas dacht: ja, dit blijven we doen.
Hier hetzelfde verhaal, en 30 jaar verder.
De eerste keer dat we met elkaar praatten. Tijdens een bedrijfsuitje, voor die tijd waren we elkaar nog niet echt tegengekomen. Ik was smitten vanaf dag 1. Het duurde daarna nog heel lang voordat we een relatie kregen, want andere relaties.
Eigenlijk heel snel. Toen hij na een week (totaal onlogisch en qua planning voor hem heel onhandig) ineens voor mijn deur stond is hij voor altijd gebleven. :flirting:
We “kenden” elkaar online al maanden, bijna een jaar, denk ik, via een radio chat. De eerste keer irl was geen date, maar daar sprongen de vonken over, volgens mijn collega. Een aantal weken daarna zijn we naar de bioscoop geweest, en 14 uur later stelde ik hem voor aan mijn familie :D

Wat mij 11 jaar geleden het idee gaf dat het wel goed zat, was dat ik naast kriebels in mijn buik ook een rust door hem ervoer. Zonder hem was ik gelukkig, met hem ben ik dat nog steeds.
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Na 2 weken. Inmiddels 20 jaar verder en ons gevoel van toen klopt nog steeds.

Maar zoals iemand anders al zei: Dat zegt natuurlijk niets over jou.
De klik was er al de eerste date. Maar zeker weten dat ik met deze man wilde gaan samenwonen voor de afzienbare toekomst kwam toch echt pas in de loop van maanden. Of je hetzelfde levenstempo hebt, elkaars humor nooit verkeerd valt, dat soort dingen, daar kom je pas na verloop van tijd achter.
The owls are not what they seem
Man en ik zijn nog steeds bezig met onze 1e date en die duurt nu al ruim 15 jaar😁

Via relatieplanet met elkaar in contact gekomen. Eerst via messenger gechat, daarna over op mail en 3 weken na 1e online contact, de 1e date.
En hij is nooit weer weg gegaan.

Maar waarom?
Na een aantal stomme dates en korte flings had ik voor mezelf een lijstje gemaakt waar de volgende potentiele date aan moest voldoen. Dat deed man. Verder gewoon omdat het "goed" voelde.

Nu dus een huwelijk en 2 kinderen verder. Oudste wordt 14....precies met 1 jaar samen, samen de "ongeboren vrucht" bij de gemeente en precies 4 jaar later getrouwd.
Een duidelijk "nee" weet ik altijd binnen een paar seconden. Dat verandert bij mij nooit meer. (Sommige dates heb ik daarna nog jaren gezien bij het uitgaan of ook mee gekletst en gedanst via vriendengroepjes, maar een nee blijft bij mij een nee, ook al is iemand nog zo aardig en leuk, als een bepaalde klik er niet is dan blijft dat bij mij zo.)

Een "misschien" kan heel lang een misschien blijven, en dan kan weken of maanden later blijken dat het toch niet goed matchte, of juist wel.

Hoe meer je je blind staart op of dit 'de ware voor eeuwig' is (dus hoe meer je erover gaat piekeren), hoe minder spontaan je gevoel zich kan ontwikkelen. Probeer het meer te beoordelen op de kortere termijn: is dit een persoon met wie je nog wel eens wilt afspreken, echt vanuit je eigen wens en gevoel? Die nu in je leven past, ook al is het maar voor 2 maandjes?
You can never have too many hats, gloves and shoes
Ik wist het al snel, op de 1e date. We zijn ook erg snel getrouwd, maar nu al bijna 30 jaar verder. Maar dat zegt niets over jou. Het kan zijn dat jij gewoon wat langer de tijd nodig hebt, dus ik zou het na 1 date nog niet opgeven.
Find people who will make you better (M. Obama)
Ik wist het na 10 regels chatten.

We hebben na 5 jaar een relatie gekregen en zijn getrouwd en hebben 2 kinderen gekregen.
Achteraf bezien was het helemaal de verkeerde voor mij en ik vertrouw mijn eigen beoordelingsvermogen niet meer, dus ik blijf verre van relaties - op zijn minst tot de kinderen gesetteld zijn in hun volwassen leven.
Nou eigenlijk niet. Mijn vriend en ik konden elkaar al meer dan 20 jaar voor de eerste date Toen we begonnen te daten wilden we vooral lol hebben en zouden we kijken hoe lang het leuk bleef. Na 2 en een half jaar is het nog steeds leuk dus we zijn nog samen.

We zijn allebei getrouwd geweest en hebben kinderen... wij weten allebei dat voor altijd een belofte is die je niet kan maken. Er kan altijd war gebeuren en het kan anders lopen dan je denkt. Garanties bestaan niet in de liefde. Dus we zien wel waar het schip strand... of niet. We leven nu en niet in de toekomst.
Jufjoke schreef:
29-12-2020 11:05
Klinkt herkenbaar :D na een jaar casual daten besloten om exclusief te zijn en we zijn inmiddels alweer een jaar verder. Nog lang niet op de twintig haha.
Ik zie het als een groeimodel. De eerste date smaakte naar nog een date en nog een enz. Nooit bezig geweest wat het moest worden. Lol, avontuur, lust, diepgang en geluk groeide uit tot verliefdheid en liefde
Na een paar maanden vond ik hem echt geweldig, het was geen liefde op het eerste gezicht maar voelde wel heel vertrouwd.
En na 1,5 jaar weet ik dat ik oud wil worden met hem.
Ik ken mijn vriend al heel lang, 15 jaar. Hij werkt namelijk bij dezelfde organisatie als ik.
Er was altijd wel een klik tussen ons, maar meer dan collegiaal is dat nooit geweest. Want: ik had een relatie en hij ook.
Na 12 jaar had ik mijn relatie beëindigd en ik had bedacht dat ik nu eindelijk eens wat wilde gaan rondfladderen.
Toen kwam mijn vriend in beeld. Het afspreken was ongemakkelijk, omdat we elkaar natuurlijk al wel kenden als collega's. Na 10 minuten was dat gevoel weg en voelde het eigenlijk wel lekker. Maar ja... ik was net vrijgezel en ik wilde nog een beetje rondfladderen dus. Dat wist hij ook. Alleen... het is er niet van gekomen. Hij bleek te leuk... Dus na een maandje ofzo... vlinders overal...
Toen wist ik het: dit is niet zomaar een fling, dit is een blijver. En dat voelt nu, na ruim 3 jaar, nog steeds zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven