MMM en werk, hoe combineren?
maandag 28 december 2020 om 12:15
Over een tijdje mogen wij starten met IUI. Heel erg fijn, want we hebben er ontzettend naar uitgekeken.
Maar hoe regel ik dit met werk? Ik werk 4 dagen en draai spreekuur met een goed gevulde agenda. Dit zal betekenen dat er veel cliënten op het laatste moment afgezegd moeten gaan worden, omdat ik natuurlijk niet van tevoren weet wanneer ik in het ziekenhuis moet zijn.
Hoe hebben jullie dit gedaan? Heb je je leidinggevende verteld wat er aan de hand was? En had het traject (mentaal of lichamelijk) invloed op je werk of had je er geen last van?
Maar hoe regel ik dit met werk? Ik werk 4 dagen en draai spreekuur met een goed gevulde agenda. Dit zal betekenen dat er veel cliënten op het laatste moment afgezegd moeten gaan worden, omdat ik natuurlijk niet van tevoren weet wanneer ik in het ziekenhuis moet zijn.
Hoe hebben jullie dit gedaan? Heb je je leidinggevende verteld wat er aan de hand was? En had het traject (mentaal of lichamelijk) invloed op je werk of had je er geen last van?
dinsdag 29 december 2020 om 14:09
Dank je wel! We staan er ZOVEEEEL relaxter in deze keer! Echt heel fijn. En vanwege het thuiswerken ondervind ik bijna een hinder van de afspraken. Ik ben 'gewoon' even een half uur / 45 minuten niet bereikbaar (woon vlakbij de kliniek). Deze keer weet dus niemand het. Behalve mijn man natuurlijk

De vorige keer vond ik het wel prettig dat mijn LG op de hoogte was. Ik had nogal een roddeltante als collega en hij kon haar zo een beetje bij mij weghouden (voordat je het weet weet haar halve straat dat je bezig bent). Mijn LG (man, 60+ was verrassend betrokken en meelevend. Ik vond het echt heel fijn dat hij het wist. Inmiddels een nieuwe baan (aangenomen met 33 weken zwangerschap), maar ook hier weet ik bijna zeker dat ze heel betrokken en lief voor me zullen zijn)
dinsdag 29 december 2020 om 16:21
Dankjewel! Dit helpt enorm voor mijn beeldvorming. Ik denk dat het voor mij ook goed te regelen valt als ik de echo's zo vroeg mogelijk inplan en daarna gelijk door naar werk. Dan zal er hooguit 1 cliënt afgezegd moeten worden.Pergamon schreef: ↑29-12-2020 10:45Even voor het idee, zodat je weet hoe het kan gaan.
Zondag 13-12 start menstruatie
Maandag 14-12 direct met de poli gebeld, uitgangsecho gepland.
Dinsdag 15-12 uitgangsecho
woensdag 23-12 echo
Zondag 27-12 echo
Dinsdag 29-12 echo, net te weinig groei
Woensdag 30-12 echo. Hopelijk dan de 'go' voor Ovitrelle, maar indien nog net te klein dan op donderdag weer een echo.
Dus deze ronde kom ik op 5, misschien 6, echo's uit.
Voor jou heel veel succes!
De link van Freya was ook erg fijn. Ik denk dat ik mij LG toch maar op de hoogte ga stellen als het eenmaal zover is, maar dan wel erg minimaal.
dinsdag 29 december 2020 om 17:05
Mallelein schreef: ↑29-12-2020 16:21Dankjewel! Dit helpt enorm voor mijn beeldvorming. Ik denk dat het voor mij ook goed te regelen valt als ik de echo's zo vroeg mogelijk inplan en daarna gelijk door naar werk. Dan zal er hooguit 1 cliënt afgezegd moeten worden.
Voor jou heel veel succes!
De link van Freya was ook erg fijn. Ik denk dat ik mij LG toch maar op de hoogte ga stellen als het eenmaal zover is, maar dan wel erg minimaal.
De eerste ronde zou ik het laten gaan zoals het gaat. Dan merk je hoe je op medicatie aanslaat etc. Daarna, als je eenmaal een beetje weet hoe het loopt kan (leer) je het steeds beter te plannen. Maar ook dan wisselt het soms nog best wel eens. Ik was er echt van overtuigd dat ik vandaag op 18mm uit zou komen, maar het was 'maar' 16mm. Dit is mijn 14e kuur (in totaal, we hebben gelukkig al een zoon mogen krijgen) dus ik dacht het echt al wel een beetje te snappen. Maar dan toch gaat het opeens net weer anders en moet ik morgen weer. Zo loopt het soms. Bij 'mijn' kliniek kan ik in tegenstelling tot Irish niet vooruitplannen. Ik kan pas plannen na de echo. Soms heb ik een lastige tijd, maar meestal is er wel een mouw aan te passen.
Als je nog meer vragen hebt mag je ze gerust stellen, of even PBen.
Veel succes!! De eerste keer is heel spannend hoe het praktisch allemaal gaat. Dat praktische gedeelte went heel snel!
woensdag 30 december 2020 om 08:41
Mallelein, ik heb geen goede ervaring met vertellen aan werkgever. Er was 0 begrip en ik moest alles maar in mijn eigen tijd doen. Ik heb ook een baan waarbij je niet zomaar weg kan.
Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om mijn werkgever nergens meer van op de hoogte te stellen en alles te regelen via de bedrijfsarts.
Wanneer je menstruatie begonnen is weet je wel ongeveer wanneer je de echo’s hebt. Misschien kan je die week je cliënten van vroeg in de ochtend al verzetten maar de middag?
Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om mijn werkgever nergens meer van op de hoogte te stellen en alles te regelen via de bedrijfsarts.
Wanneer je menstruatie begonnen is weet je wel ongeveer wanneer je de echo’s hebt. Misschien kan je die week je cliënten van vroeg in de ochtend al verzetten maar de middag?
woensdag 30 december 2020 om 09:58
Wij zitten in een IUI traject en ik heb mijn leidinggevende en mijn directe collega's ook verteld waar wij mee bezig zijn. Ik vond het heel lastig om te delen maar ik ben zo blij dat ik heb gedaan heb.
De bereidheid om diensten over te nemen is enorm groot waardoor ik alle ruimte heb om naar het ziekenhuis te gaan. Ik probeer wel zoveel mogelijk in vrije tijd te plannen natuurlijk.
Overigens werk ik in de zorg en met wisselende diensten dus er valt altijd wel wat te schuiven of te ruilen.
@pergamon, fingers crossed!! Ik heb zondag iui #4 gehad. Altijd weer spannend.
De bereidheid om diensten over te nemen is enorm groot waardoor ik alle ruimte heb om naar het ziekenhuis te gaan. Ik probeer wel zoveel mogelijk in vrije tijd te plannen natuurlijk.
Overigens werk ik in de zorg en met wisselende diensten dus er valt altijd wel wat te schuiven of te ruilen.
@pergamon, fingers crossed!! Ik heb zondag iui #4 gehad. Altijd weer spannend.
dinsdag 2 februari 2021 om 10:13
Hierbij een update van mij, omdat jullie zo lief met mij mee hebben gedacht.
We zijn inmiddels begonnen met de eerste IUI poging. 5 dagen Clomid gehad en deze week om de dag een echo.
Ik heb het vorige week met klamme handjes aan mijn leidinggevende verteld. Hij reageerde erg begripvol en noemde dat hij erop vertrouwt dat ik het zo goed mogelijk probeer te regelen met werk en dat ik de ruimte krijg om alles goed te kunnen plannen. Hij heeft het (met toestemming van mij) aan de zorgcoördinator verteld en van haar kreeg ik gisteren een superlief berichtje. Dat ze ons enorm veel succes wenst en hoopt dat onze wens uit mag komen. En dat ze nog wilde vertellen dat ze het zo knap vond dat ik altijd zo enthousiast op zwangerschaps/geboortenieuws van anderen reageer. Dat deed mij zo goed.
Dus al me al ben ik opgelucht dat het nu bekend is en ik niet in de stress hoef te zitten.
We zijn inmiddels begonnen met de eerste IUI poging. 5 dagen Clomid gehad en deze week om de dag een echo.
Ik heb het vorige week met klamme handjes aan mijn leidinggevende verteld. Hij reageerde erg begripvol en noemde dat hij erop vertrouwt dat ik het zo goed mogelijk probeer te regelen met werk en dat ik de ruimte krijg om alles goed te kunnen plannen. Hij heeft het (met toestemming van mij) aan de zorgcoördinator verteld en van haar kreeg ik gisteren een superlief berichtje. Dat ze ons enorm veel succes wenst en hoopt dat onze wens uit mag komen. En dat ze nog wilde vertellen dat ze het zo knap vond dat ik altijd zo enthousiast op zwangerschaps/geboortenieuws van anderen reageer. Dat deed mij zo goed.
Dus al me al ben ik opgelucht dat het nu bekend is en ik niet in de stress hoef te zitten.