Huisgenoten.

29-12-2020 17:07 44 berichten
Ik heb al een tijd een relatie maar nodig hem eigenlijk nooit hier uit omdat M in het verleden nogal raar kon doen(Het begin van onze relatie). Heb een keer samen met hem onder de douche gestaan, ze was op dat moment niet thuis anders had ik het al helemaal niet gedaan. Geen seks of iets dergelijks gewoon fijn samen. Beetje kletsen en knuffelen. Stond later samen met mijn vriend in de keuken, kwam ze erbij en vond het nodig om even cynisch te vragen of we moesten besparen op het water? Later heeft ze een oud-huisgenoot gebeld (mijn voorganger die ik ook goed ken) met de mededeling dat ze mij en mijn net vriend had gehoord onder de douche. Dus nog voordat ik zelf naar buiten had gebracht dat we iets hadden had zij dat al gedaan.

Dit is inmiddels 3 jaar geleden. Sindsdien kunnen we het best leuk hebben. Ik weet dat ze erg achterbaks is en vertrouw haar voor geen meter maar hé we hebben het nou eenmaal met elkaar te doen dus doe ik gewoon aardig.

Sinds een paar maanden is er een nieuwe huisgenoot. (we wonen met zijn 3e). Ik had binnen een paar weken al door dat er iets tussen hun was. Helaas benoemt ze dat niet even waardoor als ik haar roep ze geen antwoord geeft, ik haar nogmaals roep en ik haar opeens zijn kamer uit zie rennen. Vervolgens probeert ze quasi nonchalant uit de keuken te komen met de mededeling 'O, sorry, ik stond in de keuken.. Ik had je niet gehoord'. Ik laat het dan maar.. Blijkbaar voelt ze zich niet vrij genoeg om het te vermelden maar het irriteert me wel omdat ik telkens moet luisteren of ik ze hoor. Ik wil ze namelijk niet betrappen en haar voor het blok zetten. Ik merk de laatste tijd zelfs dat ik iets harder stamp zodat ze weten dat ik eraan kom. Ik had het in het begin een keer gezellig met hem en ze heeft daarna 2 weken haar mond tegen me gehouden.

We hadden een schoonmaakrooster wat eerst bestond uit .. Ik, hij, zij... Nu is het Ik.. Hij/zij ik... Ik maak nu dus om de week schoon ipv eens in de 3 weken. Ook hebben hun een rooster gemaakt voor de wasmachine waar ik verder geen weet van had. Opeens hangt er een rooster en heb ik ontzettende kut tijden. Wasmachine heb ik overigens samen met haar gekocht. Voorheen riepen we elkaar ook altijd als de wasmachine klaar was en je wilde iets wassen. Sinds hij er woont ligt mij was gewoon voor de wasmachine nat op de grond. Hij heeft dat een paar keer gedaan en inmiddels doet zij het ook.

Laatst hebben ze samen opgeruimd en mijn keukenkastjes leeggehaald. Mijn spullen staan nu dus in een doos, en zijn spullen in de keukenkastjes. Ik was echt flabbergasted. Dat ze me het gevoel geven dat ik te gast ben is 1 ding maar mijn spullen weghalen slaat alles. Vervolgens zegt hij maar er zijn toch nog kastjes over dan kan jij die toch pakken? Waarop ik antwoordde... Uhm.. waarom heb jij die niet gewoon gepakt!? Ook had ik een theedoos staan, koffie. Drink zelf geen koffie maar voor gasten heb ik altijd wat staan... Weggegooid.... Stond volgens hem ook maar stof te vangen. Ik heb hem aangegeven dat ik het echt niet tof vond en het daar toen bij gelaten.

Daarna heb ik nog corona gehad..... van hem aangezien hij even vergeten was te melden dat hij ziek was(Hij gelooft niet in corona). Uiteindelijk heeft hij zich wel laten testen en bleek ook positief te zijn. Doordat ik positief was heb ik helaas een hele belangrijke gebeurtenis moeten missen. Ik hem me in die tijd kapot geërgerd aan hem. Ik was echt heel erg ziek, nog steeds longschade en hij bleef maar roepen dat het een hoax is en het allemaal vals positieven zijn. Uiteindelijk is de bom gebarst toen hij een soort anti-corona hoofdkwartier in ons huis begon. Vervolgens stelde die nog voor om dan maar te stemmen.. Daarmee sloeg hij de spijker finaal op de kop. Hun zijn namelijk samen en ik alleen. Hij is iemand die naar de Lidl gaat om ruzie te maken. Hij heeft dan niks nodig maar wilt een discussie om het beleid. Politie is ook al meermaals geweest.

Je kan ook geen normale discussie met hem hebben. Hij haalt er dingen bij als ''soeverein zijn'', met niemand rekening houden etc. Al die tijd heb ik nog geen een discussie met M gehad over de hele gang van zaken. Zij verschuilt zich ook telkens achter hem. Ik ken haar een beetje en weet dat ze vooral vanuit haar eigen opvoeding geen confrontatie aangaat. Tijdens een ruzie / discussie met hem moet ik er dan dus achter komen dat M allemaal dingen over mij tegen hem zegt. Dingen waar zij zich aan ergert waarbij hij dus in de veronderstelling is dat ze dat allang tegen mij heeft gezegd. Hetzelfde zie ik overigens ook andersom gebeuren. Dat ze tegen mij klaagt over zijn coronawaanzin waarna hij vervolgens met een pasje aankomt waarmee ze geen mondkapje hoeft te dragen, Om vervolgens het pasje niet te gebruiken en in de winkel te lopen met een mondkapje.

Inmiddels ben ik helemaal klaar met de hele poppenkast. Ik heb er gewoon geen zin meer in. Alle drama en discussies. Het vreet energie van me. Als ik ook samen met mijn vriend ben, ben ik het eerste half uur boos aan het zijn. Ergens wil ik me niet verlagen tot hun niveau maar het lijkt me gewoon zo lekker. Helaas vind ik niet zo makkelijk iets betaalbaars voor mij alleen maar wil ook nog niet samenwonen. Ik vind het gewoon nog te fijn om alleen te zijn. Het van me afschrijven heeft in ieder geval iets geholpen.
Alle reacties Link kopieren
Huur iets alleen / met je vriend.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
29-12-2020 17:15
Huur iets alleen / met je vriend.
Niet gelezen ?
Toch maar samenwonen, denk ik dan.
Of huisgenoten van elkaar worden in een appartement.
Ik zou heel hard mijn best doen om iets anders te vinden. Wat een vage en gemene huisgenoten, daar moet je niets mee te maken willen hebben. Voor de tijd die je nog rest daar zou ik hem zoveel mogelijk negeren, en aangeven dat je er met zijn drieën woont en dus ook met zijn drieën het schoonmaakrooster invult.
Jess- schreef:
29-12-2020 17:16
Niet gelezen ?
Reageer je ook zo aardig naar je huisgenoten?
Jess- schreef:
Niet gelezen ?
Nee.
Stond daar ergens iets over in je oersaaie verhaal met 100 zijsprongetjes ?
Ga je weer terug naar pappie en mammie.
Voor jezelf opkomen en er dus gewoon wat van zeggen als dingen oneerlijk gaan. Wees assertief. En als je ze samen betrapt so what. Niet jouw probleem.
Star3 schreef:
29-12-2020 17:20
Reageer je ook zo aardig naar je huisgenoten?
Inmiddels zeg ik niks meer alleen nog gedag. Maar zoals ik al zei ben ik moe, op en boos. Vandaag lag wéér mijn was op de grond en kreeg ik wéér koud water tijdens het douchen.
Wasmand naast de machine zetten zodat ze daar jouw pas gewassen wasgoed in kunnen doen.
Van alinea 1 begreep ik niet veel van M. is eentje die jou erg snel op de kast heeft?
Jess- schreef:
Niet gelezen ?
je wil daar niet wonen
je wil niet met je vriend wonen
je denkt, dat je niks anders kan vinden

geloof jezelf nog in een oplossing?
Jess- schreef:
29-12-2020 17:24
Inmiddels zeg ik niks meer alleen nog gedag. Maar zoals ik al zei ben ik moe, op en boos. Vandaag lag wéér mijn was op de grond en kreeg ik wéér koud water tijdens het douchen.
juist wel weer gaan praten is wel een goed idee hoor
Als je daar niet wegkomt, kun je het maar beter samen leuk hebben
Jess- schreef:
Maar wat wil je dan? Je wil niet samenwonen en iets voor jezelf is blijkbaar geen optie.
Dan zijn de mogelijkheden een beetje op hè...
Jess- schreef:
Vraag dan of ze jouw was in een wasmand willen stoppen als de was klaar is.
Verander het schoonmaakrooster weer zodat het evenredig verdeelt wordt in jij, hij, zij.
Verander het rooster van de wasmachine zodat jullie allemaal normale tijden hebben.
Zet jouw spullen weer terug in jouw keukenkastje en zet zijn spullen ernaast in een doos.
Stamp niet meer als je binnenkomt maar betrap ze gewoon.
Etc.
appelientjex wijzigde dit bericht op 29-12-2020 17:32
4.62% gewijzigd
vivapimpelmees schreef:
29-12-2020 17:27
Maar wat wil je dan? Je wil niet samenwonen en iets voor jezelf is blijkbaar geen optie.
Dan zijn de mogelijkheden een beetje op hè...
Ik weet nog niet zo goed wat ik wil. Ik wil uiteindelijk wel samenwonen maar had het graag op mijn eigen tempo willen doen.
Ik wilde eigenlijk gewoon even boos zijn.
Goed intro, die eerste zin.
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
Jess- schreef:
29-12-2020 17:31
Ik weet nog niet zo goed wat ik wil. Ik wil uiteindelijk wel samenwonen maar had het graag op mijn eigen tempo willen doen.
Ik wilde eigenlijk gewoon even boos zijn.
kan gewoon in je eigen tempo hoor

Gewoon volwassen gaan doen met je huisgenoten
Dus je was ligt nat op de vieze grond, je mag je keukenspullen steeds uit een doos vissen en je hebt bovendien ook nog Corona gekregen van je eigenwijze huisgenoot? En daarnaast heb je een huisgenoot die achter jouw rug om negatief over je loopt te doen...

Ik snap wel waarom je dit heerlijke onafhankelijke leventje niet wil inruilen voor samenwonen met je vriendje...

Ik snap echt wel dat het fijn is om alleen te zijn, maar dan wel alleen als het huis waar je in woont ook echt fijn is.
appelientjex schreef:
29-12-2020 17:30
Vraag dan of ze jouw was in een wasmand willen stoppen als de was klaar is.
Verander het schoonmaakrooster weer zodat het evenredig verdeelt wordt in jij, hij, zij.
Verander het rooster van de wasmachine zodat jullie allemaal normale tijden hebben.
Zet jouw spullen weer terug in jouw keukenkastje en zet zijn spullen ernaast in een doos.
Stamp niet meer als je binnenkomt maar betrap ze gewoon.
Etc.
We hebben dit al meermaals besproken maar uiteindelijk hebben we een discussie waarbij hij gelijk is aan het koningshuis, hij zijn rechten kent etc. Het gaat niet meer zoals voorheen waarbij je gewoon iets tegen elkaar kon zeggen en die ander antwoordde met ''oke, ik let er op de volgende keer''.
Jess- schreef:
29-12-2020 17:40
We hebben dit al meermaals besproken maar uiteindelijk hebben we een discussie waarbij hij gelijk is aan het koningshuis, hij zijn rechten kent etc. Het gaat niet meer zoals voorheen waarbij je gewoon iets tegen elkaar kon zeggen en die ander antwoordde met ''oke, ik let er op de volgende keer''.
neem een werkster, betaal ieders de helft
Blijkbaar voelt ze zich niet vrij genoeg om het te vermelden maar het irriteert me wel omdat ik telkens moet luisteren of ik ze hoor. Ik wil ze namelijk niet betrappen en haar voor het blok zetten. Ik merk de laatste tijd zelfs dat ik iets harder stamp zodat ze weten dat ik eraan kom.

Waarom doe je in vredesnaam zo moeilijk? Grappig trouwens dat je M zo conflictvermijdend noemt... herken je daar jezelf niet gigantisch in?

Over die beurten: gewoon heel helder en standvastig aangeven dat het zo niet werkt natuurlijk. Maak anders zelf even een correct rooster en hang dat op. Oh en je spullen zet je gewoon terug in je keukenkastje.

En een wappie lijkt me heel vervelend om zo dicht op je te hebben, maar daar is niet veel aan te doen helaas.
Als je daar niet meer wilt wonen en ook nog niet wil samenwonen (wat ik begrijp, dit zijn niet de juiste redenen om te gaan samenwonen), waarom dan niet op zoek naar een ander huis met huisgenoten? Ik snap dat het moeilijk is iets te vinden, maar is dat wel iets wat je aan het proberen bent?
Misschien samen met vriendinnen iets zoeken zou ook kunnen misschien?

Ik heb samen met huisgenoten gewoond van mijn 20e tot mijn 28e en ik was altijd degene die het meest netjes was met schoonmaken enzo.
Je kan er je erover opwinden, maar ik deed het gewoon zelf als ik me eraan stoorde. Ik had verder wel altijd goed contact met mijn huisgenoten, dus dat scheelt natuurlijk wel veel. Je kan dingen aangeven en proberen tot een normale, volwassen oplossing te komen als je graag dingen anders zou zien. Lukt dat niet, dan zou ik inzetten op het vinden van iets anders en in de tussentijd me proberen niet al te druk te maken. Het lijken me geen leuke mensen zoals je het verteld, dus ik snap dat dit geen lang houdbare situatie is.
Jess- schreef:
29-12-2020 17:07
Het van me afschrijven heeft in ieder geval iets geholpen.
Fijn!
Wat er gebeurt wanneer 3 kleine kleutertjes gaan samenwonen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven