8K TV de moeite waard?

29-12-2020 19:21 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedendag,

In 2017 heb ik een nieuwe TV gekocht (Samsung) Deze doet het in principe prima, toch heb ik gekeken naar een betere en mooiere TV, nu heb ik naar TV's met 8K gekeken, en wat ziet dat er scherp uit, zoveel pixels meer in maar 3 jaar. Mijn vraag is, hebben jullie ervaring met 8k's TV's? Is het de moeite waard? Het is nu erg prijzig natuurlijk dus moet het goed overwegen!
O ja heb nu deze:

samsung ue40ku6470
Ik vind het het geld niet waard, mijn tv heeft prima beeld. Tegen de tijd dat hij echt op is, kijk ik wel weer wat ze dan hebben.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
29-12-2020 19:23
Ik vind het het geld niet waard, mijn tv heeft prima beeld. Tegen de tijd dat hij echt op is, kijk ik wel weer wat ze dan hebben.
Misschien heb je wel gelijk, ik weet ook dat niet alles 8K ondersteund, moet wel zeggen dat ik elke dag uren TV kijk.
Dat ligt er aan of je programma's kijkt die opgenomen zijn in 8k ;)
Die promo-filmpjes zien er natuurlijk fantastisch uit, maar ja, dat zijn promo-filmpjes ;)
Ik dacht dat je met 8k 8000 euro bedoelde. Dat zou een tv sowieso niet waard zijn.
Na 3 jaar een nieuwe tv? Idioot zeg.
I wanna live my life with the volume full!
Er wordt toch nog (bijna) niks in 8k uitgezonden?
Daarnaast moet je volgens mij een hele grote tv hebben wil je het verschil in pixels tussen 4k en 8k daadwerkelijk zien
8k is nog lang niet de moeite waard, er wordt niks in 8k uitgezonden.
Je kan dan het beste voor een 4K gaan, op Netflix of YouTube enz staat wat 4K aanbod.

Wij hebben zelf een 4K Qled tv van Samsung, heel scherp beeld.
mano28 wijzigde dit bericht op 29-12-2020 19:31
0.23% gewijzigd
Als ze een redelijke prijs hebben, maar dat is nog niet het geval.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik zou ook afwachten tot er wat meer in 8k uitgezonden wordt.
Wij hebben 4k en ik denk niet dat het nog scherper kan als je een gewoon programma kijkt. Of dat je dat überhaupt moet willen. Soms zie je bij 4k mensen al zo scherp in beeld dat het onrealistisch wordt. Dan zie je allemaal rimpels etc. die je bij mensen in real life niet eens ziet.

Bovendien vind ik je echt gestoord als je na 3 jaar je tv al gaat vervangen.
Eidde schreef:
29-12-2020 19:27
Ik dacht dat je met 8k 8000 euro bedoelde. Dat zou een tv sowieso niet waard zijn.
Na 3 jaar een nieuwe tv? Idioot zeg.
Nee joh ik ga echt geen 8000 betalen voor een tv, maar je bent wel zo 5000 kwijt.
Ja ik twijfel ook heel erg.
pamelacourson schreef:
29-12-2020 19:32
Wij hebben 4k en ik denk niet dat het nog scherper kan als je een gewoon programma kijkt. Of dat je dat überhaupt moet willen. Soms zie je bij 4k mensen al zo scherp in beeld dat het onrealistisch wordt. Dan zie je allemaal rimpels etc. die je bij mensen in real life niet eens ziet.

ik denk ook niet dat ik hem ga vervangen hoor, ik vroeg mij alleen af wat de ervaringen hier zijn met 8K
Nee, gebruikt giga veel stroom. 8k voegt imo niks toe.
chocolol wijzigde dit bericht op 30-12-2020 11:12
41.94% gewijzigd
Dit kun je beter op Tweakers vragen.
AnAppleADay schreef:
29-12-2020 19:41
Dit kun je beter op Tweakers vragen.
Ok ik dacht misschien hebben mensen hier er ook ervaring mee.
pamelacourson schreef:
29-12-2020 19:32

Oh, dat vind ik echt zó irritant, haha, dat extreem scherpe bij uitzendingen. Ouders series bijvoorbeeld zien er dan ook zo onrealistisch uit. Ik zet de tv dan ook snel op een andere stand, haha. Dat extreem scherpe vind ik prachtig bij natuurfilms en zo, maar gewoon normale tv heb ik liever wat minder scherp :)
Onzin
Muurbloem1985 schreef:
29-12-2020 19:33
Nee joh ik ga echt geen 8000 betalen voor een tv, maar je bent wel zo 5000 kwijt.
Dit vind ik ook een bizar bedrag voor een tv.
geboluti schreef:
29-12-2020 19:27
Er wordt toch nog (bijna) niks in 8k uitgezonden?
Daarnaast moet je volgens mij een hele grote tv hebben wil je het verschil in pixels tussen 4k en 8k daadwerkelijk zien
Er wordt al niks in 4K uitgezonden
Muurbloem1985 schreef:
29-12-2020 19:33

Nou, ik zou niet twijfelen. Als je geld over hebt, prima. Maar kan zoveel betere dingen om het aan te besteden bedenken.
I wanna live my life with the volume full!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven