Huisgenoten.

29-12-2020 17:07 44 berichten
Ik heb al een tijd een relatie maar nodig hem eigenlijk nooit hier uit omdat M in het verleden nogal raar kon doen(Het begin van onze relatie). Heb een keer samen met hem onder de douche gestaan, ze was op dat moment niet thuis anders had ik het al helemaal niet gedaan. Geen seks of iets dergelijks gewoon fijn samen. Beetje kletsen en knuffelen. Stond later samen met mijn vriend in de keuken, kwam ze erbij en vond het nodig om even cynisch te vragen of we moesten besparen op het water? Later heeft ze een oud-huisgenoot gebeld (mijn voorganger die ik ook goed ken) met de mededeling dat ze mij en mijn net vriend had gehoord onder de douche. Dus nog voordat ik zelf naar buiten had gebracht dat we iets hadden had zij dat al gedaan.

Dit is inmiddels 3 jaar geleden. Sindsdien kunnen we het best leuk hebben. Ik weet dat ze erg achterbaks is en vertrouw haar voor geen meter maar hé we hebben het nou eenmaal met elkaar te doen dus doe ik gewoon aardig.

Sinds een paar maanden is er een nieuwe huisgenoot. (we wonen met zijn 3e). Ik had binnen een paar weken al door dat er iets tussen hun was. Helaas benoemt ze dat niet even waardoor als ik haar roep ze geen antwoord geeft, ik haar nogmaals roep en ik haar opeens zijn kamer uit zie rennen. Vervolgens probeert ze quasi nonchalant uit de keuken te komen met de mededeling 'O, sorry, ik stond in de keuken.. Ik had je niet gehoord'. Ik laat het dan maar.. Blijkbaar voelt ze zich niet vrij genoeg om het te vermelden maar het irriteert me wel omdat ik telkens moet luisteren of ik ze hoor. Ik wil ze namelijk niet betrappen en haar voor het blok zetten. Ik merk de laatste tijd zelfs dat ik iets harder stamp zodat ze weten dat ik eraan kom. Ik had het in het begin een keer gezellig met hem en ze heeft daarna 2 weken haar mond tegen me gehouden.

We hadden een schoonmaakrooster wat eerst bestond uit .. Ik, hij, zij... Nu is het Ik.. Hij/zij ik... Ik maak nu dus om de week schoon ipv eens in de 3 weken. Ook hebben hun een rooster gemaakt voor de wasmachine waar ik verder geen weet van had. Opeens hangt er een rooster en heb ik ontzettende kut tijden. Wasmachine heb ik overigens samen met haar gekocht. Voorheen riepen we elkaar ook altijd als de wasmachine klaar was en je wilde iets wassen. Sinds hij er woont ligt mij was gewoon voor de wasmachine nat op de grond. Hij heeft dat een paar keer gedaan en inmiddels doet zij het ook.

Laatst hebben ze samen opgeruimd en mijn keukenkastjes leeggehaald. Mijn spullen staan nu dus in een doos, en zijn spullen in de keukenkastjes. Ik was echt flabbergasted. Dat ze me het gevoel geven dat ik te gast ben is 1 ding maar mijn spullen weghalen slaat alles. Vervolgens zegt hij maar er zijn toch nog kastjes over dan kan jij die toch pakken? Waarop ik antwoordde... Uhm.. waarom heb jij die niet gewoon gepakt!? Ook had ik een theedoos staan, koffie. Drink zelf geen koffie maar voor gasten heb ik altijd wat staan... Weggegooid.... Stond volgens hem ook maar stof te vangen. Ik heb hem aangegeven dat ik het echt niet tof vond en het daar toen bij gelaten.

Daarna heb ik nog corona gehad..... van hem aangezien hij even vergeten was te melden dat hij ziek was(Hij gelooft niet in corona). Uiteindelijk heeft hij zich wel laten testen en bleek ook positief te zijn. Doordat ik positief was heb ik helaas een hele belangrijke gebeurtenis moeten missen. Ik hem me in die tijd kapot geërgerd aan hem. Ik was echt heel erg ziek, nog steeds longschade en hij bleef maar roepen dat het een hoax is en het allemaal vals positieven zijn. Uiteindelijk is de bom gebarst toen hij een soort anti-corona hoofdkwartier in ons huis begon. Vervolgens stelde die nog voor om dan maar te stemmen.. Daarmee sloeg hij de spijker finaal op de kop. Hun zijn namelijk samen en ik alleen. Hij is iemand die naar de Lidl gaat om ruzie te maken. Hij heeft dan niks nodig maar wilt een discussie om het beleid. Politie is ook al meermaals geweest.

Je kan ook geen normale discussie met hem hebben. Hij haalt er dingen bij als ''soeverein zijn'', met niemand rekening houden etc. Al die tijd heb ik nog geen een discussie met M gehad over de hele gang van zaken. Zij verschuilt zich ook telkens achter hem. Ik ken haar een beetje en weet dat ze vooral vanuit haar eigen opvoeding geen confrontatie aangaat. Tijdens een ruzie / discussie met hem moet ik er dan dus achter komen dat M allemaal dingen over mij tegen hem zegt. Dingen waar zij zich aan ergert waarbij hij dus in de veronderstelling is dat ze dat allang tegen mij heeft gezegd. Hetzelfde zie ik overigens ook andersom gebeuren. Dat ze tegen mij klaagt over zijn coronawaanzin waarna hij vervolgens met een pasje aankomt waarmee ze geen mondkapje hoeft te dragen, Om vervolgens het pasje niet te gebruiken en in de winkel te lopen met een mondkapje.

Inmiddels ben ik helemaal klaar met de hele poppenkast. Ik heb er gewoon geen zin meer in. Alle drama en discussies. Het vreet energie van me. Als ik ook samen met mijn vriend ben, ben ik het eerste half uur boos aan het zijn. Ergens wil ik me niet verlagen tot hun niveau maar het lijkt me gewoon zo lekker. Helaas vind ik niet zo makkelijk iets betaalbaars voor mij alleen maar wil ook nog niet samenwonen. Ik vind het gewoon nog te fijn om alleen te zijn. Het van me afschrijven heeft in ieder geval iets geholpen.
Alle reacties Link kopieren
Jess- schreef:
29-12-2020 17:40
We hebben dit al meermaals besproken maar uiteindelijk hebben we een discussie waarbij hij gelijk is aan het koningshuis, hij zijn rechten kent etc. Het gaat niet meer zoals voorheen waarbij je gewoon iets tegen elkaar kon zeggen en die ander antwoordde met ''oke, ik let er op de volgende keer''.
Ik kan me dat bijna niet voorstellen. Wat is hun argument als jij zegt dat je een schoonmaak rooster wil waarin iedereen 1/3e deel doet???? Jij laat je koeieneren en volgt braaf het door hen opgestelde rooster?
Waarom blijf je in een studentenhuissituatie wonen als je een relatie hebt? Ga in elk geval op jezelf wonen. Heb niet die hele lap tekst doorgelezen, maar woont je vriend ook nog niet op zichzelf?
Twee sporen uitzetten:
- je maakt het voor jezelf leefbaar. Dus die onzin van het schoonmaakrooster: maak een nieuw rooster. De was: maak een foto en vraag in de groepsapp waarom jouw was op de grond ligt. Probeer anders bij je ouders te wassen.
Ik zou zoveel mogelijk spullen op mijn kamer bewaren en me niet meer vertonen in de gezamenlijke ruimtes tenzij echt nodig.
Douchen: zet je wekker en douche zo vroeg mogelijk.
Dit zijn gewoon een stel idioten dus neem afstand.

Om te zieken zou je kunnen vertellen dat je een andere kamer hebt gevonden en dat er al een ander gevonden is voor je kamer. En alvast vaag wat gaan inpakken en die act gewoon volhouden. Gewoon voor de lol.

En gewoon verder zoeken en verhuizen. Ik zou nog liever in een kast wonen dan met deze gekken.
Zet die wasmachine op marktplaats en schuif de winst in een envelopje onder de deur van die ene waarmee je de kosten hebt gedeeld. Was voortaan je wasgoed bij je vriend, kan hij alvast wennen voor als jullie samen wonen. Win-win situatie. Spelenderwijs ook nog.
Wat belachelijk.

Heel eerlijk?

Zelf was ik never nooit gegaan. Zeker niet als ik er eerder woonde. En ik zou me al helemaal niet laten wegpesten.

Als netjes zijn niet werkt, dan had ik ze terug betaald met gelijke munt. Je laat nu over je heen lopen, en daarom trek je aan het kortste eind.
Noia schreef:
29-12-2020 19:23
Wat belachelijk.

Heel eerlijk?

Zelf was ik never nooit gegaan. Zeker niet als ik er eerder woonde. En ik zou me al helemaal niet laten wegpesten.

Als netjes zijn niet werkt, dan had ik ze terug betaald met gelijke munt. Je laat nu over je heen lopen, en daarom trek je aan het kortste eind.
Oh ja ik had allang wat vrienden te logeren gehad, hun was was allang verdwenen geweest met als hun keukengerei en met dat coronagemekker had die gast al helemaal niet aan hoeven komen.
Maargoed, to is een normaal mens en die lui zijn psycho, daar kan ze ook niks aan doen en siert haar alleen maar.
appelientjex schreef:
29-12-2020 18:27
Ik kan me dat bijna niet voorstellen. Wat is hun argument als jij zegt dat je een schoonmaak rooster wil waarin iedereen 1/3e deel doet???? Jij laat je koeieneren en volgt braaf het door hen opgestelde rooster?
Omdat hij dan heel grappig antwoord met 'Ik woon toch met 2 vrouwen'. Minder grappige is dat die het nog meent ook. Sowieso weigert hij de wc en badkamer schoon te maken en te dweilen. In eerste instantie heeft zij toen voorgesteld om het samen te doen. Zodat die alleen de keuken hoefde te doen en te stofzuigen. Maar zelfs dit doet die niet.
Surebaby schreef:
29-12-2020 18:48
Twee sporen uitzetten:
- je maakt het voor jezelf leefbaar. Dus die onzin van het schoonmaakrooster: maak een nieuw rooster. De was: maak een foto en vraag in de groepsapp waarom jouw was op de grond ligt. Probeer anders bij je ouders te wassen.
Ik zou zoveel mogelijk spullen op mijn kamer bewaren en me niet meer vertonen in de gezamenlijke ruimtes tenzij echt nodig.
Douchen: zet je wekker en douche zo vroeg mogelijk.
Dit zijn gewoon een stel idioten dus neem afstand.

Om te zieken zou je kunnen vertellen dat je een andere kamer hebt gevonden en dat er al een ander gevonden is voor je kamer. En alvast vaag wat gaan inpakken en die act gewoon volhouden. Gewoon voor de lol.

En gewoon verder zoeken en verhuizen. Ik zou nog liever in een kast wonen dan met deze gekken.
De helft doe ik inmiddels al. Bedankt voor je berichtje. Misschien moet ik inderdaad gewoon gaan verhuizen.
Jess- schreef:
29-12-2020 19:32
De helft doe ik inmiddels al. Bedankt voor je berichtje. Misschien moet ik inderdaad gewoon gaan verhuizen.
Ik vind het ook echt een heel nare situatie voor je.
Surebaby schreef:
29-12-2020 19:28
Oh ja ik had allang wat vrienden te logeren gehad, hun was was allang verdwenen geweest met als hun keukengerei en met dat coronagemekker had die gast al helemaal niet aan hoeven komen.
Maargoed, to is een normaal mens en die lui zijn psycho, daar kan ze ook niks aan doen en siert haar alleen maar.
Ja, eens..
Maar vind het zo onrechtvaardig.
Jess- schreef:
29-12-2020 19:29
Omdat hij dan heel grappig antwoord met 'Ik woon toch met 2 vrouwen'. Minder grappige is dat die het nog meent ook. Sowieso weigert hij de wc en badkamer schoon te maken en te dweilen. In eerste instantie heeft zij toen voorgesteld om het samen te doen. Zodat die alleen de keuken hoefde te doen en te stofzuigen. Maar zelfs dit doet die niet.
Tjeezus wat een lul. Dus eigenlijk doet hij niks en doen jij en M ieder de helft? Waarom is die gast er ooit bij komen wonen?
Is het een beetje te doen om een nieuwe kamer te vinden?
Ik zou wel gaan verhuizen. Je kan wel oorlog gaan voeren, maar die jongen klinkt gestoord dus ik zou er geen zin in hebben.
Dan maar een kleinere kamer of een hogere huurprijs, maar dat zou een normaal huis me wel waard zijn.
Jess- schreef:
29-12-2020 19:29
Dan zou hij dus wat mij betreft geen gebruik kunnen maken van de wc en de badkamer.
Hij woont niet in een hotel. Die heeft echt zijn woonsituatie niet goed begrepen. Jammer dat je huisgenootje hem ook van sex voorziet, dat sterkt hem alleen maar in zijn waanideeën.
Echt hoor, ik zou het weigeren zijn zooi op te ruimen, al helemaal het badkamerdeel *kots*.
Je laat je ook wel ringeloren, TO.

Maak 1 keer in de 3 weken schoon. Hebben zij daar moeite mee, dan hebben ze pech.
Zet je spullen gewoon weer in je kastje. Denk je dat ze er met je spullen vandoor gaan, dan zet je je spullen in je kamer.
Hang een nieuw rooster op voor de wasmachine, met daarin de gewilde tijden evenredig verdeeld, als je nog thuis wil wassen. En dan ook gewoon de wasmachine gebruiken. Hebben zij de was aanstaan in jouw tijdslot? Pech voor hen, dan haal jij de was eruit en doet deze netjes in een wasmand.
Ik zou elders gaan wassen (ouders? vriend?). En ik zou de wasmachine idd verkopen, en van de opbrengst haar de helft geven.
Doe in huis waar je zin in hebt, zonder op je tenen te lopen om hen niet per ongeluk te betrappen (dan is dat maar zo, wat is daar erg aan?) Verstop je ook niet met je vriend. Als jullie samen onder de douche willen staan, dan moet je dat doen.
Besteed verder geen tijd of aandacht aan deze mensen.
En kijk ondertussen uit naar een andere woonplek.
anoniem_6515dbffb48c1 wijzigde dit bericht op 29-12-2020 21:08
10.99% gewijzigd
_Branwen_ schreef:
29-12-2020 20:05
Je laat je ook wel ringeloren, TO.

Maak 1 keer in de 3 weken schoon. Hebben zij daar moeite mee, dan hebben ze pech.
Zet je spullen gewoon weer in je kastje. Denk je dat ze er met je spullen vandoor gaan, dan zet je je spullen in je kamer.
Hang een nieuw rooster op voor de wasmachine, met daarin de gewilde tijden evenredig verdeeld, als je nog thuis wil wassen. En dan ook gewoon de wasmachine gebruiken. Hebben zij de was aanstaan in jouw tijdslot? Pech voor hen, dan haal jij de was eruit en doet deze netjes in een wasmand.
Ik zou elders gaan wassen (ouders? vriend?). En ik zou de wasmachine idd verkopen, en van de opbrengst haar de helft geven.
Doe in huis waar je zin in hebt, zonder op je tenen te lopen om hen niet per ongelijk te betrappen (dan is dat maar zo, wat is daar erg aan?) Verstop je ook niet met je vriend. Als jullie samen onder de douche willen staan, dan moet je dat doen.
Besteed verder geen tijd of aandacht aan deze mensen.
En kijk ondertussen uit naar een andere woonplek.
Dit zou ik ook doen. Echt, je moet wat assertiever worden. Maak maar ruzie als hij zegt dat hij met twee vrouwen woont. Dan zeg je: ja, dus?? En maak gewoon een nieuw rooster waarin hij 1/3e staat opgesteld. Houdt hij zich daar niet aan, dan spreek je hem erop aan. Je gaat het iig niet van hem overnemen of meer doen dan 1/3e deel.
En nodig vooral je vriend lekker vaak uit.
Is dit een studentenhuis? Wie heeft hem ‘gekozen’ eigenlijk?

Laat je niet zo opnaaien en op je kop zitten. Weer één keer in de drie weken schoonmaken en spullen terug in jouw kastje.
En inderdaad de wasmachine verkopen, wat een lul die kerel.
Wasmachine verkopen zou ik alleen echt niet doen, je wil toch zelf ook je kleding kunnen wassen. Ik zou ze alleen dringend vragen om jouw kleding in een wasmand te doen als ze het uit de wasmachine halen.
appelientjex schreef:
29-12-2020 21:09
Wasmachine verkopen zou ik alleen echt niet doen, je wil toch zelf ook je kleding kunnen wassen. Ik zou ze alleen dringend vragen om jouw kleding in een wasmand te doen als ze het uit de wasmachine halen.

Ik vermoed dat deze types daar geen gehoor aan gaan geven.
Andere woonruimte zoeken en de huur van de woning opzeggen?
Wat een rotsituatie en wat een idioten. Ik zou hier zo snel mogelijk weg willen en dit idd ook niet een goede reden om te gaan samenwonen vinden.

Andere oplossing dus: toch alleen iets zoeken. Misschien kan je netwerk je helpen? Heb je al naar mogelijkheden voor anti-kraak gekeken?

Ik heb zelf jaren anti-kraak in een groot pand gewoond zonder er veel voor te betalen (het kan echt een lachertje zijn die prijzen). Heel veel plezier van gehad!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven