16 weken zwanger en bloedverlies
dinsdag 29 december 2020 om 15:55
Hi,
Ik ben nu iets meer dan 16 weken zwanger en het gaat niet allemaal zoals ik het zou willen.
Enorm blij!!!!!!!!! En dankbaar voor dit mooie geschenk.
Nu heb ik sinds 1 week helderrood bloedverlies. Gelijk contact opgenomen met verloskundige en gynaecoloog.. Eerdere echo's gemaakt, van binnen bekeken.
Met onze baby lijkt alles goed te gaat. Ze kunnen ook niet echt bloed zien. Maar sinds een week iedere dag heftig bloedverlies. Veel maandverband nodig, ik voel 't ook echt gewoon eruit lopen. Bij een bezoekje aan toilet zit alles al vol bloed.
Nu weer afwachten tot volgende week dinsdag en dan weer terug naar gynaecoloog.
Nu ben ik vooral enorm onzeker voor de baby...... Gynaecoloog denkt dat 't komt door dunne bloedvaten en hierdoor veel bloed.
Ik probeer zoveel mogelijk rust te houden, sport niet en doe geen andere gekke dingen.
Seks hebben we al tijd niet en gynaecoloog raadt 't ook echt af.
Herkenbaar?
Ik ben nu iets meer dan 16 weken zwanger en het gaat niet allemaal zoals ik het zou willen.
Enorm blij!!!!!!!!! En dankbaar voor dit mooie geschenk.
Nu heb ik sinds 1 week helderrood bloedverlies. Gelijk contact opgenomen met verloskundige en gynaecoloog.. Eerdere echo's gemaakt, van binnen bekeken.
Met onze baby lijkt alles goed te gaat. Ze kunnen ook niet echt bloed zien. Maar sinds een week iedere dag heftig bloedverlies. Veel maandverband nodig, ik voel 't ook echt gewoon eruit lopen. Bij een bezoekje aan toilet zit alles al vol bloed.
Nu weer afwachten tot volgende week dinsdag en dan weer terug naar gynaecoloog.
Nu ben ik vooral enorm onzeker voor de baby...... Gynaecoloog denkt dat 't komt door dunne bloedvaten en hierdoor veel bloed.
Ik probeer zoveel mogelijk rust te houden, sport niet en doe geen andere gekke dingen.
Seks hebben we al tijd niet en gynaecoloog raadt 't ook echt af.
Herkenbaar?

dinsdag 29 december 2020 om 16:19
Ik schrik me echt rot. Hele maandverband is gewoon helemaal rood! Zelfs m'n ongesteldheid is niet zo erg dan dit. Om de 2 uur ook wisselen.
Zojuist verloskundige gebeld, ik kan er vanavond terecht. Maar ik weet niet wat ik nog meer kan doen... Ze kijken naar de baby gelukkig, maar als er niks geks te zien is, moet ik me dan gewoon geen zorgen maken?
Zojuist verloskundige gebeld, ik kan er vanavond terecht. Maar ik weet niet wat ik nog meer kan doen... Ze kijken naar de baby gelukkig, maar als er niks geks te zien is, moet ik me dan gewoon geen zorgen maken?
dinsdag 29 december 2020 om 16:43
dinsdag 29 december 2020 om 18:19
Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap tot het einde af en toe bloed verloren. Soms was het een beetje en soms heftig (stroomde het langs mijn benen naar beneden). Er is nooit een oorzaak gevonden behalve dat mijn baarmoedermond makkelijk bloedt. Uitstrijkje en soa test waren altijd goed. Kindlief is met 39 weken kerngezond geboren.
Tijdens deze zwangerschap heb ik het opnieuw en ik loop vanwege de eerste zwangerschap al bij de gynaecoloog en niet bij de verloskundige. Als ik het weer heb moet ik altijd meteen naar de spoed voor een extra controle. Vind het dus een beetje raar dat ze jou hiermee rond laten lopen. Baby doet het trouwens heel goed. Het komt echt van mijn baarmoedermond af.
Tijdens deze zwangerschap heb ik het opnieuw en ik loop vanwege de eerste zwangerschap al bij de gynaecoloog en niet bij de verloskundige. Als ik het weer heb moet ik altijd meteen naar de spoed voor een extra controle. Vind het dus een beetje raar dat ze jou hiermee rond laten lopen. Baby doet het trouwens heel goed. Het komt echt van mijn baarmoedermond af.
dinsdag 29 december 2020 om 18:36
Voor mijn eigen interesse, alle dames met veel bloedverkies tijdens de zwangerschap dat goed afliep (Miek, Nadine), was dat alleen bloed of was dat net als ongesteldheid, met wat slijm oid erin?
Bij mijn (voldragen) zwangerschap had ik namelijk helemaal geen bloed, dus geen idee wat "normaal" kan.
OT: ik duim ontzettend voor je *Mel!
Bij mijn (voldragen) zwangerschap had ik namelijk helemaal geen bloed, dus geen idee wat "normaal" kan.
dinsdag 29 december 2020 om 18:53
Sowieso ook slijm want ik verlies enorm veel afscheiding nu ik zwanger ben. Lekker ranzig maar dat mengt ook weer lekker met bloed. Soms ook met kleine stolsels. Het schijnt redelijk veel voor te komen en ik ben helaas een van de ongelukkigen.nooit1blijvenzitten schreef: ↑29-12-2020 18:36Voor mijn eigen interesse, alle dames met veel bloedverkies tijdens de zwangerschap dat goed afliep (Miek, Nadine), was dat alleen bloed of was dat net als ongesteldheid, met wat slijm oid erin?
dinsdag 29 december 2020 om 19:12
Ik geloof bij wel 20% van de vrouwen inderdaad! Lijkt me echt heel verschrikkelijk rot, dat je toch een beetje "met de billen bij elkaar" (letterlijk en figuurlijk

Maargoed, voor Mel* dus nog afwachten én ze kan hopelijk dan negeren wat ik zei over die stolsels

Ik dacht toen ik dat zag: dat kan alleen maar uit de baarmoeder komen en da's slecht nieuws. Maar ook dát hoeft dus niet!
dinsdag 29 december 2020 om 21:06
dinsdag 29 december 2020 om 21:28
Hey meid...nooit1blijvenzitten schreef: ↑29-12-2020 18:36Voor mijn eigen interesse, alle dames met veel bloedverkies tijdens de zwangerschap dat goed afliep (Miek, Nadine), was dat alleen bloed of was dat net als ongesteldheid, met wat slijm oid erin?
Bij mij was het alleen bloed. Helderrood, en het stroomde maar door. Ben gewoon een tijd op wc blijven zitten toen, ook omdat ik heel erg schrok...
Mijn man toen geroepen en gelijk de vk gebeld. Mocht meteen komen. Echo; alles was goed. Ze kon niet zien waar bloeden vandaan zou komen. Mocht de 3 dagen erna nog elke dag komen voor een echo en 1 week later nog een keertje. Alles was goed. Vond dit heel heel geruststellend, dat dit zo kon en mocht.
@Mel; ben intussen erg benieuwd hoe het met je gaat. Geef je een hele dikke virtuele knuffel... denk aan je!
woensdag 30 december 2020 om 08:46
Ik heb het bij mijn vorige zwangerschap ook gehad vanaf 15 weken, ‘s avonds na het sporten (weet niet of dat ermee te maken heeft gehad maar daarna alleen nog zwangerfit gedaan). Ik was best in paniek en heb de volgende dag gelijk gebeld. Mocht langskomen voor een echo, maar daarop was niks geks te zien.
Toen was het een tijdje weg, maar vanaf week 20/25 tot het einde had ik het ongeveer eens in de twee weken weer. Ze hebben nooit gevonden waar het aan lag. De ene verloskundige zei: als je het weer hebt moet je een onderzoek bij de gynaecoloog. De ander zei: echo ziet er goed uit, niks aan de hand, kan gebeuren.
Heb je ook krampen? Zo lang je geen krampen hebt zit je waarschijnlijk nog goed. De bloedvaten in je baarmoedermond zijn dan wat meer aan de oppervlakte en kunnen snel ‘springen’. Net als dat je tijdens een zwangerschap meer kans hebt op een bloedneus.
Ik hoop dat je wat regelmatiger echo’s krijgt om te kijken of het goed is. En dat het bloedverlies snel stopt. Wil hier alleen mee aangeven dat het dus ook voorkomt waarbij het wel goed is gegaan. Zoontje is nu 13 maanden en hartstikke gezond.
Toen was het een tijdje weg, maar vanaf week 20/25 tot het einde had ik het ongeveer eens in de twee weken weer. Ze hebben nooit gevonden waar het aan lag. De ene verloskundige zei: als je het weer hebt moet je een onderzoek bij de gynaecoloog. De ander zei: echo ziet er goed uit, niks aan de hand, kan gebeuren.
Heb je ook krampen? Zo lang je geen krampen hebt zit je waarschijnlijk nog goed. De bloedvaten in je baarmoedermond zijn dan wat meer aan de oppervlakte en kunnen snel ‘springen’. Net als dat je tijdens een zwangerschap meer kans hebt op een bloedneus.
Ik hoop dat je wat regelmatiger echo’s krijgt om te kijken of het goed is. En dat het bloedverlies snel stopt. Wil hier alleen mee aangeven dat het dus ook voorkomt waarbij het wel goed is gegaan. Zoontje is nu 13 maanden en hartstikke gezond.
woensdag 30 december 2020 om 14:01
Hi lieve meiden,
Even een berichtje.. Gisteravond goede echo gehad. Alles was goed met de baby, niks te zien ook. Verloskundige wilt ze me morgen weer zien en vindt 't laat dat ik pas na een week weer naar de gynaecoloog kan. Zij vertrouwt het ook niet helemaal.
Vannacht weer heel veel bloedverlies, nu ook de hele dag al.
Het blijft maar lopen... Voel 't gewoon de hele dag door eruit lopen. Het is nu meer dan gisteren en dagen ervoor.
Zojuist urine infwvrd bij de huisarts om te kijken of 't misschien een blaasontsteking is (alhoewel 't bloed echt uit de vagina komt).
Het is en blijft afwachten jammer genoeg....
Ik waardeer zo enorm jullie berichten!!!!!
Even een berichtje.. Gisteravond goede echo gehad. Alles was goed met de baby, niks te zien ook. Verloskundige wilt ze me morgen weer zien en vindt 't laat dat ik pas na een week weer naar de gynaecoloog kan. Zij vertrouwt het ook niet helemaal.
Vannacht weer heel veel bloedverlies, nu ook de hele dag al.
Het blijft maar lopen... Voel 't gewoon de hele dag door eruit lopen. Het is nu meer dan gisteren en dagen ervoor.
Zojuist urine infwvrd bij de huisarts om te kijken of 't misschien een blaasontsteking is (alhoewel 't bloed echt uit de vagina komt).
Het is en blijft afwachten jammer genoeg....
Ik waardeer zo enorm jullie berichten!!!!!