Help: verliefd op werkgever Geen OP

zondag 27 december 2020 om 13:16
Ontwetendeziel schreef: ↑27-12-2020 13:15Morgen bespreek ik het gelijk zodra hij op kantoor is. Jullie hebben gelijk. Zie nu zelf ook in hoe stom, dom en naïef dit is geweest.
Verstandig, to. Succes.

zondag 27 december 2020 om 13:18
Oei sterkte TO! Goed van je!Ontwetendeziel schreef: ↑27-12-2020 13:15Morgen bespreek ik het gelijk zodra hij op kantoor is. Jullie hebben gelijk. Zie nu zelf ook in hoe stom, dom en naïef dit is geweest.

zondag 27 december 2020 om 13:22
De situatie is dubieus, met name de rol van de eigenaar daarin. Maar waarom zou TO ontslag moeten nemen? Als haar contract tijdelijk is dan loopt ze de kans dat het straks niet wordt verlengd, maar dat risico is er altijd. Als haar contract vast is dan zou ik al zeker niet aanraden om op te stappen. Zolang ze afstand kan nemen is er weinig aan de hand. Emotioneel afstand gaan houden vanaf nu is wel een randvoorwaarde, denk ik.
zondag 27 december 2020 om 14:41
Succes to!
Laat je niet verleiden tot een discussie, alles is namelijk recht te praten. Maar zijn acties zijn niet goed.
Het helpt om een zin klaar te hebben.
Zoals "ik wil me volledig focussen op mijn carrière". En dat ad infinitum herhalen.
Want het maakt niet uit of je gevoelens voor hem hebt. Het van zijn kant wil bekijken. Jij wil je volledig focussen op jouw carrière. En dat is het. Verder niks. En nee dat kan niet met gerommel met collega's. Jij komt om te werken aan je carrière.
Laat je niet verleiden tot een discussie, alles is namelijk recht te praten. Maar zijn acties zijn niet goed.
Zoals "ik wil me volledig focussen op mijn carrière". En dat ad infinitum herhalen.
Want het maakt niet uit of je gevoelens voor hem hebt. Het van zijn kant wil bekijken. Jij wil je volledig focussen op jouw carrière. En dat is het. Verder niks. En nee dat kan niet met gerommel met collega's. Jij komt om te werken aan je carrière.

zondag 27 december 2020 om 15:17
Dit is ook een goede tip. Het simuleren van een mogelijke romance. En als dat na 2, 3, 4 maanden toch niks werd, is zijn interesse mogelijk al opgedroogd. Dan ligt het wel aan to hoe duidelijk ze communiceert in alles: houding, oogcontact, fysieke afstand, ingaan op vragen, etc.

zondag 27 december 2020 om 15:38
Herhalen, herhalen, herhalen dat je hier zit voor het werk. Want tijdens "bespreken" (wat moet er besproken worden? Er is nog niks) hij zal je eerst over willen halen (maar voel je dan niks?) . En een beetje nare baas zal het dan ook nog jouw schuld laten zijn. Als ik jou niet had aangenomen, dan was er ten minste rust op de werkvloer.Madderijn schreef: ↑27-12-2020 14:41Succes to!
Ik vraag me echt af of bespreken je insteek moet zijn. Hooguit als reactie op vragen om af te wijken van het werk: zullen we ons even op dit dossier storten, want ik heb nog eea liggen dat ik vandaag óók af wil maken. En dan iedere keer herhalen.
En als het gaat over zijn vrouw. "Tja, dat is idd soms lastig als familie niet snapt wat het werk inhoudt" en dan weer een werkvraag stellen. Korte antwoorden, weinig inhoudt, weinig ruimte om af te wijken en vooral, ik heb nog een hoop te doen, dus graag even met focus.

woensdag 30 december 2020 om 19:13
Ontwetendeziel schreef: ↑27-12-2020 13:15Morgen bespreek ik het gelijk zodra hij op kantoor is. Jullie hebben gelijk. Zie nu zelf ook in hoe stom, dom en naïef dit is geweest.
En?