Gamende vriend

31-12-2020 17:13 132 berichten
Hi :),

Ik heb bijna een jaar een vriend die regelmatig bij mij verblijft. Alles is prima en wel. Echter merk ik dat ik steeds meer begin te irriteren aan zijn game gedrag. Hij zit, vooral nu met de kerstvakantie, uren te gamen. Hij begint in de ochtend (uurtje of 11) en kan zo door gaan tot half 2 in de nacht.

Ik heb mijzelf afgevraagd waarom ik mij er aan irriteer? Het enige wat ik kan bedenken is het feit dat ik het belachelijk vind dat je in mijn huis bijna 24/7 aan het gamen bent en niets anders doet. Ik bedoel, dat kun je ook thuis doen.

Aan de andere kant denk ik, wat moet die anders doen? Naast het sporten heeft die vrij weinig. Hij hoeft mij niet te vermaken de hele dag (ik lees, sport, spreek met vrienden af etc) daar zit ik ook niet op te wachten. Maar nu snap ik nog steeds niet waarom ik mijzelf hier zo aan irriteer. Als ik hem vraag iets in huis te doen dan doet die dat. We praten wel gewoon met elkaar als hij gamet en zo komt die nu en dan een knuffel halen of kusjes geven.

Kortom... ik weet gewoon niet zo goed wat ik met mijn game-nerd aan moet?

Update:

Kleine update. Waarvan eerst nog een kleine toevoeging aan op. Het gaat mij er niet om dat hij achter die computer vast zit, het gaat erom dat als hij hier 3 weken is, en wij maar 1 avond samen hebben doorgebracht, ik dat niet leuk vind. Ik denk dat daar niets mis mee is?

Ik heb met hem gesproken, terwijl hij aan het gamen was en dat was zeer lastig voor hem. Kon nauwelijks zijn ogen van het scherm afhouden, vroeg waar deze vragen vandaan kwamen en dat ik zelf maar moest vragen om een avond samen door te brengen. Nadat ik uitgelegd had dat ik andere verwachtingen had was zijn aandacht weer bij het spelletje.

Boos en verdrietig wel. De volgende dag kwam ik thuis en hebben we de avond samen doorgebracht. Blijkbaar dus wel ergens begrepen? Maar nu heeft hij toch besloten om deze week de avonden ergens anders door te brengen. In een app wisseling geeft die aan dat die dan niet hier is omdat die wilt gamen. Kortom, dit is nog niet uitgesproken.

To be continued.... :nooo:

Update 2:

Gesprek gehad. Ging goed en beide eerlijk kunnen zijn hoe of wat. Thnx voor alle tips en ervaringen van jullie!
anoniem_63bbf8624fbc6 wijzigde dit bericht op 05-01-2021 19:26
Reden: Update
34.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
01-01-2021 22:00
Bier en voetbal. :sarcastic:
Voetbal kijken valt in dezelfde categorie als studiosport kijken. :)
MissMaran schreef:
01-01-2021 18:40
Laag opgeleid, ambitieloos, leeft in zijn eigen fantasie wereld.. geil :nut:
Ik heb echte volwassen mannen nog nooit zien gamen ik snap je wel ik vind het zielig.
Blijf dat vooral maar denken, des te meer aanbod voor mij. :yes:

Mijn serieuze romantische relaties waren met mannen die gamen. Stuk voor stuk echte volwassen mannen. Onafhankelijk, hoog opgeleid, kunnen goed voor zichzelf zorgen. Heerlijk gevoel voor humor en intelligent. Sociaal, met een stabiele vriendenkring. En heel charmant, attent en trouw aan mij toen ze eenmaal verliefd op me werden. :p In ieder geval geen hanen met een opgeblazen ego die vooral bezig zijn met in de grootste auto rijden, vrouwen versieren en mij voor schut zetten.

Als ik redenen zou moeten opnoemen waarop de relatie is stukgelopen, zou ‘gamen’ ook niet eens in mij opkomen.
Star3 schreef:
01-01-2021 17:35
En dat met jouw nick :rofl:
OJa vergeet ik mezelf ff :rofl:
Er is niets mis met gamen, maar als je om 11 uur 's morgens begint en je houdt pas na 1 uur 's nachts op, dan lijkt het meer op een verslaving.
Lorrelies schreef:
01-01-2021 20:41
Mijn echte man is as we speak lekker aan het gamen. We zijn verhuist van mijn huis naar zijn huis zodat hij even lekker kan gamen. Ik zit op de bank met mijn telefoontje vivaforummen, Candy crushen, nieuws te lezen enz. We hebben samen gegeten.
Ik vind het dus juist fijn, allebei een momentje voor jezelf en toch samen. Ik heb hem zojuist een kopje koffie gebracht. We gaan straks netflixen.

Afbeelding
Bellinis schreef:
01-01-2021 22:10
Blijf dat vooral maar denken, des te meer aanbod voor mij. :yes:

Mijn serieuze romantische relaties waren met mannen die gamen. Stuk voor stuk echte volwassen mannen. Onafhankelijk, hoog opgeleid, kunnen goed voor zichzelf zorgen. Heerlijk gevoel voor humor en intelligent. Sociaal, met een stabiele vriendenkring. En heel charmant, attent en trouw aan mij toen ze eenmaal verliefd op me werden. :p In ieder geval geen hanen met een opgeblazen ego die vooral bezig zijn met in de grootste auto rijden, vrouwen versieren en mij voor schut zetten.

Als ik redenen zou moeten opnoemen waarop de relatie is stukgelopen, zou ‘gamen’ ook niet eens in mij opkomen.
Maar konden ze ook vliegen?
Mumper schreef:
02-01-2021 03:56
Afbeelding
Zit jij aan de wijn of is het standaard azijn?
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
captain_hindsight schreef:
01-01-2021 19:28
Echte volwassenen mannen. Zo zo. Is daar maar één soort van?
Ja het soort dat niet gamed..
MissMaran schreef:
02-01-2021 07:57
Wat doen echte volwassen mannen dan allemaal zoal in hun vrije tijd? Alleen maar klussen en sporten en andere fysieke mannelijke dingen? Of mogen ze wel naar sport op tv kijken?
Gatekeeper* schreef:
31-12-2020 17:25
Is een voorbode voor als jullie samen gaan wonen. Ik heb ook een gamer en er is geen avond dat er niet gespeeld wordt.
Dit.

Dus het is óf accepteren en hem lekker z’n ding laten doen óf het is niet het juiste type voor jou.

Uiteraard wel met uitzonderingen. Blijf voldoende tijd samen doorbrengen en als zijn hobby daarnaast alleen gamen is, so be it.

Ik zie het vanaf de positieve kant. Ik kan heel vaak ‘s avonds lekker op de bank hangen en naar de programma’s kijken die ik wil zien.. 🤭
MissMaran schreef:
02-01-2021 07:57
Wat een onzin. Nu moet je gamen natuurlijk niet leuk vinden, maar om iedere liefhebber weg te zetten als onvolwassen is een beetje kortzichtig.
Ik heb tijdens mijn werk als schoonmaakster veel huizen vanbinnen gezien, van alle rangen en standen. Ik zie dus ook wanneer iemand een spelconsole heeft, en ik denk dat je ervan zou opkijken wie er allemaal gamed. Dat zijn echt niet allemaal onvolwassen mannetjes maar normale mensen, mannen en vrouwen van alle leeftijden, ook hoogopgeleiden met belangrijke functies.
Duchesnea schreef:
02-01-2021 09:49
Wat een onzin. Nu moet je gamen natuurlijk niet leuk vinden, maar om iedere liefhebber weg te zetten als onvolwassen is een beetje kortzichtig.
Ik heb tijdens mijn werk als schoonmaakster veel huizen vanbinnen gezien, van alle rangen en standen. Ik zie dus ook wanneer iemand een spelconsole heeft, en ik denk dat je ervan zou opkijken wie er allemaal gamed. Dat zijn echt niet allemaal onvolwassen mannetjes maar normale mensen, mannen en vrouwen van alle leeftijden, ook hoogopgeleiden met belangrijke functies.
Ehm nee dat zijn hun hoogopgeleide kinderen tot een jaar of 16.
MissMaran schreef:
02-01-2021 09:54
Haha nee hoor. Ik game zelf ook, en als ik ergens een console zie staan, heb ik er altijd wel een praatje over met de klant dus ik weet heel zeker wie er speelt en wat ze spelen. Nu met de lockdowns zijn de meeste klanten thuis en zie ik ze ook zelf spelen.
MissMaran schreef:
Kun je nog antwoord geven op mijn vraag of is dat teveel gevraagd?
Roseaux schreef:
02-01-2021 08:53
Wat doen echte volwassen mannen dan allemaal zoal in hun vrije tijd? Alleen maar klussen en sporten en andere fysieke mannelijke dingen? Of mogen ze wel naar sport op tv kijken?
Afbeelding

Dit is meer MissMaran haar type, een echte man.
Mumper schreef:
02-01-2021 03:58
Maar konden ze ook vliegen?
Nee! Damnit...

Niet om te snel conclusies te trekken, maar de enige persoon die ik ken die kan vliegen (in een vliegtuig, niet zelf) ging heel erg vreemd en hij nam de depressie beer als zijn WhatsApp profiel foto toen zijn affaire hem dumpte.
Piloten zijn ook allemaal vreemdgangers!
VANTA schreef:
02-01-2021 11:28
Piloten zijn ook allemaal vreemdgangers!
Dan toch maar een gamer. :cheer2:
Meer smaken zijn er niet helaas.
VANTA schreef:
02-01-2021 11:48
Meer smaken zijn er niet helaas.
:rofl: Dokters?
Waarom is gamen toch zo “niet ok”? Het is toch ook gewoon een hobby? Mijn man gamet ook, en ik kijk dan bijv Netflix. Is dat “volwassener”? Is toch ook naar een scherm staren? Het wordt denk ik pas een probleem als je het gevoel hebt dat je man liever gamet dan bij jou is... maar dan trek je hem toch gewoon achter se comp vandaan en zeg je “hee lieverd, zullen we X, Y of Z gaan doen?”.
Roseaux schreef:
02-01-2021 11:07
Kun je nog antwoord geven op mijn vraag of is dat teveel gevraagd?
Nee :moon:
Ghost79 schreef:
01-01-2021 19:03
Dat vraag ik mij ook af, ik vind het een totale afknapper in elk geval. Zal wel een generatie dingetje zijn, want zie het ook bij mijn ruim 10 jaar jongere broertje. Het zou mijn man niet zijn.
Ja? Mijn man is 55 en gamed ook.
MissMaran schreef:
Heb je wel begrepen dat er meer is dan pacman?
Ik denk dat er bij veel mensen ook een beeld is blijven hangen dat video games over het algemeen nogal gewelddadige of zelfs oorlogszuchtige thema's hebben. Dat zal ongetwijfeld ook bijdragen aan de ongunstige beeldvorming rondom games.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven