Leuke man ontmoet

03-01-2021 13:20 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een paar jaar gescheiden en als single door het leven gegaan zijn, heb ik een aantal maanden geleden een leuke man ontmoet. Paar dates gehad die erg leuk en gezellig zijn geweest.
Ik merk dat ik hem interessant vind, wil meer van hem weten en me lekker en op mijn gemak voel bij hem.
Ben normaal niet iemand die snel gevoelens uitspreekt en meestal op afstand blijft omdat ik het doodeng vind om ‘op mijn bek te gaan’..
Maar bij deze man zou ik graag dit willen uitspreken. Maarrrrrr hoe doe ik dat??? Wil hem zeker niet wegjagen 🤷🏼‍♀️
Tips anyone?
"goh, ik vind het zo leuk, hoe het tussen ons klikt, heb jij dat ook?"
en dat zal hij vast bevestigen
"ben benieuwd, waar het toe leidt, wat denk jij?"

en als je hem wegjaagt.... was het geen blijvertje hoor.
Leuke mannen kun je niet verjagen
Precies wat je hier zegt.
Zeg dat je hem interessant vindt, meer van hem wil weten en dat jij je op je gemak voelt bij hem en dat je dat ook heel spannend vindt op te zeggen. Als het een leuke man is en wederzijds zal hij daar positief op reageren.
Als het niet wederzijds is dan weet je dat ook meteen. Kan maar duidelijk zijn toch?
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Merk ook dat ik erg met hem bezig ben. Ben 40+ en zo onzeker als een puber wat dit betreft.
Ik heb ook niks te verliezen, heb mijn woordje altijd klaar, maar waarom is dit dan zo ‘eng’ ?
Thnx dames!
Ah wat leuk TO!

Zeg hem gewoon de volgende keer als je hem ziet 'ik vind het altijd heel leuk met je' en dan zie je vanzelf hoe hij daarop reageert. Ik denk positief, anders dan nam hij vast niet de moeite om je steeds te zien in deze coronatijd ;)
Wat wil je precies terug horen? Of jullie exclusief zijn? Dan moet je dat vragen.

Als je iemand wegjaagt, omdat je zegt: 'he ik vind jou echt heel leuk, ik zou graag kijken of het iets serieus kan worden tussen ons' Dan waren jullie verwachtingen toch al te verschillend.
LiLaLady schreef:
03-01-2021 13:30
Merk ook dat ik erg met hem bezig ben. Ben 40+ en zo onzeker als een puber wat dit betreft.
Ik heb ook niks te verliezen, heb mijn woordje altijd klaar, maar waarom is dit dan zo ‘eng’ ?
omdat je weet, wat je kunt verliezen
En zolang je niks uitspreekt, kun je geloven in je eigen waarheid
lilalinda schreef:
03-01-2021 14:44
omdat je weet, wat je kunt verliezen
En zolang je niks uitspreekt, kun je geloven in je eigen waarheid
Hmmm goeie dit. Een om over na te denken
Wat mooi dat je deze gevoelens voelt en ook dat je ze uit wil spreken. Spreek ze uit zonder verwachting naar hem toe en je zal hem niet wegjagen. Ik ben momenteel een nogal zweverig boek aan het lezen en daar staan o.a. deze twee passages in:

Temper je enthousiasme wat als je een relatie opbouwt.
Misschien denk je: “Wat is er verkeerd aan als ik mijn gevoelens eerlijk toon?”
Je woorden betekenen meer voor hem/haar als hij/zij er klaar voor is.
Hou van hem/haar, niet van je gevoelens.

Liefde moet in balans zijn.
Als je meer van je partner houdt dan hij van jou,
geef hem dan de tijd en de ruimte om bij te komen.
Het is belangrijk om je emoties in te houden
Als je gevoelens niet in balans zijn met de zijne.

En ook staat er:

Als iets is voorbestemd om tot een relatie uit te groeien
gebeurt dat meestal ook zonder veel problemen
Als jij de enige bent die er moeite in steekt,
laat hem dan gaan.
Dat verlicht de druk misschien en motiveert hem om zijn best te doen.
Als dat niet zo is, dan ontvouwt zich een nieuw pad voor je.

Geniet van het daten en leg er niet teveel druk op. Zolang het leuk is, lekker plezier met hem hebben.
Het is ook eng. Het is vooral eng als je de man leuk vindt en zijn intenties niet duidelijk zijn.
Wat ik na jaren daten heb geleerd is dat daden veel zwaarder wegen dan woorden.
Neemt hij vaak het initiatief voor contact of een date? Maakt hij graag tijd voor jou? Dan zal je hem niet afschrikken en is het waarschijnlijk wederzijds.
Je spreekt over een aantal maanden en een paar dates. Als je met een paar echt 2 of 3 bedoelt dan kan het wel nog wat vroeg zijn, kan het zijn dat hij er nog niet zo ver inzit als jij. En dan kan al praten over gevoelens echt wel afschrikken.
Dat ligt eraan. ‘Ik hou van je’ is niet aan de orde dat en zou mij ook afschrikken.

Maar ‘ik vind je een heel fijn persoon, wil je graag nog beter leren kennen en voel me erg op mijn gemak bij je, wat ik lang niet bij iedereen zo ervaar’, dat is alleen maar vleiend en fijn om te horen, lijkt mij.
@Bellinis Ja precies wat jij nu zegt. Zo voel ik het.
Moet soms gewoon op mijn vingers zitten om niet constant met m bezig te zijn.
Gelukkig is mijn vakantie morgen over en kan ik me ook weer even lekker op mijn werk focussen.
Ik voel het, het zit goed!
Niet geschoten is altijd mis en ...
wie niet waagt ... blijft maagd!

Zeg het gewoon zoals het via je mond uit je hart komt. Blijf jezelf, geen rolletje. Als het dan voor hem ok is, dan hebben jullie des te meer kans op slagen.

Ik wens je alle geluk en houd ons aub niet in spanning als je iets hebt gezegd!

Mamme-zel
Zal ik doen Mamme-zel.
Zit nog even moed te verzamelen en de juiste woorden (om nog maar niks van het juiste tijdstip te zeggen) 🙈
LiLaLady schreef:
03-01-2021 17:38
Zal ik doen Mamme-zel.
Zit nog even moed te verzamelen en de juiste woorden (om nog maar niks van het juiste tijdstip te zeggen) 🙈
De juiste woorden en moed, ai, ai, ai!
Laat het gewoon komen, maar in jouw plaats zou ik tegen hem zeggen dat je EEN BEETJE (leugentje om bestwil mag hier) zenuwachtig onder de boodschap bent, dan komt het niet zo geforceerd over. Want hij mag natuurlijk niet wegrennen als je het zegt!

Gewoon denken als je het zegt: wat.heb.ik.te.verliezen?

ik duim in stilte mee (tegen niemand zeggen!)
Ik duim ook mee! 🤞
Wat leuk voor je! Heerlijk gevoel toch? Maar ik herken het...zodra je merkt dat je iemand echt leuk vindt, voel je je ook kwetsbaar. Ik zit momenteel in precies dezelfde situatie! Al heeft hij al aangegeven het rustig aan te willen doen (ik wil best snel gaan haha :p )

Succes!
Orchidee, voor jou ook het beste he
... en als ik een beetje mag betuttelen ( :hihi: ), nog twee zinnen die jij misschien op je ijskast kan hangen:
- Haast en spoed is zelden goed
en
- Zachtjes aan, dan breekt het lijntje niet

Maar jullie doen het natuurlijk zoals jullie zelf willen, wij staan aan de kant en supporteren, voor ALLE mensen (vrouwen én mannen) in jullie positie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven