‘Minnares’ zijn, ik trek het slecht
zondag 3 januari 2021 om 17:35
Hoi iedereen,
Een jaar geleden kwam ik op een feest een leuke man tegen. Ik heb hem die avond eigenlijk zelf verleid, maar hij ging er vol op in een we hebben die nacht sex gehad. Pas later kwam ik er achter dat hij een vriendin heeft en een kindje. Ik wilde toen stoppen, maar hij appte me steeds en uiteindelijk ben ik gezwicht. Sinds die tijd hebben we elkaar af en toe gezien en appen we ook over dagelijkse dingen. Hij begint altijd, ook met het maken van afspraakjes. Als ik samen met hem ben dan vind ik het heerlijk. Het voelt hemels en we begrijpen elkaar zo goed. En de seks is heel goed. Het wordt steeds vaker dat we elkaar zien en appen. Eerst was het om de maand, maar nu laatste tijd om de zoveel weken en het appen ook meerdere keren per week. Ik begin vlinders te krijgen. Laatst appte hij me een soort halve liefdesverklaring. Dat hij verliefd op het eerste gezicht werd op mij, dat hij zo ontzettend graag bij me wil zijn en hij sloot af met allemaal hartjes. Het voelt alsof hij ook verliefd is.
Ik merkte dat ik daardoor nog meer gevoelens kreeg. Maar ik voel me ook erg schuldig. Ik weet dat ik dit beter kan stoppen. Hij zegt niks over zijn relatie en of die goed of slecht is. Dat weet ik niet. Ik ben niet zo naïef dat ik denk dat hij bij haar weggaat. Ik zit nu vast. Als ik het verbreek heb ik ontzettend liefdesverdriet, maar als ik doorga dan is het zo pijnlijk omdat ik echt graag vaker bij hem wil zijn en misschien wel een relatie wil. Wat moet ik doen? Hopelijk zijn jullie niet te streng, want ik voel mezelf al slecht erover.
Een jaar geleden kwam ik op een feest een leuke man tegen. Ik heb hem die avond eigenlijk zelf verleid, maar hij ging er vol op in een we hebben die nacht sex gehad. Pas later kwam ik er achter dat hij een vriendin heeft en een kindje. Ik wilde toen stoppen, maar hij appte me steeds en uiteindelijk ben ik gezwicht. Sinds die tijd hebben we elkaar af en toe gezien en appen we ook over dagelijkse dingen. Hij begint altijd, ook met het maken van afspraakjes. Als ik samen met hem ben dan vind ik het heerlijk. Het voelt hemels en we begrijpen elkaar zo goed. En de seks is heel goed. Het wordt steeds vaker dat we elkaar zien en appen. Eerst was het om de maand, maar nu laatste tijd om de zoveel weken en het appen ook meerdere keren per week. Ik begin vlinders te krijgen. Laatst appte hij me een soort halve liefdesverklaring. Dat hij verliefd op het eerste gezicht werd op mij, dat hij zo ontzettend graag bij me wil zijn en hij sloot af met allemaal hartjes. Het voelt alsof hij ook verliefd is.
Ik merkte dat ik daardoor nog meer gevoelens kreeg. Maar ik voel me ook erg schuldig. Ik weet dat ik dit beter kan stoppen. Hij zegt niks over zijn relatie en of die goed of slecht is. Dat weet ik niet. Ik ben niet zo naïef dat ik denk dat hij bij haar weggaat. Ik zit nu vast. Als ik het verbreek heb ik ontzettend liefdesverdriet, maar als ik doorga dan is het zo pijnlijk omdat ik echt graag vaker bij hem wil zijn en misschien wel een relatie wil. Wat moet ik doen? Hopelijk zijn jullie niet te streng, want ik voel mezelf al slecht erover.
zondag 3 januari 2021 om 18:22
En als je een relatie met hem krijgt, zul je altijd achterdochtig blijven. Want hij lijkt met zo veel gemak en zo weinig schuldgevoel nu vreemd te kunnen gaan.. je zal hem waarschijnlijk nooit vertrouwen. Het is niet voor niets dat op dit forum zo vaak gezegd wordt; "zoals je eraan komt, raak je hem ook weer kwijt".
Je kunt beter de pleister eraf trekken, dan heb je de ruimte in je leven om iemand tegen te komen die echt bij je past en écht voor je gaat.
Je kunt beter de pleister eraf trekken, dan heb je de ruimte in je leven om iemand tegen te komen die echt bij je past en écht voor je gaat.
zondag 3 januari 2021 om 18:22
Ik snap hier nooit wat van, waar is je zelfrespect joh?
Dan maar liefdesverdriet, dat is echt beter dan in zoiets blijven hangen met een onbetrouwbare man.
Wat als hij voor je gaat, denk je dan dat het koek en ei is? Dat je zo iemand kunt vertrouwen? Dat hij dit bij jou niet zal doen?
Hij bedonderd de moeder van z'n kind zonder moeite. Echt.... Waarom vind je het fijn om door te gaan met deze bak ellende?
Laat los, heb verdriet, leer ervan en ga door met je leven.
Dan maar liefdesverdriet, dat is echt beter dan in zoiets blijven hangen met een onbetrouwbare man.
Wat als hij voor je gaat, denk je dan dat het koek en ei is? Dat je zo iemand kunt vertrouwen? Dat hij dit bij jou niet zal doen?
Hij bedonderd de moeder van z'n kind zonder moeite. Echt.... Waarom vind je het fijn om door te gaan met deze bak ellende?
Laat los, heb verdriet, leer ervan en ga door met je leven.
anoniem_63e725841dfb3 wijzigde dit bericht op 03-01-2021 18:23
0.21% gewijzigd
zondag 3 januari 2021 om 18:23
Wil je écht nog bijvoorbeeld 5 jaar zo doorgaan?
Waarschijnlijk geen oog hebben voor andere vrijgezelle mannen omdat je hart bezet is voor iemand die zijn eigenlijke partner (en kind) nooit zal verlaten? Een situatie die redelijk hopeloos is?
5 jaar of langer van je leven wegsmijten?
Bovendien ... Stel dat hij ooit voor jou zou kiezen ... Hoe snel zit ie dan weer bij een ander? Hij laat nu ook zijn vrouw en kind gedeeltelijk stikken.
Dan zou ik liever nu de pleister er in 1 keer af trekken.
1 keer liefdesverdriet, maar daarna wel bevrijd en misschien ooit klaar voor een échte relatie. Met iemand die je niet moet delen met een ander.
Waarschijnlijk geen oog hebben voor andere vrijgezelle mannen omdat je hart bezet is voor iemand die zijn eigenlijke partner (en kind) nooit zal verlaten? Een situatie die redelijk hopeloos is?
5 jaar of langer van je leven wegsmijten?
Bovendien ... Stel dat hij ooit voor jou zou kiezen ... Hoe snel zit ie dan weer bij een ander? Hij laat nu ook zijn vrouw en kind gedeeltelijk stikken.
Dan zou ik liever nu de pleister er in 1 keer af trekken.
1 keer liefdesverdriet, maar daarna wel bevrijd en misschien ooit klaar voor een échte relatie. Met iemand die je niet moet delen met een ander.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
zondag 3 januari 2021 om 18:25
Het lijkt me helemaal niet fout om hier een 3e persoon bij te betrekken, een psycholoog bijvoorbeeld. Die heeft geen persoonlijk belang bij deze affaire, die is niet emotioneel betrokken en kan samen met jou kijken naar de zaak. Een man die jou bedonderd en zijn gezin; dat is geen lieverd. Ik hoop dat je je dat kan realiseren.
zondag 3 januari 2021 om 18:27
Je weet zelf al welke opties je hebt. Stoppen met liefdesverdriet als gevolg of doorgaan met uiteindelijk ook liefdesverdriet als gevolg. Vroeg of laat komt zijn vrouw erachter, vindt hij een nieuwe nog spannendere vlam of gebeurt er iets anders waardoor hij ermee stopt.
Doorgaan betekent alleen maar uitstel van het verdriet.
Doorgaan betekent alleen maar uitstel van het verdriet.
zondag 3 januari 2021 om 18:28
Ik zou hem vertellen wat je hier schrijft.
Dat je hem erg leuk vindt en maar dat het hebben van een affaire nooit je ambitie is geweest dus dat je samen verder gaat of jullie wegen scheiden.
Een affaire heb ik zelf weinig goede woorden voor over. Maar het kan wel dat je de liefde van je leven tegenkomt terwijl je al met iemand anders bent. Waar kies je dan voor?
Maar maak wel een keuze.
Dat je hem erg leuk vindt en maar dat het hebben van een affaire nooit je ambitie is geweest dus dat je samen verder gaat of jullie wegen scheiden.
Een affaire heb ik zelf weinig goede woorden voor over. Maar het kan wel dat je de liefde van je leven tegenkomt terwijl je al met iemand anders bent. Waar kies je dan voor?
Maar maak wel een keuze.
zondag 3 januari 2021 om 18:29
Dit.viamia schreef: ↑03-01-2021 18:22En als je een relatie met hem krijgt, zul je altijd achterdochtig blijven. Want hij lijkt met zo veel gemak en zo weinig schuldgevoel nu vreemd te kunnen gaan.. je zal hem waarschijnlijk nooit vertrouwen. Het is niet voor niets dat op dit forum zo vaak gezegd wordt; "zoals je eraan komt, raak je hem ook weer kwijt".
Je hebt jezelf in een lastig parket geplaatst. Je had er natuurlijk veel beter direct mee kunnen stoppen toen je erachter kwam dat hij een gezin heeft. Dat je dat niet hebt gedaan is erg dom en immoreel, maar goed, daar heb je nu niets meer aan.
Nu kan je al helemaal niet meer winnen. Uitmaken is liefdesverdriet. Doorgaan als minnares is ook al kut. En zelfs al zou hij zijn kersverse gezin verlaten, dan zit je met een vriend met een dijk van een bagage waarvan je bovendien al weet dat hij geen moeite met ontrouw heeft. Gezellig hoor.
Dus de kans om de beste beslissing te nemen is al voorbij. Ga dan voor de één na beste: nu uitmaken.
zondag 3 januari 2021 om 18:33
Uh? Waarom vraag je niks? Ben je bang voor de antwoorden?Celesteal1991 schreef: ↑03-01-2021 17:35Hij zegt niks over zijn relatie en of die goed of slecht is. Dat weet ik niet.
zondag 3 januari 2021 om 18:34
En lees alvast de smoezenlijst...
relaties/smoezenlijst-voor-vrouwen-die- ... ges/243822
relaties/smoezenlijst-voor-vrouwen-die- ... ges/243822
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.
Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.
Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
zondag 3 januari 2021 om 18:40
Alles wat je minnaar je vertelt over zijn relatie is toch per definitie zo onbetrouwbaar als wat. Natuurlijk gaat hij zijn minnares niet vertellen dat zijn relatie het beste is wat hem ooit is overkomen. Of wel. En ondertussen ligt ie stiekem met jou in bed.
zondag 3 januari 2021 om 18:44
Waar is je zelfrespect? OK, die eerste nacht, vooruit, alhoewel ik te bed raken met iemand die je op een receptie of feestje hebt opgepikt, ook niet erg chic vind.
Maar daarna heb je gehoord dat hij een vrouw en kind heeft. Dat zou dan toch al voldoende moeten zijn om hem één laatste berichtje te sturen, namelijk dat je het contact afbreekt, en daarna zijn nummer direct te blokkeren?
Maar daarna heb je gehoord dat hij een vrouw en kind heeft. Dat zou dan toch al voldoende moeten zijn om hem één laatste berichtje te sturen, namelijk dat je het contact afbreekt, en daarna zijn nummer direct te blokkeren?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!