Singles unite, eerste editie 2021 deel 6❤

zondag 3 januari 2021 om 23:49
Lijkt me doodeng en machtig mooi tegelijkertijd. Je ziet een wilde zee wel eens op tv, maar ik ben benieuwd hoe het voelt. Hoop dat het in ieder geval veilig voor je blijft!zeefietser1 schreef: ↑03-01-2021 21:38Maak je daar maar geen zorgen om. Heb al in zwaardere stormen gezeten met een boot met hogere golven. Voorbeeldjes, op de brug staan 15 mtr boven water. Een golf zien aankomen, maar even schuilen zodat je het niet ziet en dan dan als de golf over komt het water door de brug deuren naar binnen zien komen, bovenste randje ook nog.
Of 2 dagen achteruit varen in windkracht 11-12, roer die niks meer doet, boten die ons oproepen of we hulp nodig zijn.
Allemaal overleefd, maar zoals het er nu uitziet wordt dit wel een spannende reisje. Gelukkig bunker, stores, water genoeg aan boord. Dus tja dan duurt het allemaal wat langer.

zondag 3 januari 2021 om 23:59
Ik zou het gesprek stil laten vallen en afwachten of hij nog wat stuurt. Als hij echt interesse heeft doet hij dat wel.Mimosa80 schreef: ↑03-01-2021 22:27Als iemand (online) wel uitgebreide antwoorden geeft, en ook in gaat op wat ik zeg, maar verder geen vragen terugstelt, is dat dan een teken van wel of geen interesse?
Ik vind het lastig het gesprek gaande te houden als er geen vragen terugkomen, hoewel er op zich genoeg in de inhoud staat waar ik op terug kan reageren.
Het maakt me onzeker of de ander wel echt contact wil, omdat ik gewend ben dat (nieuwe) contacten doorgaans worden opgebouwd door wederzijdse vragen.
Ik had laatst ook een raar gevoel.
Na een paar dagen steeds appen had hij nog niet eens gevraagd wat voor werk ik doe. Maar wel iedere keer het gesprek richting seks sturen. Nadat ik zei dat ik daar geen zin in heb als ik iemand nog nooit heb gezien toch weer het onderwerp op bv. inzepen onder de douche, in bad blabla proberen te krijgen.
Ik heb de match opgeheven.

maandag 4 januari 2021 om 00:02
maandag 4 januari 2021 om 00:16
Nou ja, als het bij twijfel blijft is dat helemaal niet prettig noch zorgt ervoor dat je knopen doorhakt, in dit geval welke uitleg je aan die gevoelens geeft (intern of extern). En zulke gedachtes zijn ook niet controleerbaar, hiermee bedoel ik dat gedachtes altijd komen en gaan. Dus het zorgt wel enige vorm van inspanning (en overtuiging) om een richting te kiezen en minder gehoor te geven aan andere gedachtes. Maar die overtuiging ontbreekt dus nog.
Maar is uiteindelijk wel iets waar je je toe moet dwingen. Überhaupt in het leven. En stilstaan bij hoe een keuze aanvoelt. Ondanks de twijfels.
Live is life, lalalala :p
wij slapen nooit.

maandag 4 januari 2021 om 06:23
Goedemorgen allemaal.
Zeefietser welkom terug, rot dat je even minder lekker in je vel zat/zit.
Ook wbt je ex, zoveel boosheid dat vreet intern aan je lijkt me. Hopelijk kan je daar ooit mild naar gaan kijken, daar help je jezelf mee. Je ex is je boosheid totaal niet waard, je hebt alleen jezelf er mee.
Julia, zet hem op!!
Zeefietser welkom terug, rot dat je even minder lekker in je vel zat/zit.
Ook wbt je ex, zoveel boosheid dat vreet intern aan je lijkt me. Hopelijk kan je daar ooit mild naar gaan kijken, daar help je jezelf mee. Je ex is je boosheid totaal niet waard, je hebt alleen jezelf er mee.
Julia, zet hem op!!
maandag 4 januari 2021 om 07:03
Ook iedereen een goedemorgen
Qiyara ja dat weet ik, boosheid hier nu aan boord daarover of thuis heeft helemaal geen zin. En nee intern vreet het niet maar toch blijft het wel altijd "dat was mijn klok die ik al 20 jaar had" Maar kan nu wel mooi andere klok kopen die bij mijn nieuwe interieur gaat passen welke ik nog moet kopen.
Aankomend verlof (over een maand ongeveer) ga ik het in mijn nieuwe appartement eerst nog doen met een ikea tv kastje (welke met touwtjes bijeen wordt gehouden), een mooi glazen tafel en een slaapbank in de woonkamer. Want meer heb ik niet meer. En tja besteltijd zal het wel zo maken dat pas in juni ergens de hele inrichting klaar is. Zal hier zo nu en dan wel even een foto posten van hoe het is in den beginne en hoe het later geworden is.
Qiyara ja dat weet ik, boosheid hier nu aan boord daarover of thuis heeft helemaal geen zin. En nee intern vreet het niet maar toch blijft het wel altijd "dat was mijn klok die ik al 20 jaar had" Maar kan nu wel mooi andere klok kopen die bij mijn nieuwe interieur gaat passen welke ik nog moet kopen.
Aankomend verlof (over een maand ongeveer) ga ik het in mijn nieuwe appartement eerst nog doen met een ikea tv kastje (welke met touwtjes bijeen wordt gehouden), een mooi glazen tafel en een slaapbank in de woonkamer. Want meer heb ik niet meer. En tja besteltijd zal het wel zo maken dat pas in juni ergens de hele inrichting klaar is. Zal hier zo nu en dan wel even een foto posten van hoe het is in den beginne en hoe het later geworden is.
fietsen varen vrouwelijk doen

maandag 4 januari 2021 om 08:36
Mimosa80 schreef: ↑03-01-2021 22:27Als iemand (online) wel uitgebreide antwoorden geeft, en ook in gaat op wat ik zeg, maar verder geen vragen terugstelt, is dat dan een teken van wel of geen interesse?
Ik vind het lastig het gesprek gaande te houden als er geen vragen terugkomen, hoewel er op zich genoeg in de inhoud staat waar ik op terug kan reageren.
Het maakt me onzeker of de ander wel echt contact wil, omdat ik gewend ben dat (nieuwe) contacten doorgaans worden opgebouwd door wederzijdse vragen.
Hmm lastig.
Ik merk wel dat als een vrouw interesse in mij toont waar ik zélf geen interesse in heb (op een speciale manier), dat ik dan wel gewoon reageer op haar, maar inderdaad bewust ook geen vragen terugstel of er wel een beetje op aan probeer te sturen om niet enorm uit te stralen dat ik volledig open sta voor contact.
Het is altijd een beetje schipperen. Je wilt niet respectloos zijn of een botte hork door iemand te negeren. Je gaat ook niet meteen na een berichtje roepen : GEEN INTERESSE SORRY. Ook al voel je vaak wel aan wat de intentie is. Dus dan probeer ik zo'n reactie in elkaar te frommelen die niet te veel verwachtingen zou moeten scheppen. De ervaring is helaas wel dat dit door ''de ander'' vaak toch zo wordt opgevat van ''Hij is misschien verlegen'' of ''Ach het is een man, die communiceren nu eenmaal wat anders'', en dat de boodschap nooit helemaal over komt, want vaak volgt dan alsnog een concreet verzoek voor een date. Maar dat zou ook aan mij kunnen liggen.
Maargoed, dan typ ik ook bewust geen hele epistels. Ik zou dus even goed kijken of het echt uitgebreide antwoorden zijn. In dat geval is het lastiger, en zou ik niet per sé de handdoek in de ring gooien.
anoniem_64e0b6f5bfaf4 wijzigde dit bericht op 04-01-2021 08:43
23.53% gewijzigd

maandag 4 januari 2021 om 08:41
Waarom reageer je dan überhaupt? Dat snap ik oprecht niet. Wat een energie verspilling. Is toch totaal niet leuk voor de ander..Karratha schreef: ↑04-01-2021 08:36Hmm lastig.
Ik merk wel dat als een vrouw interesse in mij toont waar ik zélf geen interesse in heb (op een speciale manier), dat ik dan wel gewoon reageer op haar, maar inderdaad bewust ook geen vragen terugstel of er wel een beetje op aan probeer te sturen om niet enorm uit te stralen dat ik volledig open sta voor contact.
Maargoed, dan typ ik ook bewust geen hele epistels. Ik zou dus even goed kijken of het echt uitgebreide antwoorden zijn. In dat geval is het lastiger, en zou ik niet per sé de handdoek in de ring gooien.

maandag 4 januari 2021 om 08:44
hoezo? je hebt toch te maken met een mens. Als een man mij een berichtje stuurt, dan reageer ik ook. Maar omdat het dan een vrouw is, en ik de indruk heb dat er ''meer'' achter zou kunnen zitten (wat later vaak ook wel blijkt te kloppen), moet je iemand maar negeren?
Ik heb het overigens ook niet over een dating app, maar bijvoorbeeld als je wordt aangesproken door iemand op FB Messenger, Instagram Dm. Iemand die je dus al (vaag) kent, eens hebt ontmoet op een feestje, o.i.d.

maandag 4 januari 2021 om 08:53
Het gaat hier over Tinder toch? Dus dan heb je een match.
Als iemand reageert op je Facebook of wat dan ook zijn het bekenden. Lijkt me een ander verhaal.
Op Tinder zo reageren of andere onbekenden waarbij je denkt dat er interesse is vind ik vrij onlogisch, zeg gewoon dat de interesse niet wederzijds is of hef de match op.
Je hebt inderdaad te maken met een mens en als je op Tinder zo reageert als jij aangeeft vind ik niet echt getuigen van respect. Een ander doet moeite, heeft dan sowieso interesse. Het lijkt misschien netjes om dan beleeft te reageren, maar het geeft alleen maar onzekerheid, deze vraagstukken zoals hierboven en energie verspilling van beide kanten. Wees gewoon duidelijk.
Als iemand reageert op je Facebook of wat dan ook zijn het bekenden. Lijkt me een ander verhaal.
Op Tinder zo reageren of andere onbekenden waarbij je denkt dat er interesse is vind ik vrij onlogisch, zeg gewoon dat de interesse niet wederzijds is of hef de match op.
Je hebt inderdaad te maken met een mens en als je op Tinder zo reageert als jij aangeeft vind ik niet echt getuigen van respect. Een ander doet moeite, heeft dan sowieso interesse. Het lijkt misschien netjes om dan beleeft te reageren, maar het geeft alleen maar onzekerheid, deze vraagstukken zoals hierboven en energie verspilling van beide kanten. Wees gewoon duidelijk.

maandag 4 januari 2021 om 08:57
Eens wat betreft Tinder Qiyara. Dan had het sowieso al geen match moeten zijn wat mij betreft.
Maar uit de post van Mimosa maak ik dus niet direct op of het nu via een dating app is met een vreemde, of met een (vage) bekende via een andere online communicatiedienst. Daar zit inderdaad wel een verschil in.
Maar uit de post van Mimosa maak ik dus niet direct op of het nu via een dating app is met een vreemde, of met een (vage) bekende via een andere online communicatiedienst. Daar zit inderdaad wel een verschil in.

maandag 4 januari 2021 om 10:03
Mannen swipen bij tinder wel een wat rechts waar ze geen grote interesse in hebben eigenlijk..dan kijken ze pas goed als het een match is en dan kom je waar Karratha het over had..als je eenmaal antwoord hebt gegeven wil je niet bot zijn en geef je minimaal antwoord..de meeste vrouwen haken dan ook vrij snel af als je dat doet.

maandag 4 januari 2021 om 10:17
Die tactiek (''visnet tactiek'') noem ik het wel eens, hanteren inderdaad veel mannen. Ze swipen gewoon alles naar rechts en pas onder de matches begint het feitelijk selecteren. Dat vind ik wel flauw, dan denk je echt alleen aan je eigen ego en de bevestiging daarvan, in plaats van dat je mogelijk ook onterecht verwachtingen creeert bij een ander.
Aan de andere kant heb ik ook wel zoiets dat sommige mensen ook wel een beetje de eer aan zichzelf mogen houden. Dat ondanks dat je dan geen wedervragen stelt, niet heel uitgebreid antwoordt, dat ze toch door blijven gaan en uiteindelijk beginnen over een date. Dan denk ik : we hadden ons beiden dit ongemakkelijke moment kunnen besparen als je gewoon de hint had begrepen..
Aan de andere kant heb ik ook wel zoiets dat sommige mensen ook wel een beetje de eer aan zichzelf mogen houden. Dat ondanks dat je dan geen wedervragen stelt, niet heel uitgebreid antwoordt, dat ze toch door blijven gaan en uiteindelijk beginnen over een date. Dan denk ik : we hadden ons beiden dit ongemakkelijke moment kunnen besparen als je gewoon de hint had begrepen..
maandag 4 januari 2021 om 10:38
Op paiq had ik een gesprek wat meer leek op een sollicitatie gesprek.
Hij was een soort van hobbyfotograaf en ik had gereageerd op een foto. Hij reageerde terug en er volgende een soort van vragenronde over diverse onderwerpen.
Aan het einde... Nee sorry.. Ik heb geen zin in verder contact.
Achteraf dacht ik... Had zelf eerder moeten stoppen.
Hij was een soort van hobbyfotograaf en ik had gereageerd op een foto. Hij reageerde terug en er volgende een soort van vragenronde over diverse onderwerpen.
maandag 4 januari 2021 om 12:42
zo voelt het ook vaak als ik een gesprek aanga op een dating website, gewoon een sollicitatiegesprek. vreselijk.Julia_20 schreef: ↑04-01-2021 10:38Op paiq had ik een gesprek wat meer leek op een sollicitatie gesprek.

maandag 4 januari 2021 om 13:10
Ja kreeg bijna het gevoel of dat ik een baan binnen moest halen.Pompoenschip schreef: ↑04-01-2021 12:42zo voelt het ook vaak als ik een gesprek aanga op een dating website, gewoon een sollicitatiegesprek. vreselijk.![]()

maandag 4 januari 2021 om 13:50
Hm, dat dacht ik dus ook. Omdat dit in mijn ervaring inderdaad meestal zo uitdraait, dat een contact waarin de ander geen vragen stelt, vaak geen lang leven beschoren is. Ik vat dat meestal ook op als een vorm van beleefdheid of op de oppervlakte blijven. Alleen omdat er hier wel behoorlijk uitgebreide antwoorden worden gegeven, is er wat verwarring, omdat het me wat vreemd lijkt om bij desinteresse zoveel moeite te steken in zulke lange antwoorden.Karratha schreef: ↑04-01-2021 08:36Ik merk wel dat als een vrouw interesse in mij toont waar ik zélf geen interesse in heb (op een speciale manier), dat ik dan wel gewoon reageer op haar, maar inderdaad bewust ook geen vragen terugstel of er wel een beetje op aan probeer te sturen om niet enorm uit te stralen dat ik volledig open sta voor contact.