MacBook Air i3 / i5 processor

04-01-2021 20:09 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,
Ik kom er niet uit na lang googlen, dus hopelijk kunnen jullie ervaring delen. Ik wil voor het eerst een MacBook Air halen, maar twijfel of ik de i3 of i5 processor moet halen (scheelt ong 150 euro, vind ik toch wat). Van wat ik lees is de i3 processor prima voor normaal gebruik. Ik werk ook op mijn laptop, dus soms grote bestanden. Maar geen Photoshop, games oid. Verder stream ik veel (Netflix, YouTube), documenten bewerken etc.
De i5 zou voor wat meer ‘zwaardere’ dingen zijn zoals programma’s om te bewerken etc. Het zou ook meer geluid maken/heter worden (ervaring mee?). Maar ik lees ook weer dat de i5 processor langer mee kan dan de i3. Alleen hier zijn de meningen op het web verdeeld over. Ik vind het wel belangrijk dat een laptop lang mee kan. Ik weet verder helemaal niets over processors etc.

Hoor iig graag jullie ervaringen/tips!
Als het echt 150 euro scheelt dan zou ik voor de i5 gaan, daar kun je langer mee vooruit. De i3 is voor wat je ermee wilt doen ook helemaal prima. Waarschijnlijk merk je over een paar jaar wel eerder dat het allemaal wat langzamer wordt met de i3 dan de i5 maar de vraag is of je dat dan erg vind. Macs gaan over het algemeen wel lang mee.
Neem de nieuwe M1 processor. Die zijn veel sneller dan de Intel processor. Daarom is Apple overgestapt. Je batterij gaat ook veel langer mee.

https://www.coolblue.nl/product/873116 ... -goud.html
Voor 150 euro extra zou ik de i5 nemen, en als budget toelaat een nog nieuwere. Processor is iets wat je niet zomaar ff vervangt, geheugen, accu, software etc. kun je veranderen als het toch niet (meer) bevalt.

Ik heb onlangs mijn 3e laptop in 27 jaar gekocht. Ik heb een hekel aan nieuwe computers dus probeer er zo lang mogelijk mee te doen :-D Ik koop dan een topmodel en kan er 10 jaar mee vooruit. Mijn vorige is ruim 8 jaar oud en doet het nog steeds prima, moest m aan kind doorschuiven ivm thuisscholing.
nootboek schreef:
04-01-2021 21:00
Voor 150 euro extra zou ik de i5 nemen, en als budget toelaat een nog nieuwere. Processor is iets wat je niet zomaar ff vervangt, geheugen, accu, software etc. kun je veranderen als het toch niet (meer) bevalt.

Ik heb onlangs mijn 3e laptop in 27 jaar gekocht. Ik heb een hekel aan nieuwe computers dus probeer er zo lang mogelijk mee te doen :-D Ik koop dan een topmodel en kan er 10 jaar mee vooruit. Mijn vorige is ruim 8 jaar oud en doet het nog steeds prima, moest m aan kind doorschuiven ivm thuisscholing.
Kan je niet vervangen bij Apple producten.
Geheugen kun je wel vervangen. Gewoon openschroeven.
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
00suus00 schreef:
04-01-2021 21:19
Geheugen kun je wel vervangen. Gewoon openschroeven.
Niet bij de nieuwe MacBooks van 2020. Het is gesoldeerd.
Dankjulliewel! De M1 processor las ik inderdaad net pas over, ga mij nog even meer inlezen hierover. Prijs scheelt ook niet heel veel.
Muis12345 schreef:
05-01-2021 10:58
Dankjulliewel! De M1 processor las ik inderdaad net pas over, ga mij nog even meer inlezen hierover. Prijs scheelt ook niet heel veel.
Uiteindelijk is het goedkoper omdat de M1 processor veel krachtiger is dan de Intel i5.
Ik kreeg overigens wel het advies om (nog) niet de nieuwe Apple processor te nemen. Het was volgens de verkoper de eerste Apple processor in hun laptop en dus nog niet ‘gefinetuned’.

Verder neem ik nooit lager dan i5, programma’s worden met de jaren ook steeds groter dus als je snel wil blijven draaien, ook in de toekomst dan moet je echt een i5 nemen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven