Wanneer na miskraam eisprong of menstruatie

maandag 4 januari 2021 om 20:32
Ik heb dus begrepen dat je dag van eerste bloedverlies kunt aanzien als menstruatie. Nu begon ik 12 december beetje te bloeden en 17de zette het echt door. Leek op een hele heftige menstruatie. Heeft een week aangehouden.
Ik ben nu mijn ei in de gaten aan het houden met ovulatie testen. Alleen zijn deze nog steeds negatief??
Ik ben nu mijn ei in de gaten aan het houden met ovulatie testen. Alleen zijn deze nog steeds negatief??
maandag 4 januari 2021 om 20:36
Wat naar dat je een miskraam hebt gehad! Natuurlijk wil je nu het liefst weer heel snel zwanger worden, maar je lichaam herstelt echt in zijn eigen tempo. Er valt niks zinnigs over te zeggen. Ovulatie komt wanneer je lijf er weer klaar voor is. Makkelijkste manier voor deze ronde: elke 3 dagen seks, testjes even de deur uit. Want wanneer je weer ongesteld zou moeten worden, valt nu ook totaal niet te zeggen.

maandag 4 januari 2021 om 20:39
7 weken.. mijn hcg zat twee weken geleden nog maar op 10 (bloedgeprikt) gynaecoloog ging er van uit dat die binnen enkele dagen helemaal uit mijn lichaam zou zijn..

maandag 4 januari 2021 om 20:40
Ja klopt. Nu door de miskraam wil ik het meer dan ooit! Om de 3? Niet om de 2 dagen?Minik schreef: ↑04-01-2021 20:36Wat naar dat je een miskraam hebt gehad! Natuurlijk wil je nu het liefst weer heel snel zwanger worden, maar je lichaam herstelt echt in zijn eigen tempo. Er valt niks zinnigs over te zeggen. Ovulatie komt wanneer je lijf er weer klaar voor is. Makkelijkste manier voor deze ronde: elke 3 dagen seks, testjes even de deur uit. Want wanneer je weer ongesteld zou moeten worden, valt nu ook totaal niet te zeggen.
maandag 4 januari 2021 om 20:42
Om de 2 kan natuurlijk ook, dan vergroot je de kans ietsjes misschien, maar in principe blijven spermacellen een dag of 3 leven geloof ik en je eicel 1 dag. Maar als je op safe wilt spelen kun je altijd elke 2e dag seks hebben natuurlijk.
maandag 4 januari 2021 om 20:56
Overigens, mijn VK raadde aan om in ieder geval 1 menstruatie af te wachten. Niet omdat direct zwanger worden slecht voor je zou zijn, maar omdat je dan een 'beginpunt' hebt om te rekenen vanaf wanneer je een vitaliteitsecho kunt maken.
Als je het niet weet, is de kans groot dat je echoot voor het hartje überhaupt kan kloppen (Ik dacht bij 6 weken) en zeker na een miskraam is dat echt extra naar.
Als je het niet weet, is de kans groot dat je echoot voor het hartje überhaupt kan kloppen (Ik dacht bij 6 weken) en zeker na een miskraam is dat echt extra naar.
maandag 4 januari 2021 om 21:01
Klopt, heb ik ook weleens gehoord. Ik ben zelf wel direct na een miskraam zwanger geworden en kreeg dan met 8 weken een vitaliteitsecho en toen bleek ik 7+3 ofzo. Inderdaad beter niet te vroeg een echo willen hebben.nooit1blijvenzitten schreef: ↑04-01-2021 20:56Overigens, mijn VK raadde aan om in ieder geval 1 menstruatie af te wachten. Niet omdat direct zwanger worden slecht voor je zou zijn, maar omdat je dan een 'beginpunt' hebt om te rekenen vanaf wanneer je een vitaliteitsecho kunt maken.

maandag 4 januari 2021 om 21:58
Het advies om een menstruatie af te wachten vanwege duidelijk startpunt heeft ook te maken met vroeg abnormaliteiten op te sporen, bijv bij verdenking buitenbaarmoederlijke zwangerschap of mola zwangerschap. Echter wordt dat lang niet altijd (meer) aangeraden.
Gemiddeld hebben vrouwen 20 dagen na de miskraam een eisprong. Dat zegt dus heel weinig voor individuele gevallen. Bij mij was de eisprong op cyclusdag 21 (ik temperatuur). In een voor mij gebruikelijk cyclus is dat tussen cyclusdag 16 en 18. Ik testte elke 2 dagen op HCG (kan best minder, maar wilde zo graag dat het weer weg was..) en na ongeveer twee weken was het weg. Ik was 12 weken.
Ik zou als cyclusdag 1 de miskraam nemen, dat is waarschijnlijk de 17e bij jou, omdat je toen heftig bloedde. HCG onder de 5 wordt als ‘niet zwanger’ gezien. Hoe lang duurt je cyclus normaal? Ik zou wel doorgaan met de ovulatietesten als je deze cyclus weer zwanger probeert te raken. Dan weet je wanneer je eisprong ongeveer was. Handig mocht je een vroege echo willen als je direct zwanger raakt.
Gemiddeld hebben vrouwen 20 dagen na de miskraam een eisprong. Dat zegt dus heel weinig voor individuele gevallen. Bij mij was de eisprong op cyclusdag 21 (ik temperatuur). In een voor mij gebruikelijk cyclus is dat tussen cyclusdag 16 en 18. Ik testte elke 2 dagen op HCG (kan best minder, maar wilde zo graag dat het weer weg was..) en na ongeveer twee weken was het weg. Ik was 12 weken.
Ik zou als cyclusdag 1 de miskraam nemen, dat is waarschijnlijk de 17e bij jou, omdat je toen heftig bloedde. HCG onder de 5 wordt als ‘niet zwanger’ gezien. Hoe lang duurt je cyclus normaal? Ik zou wel doorgaan met de ovulatietesten als je deze cyclus weer zwanger probeert te raken. Dan weet je wanneer je eisprong ongeveer was. Handig mocht je een vroege echo willen als je direct zwanger raakt.
maandag 4 januari 2021 om 22:46
Dan lijkt het me logsicher het advies te geven om de echo wat later te plannen of rekening houden met het feit dat je minder ver bent dan adviseren een maand over te slaan?nooit1blijvenzitten schreef: ↑04-01-2021 20:56Overigens, mijn VK raadde aan om in ieder geval 1 menstruatie af te wachten. Niet omdat direct zwanger worden slecht voor je zou zijn, maar omdat je dan een 'beginpunt' hebt om te rekenen vanaf wanneer je een vitaliteitsecho kunt maken.

maandag 4 januari 2021 om 22:49
maandag 4 januari 2021 om 23:20
Haha tsja... wat is een maand op een mensenleven? Nee grapje. Ik vermoed omdat er veel vrouwen zijn die niet regelmatig na de miskraam een zwangerschapstest doen, maar op een gegeven moment wel seks hebben.
Dan worden ze 3, 7, 12, 14, ...weken niet ongesteld en denken ze "Nou... Die cyclus komt wel heel traag weer op gang".
Doen dan toch maar es een test en bam, zwanger. Maarja... dat kan dan dus al 12 weken zijn, maar ook nog maar 2....
@Saga dat van de complicaties (buiten baarmoederlijke zwangerschap enzo) klinkt ook logisch. Nooit bij stilgestaan, maar daar wil je inderdaad niet 'vanzelf' achterkomen heb ik wel begrepen

maandag 4 januari 2021 om 23:22
Dat is meer risico denken natuurlijk, maar dit is de enige legitieme reden die ik vond om niet direct door te gaan.nooit1blijvenzitten schreef: ↑04-01-2021 23:20
@Saga dat van de complicaties (buiten baarmoederlijke zwangerschap enzo) klinkt ook logisch. Nooit bij stilgestaan, maar daar wil je inderdaad niet 'vanzelf' achterkomen heb ik wel begrepen

maandag 4 januari 2021 om 23:39
Bij mij was het zo dat na elke miskraam/zwangerschapsafbreking (heb er relatief veel gehad) het lichaam zichzelf dezelfde dag weer opstartte en ik dus na veertien dagen weer een eisprong had. Het maakte niet uit of de zwangerschap vijf weken had geduurd of veertien.
Maar ongetwijfeld zal het per persoon verschillen.
Succes! Hopelijk is het snel weer raak!
Maar ongetwijfeld zal het per persoon verschillen.
Succes! Hopelijk is het snel weer raak!